Логопедичне заняття . Тема: “Екзотичні тварини” Звуковий аналіз слів. Наголос

Про матеріал
Освітні лінії: Мовленнєва діяльність. Дитина в соціумі. Дитина у світі культури. Мета: вчити виділяти словесний наголос, визначати його місце у слові. Показати, що в одному і тому ж слові наголос може змінити своє місце. Закріпити знання термінів: “слово”, “склад”, “звук”, “твердий приголосний звук”, “м’який приголосний звук”, “наголошений склад”, “наголошений звук”. Вчити називати слова із заданим звуком. Розвивати зв'язне мовлення описового характеру. Виховувати зосередженність та самостійність.
Перегляд файлу

Тема: “Екзотичні тварини” Звуковий аналіз слів. Наголос.

 

Освітні лінії: Мовленнєва діяльність. Дитина в соціумі. Дитина у світі культури.

Мета: вчити виділяти словесний наголос, визначати його місце у слові. Показати, що в одному і тому ж слові наголос може змінити своє місце. Закріпити знання термінів: “слово”, “склад”, “звук”, “твердий приголосний звук”, “м’який приголосний звук”, “наголошений склад”, “наголошений звук”. Вчити називати слова із заданим звуком. Розвивати зв'язне мовлення описового характеру.  Виховувати  зосередженність та самостійність.

Попередня робота: розгляд ілюстрацій екзотичних тварин, читання творів та бесіди про диких тварин.

Матеріал: мультимедійне обладнання, презентація, картки-фішки на кожну дитину для звукового аналізу слів та розподілу слів на склади.

Бібліографія:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні [Текст] - К.: Ред.журн. «Дошкільне виховання», 1999. - 63с.
  2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» [Текст] / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко.- 3-тє вид., випр. – К.: «Світич», 2009. – 430с.
  3. Вчитель вчителю, учням та батькам [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://teacher.at.ua/ – Назва з екрана
  4. Весела Абетка [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://abetka.ukrlife.org/ – Назва з екрана
  5. Старша група в дитячому садку [Текст]: Методичний посібник - К.: Рад. шк.., 1990. – 416с.

 

Хід заняття

 

1.Вступна частина.

- Сьогодні ми відвідаємо зоопарк. Як себе треба поводити із дикими тваринами? Чому?

 

2. Основна частина.

Дидактична гра “Відгадай, розділи і опиши”.

- Лялька Катруся пішла на екскурсію в зоопарк, але не змогла впізнати жодну тварину. Виявляється, що вночі в зоопарку хитрі мавпенята переплутали на клітках тварин усі вивіски з їх назвами.  І тепер Катруся не знає, де яка тварина знаходиться. Вона попросила нашої допомоги. (Вихователь загадує загадки, діти розгадують та розділяють слова на склади, називають наголошений склад. Перевіряють свої схеми із слайдом (3-10). Потім розповідають усе, що знають про цю тварину).

 

Грізний погляд, буйна грива,
дужий, спритний, гордівливий.
Заричить — усяк змовкає,
бо він цар, це кожен знає. (лев)

 

В африканському ставочку
Розляглася сіра бочка.
Гріє спину, позіхає,
Бульки із води пускає,
Величезний має рот
Теплолюбний….(бегемот)

 

Чорне — біле, чорне — біле —
У очах аж зарябіло!
Посмугована конячка
Гордо по савані скаче.
Як драбинка в неї ребра.
Хто це, діти? Звісно, … (зебра)

 

Довга шия, як драбина,
В чорних плямах жовта спина,
Листячко з дерев зриває,
В холодочку спочиває,
Височенна, ніби шафа,
В Африці живе… (жирафа).

 

Велетенський і страшенний
Є на світі звір зелений,
Зуби гострі, ніби ніж —
Утікайте всі скоріш!
Бо живе у річці Ніл
Злий і хижий ….(крокодил).

 

Як веселка кольоровий,
має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
він його повторить вмить. (Папуга)

 

У Австралії, дитино,
чудернацька є тварина,
і куди б не йшла гуляти —
з нею в сумочці малята. (Кенгуру)
 

Видно навіть на малюнку,
Що цей звір у обладунках.
Гоноровий, товстошкірий,
Наче камінь темно-сірий.
Ріг великий замість носа
Гордо ця тварина носить,
Та не бачив зроду сніг
Африканський ….(носоріг).

 

Фізкультхвилинка

 

Рано-вранці крокодили
На зарядку всі ходили.
А за ними вирушали
Тигри, леви і шакали.
Поспішали кенгуру,
Несли в торбах дітвору.
Антилопи і горили
Теж зарядку там робили.
Слон поволі, наче робот,
Раз і два, і три й чотири -
Присідали крокодили.
Лиш ледачі бегемоти
Не вилазили з болота.

 

Вправа “Закінчи речення”. Промовляння скоромовки з приголосним “з”.

Заболіли зуби в зебри.
Йти до зубра, зебро, треба.
Як не хочеш буть беззуба -
Лікуватись йди до зубра.

  • Який звук ви часто чули в цьому вірші? (звук "з").
  • Я говоритиму початок речення, а ви повинні його закінчити словом на звук "з"

 

1. У зоопарку пофарбували (загорожу).

2. По полю бігав боязкий (заєць).

3. Ворота закрили на  новий  (замок).

4. У Зіни білосніжні (зуби).

5. Мама повісила на вікно гарну (занавіску).

6. У нас зараз проходить цікаве (заняття).

 

 Вправа «Визнач наголос».

 

  • Яка пора року має зелений колір? (весна)
  • Який склад наголошей у цьому слові? (Наголошений другий склад).
  • А у слові весни? (Наголошений перший склад).
  • Як ви вважаєте, ці слова мають однакове значення? Так, це пора року.
  • Отже, в одному і тому ж слові наголос може змінювати своє місце.
  • Я буду називати слова, а ви називайте пару, так, щоб наголос у слові змінював своє місце.

Пісня – пісні;

Гриб - гриба;

Зірка - зірки;

Рука - руки;

Книжка – книжки;

Вода – воду.

-   Складіть речення зі словом вода, із словом воду. Визначте кількість слів в реченнях. Назвіть друге (перше, третє, четверте) слово. (У річці прозора вода. Я люблю пити воду.)

 

3. Підсумок заняття.

  • Як ми допомагали Катрусі?
  • Які тварини живуть у зоопарку? Як їх можна назвати одним словом?(екзотичні)
  • Який звук ми з вами закріпили?(з)
  • Що нового дізналися  про наголос? (може бути на 1, 2, 3 складі)

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку