Урок в 7 класі. " Множення многочлена на многочлен."

Про матеріал
Урок застосування знань , вмінь та навичок. « Життя прикрашають дві речі: можливість вивчати математику й можливість викладати її » (С.Пуассон).
Перегляд файлу

 

 

 

Методична розробка уроку

з алгебри в 7 класі

 

 

Множення многочлена на многочлен. Розв'язування вправ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема . Множення многочлена на многочлен. Розв'язування вправ.

Мета:

  • узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички при розв’язуванні вправ на множення многочлена на многочлен;
  • розвивати інтерес учнів до математики, прагнення краще вивчати предмет, розвивати логічне мислення, вміння правильно висловлювати думку; самостійно застосовувати набуті знання; використовувати міжпредметні зв'язки;
  • виховувати уважність, допитливість, любов до навчання, до природи, рідного краю

 

Тип уроку: урок застосування знань , вмінь та навичок.

Епіграф

« Життя прикрашають  дві  речі: можливість вивчати математику й можливість викладати її » 

(С.Пуассон).

Хід уроку

I.Організаційний момент.

Доброго дня!

Розум  заключається  не тільки в знанні, а і в умінні застосовувати знання на ділі.  Аристотель.

 

Зараз ми в цьому переконаємось. Поділю клас на 3 групи.

 

II.Мотивація.

 

1.Вправа «Продовж речення»

  1. Суму кількох одночленів називають …
  2. Щоб помножити многочлен на многочлен,треба кожний член першого многочлена помножити на кожен член другого многочлена і …
  3. При множенні степенів одного й того самого числа показники степенів додають,а основу …
  4. Розкриваючи дужки перед яким стоїть знак «мінус» …
  5. Розв‘язати рівняння-це означає…

 

2.Гра «Знайди помилку».

 

1.(a-3)(а+7)=+7а-3а - 21=+а-21;

 

2.(4=16--24+24m-36=8+24m-36.

 

III. Актуалізація опорних знань учнів.

Зараз ми з вами проведемо конкурс-розминку «Мозковий штурм».

 

1.Спростити вираз(за допомогою стрілочок вказати номер правильної відповіді):

а)(а-3)(в-4)=…                            1.16-12+2

б)(2у+1)(5у-6)=…                        2.5

в)(2-х)(8-2х)=…                    3.10-7у-6

г)а(4а-5)(2а+3)=…                     4.8+2-15а

                                                      5.ав-4а-3в+12

2.Розв‘язати рівняння:

а)2х(х-1)(х+11)=0;

б)3Iх+4І-2=7.

Робота в четвірках.

 

Ви справились з цим завданням. А зараз до вашої уваги хвилинка-смішинка.

 

Хоч сідай і гірко плач —

Не люблю отих задач!

Ох! Замучили задачі,

Через них одні невдачі.

Чи підручники погані,

Чи такий я безталанний?

Та усіх я обдурю —

В книжці відповідь знайду!

 

2. Конкурс капітанів.

Розв'язати задачу

1.У дівчинки було 17 купюр по дві і п‘ять гривень,всього на суму 70 гривень Скільки  купюр кожного виду було в дівчинки?

2.Човен йшов 2,4 години за течією річки і 4,8 години проти течії річки. Шлях,пройдений за течією на 1,2 км більший,ніж проти течії річки .Знайти швидкість течії, якщо власна швидкість човна дорівнює 4км/год.

3.Знайти чотири послідовних натуральних числа,якщо відомо,що добуток третього і четвертого числа більший за добуток першого й другого на 34.

 

Давайте зараз з вами повторимо алгоритм розв'язування задач за допомогою рівнянь

 

  1. Уважно прочитати умову задачі.
  2. Позначити за х одну з невідомих величин(меншу).
  3. Виразити всі інші невідомі через х.
  4. Скласти рівняння.
  5. Розв'язати це рівняння.
  6. Пояснити зміст знайдених чисел.
  7. Записати відповідь задачі.

 

Поки наші капітани працюють ми теж розв'яжемо задачу.

Довжина прямокутника на 3 см більша за його ширину. Якщо довжину зменшити на 2 см, а ширину збільшити на 5 см, то площа прямокутника збільшиться на 14 . Знайти початкові довжину і ширину прямокутника.

Молодці!Ви справились зі своїм завданням.

 

3. Гра «Найрозумніший».

1.Доведіть,що коли а,в,с –цифри,то різниця (++)---(++)

кратна 18.

2.Підручник: №280,ст.65.

 

(а+в+с)(х-у+1)==ах-ау+а+вх-ву+в+сх-су++с.

Які у вас є ще запитання?

А у мене є.

 

 Маринчина бабуся розвела курей і кроликів, у яких разом 25 голів і 54 лапки. Скільки курей і кроликів у  бабусі?

 

IV.Підбиття підсумків уроку

 

1.1) Сформулюйте правило множення многочлена на много­член.

2) Знайдіть добуток многочленів:

а) (х – у)(х + у); б) (x + 2)(х + 3);

в) (х – 3)(х + 1); г) (2 – х)(3 – х).

3) Заповніть пропуски:

а) (3а + )( - b) = 3а2 + аb ;

б) (с + )(x) = са - + а2x - а.

 

2.Гра «Подаруй пелюстку».

 

3.Рефлексія.


Сьогодні я дізнався...

Було цікаво...

Було складно...

Я виконував завдання...

Я зрозумів, що... 

Тепер я можу...

Я навчився...

У мене вийшло...

Я зміг...

Я спробував...

Мене здивувало...
 

 

4.

 

Сила точної науки,

Що створив наш геній,

Дала зброю людям в руки

В праці їх щоденній.

Найдавніша на планеті,

Між наук цариця,

Математико, ти наша

Вірна помічниця.

Чи будинок зводиш, друже,

Чи пливеш морями,

Скрізь вона тобі послужить,

Всюди вона з нами.

На заводі і в друкарні,

В відкритті галактик,

Навіть лікар у лікарні

Мусить її знати.

Любі числа, теореми,

Формули чудові.

Ви професій незліченних

Друзі і основа.

 

V.Домашнє завдання: §13, повторити §8

№483(а,б),481,319;325,509.

 

VI. Виставлення оцінок з коментуванням.

 

Навчання - це лише одна з пелюсток  квітки , що зветься вихованням.

Бажаю вам  бути  вихованими  і  гарно  навчатись!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 березня
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку