Логопедичне заняття . Тема: «Світлиця природи. Весна». Звуковий аналіз слів. Закріплення знань про речення.

Про матеріал
Освітні лінії: Дитина в соціумі. Дитина у світі культури. Мовлення дитини. Гра дитини. Мета: вчити дітей здійснювати звуковий аналіз слів – виділяти голосні у складі, початковий і кінцевий звуки у слові; закріпити знання про речення; вчити складати речення повного змісту;розвивати мову та увагу; виховувати дбайливе ставлення до природи. Обладнання: ілюстрації на тему «Великдень», картки-фішки на позначення звуків демонстраційні та індивідуальні, інтерактивна дошка. Попередня робота: ілюстраціії на тему «Весна», «Весняні явища», картки-фішки на позначення звуків, демонстраційні та індивідуальні, схеми речень на 2, 3, 4, 5 слів.
Перегляд файлу

Тема: «Світлиця природи. Весна».

Звуковий аналіз слів. Закріплення знань про речення.

 

Освітні лінії: Дитина в соціумі. Дитина у світі культури. Мовлення дитини. Гра дитини.

Мета: вчити дітей здійснювати звуковий аналіз слів – виділяти голосні у складі, початковий і кінцевий звуки у слові; закріпити знання про речення; вчити складати речення повного змісту;розвивати мову та увагу; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: ілюстрації на тему «Великдень», картки-фішки на позначення   звуків демонстраційні та індивідуальні, інтерактивна дошка.

Попередня робота: ілюстраціії на тему «Весна», «Весняні явища», картки-фішки на позначення звуків, демонстраційні та індивідуальні, схеми речень на 2, 3, 4, 5 слів.

 

Бібліографія:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні [Текст] - К.: Ред.журн. «Дошкільне виховання», 1999. - 63с.
  2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» [Текст] / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко.- 3-тє вид., випр. – К.: «Світич», 2009. – 430с.
  3. Старша група в дитячому садку [Текст]: Методичний посібник - К.: Рад. шк.., 1990. – 416с.
  4. Л.О. Глущенко, Первоцвіт. «Книга для читання в дошкільних навчальних  закладах».- Х.: Видавництво «Ранок».- 2010 р.-176с.

   

                                                                     Хід заняття

 

  1. Вступна частина.

 На дощці з’являється ілюстрація із зображенням весняного пейзажу і вмикається грамзапис співу птахів.

 Грає сонце промінцями,

 Білий сніг стає струмками,

 І співаючи, струмки

 Шлях знаходять до ріки.

 Річка ширшою стає,

 В річці сонце устає,

 Біля сонця риболов

 Тягне срібний свій улов.

                               М.Стельмах

Основна частина.

Розгляд ілюстрації  «Весна»( слайд  3-5)

  •     Діти, як ви гадаєте, яку пору року зображена? (весна)
  • Пригадаємо весняні слова (весна, веселка, струмок, квіти, птахи, травичка, зелена)
  • Побудуємо тепер речення зі словами весна. Весна що зробила? (прийшла весна)
  • Що сталося зі снігом? (сніг почав розтавати)
  • Що можна сазати про травичку? (зявляється перша травичка)
  • А які квіточки проросли? (проліски)
  • А як поводять себе птахи? Що вони роблять? (співають весело птахи)

 

 

 

Д/г «Побудуй речення».(слайд 6)

(На дошці прикріплюються  схеми речень із  2, 3, 4, 5 слів; діти за схемою складають речення про весну. Почав розтавати сніг. Прилетіли птахи з вирію. Прийшла весна.)

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце (діти встають)

Зазарнуло у віконце (повертаються до вікна)

Ми до нього потяглися (імітують, ніби беруться за промінчики)

Будем дружно присідати (присідання)

Сонечко розвеселяти. (посміхаються)

 

Звуковий аналіз слів (весна, трава)(слайд 8 ,9)

  •  Діти, назвемо всі звуки в слові весна.

 [в],  [е], [с],  [н],  [а]

-     Скільки голосних звуків? (два)

-     Назвіть їх [е],  [а]

-     Скільки приголосних звуків? (три)

-     Назвіть їх  [в], [с], [н]  

-     Скільки всього звуків? (пять)

-     А який голосний звук є у першому складі? ([е])

-     А в другому? ([а])

-     Назвіть слова у яких є звук [а]? (весна, трава, веселка, птахи)

-     Давайте назвемо всі звуки у слові трава.

 [т],  [р], [а],  [в],  [а]

-     Скільки голосних звуків? (два)

-     Назвіть їх [а]

-     Скільки приголосних звуків? (три)

-     Назвіть їх  [т], [р], [в]  

-     Скільки всього звуків? (пять)

-     Поділимо слово трава  на склади

          Тра - ва

  • Скільки складів у слові трава? (два)

 До нас сьогодні завітав сонячний промінчик. Він хоче погратися з вами. Вихователь повідомляє дітям, що він буде говорити речення, але в деяких словах буде пропускати останній звук, його повинні підказати діти.

 

Д/г «Загублений звук»( слайд 10)

  • Прийшла красуня – весн(а).
  • Яскраво світить сонц (е).
  • Зявляється перша зелен(а) травичка.
  • Дзвінко співають веселі птах(и)
  • Усе навкол(о) оживає.

 

  1.       Підсумок заняття.

Чим ми займались на занятті? Про яку пору року складали речення?

Звукові моделі яких слів робили?

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
2153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку