Любов і відповідальність

Про матеріал
Тренінг для старшокласників з метою формування уявлень про культуру інтимно-особистісної взаємодії юнаків та дівчат юнацького віку на стадії побачень,; інформування про можливості прояву насильства на стадії побачень з метою формування негативного ставлення до такого роду поведінки партнера; виховання шанобливого ставлення до суб'єкта любові.
Перегляд файлу

Любов і відповідальність

(тренінг з профілактики насильства)

 

Мета:  формування уявлень про культуру інтимно-особистісної взаємодії юнаків та дівчат 16-17-річного віку на стадії побачень; інформування про можливості прояву насильства на стадії побачень з метою формування негативного ставлення до такого роду поведінки партнера; виховання шанобливого ставлення до суб'єкта любові.

 

Наочність: таблички з факторами насильства на стадії побачень; таблички з поняттями «любов», «відповідальність»; таблички граней міжособистісного спілкування: Вона + Він +, Вона + Він -, Вона-Він+, аркуші паперу

Тривалість тренінгу: 1,5 години

Кількість учасників: до 15 осіб

 

І.Підготовчий етап.

1.Привітання. Знайомство.Вправа  «Ніхто з вас не знає,що я...»...........5 хв.

Мета. створення працездатності в групі, емоційного комфорту. покращання групової атмосфери

Участники групи сидять в колі . У тренера в руках м’яч.

Зараз ми будемо кидати один одному мяч і той.у кого виявиться цей ,завершить фразу « Ніхто з вас не знає, що я ... ( або – у мене...)»   Будемо уважними і зробимо так,щоб кожний з нас взяв участь у виконанні завдання.У кожного з нас мяч може побувати декілька разів».
2.Правила. Перш ніж ми перейдемо до наступної вправи, я пропоную обговорити правила взаємодії на занятті.......................................................5 хв.

3.Вступ.Повідомлення теми,мети заняття.................................................5хв.

4.Очікування....................................................................................................5хв.

 

ІІ.Основна частина.

 

1.Мозковий штурм «До кого або до чого людина переживає почутття любові»..............................................................................................................7 хв.

Ведучий. Є багато способів поговорити про кохання, але не завжди її можна позначити словами і образами.Сьогодні ми обміняємося з вами власними уявленнями про це почуття. Але для початку давайте спробуємо визначитися, до кого чи до чого людина переживає почуття любові.

( Учасники заняття висловлюють свої припущення, а ведучий фіксує їх на дошці.)

Висновок. так , любов - це багатогранне почуття , і  не завжди її можна позначити словами і образами.

2.Вправа «Любов і відповідальність для чоловіка і жінки».................15 хв.

Ведучий пропонує групі розділитися за статевою ознакою. Дівчата пишуть, що вони розуміють під словом «любов» на одному аркуші, а юнаки висловлюють своє розуміння «відповідальності» на іншому аркуші паперу, потім листи передаються з однієї підгрупи в іншу і їх доповнюють. Після виконання вправи листи вивішують на дошці, озвучують.

 

Рефлексія вправи.

Як ви думаєте, яким чином пов'язані між собою ці два поняття?

Як ми дізнаємося про те, що любимо?

Що з нами відбувається?

Висновок. Кохання - почуття дуже сильне і глибоке, воно розвивається поступово, але в той же час стрімко. Першою складовою любові є закоханість. Для того щоб закохатися, достатньо 10-15 секунд. А допомагають нам у цьому наші аналізатори: очі, вуха, ніс, руки. Нам достатньо подивитися на людину, оцінити його зовнішність, голос (мова), запах, який виходить від об'єкта нашої уваги, м'якість шкіри, її тепло і все ... Тільки після цього ми звертаємо увагу на його манеру поведінки, ставлення до нас, спільність наших інтересів, поглядів, вміння спільно планувати будь-які справи, зустрічі, і саме в цей час у нас виникає потреба піклуватися про свого партнера, хочеться його порадувати, здивувати , допомогти йому, розділити з ним радощі і печалі, взяти на себе відповідальність за відносини, які ми будуємо разом.

 

3.Вправа. «Які відносини  викликать осуд у інших? .............................10 хв.

 

 Взаємовідносини закоханих завжди спостерігають оточуючі - інші. Хтось схвалює наші взаємини, а хтось їх засуджує.

Подивіться на ці таблички:

 

ВОНА +   ВІН +           ВОНА + ВІН -               ВОНА -  ВІН +

 

У якому випадку відносини будуть викликати осуд у інших?

 Що може спровокувати це? (Поведінка, скандали, нецензурні висловлювання і т. п.)

Висновок.Дійсно, найчастіше у інших викликає негативне ставлення насильство, яке проявляє один із закоханих по відношенню до іншого.

 

4.Робота в групах «Визначення складових насильства».......................15 хв.

Математика насильства проста, але ось наслідки можуть бути серйозними.

Подивіться на її складові:

 контролювання + нереальні очікування + несерйозне сприйняття партнера = НАСИЛЬСТВО.

Давайте ж визначимо, що входить в ці складові.

(Ведучий пропонує групі обєднатися в  3 підгрупи і  визначитись у складових насильства. Кожна підгрупа розробляє одну з складових.)

У чому проявляються:

 

- Бажання контролювати?

- Нереальні очікування?

- Несерйозне сприйняття партнера? ((Варіанти, які напрацювали підгрупи, заслуховуються)

 

  • Так що ж таке насильство, в яких діях воно знаходить своє вираження? (Варіанти учасників.)

Насильство - удари, поштовхи, кидання предметів, удари в стіни, погрози, образи, нав'язування сексуальних відносин.

Висновок.Хочеться відзначити, що ми самі визначаємо для себе, як ми будемо поводитися з іншими людьми і як нам хотілося б, щоб інші поводилися з нами. Ніхто не заслуговує того, щоб його ображали.

Любов - це повага, пошана не тільки душі, а й тіла.

 

 

5. Вправа «Правила інтимно-особистісного взаємодії»..................................10 хв.

- У підведенні підсумків нашого з вами тренінгу давайте озвучимо свої бажання щодо того, яким ви хотіли б бачити свого партнера, його ставлення до вас. Для цього нам знову необхідно об'єднатися в підгрупи, як на самому початку нашої зустрічі: дівчата та хлопці. Увага - протягом 10 хвилин кожна підгрупа повинна обговорити і  позначити свої очікування від партнера ».

Після виконання завдання йде його презентація кожною підгрупою.

Ведучий допомагає учасникам знайти загальні очікування.

ІІІ .Заключна частина

Рефлексія........................................................................................................ 10 хв.

Мета. запамятати і структуризувати отриманий досвід.

Всі учасники сидять в колі.

“Сядьте так, щоб вам було  зручно. Закрийте  очі  і згадайте все, що ви робили сьогодні в групі в зворотному порядку, починаючи з того моменту, як я завершу говорити. Постарайтесь згадати  як можна детальніше все, що відбувалося з  вами протягом занятя, нічого не пояснюючи і не інтерпретуючи”.
 

  1. Які відчуття, почуття  ви зазнали під час заняття.Що було важко?
  2. Чи корисною була інформація,отримана  на занятті?

 

Прощання. Ведучий дякує старшокласників за активність і довіру...........3 хв.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
1070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку