Тема. Мандрівка в казкове місто Прикметника. Узагальнення та систематизація знань із теми “Прикметник”. Вправа “Очікування” .-А щоб урок був успішним , треба визначити, чого ж ви очікуєте від роботи на уроці? Продовжіть речення: -Від цього уроку я очікую:
Номер слайду 4
ЗНАТИ: *визначення прикметника, групи прикметників за значенням; *ступені порівняння прикметників ; *правила написання прикметників. УМІТИ: *знаходити прикметники ; *правильно їх писати; *використовувати їх у мовленні.
Номер слайду 5
I. Зупинка “Інтелектуальна.”Вправа “так” чи “ні”. 1. Прикметник належить до самостійних частин мови? 2. Прикметник називає предмет? 3. Прикметник відповідає на питання Який?Чий? 4. Прикметники змінюються за родами, числами, відмінками? 5. Прикметник залежить від дієслова?
Номер слайду 6
6. Рід прикметника можна визначити в множині? 7. Розряди прикметників :якісні, відносні, присвійні? 8. Ступені порівняння мають якісні прикметники? 9. Проста форма вищого ступеня порівняння твориться за допомогою суфіксів –ш,-іш?10. Складена форма вищого ступеня порівняння твориться за допомогою слів найбільш, найменш?11. На питання Чий? Відповідають присвійні прикметники? 12. У реченні прикметник найчастіше буває означенням?
Номер слайду 7
II. Зупинка “Словникова”. Розділіть слова у три колонки на якісні, ,відносні, присвійні. Залізне слово, бабусина хустка, братова статуетка, хвойний ліс, робочий одяг, великий рюкзак, вовняний шарф, орлині кігті, залізний дріт, щире здивування, мамин плащ.
Номер слайду 8
Виправте помилки у вживанні прикметників. Вибачте ,хотів написати краткіший лист, а вийшов довжкіший. У нашому класі тепер новесенький класний керівник. Спочатку я сперечався з мамою, а потім зрозумів, що вона завжди правіша. Через тиждень дерева стоятимуть більш голі. Найбільш досконаліший проект був підготовлений учнями шостих класів.
Номер слайду 9
Зупинка “Творча” 1. Скласти сенкан про прикметник.
Номер слайду 10
Підсумок уроку.“Незакінчене речення” На уроці я навчився… Я дізнався, що… Мені сподобалося… Мої очікування…
Номер слайду 11
Домашнє завдання1. Написати лінгвістичну казку “ прикметник як частина мови” (10-12 балів).2. Скласти ребуси, загадки та знайти прислів’я та приказки з прикметниками.