Логопедичне заняття у 1 класі. Автоматизація правильної вимови звука [ш] у прямих складах на початку та в середині слова за допомогою коректурних таблиць.

Про матеріал
Мета: Корегувати у дітей вимову [ш], автоматизувати цей звук у прямих складах на початку та в середині слова, вчити чути звук у словах. Розвивати рухомість артикуляційного апарату, фонематичні процеси (слухове сприйняття, навички звукового аналізу), зорове сприйняття, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук. Виховувати старанність і бажання у дітей чітко й виразно говорити, навички самоконтролю за власним мовленням. Обладнання: матеріал для проведення артикуляційних вправ, чашки для проведення дихальних вправ, малюнки, дзеркала на кожну дитину, серветки; коректурні таблиці; музичні записи, дидактичні гри.
Перегляд файлу

 

Логопедичне заняття  у 1 класі

Тема: Автоматизація  правильної вимови звука [ш] у прямих  складах  на початку та в середині слова за допомогою коректурних таблиць

Мета: Корегувати у дітей вимову [ш], автоматизувати цей звук у прямих  складах на початку та в середині слова, вчити чути звук у словах. Розвивати рухомість артикуляційного апарату, фонематичні процеси (слухове сприйняття, навички звукового аналізу), зорове сприйняття, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук. Виховувати старанність і бажання у дітей чітко й виразно говорити, навички самоконтролю за власним мовленням.

Обладнання: матеріал для проведення артикуляційних вправ, чашки  для проведення  дихальних вправ, малюнки, дзеркала на кожну дитину, серветки; коректурні таблиці;  музичні записи, дидактичні гри.

Хід заняття

І. Організаційний момент

1.Створення психологічного  мікроклімату

Логопед: - Добрий день, любі діти!

До нас завітали люди щирі,

Привітаймо в добрий час

Людей посмішкою  і миром.

ІІ. Основна частина.

1.Логопед: - А зараз візьміться за руки та скажіть , як ми будемо  працювати?

Діти: - Ми будемо працювати,

             Всі звуки вимовляти.

             Голосно, чітко вміло, щоб усі нас розуміли.

Логопед: - Дітки,  щоб не сумувати час нам з вами в казкову подорож вирушати. Давайте скажемо чарівні слова!

Діти: - Навколо себе обернись  і в чарівній казці опинись.

 Логопед: - Ось опинились ми з вами ,хлопчики й дівчатка , в казковому світі. Ой дітки, хто це?  Це хлопчик Язичок Давайте з ним привітаємось.

Логопед: - Хлопчик Язичок (з’являється картинка хлопчика Язичка) приготував для вас цікаву казочку. Давайте разом її послухаємо й одночасно потренуємо свої язички.

Логопед: - Діти, сядьте, будь-ласка, на свої місця, підсуньте  до себе дзеркала, так щоб було видно ротик. Спинка рівна, ручки від обличчя приберіть. Не забувайте, що на столах є серветочки.

 2.Артикуляційна гімнастика

Логопед: - Одного ранку в зимовий день язичок визирнув у віконце (відкрити та закрити рот 2 рази)  і дуже здивувався. Все навкруги дерева, доріжки, гойдалки було засипане снігом. Язичок надягнув теплу шубку, надягнув червоний шарфик і пішов на вулицю. Усміхнувся (усміхнутися, язичок за нижніми зубами), потім подивився на сонечко (висунути язик та підняти кінчик угору), потім подивився на сніжок (покласти язик на нижню губу, потримати декілька секунд ) і вирішив хлопчик зліпити сніговика. Спочатку він скатав одну снігову кульку (надути одну щічку), потім ще одну і ще одну (надути іншу щічку).У язичка замерзли руки,  він погрів їх (піднести долоньки до рота і вимовляти : «Ха-ха-ха»). Потім хлопчик зробив сніговику руку одну, потім іншу руки(повернути язичком вліво, потім вправо). Глянув на нього і зрозумів, що чогось не вистачає. Намалював йому кусочком вугля брови, оченята, щічки, ротик, замість носа вставив морквинку (самомасаж обличчя).  Гарний вийшов сніговик у хлопчика Язичка. Наш герой замерз і захотів їсти до того ж він дуже давно не бачив своїх друзів. Вирішив він спекти бубликів і запросити друзів на чай. Зайшов у будинок взяв велику миску  (широко відкрити рот, язик за нижніми зубами) і почав замішувати тісто  (язик просовувати між зубами вперед назад). Замісив тісто  виклав на стіл і почав ліпити бублики ( губи утворюють кружечок, язик за нижніми зубами). Посадив бублики у піч. Взяв чайник налив туди води ( язик за нижніми зубами, губи в усмішці вимовляємо звук : «с-с-с»). Чайник швидко закипів ( язик  угорі у формі чашечки, губи круглі вимовляємо звук : «ш-ш-ш»). Язичок узяв п’ять чашок (язик угорі, загинаємо кінчик угору), налив чай, бублики спеклись. Аж раптом хтось постукав у двері, це прийшли гості: білочка (усміхнутися, вимовити:»ц-ц-ц»), зайчик-побігайчик (прикусити нижню губу, верхню губу підняти угору, показати верхні зуби), ведмедик (надути щоки), їжачок (вимовити: «пих-пих-пих).

Сіли друзі за стіл і почали пригощатися. (облизати верхню губу 5 разів).

Логопед: - Молодці дітки, ви гарно попрацювали.

Прислухайтесь, що це за звук ?

Відповіді дітей: - Вітер, завірюха.

Логопед: - Як  шумить завірюха, малята?

Відповіді дітей:  - «Ш-Ш-Ш».

3.Закріплення правильної вимови звука [ш]

Логопед: - Діти, а який ми з вами звук вимовили голосний чи приголосний? (виставляю на мольберт коректурну таблицю 1 )

Відповіді дітей: - Приголосний звук.

Логопед: - Подивіться, малюнок будь ласка.  Якої форми в нас губки?

Відповіді дітей:  - Круглої!

Логопед: -  А  де в нас язичок і якої форми?

Діти: - Угорі, у формі чашечки!

Логопед: - Як ми вимовляємо цей звук дзвоник у горлечку дзвенить?

Відповіді дітей: - Ні!

Логопед:  - Звук дзвінкий чи глухий?

Відповіді дітей: -  Глухий !

Логопед: -  Малята, яке повітря, як ми вимовляємо звук [ш] тепле чи холодне?

Відповіді дітей: - Тепле.

http://logopedia.com.ua/pix/z21.gif

Артикуляцiя звука [ш] ♦ Губи витягнутi вперед; ♦ Зуби стиснутi або злегка розкритi; ♦ Кiнчик язика широкий i пi днятий до пiднебiння, за верхнi зуби. Бiчнi краї язика притиснутi до верхнiх кутнiх зубiв; ♦ М’яке пiднебiння пiдняте до задньої стiнки гортанi та закриває прохiд повiтря через нiс; ♦ Голосовi зв’язки не вiбрують, тобто звук вимовляється без участi голосу; ♦ Видихуваний струмiнь повiтря теплий.

 

Логопед:  - Відгадайте загадку  про казкового героя (розвиток логічного мислення)

Королева снігова, хлопця заховала,

Ім’я хлопця я вам нагадаю.

Цю казочку ви всі точно вже читали,

Ім’я брата Герди там точно зустрічали (Кай)

Відповіді  дітей: - Хлопчик Кай.

Логопед: - Правильно, Кай.  Кай хоче підійти до нас,  сніг засипав  доріжки  він  не може пройти до нас. Давайте допоможемо йому, діти.

 4.Гра «Допоможемо Каю дійти по сніговій доріжці» (Мета: закріплювати вимову ізольованого звука [ш]).

 Заходить хлопчик переодягнений у Кая. Вітається з дітьми.

Логопед:  Діти, Каю потрібна допомога, снігова королева розсипала його букви і він не може їх зібрати.  Давайте допоможемо їх позбирати!

5.Дидактична гра «Збери букву» ( мета:  автоматизація звука [ш] в у складах, розвиток дрібної моторики рук).

Діти збирають букви з частин, потім читають склади і промовляють разом з педагогом, контролюючи правильну вимову перед дзеркалом.

Хлопчик Кай: - Дякую вам, друзі, за те що  допомогли мені, але мені час вирушати до моєї подруги Герди. До побачення.

Діти: -До побачення!

 Логопед: - Слова спокійно жили в книжці, в  яку вдалося влізти мишці.

                    Вона початки відкусила, у себе в нірці схоронила.

 6.Вправа « Додумай слово» (мета: автоматизація звука [ш] у прямих складах на початку слова).

Логопед: -  Малята, мишка відкусила перший звук у слові це звук [ш] потрібно повернути звуки на місце. Зробимо це дітки?

Відповіді  дітей: -  Так!

Логопед: - .апка, .уба, .ило, .ити, .орти, .вачка, .аровари.

Відповіді дітей: - Шапка, шуба, шило, шити, шорти, швачка, шаровари.

До класу входить перевдягнений хлопчик Незнайко. Вітається з дітьми. У нього  в руках коробок з різнокольоровими цеглинками.

 Логопед: -  Незнайкові задали домашнє завдання, визначити в яких словах є звук [ш], в нього виникли труднощі, давайте йому допоможемо.

 7.Гра «Підніми цеглинку» ( мета: вчити чути чи є звук [ш] у слові )

Логопед: - Давайте ми з ними пограємо! Я буду читати вам вірш, якщо  ви почуєте звук [ш] у  слові, то  піднімаєте  цеглинку.

Сьогодні в лісі ми гуляли, слова і звуком [ш] шукали,

Ось впала шишка шурхотіла, вітер гув, заметіль шуміла.

Пташки в гніздечко залетіли, в листочку мишки шаруділи.

Шипшина червоніла рясно її збирала в кошик Настя.

Вона  вільшини  кущ знайшла, додому  стежкою  пішла.

Логопед: - Молодці, діти,  допомогли Незнайкові. Він прощається з дітьми і йде.

Логопед: - Ну, а ми з вами замерзли час нам зігрітися.

8.Фізкультхвилинка «Морозець»

(Заходить дівчинка Маша у красивій шубці )

Дівчинка Маша: - Добрий день!Мені дуже сумно самій, Можно з вами погратися!

Діти:- Можна. Іди,  Машо,  сідай до нас.

Логопед : -  Діти, давайте вивчимо вірш про Машу, їй буде дуже приємно.

Відповіді дітей: - Так!

(виставляю коректурну таблицю)

9.Вивчення вірша

а) ( логопед читає дітям вірш)

Шило шубку Маші шило

Шовком  гарно шви обшило

Вийшла шубка прехороша нашій Маші на порошу.

б)  ( логопед, ще раз розповідає дітям  вірш з показом на коректурній

 таблиці 2 )

 в) Запитання до дітей:

  1. Що шило шубку Маші?
  2.  Як обшивало шви?
  3. Що вийшло?
  4. Для чого Маші шубка?

г) Діти розповідають вірш самостійно.

Логопед: - Діти, давайте ми з вами зробимо звуковий аналіз слова шубка.

 10.Звуковий аналіз слова шубка

Логопед: - Який перший звук у слові шубка ?  (діти викладають у себе на столах відповідні позначки звуків).

Відповіді дітей: - Звук  [ш] - приголосний, твердий.

Логопед: - Який другий звук у слові  шубка?

Відповіді дітей: - Звук  [ у] -  голосний   звук.

Логопед: - Який третій звук у слові шубка.

Відповіді дітей: - Звук [б]     приголосний,  твердий звук.

Логопед: - Який четвертий звук у слові?

Відповіді дітей: - Звук [к] - приголосний,  твердий.

Логопед: - Який  п’ятий  звук у слові шубка.

Відповіді дітей: - Звук [а]  – голосний  звук.

Логопед: - Скільки  звуків у слові  шубка?

Відповіді дітей: - П’ять  звуків.

Логопед: - Молодці, діти.

Логопед: - Давайте тепер пограємо з нашими пальчиками.

11.Пальчикова гімнастика «Ішла Маша по сніжку»

Ішла Маша по сніжку,

Імітувати кроки вказівним і середнім пальцем правої руки

Несла сушку у мішку.

З’єднати великий і вказівний палець на обох руках, утворити кільце

Сушку – Сашку

Пригощати сушками кожен палець (надівати кільце), починаючи з великого пальця на лівій руці

Сушку – Мишку.

 На вказівний палець

Сушки є для Прошки,

На середній палець

Іришки

 На безіменний палець

Та Антошки,

 На мізинець

Ще дві сушки Нюшці

Пригощати сушками кожен палець (надівати кільце), починаючи з великого пальця на правій  руці

Та і ще Валюшці.

 На вказівний палець

Ще три сушки для Андрюшки,

На середній палець

Танюшки

На  безіменний палець

І Настюшки.

На мізинець.

Маша: - Мені дуже сподобалось з вами гратися, я приготувала вам пригощення. (Маша пригощає дітей сушками).

 Діти:  Дякуємо. До побачення.

 Логопед:  Давайте скажемо Чарівні слова: «Навколо себе обернись і в  нашому класі опинись».

Діти: -  Навколо себе обернись і в  нашому класі опинись опинись.

ІІІ. Підсумок.

Логопед: - Ось знову ми опинились у нашому  класі.  Діти, який ми з вами сьогодні вчилися вимовляти звук?

Відповіді дітей: - Звук  [ш].

Логопед: - Малята, який це звук голосний чи приголосний, дзвінкий чи глухий, твердий чи м‘який?

Відповіді дітей: - Приголосний,  глухий, твердий ?

Логопед: - Дітки, а що вам сьогодні найбільше сподобалось на  уроці?

Відповіді дітей: - Зарядка для язичка,   збирати букви,  гра « З цеглинками»,  вивчати вірші, грати з дівчинкою Машею.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коректурна таблиця 1: « Правильна вимова звука [ш]»

Коректурна таблиця 2 до вірша: «Шило шубку Маші шило» Т. Перегудової

Дидактичний матеріал до гри «Склади букву»

Дидактичний матеріал для звуко-буквеного  аналізу слова шубка

Детские шубы для девочек из натурального меха (66 фото): для подростка, 1,  2 года, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 лет, для невысоких

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 травня 2021
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку