Любіть і бережіть природу свого краю.В. Чухліб «Лісова дивина».

Про матеріал
Розвиваємо мислення й мовлення , удосконалюємо вміння читати діалог, виховуємо любов до природи та бережливе ставлення до неї. Навчаємося за презентацією. Читаємо, відповідаємо на запитання. Підводимо підсумок. Хто автор твору «Лісова дивина»? Яку ж дивину побачили діти в лісі? Що вразило дівчинку, яка побачила незнайому квітку? Чи вдалося Тарасикові переконати дівчинку? Чому? Як ви вважаєте, мама буде задоволена вчинком донечки? Поміркуйте, де мешкають діти, з якими вас познайомив автор? Чому ви так вирішили? Інтерактивне опитування. Домашнє завдання. Перечитати твір. QR-код на с.113. До однієї з частин оповідання намалювати малюнок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Любіть і бережіть природу свого краю. В. Чухліб «Лісова дивина».

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання. Читання речень з описом хмаринок. Відповіді на запитання: Де живуть хмаринки? Які дива можна побачити серед хмаринок? Як ці дива назвав дідусь? З якими видами хмаринок познайомив дідусь онука? Чому хмаринки перебувають увесь час у русі? Про що вони мріють?

Номер слайду 3

Повідомлення теми уроку і мотивація навчальної діяльності. Мотивація навчальної діяльності учнів.- Як ви думаєте, а в лісі можна побачити різні дива?

Номер слайду 4

Бесіда.- Як ви думаєте, де ростуть квіти? Як вони називаються? Чи бачите ви знайомі вам гриби? Де вони ростуть? Чи можна руйнувати грибницю? Чому? А як треба збирати гриби? Кого з вас можна назвати «грибником»? З ким ви ходите до лісу? Як треба поводитись у лісі? Чи можна розводити багаття? Чому? Як ви одягаєтеся, йдучи до лісу? Чому треба бути обережними, уважними, перебуваючи у лісі?- Чи можна назвати лісовою дивиною все, що в ньому росте, живе? Чому?Про лісову дивину прочитаємо оповідання В. Чухліба.

Номер слайду 5

Словникова робота. Цмин. Звіробій

Номер слайду 6

Верес. Деревій

Номер слайду 7

Ведмеже вухо. Заячий холодок

Номер слайду 8

Зозулин льон. Вовчі ягоди

Номер слайду 9

Лісові дзвіночки

Номер слайду 10

Сприймання та усвідомлення змісту оповідання. Читання твору Шусь, шусь під соснами, попід березами — і вже півкошика товстеньких боровичків і у Тарасика, і в Миколки. А від Тетянки гриби чомусь ховаються. Лише одного боровичка знайшла та кілька сироїжок.— Знаєш що, збирай краще квіти. Принесеш мамі букет, — порадив їй Тарасик. Квітів у лісі багато. Онде на галявині золотавіють цмин, звіробій, ліловіє верес, у видолинку цвітуть дикі рожі, деревій. І ще різні квіти, назв яких Тетянка й не знає.

Номер слайду 11

— А це що за дивина! — зупиняється вона навпроти незнайомої квітки. Над кущем пухнастого листя немовби вежа височіє, усипана великими жовтими квітками.— Угадала, — сміється Тарасик. — Ця квітка так і називається — дивина. А ще — ведмеже вухо.— Справді, ці листочки ніби ведмедячі вуха — такі волохаті.— І заячий холодок у лісі росте, і зозулин льон, і вовчі ягоди, — розповідають Тетянці Тарасик і Миколка.

Номер слайду 12

Набігалися по лісу, можна й перепочити ось на цій сонячній галявинці.— О, дзвіночки! — вказав Тарасик на квіти, що голубіли неподалік. Тетянка торкнулася однієї, другої квітки:— А чому ж вони не дзвонять?— Бо спочивають зараз. А дзвонять рано-вранці, пробуджують лісових мешканців: «Дзінь-дзень! Годі спати! До роботи! До роботи!» І зайці біжать капусту поливати, білки — по горіхи, дятел кузню відчиняє, мурашки свій дім ремонтують.

Номер слайду 13

Тарасик так цікаво розповідав, що й Миколка заслухався. А Тетянка сказала:— Букет мамі й так сподобається. А дзвіночків я не буду рвати. Нехай дзвонять.

Номер слайду 14

Відповіді на запитання за змістом твору (з перечитуванням уривків). Як звали діток, які пішли в ліс? Що вони робили в лісі? Які гриби знаходили діти? Від кого гриби ховалися? Чи правильно ви дали відповіді на запитання, послухайте уривок оповідання і перевірте себе. (Учитель перечитує перший абзац). Яку пораду Тетянці дав Тарасик? (2-й абзац). Який вигляд мала лісова галявина? (3-й абзац). Що подивувало Тетянку? Про які рослини розповіли Тетянці хлопчики? (6, 8 абзаци).- Якого кольору дзвіночки побачив Тарасик? Що здивувало дівчинку? Як Тарасик пояснив Тетянці, чому мовчали дзвіночки? (10-13 абзаци). Чому дівчинка вирішила не зривати дзвіночки?

Номер слайду 15

Читання твору учнями з мотиваційною установкою. Робота над текстом. Розвиток мовлення. Читання уривка, який нагадує казку. Прочитайте оповідання. Пошукайте в тексті уривок, що нагадує казку. Озвучте уривок тексту, який нагадує казку? Що в нім є казкового? А ви можете продовжити казку? Продовжіть.

Номер слайду 16

Відповіді на запитання: Чому автор назвав своє оповідання «Лісова дивина»?Чим діти захоплювалися в лісі?Хто з дітей виявляв найбільшу допитливість?Що вас здивувало у творі?

Номер слайду 17

Виконання та перевірка різнорівневих завдань. Прочитай перший абзац оповідання. За його змістом сформулюй два-три запитання. Обери однокласників, які дадуть відповіді.** Відшукай у творі назви лісових квітів, про які сказав автор. Назви яких квітів згадуються у творі? А які лісові квіти знаєш ти? Розкажи. Поміркуй, чи поділяєш ти думку про те, що див довкола багато, лише треба їх побачити.*** Поясни, як ти розумієш зміст слів Тетянки: «А дзвіночків я не буду рвати. Нехай дзвонять». Які почуття виникли в тебе до героїв оповідання? Чому?

Номер слайду 18

Підсумки уроку. Хто автор твору «Лісова дивина»? Яку ж дивину побачили діти в лісі? Що вразило дівчинку, яка побачила незнайому квітку? Чи вдалося Тарасикові переконати дівчинку? Чому? Як ви вважаєте, мама буде задоволена вчинком донечки? Поміркуйте, де мешкають діти, з якими вас познайомив автор? Чому ви так вирішили?

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Перечитати твір. До однієї з частин оповідання намалювати малюнок.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
26 серпня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку