Логопедичне заняття . Тема: «Рибки плавають, пірнають в річці весело гуляють».

Про матеріал
Освітні лінії: Мовлення дитини. Дитина в соціумі. Особистість дитини. Мета: продовжувати вчити проводити звуковий аналіз слів; розрізняти голосні, тверді та м’які приголосні звуки. Вчити називати слова із заданим наголошеним складом; ознайомити дітей з річковими та акваріумними рибами; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення, фонетичний слух, сприяти розвиткові творчої фантазії, збагачувати словник дітей; виховувати у дітей старанність, інтерес до навчання.
Перегляд файлу

 

Тема:  «Рибки плавають, пірнають в річці весело гуляють».

 

Освітні лінії: Мовлення дитини. Дитина в соціумі. Особистість дитини.

 

Мета: продовжувати вчити проводити звуковий аналіз слів; розрізняти голосні, тверді та  м’які приголосні звуки. Вчити називати слова із заданим наголошеним складом; ознайомити дітей з річковими та акваріумними рибами; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення, фонетичний слух, сприяти розвиткові творчої фантазії, збагачувати словник дітей; виховувати у дітей старанність, інтерес до навчання.

 

Попередня робота: читання казки А.С. Пушкіна « Про золоту рибку», розгляд ілюстрацій, відгадування загадок, спостереження за акваріумними рибками.

 

Матеріал: настільна ширма, маленький круглий акваріум з рибкою комета, слайди ,  загадка, вірш Леоніда Полтава «Риби», люстерка  (по кількості дітей), дидактична гра «Живі звуки», мольберт, предметні картинки зі схемами слів, м’яч, атрибути до гри  «Вудочка »( шнур 2-3м, торбинка з піском), фішки голосних і приголосних звуків, індивідуальні картки для звукового аналізу слів (комета, гупі, сом, карась, судак).

 

Бібліографія:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні [Текст] - К.: Ред.журн. «Дошкільне виховання», 1999. - 63с.
  2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» [Текст] / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко.- 3-тє вид., випр. – К.: «Світич», 2009. – 430с.
  3. Весела Абетка [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://abetka.ukrlife.org/ – Назва з екрана
  4. Старша група в дитячому садку [Текст]: Методичний посібник - К.: Рад. шк.., 1990. – 416с.

 

                                                                Хід заняття

 

1. Вступна частина

 

 (Психогімнастика)

«Привітання»

Діти стають у коло на килимочку і вітаються один з одним використовуючи слова «Доброго ранку! Я вітаю тебе …»

 

2.Основна частина.

ЛОГОПЕД: У нас заняття не просте, а буде цікаве, чарівне. Сьогодні я отримала листа від жителів підводного світу. А хто нас запросив, ви дізнаєтеся відгадавши загадку.                  

                            Пір’я є та не літає,

                            Ніг немає та не доженеш (Рибка)

 

ЛОГОПЕД: Усі риби живуть у морях, озерах,  океанах, річках, ставках та в акваріумах. І сьогодні ми поговоримо про мешканців підводного світу, які живуть поряд з нами, – це декоративні рибки нашого акваріума та  риби, що живуть в  річках. Тіло риб складається з голови, тулуба, хвоста. Воно вкрите лускою і сплюснуте з боків. Дихають вони зябрами. Живляться різноманітною їжею. Барбус, мечоносець, неон, гупі, сомик, золота рибка - це акваріумні рибки. Річкові - сом, карась, короп, лин, судак, щука.

 Риби - багатство наших водойомів.

 

ЛОГОПЕД: Сьогодні я принесла ще одну  рибку, подивіться на неї (за ширмою в акваріумі рибка).

(Діти розглядають нову рибку).

- Хто це? Кого ви бачите? Кого я вам принесла? Подобається рибка, чому?

Рибка називається КОМЕТА. А що ще є у рибки? Якої форми тіло у неї?

Якого рибка кольору, велика чи маленька, де плаває, за допомогою чого плаває?

 

ЛОГОПЕД:

Є різні риби у воді: товсті, тоненькі і худі,

дрібненькі риби-малюки, а є й великі – от такі!

Є войовничі – із мечами,

є з довжелезними хвостами,

є рибки срібні й золоті,

є дуже мудрі, є й пусті...

Живуть вони в річках і в морі,

і все беруться до розмов,

але ніколи не говорять,

немов своїх не знають мов.

Набравши в ротики води, вони мовчать.

Мовчать завжди: в воді ж не можна говорити,

тож риби мовчки мусять жити…

                                    Леонід Полтава

 

(Вихователь пропонує дітям побути рибками)

 

Артикуляційна гімнастика.

 

(Розвиток артикуляційної  моторики.)

Діти сідають перед дзеркалом, вихователь слідкує за правильною посадкою дітей.

 

ЛОГОПЕД: Покажіть, як рибка відкриває рот. Не поспішайте, не напружуйтесь. Виконуйте вправу спокійно  (5-6 раз).       

 

ЛОГОПЕД:

 Час нам знову вже пограти.

 Звуки будемо розпізнавати.

 Де приголосні звуки, а де голосні,

 Зараз картками покажете ви.

 

Дидактична вправа «Приголосний - голосний»

У кожної дитини по 3 картки.          

 Вихователь називає голосні чи приголосні звуки, а діти піднімають відповідну фішку.

 (а, н, с, у, и,л).

 

Дидактична гра «Живі звуки »

Логопед викликає до себе дітей по кількості звуків в слові, яке береться для аналізу. Кожна дитина одержує фішку на позначення свого звука. Логопед  відходить, кличе дітей до себе, по черзі називаючи звук, а діти повинні підійти і стати так, щоб вийшло слово. Всі підіймають свої фішки. Вихователь пропонує іншим дітям сказати, чи правильно  діти стали. Всі діти хором «читають» слово. Потім логопед пропонує кожній  дитині підійти  до схеми і поставити свою фішку у відповідному рядку у клітину. Перевіряє виконання завдання. (лин, сом)

 

ЛОГОПЕД:

Поки ми слова шукали,

Нас картки з фішками чекали!

Що зображено - назвіть

Та моделі слів складіть.

 

Самостійна робота дітей (кожній дитині дається набір картинок,  потрібно за допомогою фішок викласти  і провести звуковий аналіз слова).

 

Фізкультхвилинка

 Дружньо всі ми підхопились

 Вліво – вправо подивились.

 Потім хутко повернулись

 І всім навколо посміхнулись,

 І поплескали в долоні,

 І побігали навколо

 Хай лунає всюди сміх –

Ми найкращі від усіх!

 

 Гра «Знайди зайву картинку»

Логопед пропонує розглянути на дошці предметні картинки, на яких зображені мешканці річок  і акваріумні рибки: сом, карась, короп і золота рибка. Просить дітей назвати зайву картинку і пояснити, чому вони так думають. На   іншій картинці зображено акваріумні рибки і річкову.

 

Дидактична вправа « Назви наголошений склад»

ЛОГОПЕД:

 Гра зі звуками весела,

 Завітала до оселі.

 Посміхніться раз - два - три!

 Слова з наголошеним складом назвіть.

 Часу, дітоньки, не гайте, слова із складом (ри) добирайте.

 Тепер знайдемо слова, в яких зустрічаємо звук (а)

 Слова з (ко) шукайте та швиденько називайте.

Вихователь пропонує стати дітям в коло. Потім називає слова з виділеним  наголошеним голосним звуком і кидає м’яч  дитині. Дитина називає наголошений голосний звук і кидає м’яч вихователю.

 

ЛОГОПЕД:

За правильні відповіді  повторимо чистомовку:

 ро-ро-ро тече річечка в Дніпро,

 ра-ра-ра нам давно з води пора

 рі-рі-рі закусали нас завзяті комарі,

 ри-ри-ри он пливуть дві видри,

 ар-ар-ар поспішають на базар,

  ро-ро-ро куплять щупачків відро,

  ре-ре-ре куштувати будуть всі.

 

ЛОГОПЕД: Діти, давайте з вами пограємо в гру, яка називається  «Вудочка»

 

Гра: «Вудочка »

Діти стоять у колі обличчям до центра, на відстані витягнутих у сторони рук. Вихователь стоїть у центрі кола. Він крутить по колу шнур, до кінця якого прив’язана торбинка з піском (вудочка) так, щоб вона прослизнула під ногами дітей. Дошкільники стрибають через «вудочку», намагаючись не зачепити її. Спійманим вважають того, до кого доторкнеться шнур або торбинка. Діти трохи відпочивають, потім гра повторюється.

Вказівка до гри.

Гру починають на слова «Ловлю!». Шнур збільшується, щоб торбина ковзала під ногами дітей, які стоять у колі. Діти підстрибують тоді, коли «вудочка» наближається до них.

 

ЛОГОПЕД:  

                   Ось скінчилась наша гра.

                   Вам цікаво дітвора?

                  А тепер скажіть мені.

                  Що сподобалось - що ні.

 

3. Заключна частина

ЛОГОПЕД: - Що цікавого ви дізналися?

- Що запам’ятали?

- З ким ми сьогодні зустрічалися?

- А як це ми робили?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
3048
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку