Урок "Формування правильної вимови звуків а-о"

Про матеріал
Формування правильної вимови схожих за артикуляцією голосних звуків а-о. Тренувальні вправи. Диференціація звуків.
Перегляд файлу

Урок № 20-21                                            Дата_________

Тема: Формування правильної вимови звуків споріднених за  артикуляцією  голосних  звуків    а-о.

Мета: формування правильної вимови звуків а-о, вчити розрізняти їх звучання у словах та тексті; розвивати навички слухового  сприймання; навчати звукоповторюванню, закріплювати набуті навички вимови та артикуляції.

           Привітання.

Етап 1. Формування вимови

  •       Артикуляційна вправа «Гойдалка». Відкрити рот і гострим кінчиком язика почергово  тягнутися то до підборіддя, то до носа. Рахунок: 1-2.
  •       Артикуляційна вправа «Гірка». Відкрити рот, заховати кінчик язика за нижні зуби, а спинку язика підняти вгору. Показати круту гірку. Рахунок: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.
  •       Артикуляційна вправа «Трубочка». Висунути широкий язик, бокові краї язика загнути вгору. Подути в трубочку, що утворилась. Виконувати в повільному темпі. Рахунок: 1-2.
  •       Артикуляційна вправа «Чашечка». Відкрити широко рот, висунути язик. Кінчик і бічні краї язика підняти до верхніх зубів, але не торкатись їх. Утримувати: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.
  •       Артикуляційна вправа «Смачне варення». Рот відкрити. Язиком облизати верхню губу, виконувати рух зверху вниз, ховаючи язик вглибину рота. Рахунок: 1-2.
  •       Артикуляційна вправа «Маляр». Відкрити рот, «побілити» язиком піднебіння, виконуючи повільні рухи від верхніх зубів у глиб рота і назад. Рахунок: 1-2.
  •       Артикуляційна вправа «Коник». Відкрити рот, присмоктати язик до піднебіння  і різко відірвати, клацнувши ним. Рахунок: 1-2.

 

2. Автоматизація звуків а-о

                                                                      ЗВУК  І  БУКВА  А

  1. Прослухайте слова. Назвіть перший і останній звуки.

 

            Африка            адреса              азбука            анкета

            Аліса                айстра              акула              абетка

            Америка          аптека              антена             афіша

            Алла                 атака                альтанка         Алушта

 

  1. Пригадайте  імена учнів вашого класу, з якими «дружить» звук [а].
  2.      Запишіть слова, вставляючи замість крапок пропущені голосні.

 

               ч * й                ф * р *                 к * б * н

               л * к                 ж * б *                ч * б * н

               д * х                 т * р *                 м * йк *

               м * к                м * м *                ч * йк *

 

  1. Випишіть з орфографічного словника у три стовпчики слова, в яких звук [а] стоїть в різних позиціях (на початку слова, всередині, в кінці)

 

 6.  Запишіть назви малюнків. Обведіть кольоровим олівцем букву  а

       Зробіть звуко-буквений аналіз цих слів.


ЗВУК  І  БУКВА  О

 Прослухайте слова. Визначте, який звук чуєте на початку.

    Олень, Олена, Оля, окунь, орел, осот, око, осел, очерет, отара, овес,   олівець, ондатра, окуляри.

 

  1.      Виріжте з шорсткого паперу літеру О  , наклейте її в зошит. Поруч намалюйте предмети, які схожі на цю літеру.

    (сонечко, колесо, руль, тарілка, окуляри, яблуко, помідор, мяч)

  1. Відгадайте загадки. Визначте місце звука [о] у словах-відгадках. Запишіть їх у зошит, з двома (на вибір) складіть речення.

 

        Два брати через гору живуть            Сірий, зубастий ,

        І ніколи один до одного                     По полю блукає,

        В гості не ходять.                                Ягнят шукає.

                                       (Очі)                                         (Вовк)

        Не людина, а говорить і співає,          Солоденьке, як медок,

        Всім новини сповіщає.                        Холодненьке, як льодок.

                                      (Радіо)                                        (Морозиво)

        Два скельця, три дужки –                   Рідке, а не вода,

        На ніс і на вушка.                                Біле, а не сніг.

                                      (Окуляри)                                  (Молоко)

 

  1. Прочитайте прислів’я.  Яка буква загубилась?

       Яка    г_л_в_нька,   така    й     р_зм_в_нька

  1. Прослухайте слова. Порахуйте в них кількість звуків [о] і підніміть картку з відповідною цифрою.

          Молоко (3), долото (3), село (1), агроном (2), болото (3), лото (2), багатоповерховий (3), море (1), борода (2), коловорот (4), коло(2) око (2),     зоопарк (2),  колобок (3),  морозиво (3),  здоровя (2),    диво (1), гора (1),   благородство (3), молоток (3), фото (2).

                                 3. ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ  А – О

  1. Прослухайте слова. Який голосний чуєте в них?

 Рак,  лак, мак, сад, рама, салат, дата, ваза

Мох, сон, сом, соло, лото, колос, молоко.

 

  1.      Із поданих букв складіть слова і запишіть їх. Підкресліть букви  а

 і   о   різними кольорами.

           к, а, р          а, а, ш, ф          о, о, к          о, о, л, т

          к, м, а          х, т, а, а            н, о, с          ф, т, о, о

          д, с, а          б, а, ж, а           щ, д, о         л, к, о, о

 

  1. Прочитайте. Знайдіть у тексті слова з буквами  а  і  о . Випишіть ці слова у два стовпчики.

 Україна – це рідна земля, край, де ти живеш. Україна – це  тихе озеро,

   струнка калина, пісня, яку співали твої прапрадіди.

          Україна – це древній Київ і широкий Дніпро. Люби свою Батьківщину.

   Вона в тебе – єдина!

 

  1.      Складіть із розрізної азбуки по п’ять слів з буквами  а  і  о . Запишіть їх у зошит.

 

  1.                                           Обведіть картинки, в назвах яких є звук [а]  червоним кольором, а звук [о] – синім. З’єднайте ці картинки з відповідними  звуковими моделями.

 

  1.                                          

 

Тема: Формування правильної вимови звуків споріднених за  артикуляцією  голосних  звуків    а-о.

 

  1.      Запишіть слова, вставляючи замість крапок пропущені голосні.

 

               ч * й                ф * р *                 к * б * н

               л * к                 ж * б *                ч * б * н

               д * х                 т * р *                 м * йк *

               м * к                м * м *                ч * йк *

 

Запишіть назви малюнків. Обведіть кольоровим олівцем букву  а

       Зробіть звуко-буквений аналіз цих слів.


 

 

 

Із поданих букв складіть слова і запишіть їх. Підкресліть букви  а і   о   різними кольорами.

 

к, а, р                      а, а, ш, ф                                             о, о, к                                  о, о, л, т

к, м, а                     х, т, а, а                                              н, о, с                                 ф, т, о, о

 д, с, а                     б, а, ж, а                                            щ, д, о                                л, к, о, о

 

  1.                                           Обведіть картинки, в назвах яких є звук [а]  червоним кольором, а звук [о] – синім. З’єднайте ці картинки з відповідними  звуковими
  2.  


       моделями.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
2496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку