Магнітне поле. Взаємодія електричних струмів. Магнітна індукція.

Про матеріал
Урок спрямований на формування поняття магнітного поля, фундаментального доказу єдності електричних і магнітних явищ, розвиток умінь учнів аналізувати інформацію, подану як у текстовому, так і у відеоформаті, доходити відповідних висновків, кодувати й розкодовувати отриману інформацію.
Перегляд файлу

Тема. Магнітне поле. Взаємодія струмів.

Мета уроку:

освітня: вивчити поняття магнітного поля, його властивості, фундаментальний доказ єдності електричних і магнітних явищ, магнітна взаємодія провідників зі струмом, силові лінії магнітного поля, правила свердлика, правої і лівої руки для визначення напрямку ліній магнітного поля, полярності котушки, напрям сили, що діє з боку магнітного поля на провідник зі струмом.

виховна: виховувати добросовісне відношення до навчання, щепити навики як самостійної роботи, так і роботи в колективі, виховувати пізнавальну потребу і інтерес до предмету.

розвиваюча: розвивати здатність швидко сприймати інформацію і виконувати необхідні завдання; розвивати логічне мислення і увагу, уміння аналізувати, зіставляти отримані результати, робити відповідні виводи.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу

План уроку

1. Актуалізація опорних знань.

  • Анімація «дослід Ерстеда». (Див. додаток, слайд 2)
  • Висновки з досліду Ерстеда. (Див. додаток, слайд 3)
  • Повідомлення про Генрі Роуленда (Див. додаток, слайд 4)
    1.  Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності (Див. додаток, слайди 5, 6)
    2.       Сприймання та засвоєння навчального матеріалу
  1.       Магнітна взаємодія паралельних провідників зі струмом. Дослід, анімація, висновки з побаченого(слайд 7)
  2.       Визначення магнітного поля та основні його властивості. (Див. додаток, слайди 8)
  3.       Силові лінії магнітного поля. (Див. додаток, слайд 9, фідеофрагмент 1).
  4. Напрям силових ліній магнітного поля. Правило свердлика. (Див. додаток, слайди 10, анімація).
  5.       Силові лінії підковоподібного магніту. (Див. додаток, слайд 11, фідеофрагмент 2).
  6.       Правило правої руки для визначення напрямку силових ліній магнітного поля. (Див. додаток, слайд 12).
  7.     Правило правої руки для визначення полярності магнітної котушки. (Див. додаток, слайд 13).
  8.        Дослід Ампера (анімація). Сила Ампера. Закон Ампера. (Див. додаток, слайди 14).
  9.      Правило лівої руки для знаходження напрямку сили Ампера. (Див. додаток, слайд 15)
  10.       Коротке повідомлення про Анре-Марі Ампера (Див. додаток, слайд 16)
    1. Закріплення нового матеріалу.

Гра «Брейн-ринг» (Див. додаток, слайди17, 18, 19)

  1.  Домашнє завдання.
  1. Заповнити таблицю «Аналогії для трьох полів: гравітаційного, електричного, магнітного». (Див. додаток, слайд 20)
  2. Вивчити §63 – §65 (Гончаренко С.У. «Фізика–10»), §61, §64, §65 (Коршак Є.В. «Фізика – 10»), конспект уроку. (Див. додаток, слайд 21)
  3. Повторити §43–§48 (Коршак Є.В. «Фізика – 10»)

Додаток до уроку

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 24. Постійні магніти. Магнітне поле. Лінії магнітної індукції
Додано
22 березня 2021
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку