Математична естафета
Між учнями 6-7 класів
Мета проведення: сприяти розвитку культурних та комунікативних компетентностей учнів; стимулювати інтерес і зацікавленість до вивчення математики та до підтримки особистої спортивної підготовки на достатньому рівні.
Учитель:
Добрий день, шановні уболівальники та гості Математичної естафети! Ми раді привітати вас на турнірі під назвою « Математичній естафета» , який проводиться між учнями 6-х та 7-х класів і сподіваємось, що сьогоднішній турнір буде цікавим і вам, і учасникам, і в пам`яті вашій залишаться лише приємні спогади про сьогоднішній день.
Правила гри: Естафета складається з шести конкурсів, за кожний з яких команди набирають певну кількість балів (оголошується відразу після конкурсу). Виграє команда, яка набере найбільшу сукупну кількість балів.
Всі ви знаєте прислів’я « Сила є – розуму не потрібно». Так от сьогодні ми подивимось чи так це насправді. Чи може все ж таки мати розумну голову на плечах не завадить.
Учитель: Отже, зараз попрошу кожній команді придумати назву та обрати капітана.
І конкурс капітанів
Учитель:
Безумовно обличчям команди є її капітан. І тому перший наш конкурс – це конкурс капітанів. Підійдіть будь ласка, капітани команд! Для цього конкурсу, як і для всіх інших конкурсів, вам знадобляться треноване тіло й розумна голова. Конкурс полягає в тому, що протягом 1 хвилини,виконуючи присідання як можливо більше разів, треба дати правильні відповіді на найбільшу кількість питань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Завдання для першої команди
1. 7 * 8 ( 56 )
2. Градусна міра розгорнутого кута ? ( 180 градусів)
3. 50 % від 10? ( 5 )
4. Кут більше 0градусів, але менше 90 градусів ? ( гострий )
5. 3² ( 9 )
6. Промінь, який ділить кут навпіл? ( бісектриса )
7. Результат ділення? ( частка )
8. Трикутник з рівними сторонами? ( рівносторонній )
9. 1 – ⅓ ? ( ⅔ )
10. Два рівні між собою відношення? ( пропорція )
Завдання для другої команди
1. 9 * 6 ( 54 )
2. Градусна міра прямого кута ? ( 90)
3. 50 % від 20? ( 10 )
4. Кут більше 90 градусів, але менше 180 градусів ? ( тупий )
5. 4² ( 16 )
6. Як знайти площу прямокутника?
7. Результат множення? ( добуток )
8. Дріб, в якого чисельник більше ніж знаменник? (неправильний)
9. 1 – ⅜ ( ⅝ )
10. Скільки метрів в одному кілометрі? ( 1000)
Учитель. Шановне журі, оголосіть результати першого конкурсу
ІІ Конкурс „Скороход ”
Учитель. Для цього конкурсу мені потрібні три учасника від кожної команди. Кожен учасник виконує один рядок у прикладі на множення, але щоб його написати, треба на одній нозі доскакати до дошки. (учасники шикуються в одну шеренгу) Результати конкурсу оцінюються так: правильність - 5, 3, 1 бали; швидкість – 3, 2, 1 бали.
423 * 2 352 * 38 243 * 54
Учитель. Шановне журі, оголосіть результати конкурсу
ІІІ конкурс „ Несправний телефон”
Учитель. Всім відомо, що математика розвиває логічне мислення, зорову і слухову пам`ять. Зараз ми з вами проведемо своєрідний тест на якість запам`ятовування. Всі ви знаєте дитячу гру у „несправний телефон”. Для цього конкурсу знадобляться 5 учасників від кожної команди. Гравці стають по одному у шеренгу на відстані 1,5 метри один від одного. Перший гравець читає запропоноване математичне твердження і передає те, що запам`ятав наступному гравцю. Останній гравець записує те, що почув і передає у журі. Конкурс оцінюється так: швидкість -3, 2, 1 бали; правильність - 5, 3, 1 бал.
Текст для виконання завдання: Від перестановки доданків сума не міняється.
Учитель. Шановне журі, оголосіть результати конкурсу
ІV конкурс „ Доріжка”
Учитель. Кожен вчитель математики нашої школи знає, що будь яка контрольна робота з математики для наших дітей це не тільки перевірка знань, навичок та вмінь з області математики, а ще й іспит на кмітливість та винахідливість у майстерності передати шпаргалку або списати. Тож для наступного конкурсу мені потрібні кмітливі та спортивні гравці (по 1 від кожної команди ). Вам необхідно виконати наступне: подолати „доріжку перешкод”, а саме: з тенісною ракеткою з м'ячиком в руці якомога швидше підійти до парти , на якій лежать завдання з прикладами , які треба обчислити зручним способом, взяти один приклад і повернутися до команди на присядках після чого можна виконувати завдання. Конкурс оцінюється так: швидкість -3, 2, 1 бали; правильність - 5, 3, 1 бал.
Учитель. Шановне журі, оголосіть результати конкурсу
V конкурс „Стрибунці”
Учитель. Кажуть „вище голови не підстрибнеш”. Але коли за для перемоги рідної команди потрібно, то підстрибнеш і „вище даху”. Тож наступний конкурс називається ніжно і лагідно: „стрибунці”. Кожному члену вашої команди по черзі необхідно на присядках підійти до дошки, підстрибнути і зірвати одну з записок ( тільки одну). Із цих папірців команда повинна скласти повний текст задачі і розв`язати її правильно і швидко. Оформляти рішення не потрібно, напишіть одне число - відповідь.
Задача для першої команди: На педагогічну раду зібрались 40 суворих вчительок. 0,5 від усіх вчительок почали по черзі лаяти одного дуже сумного шестикласника. Кожна четверта з решти намагалася підтримати бідолашного учня. А всі інші просто сиділи мовчки. Скільки суворих вчительок не знайшли слів ні для лайки ні для підтримки?
Відповідь: 15
Задача для другої команди. Наш друг Микитка їсть гидку макаронину довжиною 60 км. В перший день він з'їв п’яту частину всієї макаронини, в другий - четверту частину всієї макаронини. Скільки кілометрів гидкої макаронини з’їв Микитка за два дні?
Відповідь: 27
Учитель. Шановне журі, оголосіть результати конкурсу
VI. Конкурс для вболівальників
Учитель. Я буду зачитувати запитання, вболівальники якої команди першими будуть знати відповідь піднімають мають руку і дають відповідь, якщо відповідь неправильна, право відповіді надається вболівальникам другої команди. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал і йде до загального рахунку команді за яку вболіваєте.
1.На дереві сиділа зграйка горобців, стрілець вистрилів - один упав. Скільки залишилось горобців? (Один, той, що впав)
2. В яку бочку не можна налити води? (У повну)
3. Як написати "м'ясо без кісток", щоб було чотири букви? (язик)
4. На небі одна, на землі немає, у баби дві, у дівки нема. ( літера Б)
5. Що важче: пуд пір'я чи пуд заліза? (однаково)
6.Коли ми дивимось на цифру "два", а кажемо "десять"?
(Коли годинникова стрілка показує десять хвилин.)
7. Жило триста котів і один чоловік. Скільки було там ніг? (Дві, бо у кота – лапи)
8. Сорок п'ят і сорок п'ят - скільки буде? (вісімдесят п'ят)
9. Коли людина в кімнаті буває без голови? (Коли виставить голову у вікно)
10. Що не може збільшити лупа в трикутнику? (кути)
Учитель. Шановне журі, просимо підбити загальні підсумки нашої естафети.
Ми вітаємо всіх
Хто в гостi завiтав,
Хто всi свої сили,
Умiння й знання
Умiло показав.
Той нагороди вартий,
Подяк, усiх чеснот.
Тож часу ми не гаймо
І переможцiв привiтаймо.