Тема: «Світлиця природи. Весна».
Звуковий аналіз слів. Закріплення знань про речення.
Освітні лінії: Дитина в соціумі. Дитина у світі культури. Мовлення дитини. Гра дитини.
Мета: вчити дітей здійснювати звуковий аналіз слів – виділяти голосні у складі, початковий і кінцевий звуки у слові; закріпити знання про речення; вчити складати речення повного змісту;розвивати мову та увагу; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: ілюстрації на тему «Великдень», картки-фішки на позначення звуків демонстраційні та індивідуальні, інтерактивна дошка.
Попередня робота: ілюстраціії на тему «Весна», «Весняні явища», картки-фішки на позначення звуків, демонстраційні та індивідуальні, схеми речень на 2, 3, 4, 5 слів.
Бібліографія:
Хід заняття
На дощці з’являється ілюстрація із зображенням весняного пейзажу і вмикається грамзапис співу птахів.
Грає сонце промінцями,
Білий сніг стає струмками,
І співаючи, струмки
Шлях знаходять до ріки.
Річка ширшою стає,
В річці сонце устає,
Біля сонця риболов
Тягне срібний свій улов.
М.Стельмах
Основна частина.
Розгляд ілюстрації «Весна»( слайд 3-5)
Д/г «Побудуй речення».(слайд 6)
(На дошці прикріплюються схеми речень із 2, 3, 4, 5 слів; діти за схемою складають речення про весну. Почав розтавати сніг. Прилетіли птахи з вирію. Прийшла весна.)
Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце (діти встають)
Зазарнуло у віконце (повертаються до вікна)
Ми до нього потяглися (імітують, ніби беруться за промінчики)
Будем дружно присідати (присідання)
Сонечко розвеселяти. (посміхаються)
Звуковий аналіз слів (весна, трава)(слайд 8 ,9)
[в], [е], [с], [н], [а]
- Скільки голосних звуків? (два)
- Назвіть їх [е], [а]
- Скільки приголосних звуків? (три)
- Назвіть їх [в], [с], [н]
- Скільки всього звуків? (п’ять)
- А який голосний звук є у першому складі? ([е])
- А в другому? ([а])
- Назвіть слова у яких є звук [а]? (весна, трава, веселка, птахи)
- Давайте назвемо всі звуки у слові трава.
[т], [р], [а], [в], [а]
- Скільки голосних звуків? (два)
- Назвіть їх [а]
- Скільки приголосних звуків? (три)
- Назвіть їх [т], [р], [в]
- Скільки всього звуків? (п’ять)
- Поділимо слово трава на склади
Тра - ва
До нас сьогодні завітав сонячний промінчик. Він хоче погратися з вами. Вихователь повідомляє дітям, що він буде говорити речення, але в деяких словах буде пропускати останній звук, його повинні підказати діти.
Д/г «Загублений звук»( слайд 10)
Чим ми займались на занятті? Про яку пору року складали речення?
Звукові моделі яких слів робили?