Логопедичне заняття . Тема: «Екологічна стежина». Звуковий аналіз слів

Про матеріал
Освітні лінії: Мовлення дитини. Гра дитини. Дитина у природному довкіллі. Мета: вчити розрізняти голосні і приголосні (тверді і м'які) звуки; вчити позначати звук на схемі, використовуючи умовне позначення; сприяти розвитку звукобуквенного аналізу; розвивати фонематичний слух; розвивати вміння слухати і чути (аудіювання);розвивати комунікативні здібності; поглибити знання про довкілля; виховувати любов і бажання захищати та примножувати багатства природи. Матеріал: Музика природи, відео картинки, картинки з позначенням звуків, картки – фішки для позначення звуку.
Перегляд файлу

Тема: «Екологічна стежина». Звуковий аналіз слів.

Освітні лінії: Мовлення дитини. Гра дитини. Дитина у природному довкіллі.

Мета: вчити розрізняти голосні і приголосні (тверді і м'які) звуки; вчити позначати звук на схемі, використовуючи умовне позначення; сприяти розвитку звукобуквенного аналізу; розвивати фонематичний слух; розвивати вміння слухати і чути (аудіювання);розвивати  комунікативні здібності; поглибити знання про довкілля; виховувати любов і бажання захищати та  примножувати багатства  природи.

Матеріал: Музика природи, відео картинки, картинки з позначенням звуків, картки – фішки для позначення звуку.

Попередня робота: знайомство зі звуками, складами, реченнями, спостереження за деревами в природі, екскурсії в парк, по вулицях міста, бесіди про предмети побуту, ігри: «Придумай слово із заданим звуком», «Братики», загадки та інше.

Бібліографія:

1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні [Текст] - К.: Ред.журн. «Дошкільне виховання».- 1999. - 63с.

2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» [Текст] / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко.- 3-тє вид., випр. – К.: «Світич».- 2009. – 430с.

3. Емец А.А., Коваленко О. М., Шанка О. В. «Хрестоматія для читання», Видавництво: ВГ «Основа».- 2011.- 640 с

4. С.А. Ігнатьєва «Мовленнєвий розвиток». Старша група / С.А. Ігнатьєва, В. М. Грецьких.— Х.: Видавництво «Ранок».- 2011.-.128 с.

5. Старша група в дитячому садку [Текст]: Методичний посібник - К.: Рад. шк.- 1990. – 416с.


                                                     Хід заняття

1. Організаційний момент.
Стоячи в колі, назвати сусіда ласкаво, простягнути руки вперед і, як "сонячні промінчики", з'єднати їх у центрі кола. Тихо так постояти, намагаючись відчути себе сонячним промінчиком . (Тихо звучить музика природи .)  


2. Основна частина.

  - Сьогодні ми вирушаємо з вами в ліс. Пам'ятаєте, як потрібно поводитися в лісі?
            Розповідь дітей
 - Подивіться, хто сидить на дереві? (Дятел) Що він робить?
( Він дістає з кори дерев  жучків і комах, які завдаючи шкоди деревам.) Як ще називають дятла? (Санітаром  лісу.)
 - Подивіться, яка апетитна малина. Який лісовий житель любить їсти малинку?(ведмідь). Коли  корисна малина?(якщо захворіємо)

 - Хто знає як це дерево називається?(липа). А липовий цвіт корисний? Чим?
 - Подивіться яка гарна лісова галявина. Які ви квіти бачите? ( ромашки ). Вони лікарські рослини?

 - Які ще знаєте лікарські рослини? ( Звіробій, мати й мачуха, лісова суниця.)
 


 Звуковий аналіз слова.(лікар)

 - Багато тварин і птахів  поїдають шкідливих комах і черв'ячків, без них ліс загине - вони лікарі лісу.
 - Багато рослин люди використовують в лікарських цілях,  роблять лікувальні чаї, настоянки, різні розтирання. Вони наші природні лікарі.
 - Проаналізуємо з вами слово лікар.
(На дошці картинка із зображенням лікарської рослини, під нею 5 клітинок.
 Логопед просити підходити до дошки по черзі 5 дітей і аналізуємо  кожний звук слова «лікар», позначаємо  певною  фішкою.
  - Скільки клітинок під словом? «п'ять»
  -  Скільки звуків у слові «лікар»? «теж п'ять»
  - Давай будемо ці звуки шукати. Скажи мені слово «лікар» так, щоб я почула в ньому перший звук, другий…Позначаємо відповідними фішками).  

 

 


      Фізкультхвилинка

Ми з вами опинилися на лісовій галявині
Ми тупочемо ногами,

Ми плескаємо руками.

Ручки вгору підняли, Ручки опустили

В сторони голівкою, трішки покрутили

Ручки за спину сховали,

Як зайчата пострибали.

  
Поділ слова на склади та визначення наголосу. (лікар)
 - Скільки складів у слові? (2)( діти різними способами визначають кількість складів у слові: рука у підборіддя, хлопки, простукування.)

Отже, у слові стільки складів, скільки голосних звуків.
- А тепер скажи з наголосом.
(Дитина вимовляє слово повністю з подовженням наголошеного складу.)
Логопед пропонує двома - трьом дітям вимовити слово з наголос – ЛІІКАР.

(наголошений перший склад, наголос падає на звук « і»)

Гра «Докажи слівце»
Пограємо з м'ячем  в гру. Я починаю слово, а ви закінчуєте його.
           1) КІШ … (КА)          МИ-…(ЛО)        КВІ-… (ТИ)            ТРА-… (ВА)       СЛО-… (ВА)             ГНІЗ-… (ДО)
           2) СТРУ-… (МОК)        ПАЛЬ-… (ТО)         КУРТ-… (КА)          РУ-… (КА)           ЛА-… (ПА)               ДІ-… (ТИ)
           3) ВЕС-… (НА)       ГІЛ-… (КА)             ФАР-… (БА)          ШАП-… (КА)      КАР-… (ТИ)           ПОШ-… (ТА)
Дидактична гра «Склади  речення»
 - З чого складається слово?(із звуків)
 - А речення?( із слів)
 - Складіть будь ласка речення про ліс, про  рослини лісу,  або про  лісових жителів
Наприклад: Я люблю липовий чай.  В мене на дачі живе їжачок.
Відповіді дітей.
 - Молодці, добре впоралися із завданням.

Робота з фонематичною вимовою
  - Я буду називати вам слова, а ви скажете яким звуком вони відрізняються.
Наприклад: Коса - роса; кошик - котик; каша - Маша; кит - кіт; Рома – Тома.

Дидактична вправа «Не помились»

 Подивіться на картинку і скажіть, скільки складів має слово «ромашка»?(3)

Скільки звуків?(7) Скільки голосних?(3).
3. Заключна частина.

- Ми добре поводилися в лісі? Багато нового дізналися на занятті? Ви молодці! Давайте похвалимо себе: ай, який я молодець, ай, яка розумниця.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
1829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку