Логопедичне заняття . Тема: Постановка звука [Ш], позначення буквою Ш

Про матеріал
Мета:Вчити правильно артикулювати звук ш в наголошених складах. Ознайомити з найголовнішими органами мовного апарату. Вчити розрізняти звуки на слух. Збагачувати активний словник дітей. Розвивати вміння слухати, відповідати на запитання.
Перегляд файлу

Тема: Постановка  звука [Ш], позначення буквою Ш

Мета:Вчити правильно артикулювати звук ш в наголошених складах. Ознайомити з найголовнішими органами мовного апарату. Вчити розрізняти звуки на слух. Збагачувати активний словник дітей. Розвивати вміння слухати, відповідати на запитання.

Обладнання:настінне та індивідуальні дзеркала, дошка, підставка під піддування, картки зі складами, предметні малюнки, літера Ш.

 

Хід заняття

I. Повідомлення теми заняття.

II. Вивчення нового матеріалу.

  1. Ознайомлення з мовними органами (губи, зуби, язик, піднебіння).
  2. Артикуляційні вправи:
  • «Хоботок»
  • «Посмішка»
  • «Гойдалка»
  • «Маятник»
  • «Лопатка»
  • «Солодке варення»
  • «Конячки»
  1. Формування дихання.

Піддування легких предметів з вати, аркушу. Лічити на видиху від 1 до 10.

4.Показ правильної артикуляції звука Ш.

Язик підняти за верхні зуби так, щоб бокові краї язика стискались з боковими зубами, а посередині язика буде йти теплий струм повітря. Зуби стиснуті. Губи витягнуті вперед у коло. Діти виконують вправу перед дзеркалом.

5.Логопед показує і називає літеру Ш. На дошці зображені схеми:

СХЕМА №1           - стрілки вгору і язик тримати вгорі при вимові звука Ш.

СХЕМА №2            - це положення губ, вони при вимові звука ш витягнуті вперед в коло.

  1. Діти переписують схеми в зошит і вимовляють звук ш.
  2. Логопед пояснює, що звук ш – приголосний, шиплячий, глухий, вимовляється з шумом.

6. Дидактична гра «Назви звук і вкажи, де він стоїть»

1) Назвати спільний звук у словах (логопед називає слова, виділяючи голосом звук ш: шафа, каша, шуба, вірш, товариш, кішка).

2) Визначити перший звук у словах: шило, шум, шапка, шофер.

3) Визначити на слух останній звук: аркуш, душ, наш.

7. Діти читають склади, написані на дошці (показуючи рукою умовне положення язика).

 

 

 

 А

    О

Ш  У

 И

 Е

8. Фізкультхвилинка з вимовою звука ш

Пригадайте, друзі , вмить,

Як пшениченька шумить

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш.

Як шумлять у птаха крила

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш.

В морі синьому вітрила

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш

Вітер з гаєм розмовляє

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш

Й всі ми трохи пошуміли,

Від роботи відпочили

І за парти тихо сіли.

9. Діти повторюють за логопедом, той пояснює незнайомі слова.

ША – шапка, шафа, шахи, шарф, шайба, шабля.

ШУ – шуба, шум, шухляда, шуруп.

ШИ – шина, шия, шило, шибка, шишка.

ШЕ – шепіт, шеренга, шершень.

10. Розучування чистомовки:

ША-ША-ША – поскакало в ліс лоша.

ШУ-ШУ-ШУ – шишок натрушу.

ШІ-ШІ-ШІ- малі руки наші.

ШИ-ШИ-ШИ – ти додому поспіши.

ШЕ-ШЕ-ШЕ – як у лісі хороше.

11. Вірш

Комиші шумлять: шу-шу.

Букву нову я пишу:

Три стовпці, внизу межа –

От і вийшла буква «Ша».

12. Приказка «Шануй людей – і тебе шануватимуть».

13.Загадки:

- Довга доріжка навколо шиї лягла – діток зігріває. (шарф)

- Короткі, схожі на штани, а носять влітку. (шорти)

- У свині немає, а найдовша у жирафа. (шия)

III.Підсумок заняття.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ДНЗ
Інкл
Додано
29 жовтня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку