м. Вороний "Євшан-зілля"

Про матеріал
У поданому матеріалі вчитель знайде доповнення завдань, урізноманітнення матеріалу та нові форми роботи з учнями при вивченні творчості М. Вороного та твору "Євшан-зілля"
Перегляд файлу

Микола Вороний

Євшан-зілля

                                                             Виростай, дитино, й памятай:

                                                             Батьківщина – то найкращий край!

                                                                                                 Д.Павличко

 

  1. Створення асоціативного ряду до слова «Батьківщина».

 

Б  - батьки, будинок…

А  - аромати,
Т  - тепло, турбота, тато…
Ь 
К  - краса, калина…
І   - інтерес
В  - вишивка, вірність, вічність…
Щ – щирість, щастя…
И  -
Н  - надія, ніжність…
А  - асоціації…

 

2. Що для тебе є Батьківщина?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Прочитай і запам’ятай основні віхи життя  М. Вороного

 

Освіта

Початкова школа

Реальне училище

Ростовська гімназія

Університети Львова та Відня

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "фото вороного"

 

Микола Вороний

Поетична творчість

1893 – перший вірш

1911 – збірка «Ліричні поезії»

1920 – поетична збірка «Поезії»

1929 – останнє прижиттєве видання збірки «Поезії»

 

 

Непересічність Вороного

  • Поет
  • Перекладач
  • Критик
  • Літературознавець
  • Публіцист
  • Актор
  • Режисер
  • Редактор
  • Музикознавець
  • Дослідник національного театру світової та вітчизняної драматургії

Життєва позиція

  • Прихильник народницького руху
  • Співробітник журналів «Громадський друг» та «Зоря»
  • Член УСДРП
  • Емігрант із 1920 року
  • 1926 – повернення в Україну
  • Переслідування більшовицькою владою
  • 1938 - розстріл

 

4. Розшифруй і виконай завдання QR-коду.

Результат пошуку зображень за запитом "євшан зілля ілюстрації"

 

 

5. Словникова робота (Робота зі словниками)

Небога – бідолашний

Зацурали – занедбали

Гудець – співець і музикант

Ясир – полонені

Блукати манівцями – ходити без дороги

Твар – обличчя

Байрак – яр

Принада – привабливість

Шатер – намет

 

6. Що ви знаєте про князя Володимира  Мономаха?

 

 Володимир Мономах – руський князь, жив в кінці ХІ-поч.ХІІ ст., мудрий політик, освічена людина, у 1103році очолив похід на половців і здобув перемогу, взяв у полон 12 половецьких князів. Після цього походу Україна мала спокій на 50 років.

 

4.JPG

 

 

7. Що таке євшан-зілля?

 

  Слово «Євшан» за походженням тюркське. У тлумачному словнику воно має кілька значень.

1.Євшан-зілля (полин) – символ пам’яті, рідної землі, Батьківщини.

2.Євшан-зілля – степова запашна рослина з червоним або пурпуровим цвітом. У Біблії слово «полин» нерідко поєднується зі словом «яд». Грішники часто зазнають кари Господньої саме полином.

https://svitppt.com.ua/images/12/11539/210/img8.jpg

 

Пов’язане зображення

 

 

8. Літературний диктант.

 

1) Звідки автор взяв історичний факт про полоненого сина половецького хана? ( з літопису).

2)  Як малий половчанин потрапив до князя Володимира? ( був узятий у полон).

3)  Як жилося хлопчикові у князя? (дуже добре).

4)  Як почував себе старий хан, батько хлопчика? (страждав на самоті).

5)  Кого хан вирішив послати по сина? ( співця).

6)  Що порадив хан посланцеві, щоб розбудити пам’ять юнака (заспівати пісню, понюхати євшан-зілля).

7) Як поставився хлопчик до слів посланця? (залишився байдужим).

8)  Які пісні співав посланець юнакові?  (бойових та колискових).

9)  Кого, що саме побачив юнак під впливом пахощів євшан-зілля? (рідний край, батька).

10) Яке почуття “стисло горло ,сперло груди” юнакові - половчанину?
(почуття волі).

11) Що зробив юнак під впливом спогадів?  ( вирушив додому).

12).До кого автор звертається із заключним словом? (до українців).

 

9. Дослідницька робота (Теорія літератури)

 

- Які роди літератури ви знаєте? (лірика-передача емоцій,вираження; епос – розповідь, зображення; драма)

 

- До якого роду віднесемо даний твір?

(Досліджуючи, робимо висновок, що поема відноситься до епічного твору, тому що має розгорнутий сюжет, композицію, зміст (розповідь про життя головних героїв).  Також можна сказати, що поема відноситься до ліричного твору, тому що написана у формі вірша, текст поділений на строфи, є рими та ритм. Отже, дослідивши, твір «Євшан-зілля» має ознаки як епосу так і лірики, тому є ліро-епічним твором.

- Цей твір названо ліро-епічною поемою.

Поема– це великий віршований, ліро-епічний твір, у якому зображено важливі, яскраві події, виражено їх сприйняття та оцінку.

 

10. Запис у літературні словнички.

  • Лірика – це …
  • Епос – це …
  • Ліро – епічний твір – це …
  • Жанри ліро-епічного твору …
  • Поема – це …

 

11. Гра на уважність.


У відтвореному мною літописі виправте помилки, якщо вони є:


Князь Ярослав Мудрий усиновив половецького хлопчика-сироту. Коли він виріс і став прекрасним, сильним юнаком, половці захотіли його викрасти, тому підіслали ворожбита-співця. Той чоловік зачарував хлопця своїми піснями, ще й дав понюхати євшан-зілля, через що той одразу забув свого названого батька і втік у степ. Тоді половецький хан упізнав у юнакові свого зниклого під час походу сина.

12. Розташуй ілюстрації згідно сюжету твору:

 

 

 

 

 

 

  2.

  1.  

e_18e_18

 

3 4.

e_15e_15

 

 

 

13. Прочитай кроссенс 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

Пов’язане зображення

 

Пов’язане зображення

 

Пов’язане зображення

 

Результат пошуку зображень за запитом "фото до твору євшан зілля"

 

Результат пошуку зображень за запитом "фото степу"

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

Пов’язане зображення

 

Результат пошуку зображень за запитом "фото до твору євшан зілля"

 

14. Шифрувальник.

Розшифруйте три ключових слова до теми.

Н

А

Ш

Є

В

Відповідь: Євшан.

 

 

А

 

Р

 

О

Д

 

И

 

Н

 

                                        Відповідь: родина.

 

В

Ц

Е

Ь

С

П

 

І

 

Відповідь: співець

 

15. Прочитати та виписати ключові слова до твору, пояснити значення кожного.

C:\Users\Юра\Downloads\Тагул - хмаринка слів із наголосом на першому складі.png

 

16. Підібрати або намалювати ілюстрації до словесного кроссенса

 

 

 

 

17. Гронування «Україна – це наша Батьківщина».

Прикріпіть сердечка з написами, що для вас є Україна

 

 C:\Users\admin\Desktop\фільми школа\Микола Вороний\risovanie_serdce[1].jpg

 

C:\Users\admin\Desktop\фільми школа\Микола Вороний\img3[3].jpg

 http://kelmlicey.org.ua/images/Kovalchuk/Voronyi/17.JPG

 

 

 

 

docx
Додано
21 вересня 2019
Переглядів
4835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку