"Людина народжена робити добро"

Про матеріал
Мета: Освітня:Формувати розуміння поняття «добро», усвідомлення того, що кожна людина приходить в цей світ, щоб творити добро. Розвиваюча: Розвивати зв`язне мовлення,спостережливість,уміння висловлювати власні думки,творчу уяву,критичне мислення, навички роботи в парах,групах; розширити і збагатити словниковий запас учнів; розвивати вміння своїми добрими вчинками прокладати шлях до добра. Виховна: Виховувати людяність, милосердя, доброту; прагнення повсякчас творити добро. На уроці використані інтерактивні методи навчання, які сприяють активній діяльності, розвивають творчі здібності та мовлення учнів.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання в класі комплекті(3-4класи).

 Тема: Людина народжена творити добро.

Мета: Освітня:Формувати розуміння поняття «добро», усвідомлення того, що кожна людина приходить в цей світ, щоб творити добро.

Розвиваюча: Розвивати зв`язне мовлення,спостережливість,уміння висловлювати власні думки,творчу уяву,критичне мислення, навички роботи в парах,групах; розширити і збагатити словниковий запас учнів;

розвивати вміння своїми добрими вчинками прокладати шлях до добра.

Виховна: Виховувати людяність, милосердя, доброту; прагнення повсякчас творити добро.

Обладнання:  паперові пелюстки з написами слів  для створення «Асоціативного куща», картки для роботи в парах,  мікрофон,  наочний демонстративний матеріал.

Тип уроку:вивчення нової теми.

                                            Хід уроку

І. Організаційний момент. СЛАЙД  1

Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю.

Урок новий,цікавий

Я з радістю почну.

 

Хай сьогодні в кожнім серці      СЛАЙД  2

Наш урок додасть тепла.

Хай прийде до нас натхнення,

А в очах сіяє доброта.

ІІ. Актуалізація опорних знань. СЛАЙД  3 

1.Гра «Незвичайна математика».

До + бім – ім + рік – ік + око – ко 

- Яке слово утворилось? (ДОБРО)

 ІІІ.Робота над темою уроку.

1.Оголошення теми і мети уроку.

-Діти,чому наш урок розпочався з цього слова?(Діти:На уроці ми будемо говорити про добро).                             Слайд  4

-Тема нашого уроку «Людина народжена творити добро».

-Отже господинею нашого уроку буде доброта.

 

      2.Очікування.

Вчитель. 

1.На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити  про найголовніший людський скарб-доброту.

2.Навчимося відрізняти добрі вчинки від злих.

3. Розберемо,як же ви можете творити добро?

4.Якою має бути добра людина?

Вчитель: - Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(- Зрозуміти,що таке добро і зло.)

Вчитель:Сьогодні ми будемо подорожувати і здійснювати цікаві зупинки,їх у нас 9.Кожна з них має свою назву,їх ви дізнаєтеся в ході нашого уроку.

3.Словникова робота 1 Зупинка називається « Світ добра»

Як ви розумієте: - Що таке добро?

- Що таке доброта?

СЛАЙД 5

(Добро – це корисна справа, вчинок)

 (Доброта – це чуйне, дружнє ставлення до людей)

З чим асоціюється слово"доброта"?(З мамою,сонечком)

- Чи відрізняється зовнішньо добра людина від інших? (Ні)

– А як ми дізнаємось про її доброту? (За вчинками. Вона завжди допоможе у скрутну хвилину. А якщо радість – вона не буде заздрити, а буде щиро радіти за інших.)

– Де живе доброта? (Доброта живе у нашому серці)

 – Все має свій початок. З чого починається доброта? (Доброта людини починається від її народження).

 

Дорогою добра в житті ступай,

Образи вмій прощати і люте зло.

Бо ти-людина,завжди  памятай,

Роби добро,щоб менше зла було!

— За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає дитині Янгола-охоронця, щоб той охороняв її від усякої біди. Увісні Янгол  цілує дитину тричі: в чоло — щоб вона росла розумною, в обличчя — щоб була красивою, і в груди — аби

здоров’я, любов і доброта вселилися в її тіло, серце і душу. Коли людина робить добрі справи, Янгол радіє, а якщо злі — плаче, тужить, утрачає свої сили.

Вчитель:-А коли радіє ваш ангел?(Діти:- Коли ми робимо гарні вчинки).

4.Складання асоціативного куща до слова "добро"(квітка добра)

2 Зупинка «Велика таємниця природи добра».(Складають квітку добра на дошці).

На пелюстках записані слова:жорстокість,милосердя,працьовитість,злість,ледарство, заздрість,наполегливість,правдивість,грубість,щирість,тепло.

Діти по черзі виходять до дошки і з пелюсток складають квітку.

Вчитель:Кожна ваша добра справа – це маленьке сонечко, що робить наше життя світлішим.

 - Який антонім до слова "добро"? (зло)

Дуже мудро говорить народ: роби добро - і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло -

 зло і повернеться до тебе. Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла, мають дуже велику силу.

5.Третя «Зупинка мудрості.»   Слайд 6

-Я вам пропоную прочитати легенду і пояснити відповідь мудреця.

Легенда: Все у твоїх руках

Притча: Все у твоїх рукахДуже давно в стародавньому місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здібний із них якось задумався: “Чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?” Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика й сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки й учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:

– Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?

 Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.

Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:

 – Все у твоїх руках.

а)Робота над змістом:

-Коли відбулася ця історія?(Дуже давно)

 -Де відбуваляся подія?(В стародавньому місті).

-Назвіть головних героїв легенди.(Чоловік,мудрець і метелик).

-Що ви можете сказати про мудреця?(Був розумним).

Вчитель-так був розумним і тому давав людям мудрі поради і про нього знала велика кількість людей.

-Що ж придумав чоловік , щоб доказати, що він теж розумний?(Спіймав метелика і пішов спитати у мудреця чи живий метелик у нього в долонях).

-Що мав на увазі мудрець, коли відповів  – Все у твоїх руках,чоловіче. (Від вибору чоловіка буде залежати життя метелика).

Вчитель:  -Який прихований зміст цієї легенди?(Від нас дорослих і вас дітей залежить чого на світі буде більше добра чи зла. Ми з вами повинні вчитися якомога більше робити добрих справ. Адже ми з вами люди,ми наділені розумом, вміємо говорити, мислити,планувати своє життя.)

6.4 Зупинка «Вчися  робити добро»

Як би ви поступили в даній ситуації:(відповідають по рядах)

Іряд -Ти йдеш по вулиці і бачиш,що один літній чоловік тримається за серце,твої дії.(Викличу швидку допомогу, дам йому ліки(можливо вони у нього у руці),покликати дорослих на допомогу…)

ІІряд -Захворіла твоя матуся (подати ліки,допомогти приготувати їжу, ходити тихень не турбувати…).

7.5  Зупина «Давайте пограємо»Гра «Так- Ні » .Слайд 7

Як треба ставитися до людей?

(«Стався до людей так, як хочеш щоб вони ставилися до тебе».)

— Як ви розумієте ці слова?

Молодці! Всі ви хочете доброго ставлення до себе, а тому і самі мусите добре

ставитися до інших. А зараз я запропоную вам запитання, а ви, якщо так вчинить

добра людина показуєте сонечко , якщо погана людина-хмаринку. C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Гра Так чи ні.jpg

-Вийняти пташку із гнізда та принести додому;

-Зібрати букет з клумби на вулиці;

 

8.ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА.-

Добрим бути просто, чи не просто?(розводять руки в сторони)

Не залежить доброта від зросту.      (вказівним пальце помахали і присіли)

 І дитина робить добру справу,        (пари за руку неначе вітаються)

Як не кине друга на призвалу.               

Як людей полюбиш – пошануєш,    (розводять руки в сторони)

Силу для добра в душі відчуєш.       (руки притуляють до серця)

І закрутиться земля скоріше,             (крутяться навколо себе)

Якщо разом станемо добріші.

 Доброта з роками не старіє,             (вказівним пальцем показують-ні)

Доброта від холоду зігріє.                 (присіли і показали ніби гріються-обняли себе руками)

І якщо вона, як сонце світить,          (піднялися і руки простягли вверх)

То радіють і дорослі, й діти.              (стрибають)

 

9.Робота над змістом оповідання «Добре слово».

6 Зупинка «Добре слово».

Діти почерзі вголос  читають текст оповідання.

а)Ознайомлення із змістом.

-Що сталося з дівчинкою?

-Як її звати?

-Що приносили родичі для Олі?

-Які поради вони давали?

-Про кого забули родичі?

-Що змусило прабабцю вийти з хати?

-Що ж вона принесла для Олі?

-Як прабабця називала Олю?(квітонька,внученька).

-Від чого засяяли очі у дівчинки?

-Так  чого ж не вистачало їй?

б)Знайдіть помилку:

-Коли дівчинці виповнилося 7 років, вона тяжко захворіла.

-Гостинці  дівчинці почали допомагати і вона вже почала вставати з ліжка.

-Раптом  двері відчинилися і в хату ввійшла бабуся Олі.

 Коротке оповідання вчить у житті бути щедрими на добрі щирі слова. Вони втішать та розрадять у тяжку хвилину, вселять надію на краще, бо ніщо не може замінити живого людського спілкування

Кажуть, що три нещастя є в людини: старість, смерть і погані діти. Старість невідворотна, смерть- неминуча. А від поганих дітей, як від пожежі, уберегтися можна. Треба їх тільки належно виховати.

 10.Складання сенкана до слова добро(робота в групах)

Добро Добро
щире, чисте                                                                         Чарівне,милосердне
Дає надію, не полишає, приносить щастя              Змінює,зачаровує,ощасливлює
Немає добра без зла                                                       Добро змінить світ. 

                                                                                                         Милосердя                                            С

          Іменниик – добро.

Прикметник – чудове,  життєдайне.

Дієслово – творить, допомагає, піклується.

Речення – Твори добро на радість людям.

Синонім – радість.

Учні від кожної групи вибирають свого спікера,який буде зачитувати складений сенкан.

11.7  Зупинка «Народна мудрість». СЛАЙД 8

 Діти складають прислівя і по черзі їх називають:

Краще добро робити,…              сміливо.

Не одяг красить людину,… стежка утоптана.

Добре діло твори… ніж гарно говорити.

До доброї криниці… а добрі діла.

12 . Творча робота 8 «Зупинка поетична».

- Доберіть слова-рими, щоб закінчити вірш:

Вчитель читає:

- Щедро ллє проміння сонце

У твоє й моє … ( віконце),

Щоб в теплі ми виростали

Й світло людям … ( дарували)

Й де б ми  в світі не були,

Щоб завжди любов … ( несли).

Щастя, радість і тепло,

Щоб чудово всім … ( було).

В світ прийшли ми: я і ти –

Для любові й … ( доброти)!

Будь привітним і прихильним,

Добрим, лагідним і … ( сильним)

Вчися завжди допомагати

І людині … ( співчувати)

І  старайся так прожити,

Щоб, як сонечко… ( світити)!

І в душі завжди нести

Теплий промінь… ( доброти)!

13.9 «Творча зупинка». Гра «Коло на воді».До слова сонце діти підбирають слова за першими літерами,а потім з ними складають звязані за змістом речення.

14. Тест (робота в парах)

 Як вчините, якщо…

 • Плаче дівчинка:

 а)скажете лагідне слово;

 б)запитаєте, чому плаче і допоможете;

 в)пройдете мимо.

 • Старший хлопчик ображає молодшого:

 а)будете спостерігати;

 б)обороните;

 в)пройдете мимо, ніби не помітили.

 • Маленьке кошеня сидить високо на дереві, нявчить і не може злізти:

 а)пройдете мимо;

 б)полізете на дерево знімати кошеня;

  •  в)покличете на допомогу дорослих.

 15. Гра «Мої добрі справи»

У кожного учня на парті — шаблон серця.

 Діти, як ви вважаєте, якого кольору серце у доброї людини? (Червоного)

— А у злої й сердитої? (Чорного)

— А у якої людини може бути біле серце? (У байдужої)

— Дітки, на червоному  серці вирізаному з паперу запишіть добру справу,яку ви зробили на цьому тижні і прикріпіть на дошку.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

-Чи можна прожити без добра?

-Кого в нашому класі можна назвати добрим?

Дерево успіху. Учні оцінюють свою роботу на уроці, на дерево кожен вивішує листочок свого кольору.

-Кому ви скажете спасибі за гарну роботу на уроці?(Діти називають імена )

VІ.Домашнє завдання.

   - До наступного уроку позакласного читання зробити “ Сторінку добрих  справ ”, куди будете записувати добрі справи, які зробили .Можете  прикрасити її своїми малюнками.   

 

 

 

 

                                                                                               

 

 

 

 

 

                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 листопада 2019
Переглядів
2137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку