Логопедичне заняття . Тема: «Космічні подорожі». Звуковий аналіз слів.

Про матеріал
Освітні лінії: Мовлення дитини. Гра дитини. Дитина у природному довкіллі. Мета: закріпити вміння дітей визначати звукову будову слів,знаходити наголошений звук; ділити слова на склади; познайомити з новими словами: космос, сонячна система; під керівництвом вихователя будувати звукові моделі слів; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати почуття взаємоповаги.
Перегляд файлу

Тема: «Космічні подорожі». Звуковий аналіз слів.

Освітні лінії: Мовлення дитини. Гра дитини. Дитина у природному довкіллі.

Мета: закріпити вміння дітей визначати звукову будову слів,знаходити наголошений звук; ділити слова на склади; познайомити з новими словами: космос, сонячна система; під керівництвом вихователя будувати звукові моделі слів; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати почуття взаємоповаги.

 

Обладнання: фотографії Космосу, природи, картинка «синє небо» з позначенням наявності звуків, картки - фішки звуків (9 – наборів),  макет зоряного неба з зірками, картка імен дітей поділені на склади.

Попередня робота: бесіда про космос, виготовлення зірочок, склади, моделі слів, макет зоряного неба,фішки для звукового аналізу (9 наборів)

 

Бібліографія:

1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні [Текст] - К.: Ред.журн. «Дошкільне виховання».- 1999. - 63с.

2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» [Текст] / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко.- 3-тє вид., випр. – К.: «Світич».- 2009. – 430с.

3. Емец А.А., Коваленко О. М., Шанка О. В. «Хрестоматія для читання», Видавництво: ВГ «Основа».- 2011.- 640 с

4. С.А. Ігнатьєва «Мовленнєвий розвиток». Старша група / С.А. Ігнатьєва, В. М. Грецьких.— Х.: Видавництво «Ранок».- 2011.-.128 с.

5. Старша група в дитячому садку [Текст]: Методичний посібник - К.: Рад. шк.- 1990. – 416с.


                                            Хід заняття


1. Організаційний момент.
- Діти, який у вас сьогодні настрій?( Гарний, радісний, веселий).
- Давайте візьмемось за руки і передамо один одному свій гарний настрій.
(Зібралися всі діти в коло.)
Я - твій друг і ти - мій друг.
Міцніше за руки візьмемося
І один одному посміхнемося.


2. Основна частина.

 Бесіда про пори року.
- Діти, яка пора року настала?(Прийшла  весна.)
- Весна, яка?(Сонячна, тепла, ясна, гарна, весела, ошатна, довгоочікувана.)
- Які весняні місяці ви знаєте?(Березень, квітень, травень.)
- Який зараз місяць?(Зараз місяць квітень.)


Складання з дітьми розповіді по картинках.

 Подивіться на картинку, це наша галактика, пам'ятаєте як її по іншому називають? (Чумацький шлях.)
Подивіться, ось Сонце, а навколо безліч різних планет: і великих, і маленьких. І називається це - Сонячною системою. Які назви планет вам відомі?( Земля, Марс, Меркурій, Сатурн, Венера).
- 12 квітня - вся країна відзначає  день Космонавтики, перший хто полетів у космос був космонавт Юрій Гагарін.

  - Сьогодні ми з вами будемо космічними піратами! А хто такі космічні пірати? Відповіді дітей
  - Правильно. Космічні пірати захоплюють планети та їх мешканців, але ми не за планетами будемо полювати, і не будемо захоплювати їх жителів, ми будемо полювати за знаннями і опановувати ними. А як? Зараз дізнаєтеся.

 

Відгадування загадок.

Вдень він спить, вночі — мандрує,

 сяйво ніжне нам дарує.

Уночі у тихій річці любить плескатись в водичці. (Місяць)

Темно-синє полотно, золоте на нім зерно.

 Сплять у ліжечках малята, їм підморгують зернята. (Небо і зорі)

 

Уявна подорож по планетах.

   -  Живе на світі (можливо, він не з планети Земля, а зовсім з іншої планети) маленький хлопчик, якого звуть «Всезнайка». У нього є своя ракета, на якій він  мчить по всій галактиці і перелітає з однієї планети на іншу і там він навчає жителів грамоті.

 -   І так, уявили себе піратами, у величезному космічному кораблі. Влаштовуємося зручніше у своїх космічних кріслах і відправилися в подорож за знаннями. 

Починаємо відлік: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1, СТАРТ Полетіли!

 «Всезнайко» мчить на планету Місяць, а ми за ним слідом.

- Місяць - це планета. Земля, на якій живемо ми з вами - це теж планета. На Землі живуть люди, тварини, літають птахи, ростуть рослини. А на Місяці немає життя, тому що там немає повітря. Вона не світиться, як нам здається. Просто Місяць відбиває сонячні промені, як дзеркало.

  - Ось наша Земля, а поруч Місяць. Вона завжди знаходиться поряд, тому її називають супутником

Землі. Вона набагато менша за Землю.

 -  Наших космонавтів завжди цікав Місяць. І ось перший астронавт на Місяці. Подивіться, ні травинки немає на цій планеті, ні квіточки, холодно і темно. Нудно .... Як же добре, що ми живемо на такій красивій планеті, як Земля!


Фізкультхвилинка.

   Звучить музика. Виходимо у відкритий космос, відчуваємо себе невагомими (Легкими, повітряними, розслабленими). Наше тіло виконує хаотичні рухи, рухаємося вільно і легко.


Звукова будова слів ( небо, зорі)
Мчимо далі за Всезнайкою.  З планети Місяць він летить ближче до Сонця на планету Венера, де він розповідає про небо та зорі.
Картки із зображенням неба та зірочок .( схеми по чотири клітинки)
- Розглянемо слово «небо».
- Скільки клітинок?(4) Значить скільки звуків?(4)
- Перший звук який? (н) Голосний чи приголосний? Твердий чи м’який?

- Другий звук який? Голосний чи приголосний?
(Аналогічна робота з іншими звуками)

 - Отримали схему [- o - o]
Аналогічна робота проводиться із словом «зорі».

- Чим відрізняються дані схеми? (звук (р’) – м’який)
- Молодці,малята, впоралися і з цим завданням, вирушаємо далі.


Поділ слів на склади.
- Всезнайко вирішив летіти на Марс. Ось що приготували нам марсіани.
- Подивіться, перед вами лежать картки зі складами. Спробуєте скласти своє ім'я. У кого ім'я склалося з двох складів? У кого з трьох?
- Подивіться яке гарне зоряне небо (макет зоряного неба), візьміть картки, з своїми імена і прикріпіть їх на зірки.
- Подивіться скільки зірок на небі з нашими іменами.
- Назвіть імена, де  наголос падає на перший склад  (Саа-ша, Діі-ма, Соо-ня, Даа-ша, Каа-тя.)


Дидактична гра  «Впіймай звук».
- Ось ми  з вами на планеті – Меркурій. Засиділись ми трішки. То ж пограємо у гру Розповім вам правила: Я називаю звук і слова. Якщо в словах ви чуєте цей звук, тоді плескаєте в долоні, а якщо в слові цього звуку нема , то стоїте тихенько. Уважно слухайте.
«У» - ракета, місяць, Сатурн.
«З» - Марс, сонце, зірка.
«Л '» - промінь, планета, літаючий корабель.

 

  3. Підсумок заняття

Нам пора повертатися на планету Земля. Вам сподобалося бути космічними піратами? Багато цікавого дізналися на занятті? І ми, як пірати,нікому шкоди не заподіяли, тільки знання здобули.

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
2250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку