18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Логопедичне заняття . Тема: «Кімнатні рослини». Звуковий аналіз слів.

Про матеріал
Освітні лінії: Мовлення дитини. Дитина в соціумі. Особистість дитини. Мета: закріпити вміння дітей проводити звуковий аналіз слів різної звукоскладової структури; називати слова з твердими і м’якими приголосними звуками; учити вичленяти словесний наголос і визначати його місце в складі; збагатити словник словами - назвами квітів, кольорів; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення; виховувати естетичний смак, любов і бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: «Кімнатні рослини». Звуковий аналіз слів.

 

Освітні лінії: Мовлення дитини. Дитина в соціумі. Особистість дитини.

Мета: закріпити вміння дітей проводити звуковий аналіз слів різної  звукоскладової структури; називати слова з твердими і м’якими приголосними звуками; учити вичленяти словесний наголос і визначати його місце в складі; збагатити словник словами - назвами квітів, кольорів; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення; виховувати естетичний смак, любов і бережне ставлення до природи.

 

Попередня робота: розгляд ілюстрацій, робота в куточку природи; заучування віршів, пісень про квіти; відгадування загадок ,читання віршів М.Познанська «У квітів сьогодні свято», К. Перелісна  «Фіалка»

 

Матеріал: слайди  на мультимедійній дошці,«Вальс квітів» П. Чайковського, магнітофон, вірш «Кімнатні квіти»,  дидактичні ігри : «Квітки, сонечко, хмаринка?», «Що на що схоже», «Куди покладемо паличку», картинки із зображенням кімнатних рослин: фіалка, кактус, фікус, гербера герань, алоє, примула,  фішки,  по три смужки паперу на кожну дитину, лічильні палички,  нагрудники із зображеннями квітів, сонця, хмаринки.

 

Бібліографія:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні [Текст] - К.: Ред.журн. «Дошкільне виховання», 1999. - 63с.
  2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» [Текст] / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко.- 3-тє вид., випр. – К.: «Світич», 2009. – 430с.
  3. Весела Абетка [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://abetka.ukrlife.org/ – Назва з екрана
  4. Старша група в дитячому садку [Текст]: Методичний посібник - К.: Рад. шк.., 1990. – 416с.

 

                                                                             Хід заняття

 

1. Вступна частина

 (Психогімнастика)

Діти стають, беруться за ручки, утворюють  коло. Дарують один одному посмішку, бажають  гарного  настрою та успіхів.

ЛОГОПЕД:   - Діти, сьогодні вранці до нас в групу прилетів голуб. Він приніс лист від Веснянки.  Вона  просить нас переглянути картинки  та назвати квіти, які там зображені.

  • Скажіть, де ростуть квіти?
  •  Як називають квіти, які ростуть у кімнаті? (кімнатні)
  •  Назвіть кімнатні квіти , які ви знаєте.

 

2.Основна частина.

 

ЛОГОПЕД: Квіти - чи не найпрекрасніше диво рослинного світу на всій планеті. Вони викликають захоплення досконалістю форм, різнобарв’ям, духмяністю. Малята бачать їх усюди: вдома, в садочку, на вулицях, під час прогулянок у природу. Яскраві голівки квітів збуджують інтерес , викликають бажання помилуватися ними, торкнутися їх ручками.

 

 

 

Бесіда про кімнатні рослини. (слайди з 1 – 12).

 - Часто ми слухаємо пісні про квіти, розповідаємо про них вірші,  але ми не знаємо, чи квіти нас чують? А хотіли б ви почути, про що думають квіти? Якщо дуже -дуже захотіти і уважно прислухатись, то можна почути , як рослинки розмовляють. Нумо, прислухаймось усі разом, заплющивши очі. (Звучить «Вальс квітів» П. Чайковського)

 

ЛОГОПЕД:

Кімнатні квіти я люблю

То пещу їх ,то поливаю,

То з ними тихо говорю,

То їм пісні на сон співаю.

Вони всміхаються мені -

Вони - живі, красиві…

 

Гра «Що на що схоже»

-  На що схожий кактус?

 - На що схожі листочки бегонії, сансев’єри?

 - Що полюбляють кімнатні рослини?

 - Про що вони просять нас?

 - Яку користь приносять кімнатні рослини?

 

 Пальчикова гімнастика

           «Квіточка».

Руки підняти вгору, притулити одна до од­ної внутрішніми повер­хнями запястків. Пальці витягнути, роз­вести й злегка зігнути.

 

 

 

 

 

Звуковий аналіз слова (кактус).

 (На дошці  картинка кактуса).

- Вимовте слово кактус. Поділіть його на склади (как – тус). Назвіть перший склад.  Які звуки чуємо? Назвіть перший звук. Отже, перший  звук [к]. Голосний чи приголосний? Твердий чи м’який? Якою фішкою позначається? (аналогічно  інші звуки)

   

Фізкультхвилинка

Хто там, хто там вже втомився (оплески)

І наліво похилився? (нахили)

Треба всім нам разом встати, (встають)

Фізкультпаузу почати (оплески)

Руки вгору, руки в боки.

І зроби чотири кроки.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

І тихесенько сідай,

Працювати починай

Гра «Куди покладемо наголос»

Перед кожною дитиною по три смужки паперу (зліва і справа)  та лічильні палички. Логопед показує різні предметні картинки, назви яких складаються з двох-трьох складів. Діти повинні визначити місце наголосу в цих словах. Якщо наголос на першому складі, вони повинні покласти паличку на першу смужку, якщо в другому – тоді на другу смужку, якщо на третій  - то на третю. Спочатку логопед викликає для відповіді когось із дітей, дитина повинна сказати, скільки частин у слові, вимовити кожну і вказати, на який склад падає наголос. Інші діти уважно слухають і перевіряють правильність відповіді. Потім логопед показує другу картинку, і всі вихованці самостійно  аналізують слово, кладуть палички.

(Рекомендовані слова на слайді: герань, фіалка, примула, гербера, фікус).

 

 Скоромовка

У Фросинки та Наталки

 Зацвіли в саду фіалки.

 Фікуси листаті

 Розкошують в хаті.

 А на підвіконні – фуксії червоні.

 

 

Гра «Квітки, сонечко, хмаринка?»

Логопед роздає дітям нагрудники із зображеннями квітів і пропонуює зайняти свої місця «будиночки». Починається гра. Квіти «сплять» у своїх будиночках, а гравці Сонечко і Хмаринка чекають трохи осторонь.

 

Сонце в мандрівку нас закликає

І про дорогу оповіщає,

Ідіть, мої любі, під ноги дивіться,

Травам та квітам низько вклоніться

Несіть же їм ласку у кожній долонці

Разом з промінням весняного сонця.

 

Вранці прокинеться Сонечко, погляне у віконечко, щоб квіточка кожна росла.

 (Сонечко підходить до кожної оселі, торкається квітів, вони прокидаються і вибігають на середину кімнати, беруться за руки і ведуть хоровод. У центрі утвореного кола танцює Сонечко.)

ЛОГОПЕД:

 Та не сподобалося Хмаринці, що навкруги все сяє, що квіточки кружляють у танці й Сонечко співає.

( Хмаринка заходить у коло, забирає Сонечко і відводить убік від інших дітей. Повертається до гурту малят, імітуючи дощик).

Дітки – квіточки повертаються до своїх будинків.

 

3. Заключна частина

 

Ось і закінчилася наша подорож. Веснянці дуже сподобалося, як ви сьогодні відповідали та працювали на занятті. В мене є для вас подарунок, який вона нам прислала. У цій коробочці знаходиться насіння квітів, які ми з вами посіємо в  нашому куточку природи.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
2685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку