Тема. Магнітне поле. Взаємодія струмів.
Мета уроку:
освітня: вивчити поняття магнітного поля, його властивості, фундаментальний доказ єдності електричних і магнітних явищ, магнітна взаємодія провідників зі струмом, силові лінії магнітного поля, правила свердлика, правої і лівої руки для визначення напрямку ліній магнітного поля, полярності котушки, напрям сили, що діє з боку магнітного поля на провідник зі струмом.
виховна: виховувати добросовісне відношення до навчання, щепити навики як самостійної роботи, так і роботи в колективі, виховувати пізнавальну потребу і інтерес до предмету.
розвиваюча: розвивати здатність швидко сприймати інформацію і виконувати необхідні завдання; розвивати логічне мислення і увагу, уміння аналізувати, зіставляти отримані результати, робити відповідні виводи.
Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу
План уроку
1. Актуалізація опорних знань.
-
Анімація «дослід Ерстеда». (Див. додаток, слайд 2)
-
Висновки з досліду Ерстеда. (Див. додаток, слайд 3)
-
Повідомлення про Генрі Роуленда (Див. додаток, слайд 4)
-
Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності (Див. додаток, слайди 5, 6)
-
Сприймання та засвоєння навчального матеріалу
-
Магнітна взаємодія паралельних провідників зі струмом. Дослід, анімація, висновки з побаченого(слайд 7)
-
Визначення магнітного поля та основні його властивості. (Див. додаток, слайди 8)
-
Силові лінії магнітного поля. (Див. додаток, слайд 9, фідеофрагмент 1).
-
Напрям силових ліній магнітного поля. Правило свердлика. (Див. додаток, слайди 10, анімація).
-
Силові лінії підковоподібного магніту. (Див. додаток, слайд 11, фідеофрагмент 2).
-
Правило правої руки для визначення напрямку силових ліній магнітного поля. (Див. додаток, слайд 12).
-
Правило правої руки для визначення полярності магнітної котушки. (Див. додаток, слайд 13).
-
Дослід Ампера (анімація). Сила Ампера. Закон Ампера. (Див. додаток, слайди 14).
-
Правило лівої руки для знаходження напрямку сили Ампера. (Див. додаток, слайд 15)
-
Коротке повідомлення про Анре-Марі Ампера (Див. додаток, слайд 16)
-
Закріплення нового матеріалу.
Гра «Брейн-ринг» (Див. додаток, слайди17, 18, 19)
-
Домашнє завдання.
-
Заповнити таблицю «Аналогії для трьох полів: гравітаційного, електричного, магнітного». (Див. додаток, слайд 20)
-
Вивчити §63 – §65 (Гончаренко С.У. «Фізика–10»), §61, §64, §65 (Коршак Є.В. «Фізика – 10»), конспект уроку. (Див. додаток, слайд 21)
-
Повторити §43–§48 (Коршак Є.В. «Фізика – 10»)
Додаток до уроку