Тема: «Пишна калина, квітуча верба». Звуковий аналіз слів. Закріплення знань про слово.
Освітні лінії: Мовлення дитини. Гра дитини. Дитина у природному довкіллі.
Завдання: закріпити вміння дітей виконувати звуковий аналіз слів, визначати місце наголосу у слові, називати наголошений склад, наголошений голосний звук,закріпити знання про слово; розвивати логічне мислення , мову;
виховувати дбайливе ставлення до навколишнього.
Попередня робота: екскурсія в парк, перегляд слайдів про дерева та кущі України, розгадування загадок.
Обладнання: картинки із зображенням дерев та кущів, предмети декорації лісу, набори фішок для звукового аналізу слів (на кожну дитину), каштани, жолуді.
Бібліографія:
Хід заняття
1.Вступна частина
ЛОГОПЕД. Сьогодні, діти, ми вирушимо в чарівну лісову подорож. Давайте візьмемося за руки, заплющимо очі і…ми вже в лісі! (слайд №2)
2.Основна частина.
- Що росте в лісі?
Складіть речення із словом клен, дуб, бузок, калина, горобина (кожній дитині конкретне слово).
- Молодці! Рушаймо далі!
Діти з логопедом ідуть по звивистій стежинці (мотузці)
На узліссі, у кущах зрізані пеньочки,
А на них кругом сидять сім’ями грибочки.
На грибочках індивідуальні завдання по здійсненню звукового аналізу слів, діти беруть собі по картинці, на яких зображені дуб, клен, калина, горобина, малина, липа, бузок.
ЛОГОПЕД. Тепер сідайте, трішки відпочинуть наші ніжки, а голівки попрацюють.
Діти викладають звукові моделі слів на столах.
- Розумнички! Добре попрацювали ваші голівки!
- Подивіться, діти, на екрані з’явилась Ялиночка! Вона хоче з вами потанцювати! (фізкультхвилинка, слайд №3)
- А ще ялиночка пропонує скласти звукові моделі слів калина, верба.(слайд 5 - 6)
Дидактична гра « Зустріч з Білочкою»
На екрані з’являється білочка. (слайд №7)
- Погляньте, дітки, як Білочка загадково посміхається, мабуть, принесла нам якесь завдання! Дістає великий горішок, перев’язаний стрічкою.
- Що це? А горішок не простий, він із секретом! Розкриває горішок, дістає картку з позначенням наголосу.
- Що позначає ця картка?
- Послухайте, в яку пригоду потрапила Білочка.
Нещодавно Дятел збудував для Білочки багатоповерховий будинок, а де що розташувати Білка ніяк не може придумати. Діти, підкажемо Білці, де вона буде складати горіхи, де гриби, а де буде жити сама
Діти дістають із кошика картки із зображенням білки, горіхів, грибів і розселяють їх згідно з місцем наголосу у словах (колективна робота).
/
|
|
|
|
|
/
|
|
|
|
|
/
|
|
|
|
|
|
ЛОГОПЕД. А тепер у кожній кімнаті поселіть свій звук. Але фішок тут немає… Подивіться у кошик. Може, там є якась підказка.
Діти знаходять каштани і жолуді і розуміють, що каштани – для голосних звуків, а жолуді – для приголосних; діти підгрупами роблять звуковий аналіз слів «білка», «гриби», «горіхи».
3.Підсумок заняття.
- Цікава в нас сьогодні подорож, але ж нам час повертатися! На згадку про пригоду візьмемо з собою каштани та жолуді, ще в групі пограємося з ними.
- Де ростуть жолуді (каштани)? Це дерево чи кущ?
- Що найбільше сподобалось вам на занятті сьогодні?