Тема: «Розмалюю писанку, розмалюю (Великдень).» Звуковий аналіз слів. Наголос.
Освітні лінії: Дитина в соціумі. Дитина у світі культури. Мовлення дитини. Особистість дитини. Гра дитини.
Мета: продовжувати вчити дітей, звуковий аналіз слів: розрізняти голосні, тверді та м’які приголосні звуки; закріпити вміння виділяти словесний наголос і визначати його місце у слові; вчити називати слова за завданням вихователя; виховувати любов до народних традицій.
Обладнання: ілюстрації на тему «Великдень», картки-фішки на позначення звуків демонстраційні та індивідуальні.
Попередня робота: розгляд ілюстрацій на тему «Великдень», читання вірша К.Перелісної «Писанка», малювання писанок.
Бібліографія:
Хід заняття
Великий день! Великий день!
Ясний Великдень на землі!
Багато радості й пісень
Приніс нам янгол на крилі
Веснянку діти хороводять –
Христос воскрес!
Христос воскрес!
Сьогодні й сонце не заходить
А сяє й сяє із небес.
М.Щербак.
Розгляд ілюстрацій на тему «Великдень»
Д/г «Побудуй речення за схемою»
(на дошці з’являються схеми речень із 2, 3, 4, 5 слів; логопед дає зразок, а діти відповідно кількості слів складають речення. Настала весна. Наближається велике свято. Мама буде пекти паски. Я допоможу фарбувати крашанки.)
Звуковий аналіз слів (писанка, тісто)
[п], [и], [с], [а], [н], [к], [а]
- Чи є в слові писанка звуки, які можна довго і голосно вимовляти? (є)
[и],[а],
- Як ми їх називаємо? (голосні)
- Якими вішками вони позначаються?
|
[п], [с], [н], [к]
|
(на дошці прикріплюється картка смужка поділена на сім клітинок і знову проводиться звуковий аналіз слова з позначенням на схемі кожного звука фішками) (слайд -8)
Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце, (діти встають)
Зазирнуло у віконце (повертаються до вікна)
Ми до нього потяглися (імітують, ніби беруться за промінчики)
Будем дружно присідати (присідання)
Сонечко розвеселяти. (посміхаються)
Звуковий аналіз слова – тісто.
(На дошці прикріплюється картонна смужка поділена на п’ять клітинок і знову проводиться звуковий аналіз слова з позначенням на схемі кожного звука фішками.) Слайд -9.
тіс - то
Дидактична гра «Назви пару»
логопед називає звук і кидає дитині м’яч.
Дитина називає пару цього звука і кидає м’яч назад (н – н’; л – л’; с – с’; т – т’)
Чим займались на занятті? Які звуки навчились розрізняти?