Йдіть добрими у світ природи. За творами В. О. Сухомлинського.

Про матеріал
. Ознайомити дітей з біографією В. О. Сухомлинського, його творчістю як вчителя та письменника. Учити спостерігати довкілля та художньо оформляти свої думки. Формувати найкращі людські риси, бажання жити серед краси і творити красу та добро. Розвивати вміння самостійно працювати з текстом; образне мислення й мовлення дітей, фантазію, бажання пізнавати світ. Виховувати уважність, любов до рідної землі, чесність, працелюбність, повагу до старших.
Перегляд файлу

Тема. Йдіть добрими у світ природи. За творами В. О. Сухомлинського.

 

 Мета. Ознайомити дітей з біографією В. О. Сухомлинського, його

         творчістю як вчителя та письменника. Учити спостерігати

довкілля та художньо оформляти свої думки. Формувати найкращі людські риси, бажання жити серед краси і творити красу та добро. Розвивати вміння самостійно працювати з текстом; образне мислення й мовлення дітей, фантазію, бажання пізнавати світ. Виховувати уважність, любов до рідної землі, чесність, працелюбність, повагу до старших.

 

Обладнання. Виставка творів В. О. Сухомлинського, портрет педагога,  монітор, ілюстрований матеріал.

 

                                       Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Вчитель.

Сьогодні наш урок я хочу почати поетичними рядками. 

Краса природи — справжнє диво.
Все неповторне і живе.
Де не поглянь, скрізь так красиво:
По небу сонечко пливе,
Навколо височіють гори,
Між горами дзюрчить вода.
А ліс зелений, наче море,
І всюди казка ожива!
(Надія Красоткіна)

- Діти, про що розповідається у вірші?

- - А що ж оточуе нас з вами весь час, що прикрашае наше життя. Частинкою чого ми  з вами ы э?

Може ви зрогадалися, про що ми сьогодні будемо говорити на уроці?

 

II. Повідомлення теми та мети уроку.

 

 

 

- Сьогодні ми помандруємо у чарівний світ природи за творами В. О. Сухомлинського.\

А хто ж такий сухомлинський?

 

- Ми поговоримо про мудрого вчителя, директора школи, сина і тата, видатного письменника і педагога

ІІІ Актуалізація опорних знань учнів.

Фідеоірагмент.

 

 

 

Погляньте на дошку. Давайте прочитаємо вислів.

А девізом нашого уроку будуть такі слова:

 Краса природи – це одне з джерел, що живить доброту, сердечність і любов. В.О. Сухомлинський.

Ознайомлення з оповіданням «Зламана яблунька». 

. Читання тексту «Зламана яблунька» вчителем

- Зараз ми потрапимо до саду. Послухайте уважно текст Василя Сухомлинського «Зламана яблунька».

4.Перевірка сприймання

-Коли відбувалися описані події? (Навесні)
- Які дерева зростали у шкільному саду? (Яблуньки, груші, вишні)
- Чому зламалася яблунька? (Мишко послизнувся й упав на неї.)

5. Підготовка до читання

1)Словникова робота.

● Послизнувся —втратив рівновагу.
● докоряла
● мовчазний —нічого не говорить.


6. Читання за ролями тексту

 

Чи навмисно Мишко зламав деревце?
- Чому вчителька докоряла хлопчикові?
- Як вплинув цей випадок на Михайлика?
- Чи загинуло деревце?

 

ІV Фізкультхвилинка

  1. III.  Читання оповідання .

(Аудіо запис на моніторі.)

Читання ланцюжком тексту учнями

Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

— Куди дівчата вирішили сходити?

— Прочитайте, чим Оля й Ліда підобідували.

— Що зачарувало дівчаток? Прочитайте, як вони слухали солов'я.

ВІДЕО СПІВ СОЛОВЯ

— Що зробила з недоїдками Оля? Як вона пояснила свій вчинок подрузі?

— Прочитайте відповідь Ліди. Продовжіть речення „Соромно перед соловейком тому, що ...“.

7. Вправа на розвиток техніки читання.

— На дошці написані початки речень. Знайдіть їх і дочитайте до кінця.

Навіщо ти ...

Витягли з сумки ...

Оля зібрала ...

Оля й Ліда ...

Соромно перед ...

Зачаровані його ...

 

6. Гра „Наші гіпотези“.

— Поміркуйте, що було б, якби дівчатка залишили сміття у лісі.

 

V.Заключна частина.

Діти. Багато письменників, поетів славили природу рідного краю. Але ми з вами теж любимо свій рідний край, нашу маленьку батьківщину, і милуємося її красотами.

Яку зазму має наше  селище?

Протягом нашого життя ми весь час милуємося природою. Навіть часом не замислюючись про це, робимо фото.

Нещодавно ми з вами, з допомогою ваших батьків, розпочали проект «Чарівні куточки нашого краю» давайте поділимося один з одним нашими здобутками помістивши фото на це імпровізоване серце.

VI Підсумок уроку

  • З творчістю якого письменника ми сьогодні познайомилися?
  • Які оповідання ми сьогодні читали?
  • Чому кожна людина повинна дбати про природу??

 

 

 

docx
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку