Закріплювати поняття краси; вчити слухати уважно текст і робити висновки з прочитаного; розширювати словниковий запас учнів; виховувати прагнення стати кращим, благороднішим.
Тема: ЛЮБОВ ДО КРАСИ ТВОРИТЬ ДИВА
(Спілкування з красою підносить людину) (3 години)
Мета: Закріплювати поняття краси; вчити слухати уважно текст і робити висновки з прочитаного; розширювати словниковий запас учнів; виховувати прагнення стати кращим, благороднішим.
Хід уроку:
– На попередньому уоці ми читали з вами оповідання «Діти Сонця». Від чого Левеня відчувало особливу радість? (Від краси, яку дарувало йому Сонечко).
– Чому саме Левенятку дарувало Сонечко красу? (Воно любило цю красу і насолоджувалося нею).
– Тема уроку: «Любов до краси творить дива» і ми сробуємо з вами підтвердити, або спростувати це твердження.
Красу можна полюбити.
– Все красиве подобається відразу. Тому красиве полюбити легко, некрасиве дуже важко, потворне полюбити не можна (до нього можна тільки звикнути).
Порівняти: що легше полюбити: сонце чи дощ, доброту або злість ...
Люблячи красу, люди прагнуть жити серед краси.
Людина завжди хоче наблизитися до того, що вона любить, і бути поряд з ним. Якщо людині подобається краса, то вона буде всюди шукати її і намагатися жити разом з красою.
Полюбивши красу рухів у танцях, людина прагне потрапити на концерти, має готовність сама подовгу вчитися гарно танцювати, хоче бути поряд з тим що їй так сильно подобається.
Любов до краси і спілкування з нею перетворюють людину.
Люблячи красу і спілкуючись із нею, людина сама стає кращою і красивішою. Любов сильно змінює людину, вона, щоб досягти чогось улюбленого, легко стає працьовитою, сильною, сміливою. Поруч з улюбленою красою людина змінюється на краще.
Людина з красивим серцем подобається, і, спілкуючись з нею, ви намагаєтеся бути хорошими і добрими, а поруч з поганою людиною бути хорошим зовсім не хочеться. У красивий сонячний день настрій хороший, але в день похмурий, дощовий, настрій легко псується і тоді легко стати примхливим і шкідливим ...
Любов сильніша за страх
Один закоханий юнак забрався на дерево, щоб ближче побачити свою кохану дівчину і поговорити з нею. Дівчина жила на п'ятому поверсі, і, щоб слова були тихими і лагідними, юнакові довелося забратися мало не на саму верхівку дерева. А коли, поспілкувавшись з коханою, він спустився вниз, то біля дерева його зустрів здивований друг.
– Як ти зміг так високо залізти? – запитав юнака його друг.
– Я хотів бути ближче до краси моєї коханої, – відповів юнак.
– Невже тобі не було страшно?
– Ні, я люблю, а любов до краси і прагнення до неї, завжди сильніші від страху перед труднощами.
– Чому вчинив юнак сміливий і незвичайний вчинок? (Бо в нього була любов до краси дівчини).
– Що ж допомагало юнакові бути сміливим і, не злякавшись труднощів і небезпек, лізти так високо? (Любов до краси дає сильне устремління, змінює людину і творить чудеса).
– Що, насамперед, потрібно людині, щоб вона змогла подолати перешкоди і не боялася небезпек? (Потрібно побачити красу та полюбити її).
6. Постановлення проблеми:
Двом людям захотілося піти в далекі гори та піднятися на них. Один любить красу гір, про них весь час думає і мріє. Інший йде просто так, від нічого робити.
– Хто раніше дійде і кому легше подолати всі труднощі дорогою?
Висновок: Чим сильніша любов до краси, тим сміливішою і сильнішою стає людина, і тоді говорять, що любов створила диво і поміняла людину.
7. Читання вчителем оповідання «Як краса серце Дракона вразила»
Як краса серце Дракона вразила
У далекій країні в одного кровожерливого і вогнедишного Дракона дуже часто свербіла спина, а почухати її своїми короткими лапами він ніяк не міг. Вирішив він полетіти до людей і викрасти хлопчика з дівчинкою, щоб вони чесали йому спину щовечора гострими палицями.
Наступного дня до Дракона на коні прискакала людина.
І тут Дракон, побачивши перед собою вершника зовсім без зброї, не витримав і голосно засміявся,. Від його сміху затремтіли навіть дерева.
– Це що, ти прискакав битися зі мною одними руками? Ха-ха-ха, – надривався від сміху Дракон. – Ой, тримайте мене, дерева, а то я зараз від сміху куди-небудь упаду.
Дракон сміявся, схопившись за своє черево кігтистими лапами, і ніяк не міг зупинитися. А коли він все-таки насміявся і зміг заспокоїтися, то заревів на весь ліс:
– Та чи знаєш ти, чоловіче, що я таких, як ти, одним пальцем, раз і готово… Та варто мені дмухнути вогнем і ціле військо згорить.
– А я зовсім не боюся тебе і все одно буду битися з тобою, – відповів чоловік. – Нехай я краще загину, ніж залишуся жити без своїх дітей.
– О, виходить, це твоїх дітей я викрав вчора, – проревів Дракон і почав лякати людину, видихаючи з пащі вогонь. Але ачоловік анітрохи не злякався, а навпаки, почав хапати камені і кидати їх у Дракона.
Дракон, раптом, відчув сміливість і духовну красу цієї людини. Він захопився силою її любові. Адже чоловік так любила своїх дітей, що готовий був битися голими руками і навіть загинути.
– Ти мені подобаєшся, людино. У тебе гарне, безстрашне і любляче серце. Мені сподобалася його краса. Забирай своїх дітей і йди, а я вже якось об дерева буду спину чухати.
Коли чоловік привіз своїх дітей в село, всі дуже здивувалися.
– О чудо, невже ти переміг величезного Дракона без зброї, голими руками? - запитували його люди.
– Ні, – відповів чоловік, – не руками, а серцем. Його краса підкорила Дракона.
8. Бесіда по прочитаному:
– Чому Дракон не став вбивати людину? (Він захопився і був підкорений красою самовідданого серця).
– Чи може краса підкорювати?
– Чи красиво вчинив Дракон, коли не став нищити батька дітей?
– Чи можна назвати дивом те, як змінила Дракона краса серця?
– Яким може стати Дракон, котрий покохав красу? (Кращим, добрішим)
– Яка якість Дракона вам сподобалося? (Він умів захоплюватися красою людини і цінувати її)
Любов до прекрасного - запорука неприйняття всього потворного.
Людині, якій подобаються гарні вірші, перестають подобатися дражнилки. А некрасиві віршики їй будуть неприємними ...
Людині, яка полюбила прекрасне, стає особливо неприємним і огидним всяке неподобство.
Треба уміти вчасно убезпечитися від неподобства. Неподобство заразне, звикаючись з ним, людина нівечиться.
А тепер, діти, намалюйте своїх батьків, сім’ю, яка дуже красива від пануючої в ній любові.
Намалюйте, будь ласка, малюнок до оповідання, яке ви прослухали.
Використовуючи кольори і їх відтінки, покажіть зміну в драконові після того, як він захопився красою батькової любові.