29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Логопедичне заняття . Тема: «Розмалюю писанку, розмалюю (Великдень).» Звуковий аналіз слів. Наголос.

Про матеріал
Освітні лінії: Дитина в соціумі. Дитина у світі культури. Мовлення дитини. Особистість дитини. Гра дитини. Мета: продовжувати вчити дітей, звуковий аналіз слів: розрізняти голосні, тверді та м’які приголосні звуки; закріпити вміння виділяти словесний наголос і визначати його місце у слові; вчити називати слова за завданням вихователя; виховувати любов до народних традицій. Обладнання: ілюстрації на тему «Великдень», картки-фішки на позначення звуків демонстраційні та індивідуальні.
Перегляд файлу

Тема: «Розмалюю писанку, розмалюю (Великдень).» Звуковий аналіз слів. Наголос.

 

Освітні лінії: Дитина в соціумі. Дитина у світі культури. Мовлення дитини. Особистість дитини. Гра дитини. 

Мета: продовжувати вчити дітей, звуковий аналіз слів: розрізняти голосні, тверді та м’які приголосні звуки; закріпити вміння виділяти  словесний наголос і визначати його місце у слові; вчити називати слова за завданням вихователя; виховувати  любов  до народних традицій.

 

Обладнання: ілюстрації на тему «Великдень», картки-фішки на позначення   звуків демонстраційні та індивідуальні.

 

Попередня робота: розгляд ілюстрацій на тему «Великдень», читання вірша К.Перелісної «Писанка», малювання писанок.

 

Бібліографія:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні [Текст] - К.: Ред.журн. «Дошкільне виховання», 1999. - 63с.
  2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» [Текст] / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко.- 3-тє вид., випр. – К.: «Світич», 2009. – 430с.
  3. Старша група в дитячому садку [Текст]: Методичний посібник - К.: Рад. шк.., 1990. – 416с.
  4. Л.О. Глущенко, Первоцвіт. «Книга для читання в дошкільних навчальних  закладах».- Х.: Видавництво «Ранок».- 2010 р.-176с.

 

                                                           Хід заняття

 

  1. Вступна частина.

  Великий день! Великий день!

  Ясний Великдень на землі!

  Багато радості й пісень

  Приніс нам янгол на крилі

 

  Веснянку діти хороводять –

  Христос воскрес!

  Христос воскрес!

  Сьогодні й сонце не заходить

  А сяє й сяє із небес.

                                                     М.Щербак.

 

  1.       Основна частина.

Розгляд ілюстрацій на тему «Великдень»

  • Діти, як ви гадаєте, дивлячись на ось ці ілюстрації, яке свято наближається? ( Великдень)
  • А як люди готуються до цього свята? (печуть паски, роблять крашанки та писанки, готують різні страви)
  • А в які кольори фарбують крашанки? (червоний, жовтий, зелений, …)
  • А що малюють на писанках? (кружальця, зірки, хвилі, листя, квіти, птахи, риби, ...)
  • Ви допомагаєте своїм мамам готуватися до свята Великодня? (так)
  • Тож давайте побудуємо речення про це свято.

 

Д/г «Побудуй речення за схемою»

(на дошці з’являються схеми речень із  2, 3, 4, 5 слів; логопед дає зразок, а діти відповідно кількості слів складають речення. Настала весна. Наближається велике свято. Мама буде пекти паски. Я допоможу фарбувати крашанки.)

 

 

Звуковий аналіз слів (писанка, тісто)

  •  Діти, назвемо всі звуки в слові писанка.

 [п],  [и], [с],  [а],  [н],  [к], [а]

 

-     Чи є в слові писанка звуки, які можна довго і голосно вимовляти? (є)

       [и],[а], 

 

-     Як ми їх називаємо? (голосні)

-     Якими вішками вони позначаються?

 

 

  • Скільки голосних звуків у слові? (три)
  • Чи є в слові писанка звуки при вимові яких повітря зустрічає перешкоду?  (є) 
  • Назвіть їх.

[п],  [с], [н],  [к]

 

  • Як ми їх називаємо? (приголосні тверді)
  • Якими фішками вони позначаються?

 

 

  • Скільки їх? (чотири)
  • Скільки всього звуків? (сім) 

(на дошці прикріплюється картка смужка поділена на сім клітинок і знову проводиться звуковий аналіз слова з позначенням на схемі кожного звука фішками) (слайд -8)

  • Давайте поділимо слово писанка на склади. (пи/сан/ка)
  • Скільки складів у цьому слові? (три)
  • А тепер давайте вимовимо це слово так, щоб було чутно на який склад падає наголос.
  •  ( пииисанка - на перший)

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце, (діти встають)

Зазирнуло у віконце (повертаються до вікна)

Ми до нього потяглися (імітують, ніби беруться за промінчики)

Будем дружно присідати (присідання)

Сонечко розвеселяти. (посміхаються)

Звуковий аналіз слова – тісто.

  • Давайте, ще раз пригадаємо, яке ж наближається свято? (Великдень)
  • А що треба для того, щоб спекти паску? (замісити тісто)
  • Назвемо перший звук у слові тісто. [т’]
  • Як ми його вимовляємо? (м’яко, з вільною перешкодою для повітря)
  • Як називається такий звук?( м’який, приголосний)
  • Складемо звукову модель.

(На дошці прикріплюється картонна смужка поділена на пять клітинок і знову проводиться звуковий аналіз слова з позначенням на схемі кожного звука фішками.) Слайд -9.

  • Поділимо на склади слово тісто.

тіс - то

  • Скільки складів? (два)
  • На який склад падає наголос? (на перший)
  • Позначаємо на схемі фішкою наголос.

 

Дидактична гра «Назви пару»

логопед називає звук і кидає дитині м’яч.

Дитина називає пару цього звука і кидає м’яч назад (н – н’; л – л’; с – с’; т – т’)

 

  1.       Підсумок заняття.

Чим займались на занятті? Які звуки навчились розрізняти? 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ДНЗ
Інкл
Додано
5 лютого
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку