Про матеріал
«Мандрівка книжковим містом»
Бібліотечний урок для учнів 2 класу
Мета: Ознайомити дітей зі шкільною бібліотекою, правилами користування бібліотечними книгами. Виховувати почуття поваги і шанобливого ставлення до книги.
Форма проведення: театралізований бібліотечний урок
Обладнання: Книжкова виставка, презентація
Хід уроку
Бібліотекар. Доброго дня, дітки! А ви знаєте, що книга - це не просто літери і папір? Це - цілий світ, загорнутий в обкладинку. У ньому теж є королеви і принцеси, в ньому цвітуть квіти і співають птахи. Хочете відправитися зі мною в такий світ? Тоді ласкаво просимо в королівство Книги!
Тут всім править королева. У неї є тридцять дві сестри-принцеси, кожна з яких щось дала королівству. Так, принцеса Р подбала про те, щоб тут текли річки і струмки; принцеса К подарувала світові прекрасні квіти, а принцеса П наділила його піснею, яка звучить усюди і окрилює це дивовижне і квітуче королівство. Воно завжди відкрито для гостей. Всіх, хто відвідає наш чарівну Книгу, королева і її сестри подарують знання.
Королева:
Але одного разу в королівстві сталося лихо ...
Принцеса Р:
Горе до нас прийшло, сестро
Прямо з раннього ранку!
Королева:
Що сталося, люба?
Чому тремтиш, рідна?
Принцеса Р:
Виглянь, сестро, у віконце
Злякаєшся трошки!
Впали в сон струмки і ріки
Висохли вони навіки!
Королева:
Як це так могло статися,
Моя мила сестро?
Бібліотекар. А сталося ось що! Дівчинка Ася взяла в бібліотеці Книгу. Але оскільки вона була дуже недбалою, то і сама не помітила, як порвала). Сторінка ця була якраз володінням принцеси Р. Через це, в королівстві порушився звичний хід речей, і висохли всі річки і струмки.
Королева:
Треба терміново все виправити!
Знову потік води направити.
Адже без річок і без струмків
Не бачити рідних країв!
Принцеса К:
Ах, сестриця, я в печалі!
Ми такого і не чекали!
Без цілющої води
В'януть всі мої квіти!
(Ведучий прибирає квіти)
Королева (в розгубленості):
Ну вже ні, милі сестрички!
Ну куди це годиться?
Коль зів'януть все квіти
Згинуть всі наші мрії ...
(Тут вбігає ще одна сестричка - принцеса П)
Принцеса П:
Чуєте, як стало тихо?
Це до нас підкрався лихо!
Без струмків і без квітів
Замовк хор голосів.
Більше не співають нам птахи,
Гаснуть на небі зірниці.
Ну а без чарівної пісні
Чекають нас усіх погані вісті ...
Королева:
Сестри, треба щось робити!
Бідам нашим немає меж!
Ми повинні допомогти дівчині
Навчитися любити книжку
А інакше все зруйнує,
Весь наш світ - великий і дружний!
Принцеса Р:
Треба Асі розповісти,
Щоб змогла вона зрозуміти,
Що ж книга - найкращий друг,
Краще не знайти навколо!
Між її чарівних рядків
Захований життєвий урок.
Ася:
Книги я не поважаю і без грамоти розумна ...
Бібліотекар: І вирішила королева А з сестрами показати Асі, як трудомісткий процес створення книжки, скільки сил було витрачено, щоб вона з'явилася на світ у всій своїй красі.
(презентація)
Королева:
А чи знаєш ти, неряшко,
Що перед тим, як стати книжкою
Книжка була деревом зеленим?
І тільки стійкість і відвага
Сваялі з нього папір
Але був він все ще безмовним ...
Принцеса К:
Тоді один хороший дядько
Вченим поглядом дивлячись
Книгу нашу думкою обдарував
І в ту ж мить вона раптом ожила!
Ось так народився світ чарівний.
Зашелестіли вмить сторінки,
Неначе радісні птахи
У свій перший кинулися політ.
Принцеса П:
Тепер скажи нам, Ася,
Ну як могла таке неподобство
Ти з книжкою нашої створити?
Невже світ наш був народжений,
А незабаром - Асею похований?
Пора все це припинити!
Бібліотекар. Асі стало соромно про все це, і зрозуміла, що з книжкою треба дружити.
Королева
Ура! Знайшла Ася ліки!
Тепер прокинулося наше царство!
Ася нам навіки друг!
Бібліотекар. Ми багато чього дізналися і трошки втомилися. Щоб перепочити, пропоную невеличку перерву.
Королева Я буду читати віршика та показувати рухи, а ви повторюйте їх за мною:
Біля лісу,
Коло річки
Ходить дівчинка Марічка.
Любить вона почитати,
Гарні книжки погортати.
Перша книжка – про малят,
Про веселих дошкільнят.
Ця - про подорож на лижах,
Ця – про динозаврів хижих.
Будеш книжечки читати,
Будеш все на світі знати. (Молодці)
Принцеса К:
Усе чим ви цікавитесь,
Ви знайдете в книжках.
На всі питання – відповіді
На їхніх сторінках.
Принцеса П:
Де яке на світі диво,
Як вдягатися красиво,
Як зварити їсти смачно,
Як поводитись обачно.
Як це бджоли роблять мед,
Як полагодить мопед,
Як росте мала рослина,
Як створилася людина,
Принцеса Р:
І з яких героїв приклад брати,
На дозвіллі як пограти,
Як Вітчизну шанувати,
Віршик як запам’ятати.
Королева
Книг у світі дуже багато і всі вони зберігаються у бібліотеці.
Бібліознайко. Доброго дня, любі діти! Я – Бібліознайко, охоронець книжкових багатств в нашій шкільній бібліотеці.
А чи знаєте ви, що таке бібліотека? (відео)
Так, це дім, в якому живуть цікаві книжки.
Королева Вітаємо вас, діти, із вступом в сім’ю читачів. Бажаємо вам прочитати найкращі книги, багато хорошого з них узяти для себе, порозумнішати і ніколи не розлучатися з книгою.
Ми чекаємо на вас в нашій шкільній бібліотеці!
Виходять всі учасники.
Бібліознайко. Ми прощаємось із вами.
Ви частіше до нас ходіть.
Просимо, чистими руками наші книжечки беріть.