Методична розробка уроку
з алгебри в 7 класі
Множення многочлена на многочлен. Розв'язування вправ.
Тема . Множення многочлена на многочлен. Розв'язування вправ.
Мета:
Тип уроку: урок застосування знань , вмінь та навичок.
Епіграф
« Життя прикрашають дві речі: можливість вивчати математику й можливість викладати її »
(С.Пуассон).
Хід уроку
I.Організаційний момент.
Доброго дня!
Розум заключається не тільки в знанні, а і в умінні застосовувати знання на ділі. Аристотель.
Зараз ми в цьому переконаємось. Поділю клас на 3 групи.
II.Мотивація.
1.Вправа «Продовж речення»
2.Гра «Знайди помилку».
1.(a-3)(а+7)=+7а-3а - 21=+а-21;
2.(4=16--24+24m-36=8+24m-36.
III. Актуалізація опорних знань учнів.
Зараз ми з вами проведемо конкурс-розминку «Мозковий штурм».
1.Спростити вираз(за допомогою стрілочок вказати номер правильної відповіді):
а)(а-3)(в-4)=… 1.16-12+2
б)(2у+1)(5у-6)=… 2.5-а
в)(2-х)(8-2х)=… 3.10-7у-6
г)а(4а-5)(2а+3)=… 4.8+2-15а
5.ав-4а-3в+12
2.Розв‘язати рівняння:
а)2х(х-1)(х+11)=0;
б)3Iх+4І-2=7.
Робота в четвірках.
Ви справились з цим завданням. А зараз до вашої уваги хвилинка-смішинка.
Хоч сідай і гірко плач —
Не люблю отих задач!
Ох! Замучили задачі,
Через них одні невдачі.
Чи підручники погані,
Чи такий я безталанний?
Та усіх я обдурю —
В книжці відповідь знайду!
2. Конкурс капітанів.
Розв'язати задачу
1.У дівчинки було 17 купюр по дві і п‘ять гривень,всього на суму 70 гривень Скільки купюр кожного виду було в дівчинки?
2.Човен йшов 2,4 години за течією річки і 4,8 години проти течії річки. Шлях,пройдений за течією на 1,2 км більший,ніж проти течії річки .Знайти швидкість течії, якщо власна швидкість човна дорівнює 4км/год.
3.Знайти чотири послідовних натуральних числа,якщо відомо,що добуток третього і четвертого числа більший за добуток першого й другого на 34.
Давайте зараз з вами повторимо алгоритм розв'язування задач за допомогою рівнянь
Поки наші капітани працюють ми теж розв'яжемо задачу.
Довжина прямокутника на 3 см більша за його ширину. Якщо довжину зменшити на 2 см, а ширину збільшити на 5 см, то площа прямокутника збільшиться на 14 . Знайти початкові довжину і ширину прямокутника.
Молодці!Ви справились зі своїм завданням.
3. Гра «Найрозумніший».
1.Доведіть,що коли а,в,с –цифри,то різниця (++)---(++)
кратна 18.
2.Підручник: №280,ст.65.
(а+в+с)(х-у+1)==ах-ау+а+вх-ву+в+сх-су++с.
Які у вас є ще запитання?
А у мене є.
Маринчина бабуся розвела курей і кроликів, у яких разом 25 голів і 54 лапки. Скільки курей і кроликів у бабусі?
IV.Підбиття підсумків уроку
1.1) Сформулюйте правило множення многочлена на многочлен.
2) Знайдіть добуток многочленів:
а) (х – у)(х + у); б) (x + 2)(х + 3);
в) (х – 3)(х + 1); г) (2 – х)(3 – х).
3) Заповніть пропуски:
а) (3а + )( - b) = 3а2 – + аb – ;
б) (с + )( – x) = са - + а2x - а.
2.Гра «Подаруй пелюстку».
3.Рефлексія.
Сьогодні я дізнався...
Було цікаво...
Було складно...
Я виконував завдання...
Я зрозумів, що...
Тепер я можу...
Я навчився...
У мене вийшло...
Я зміг...
Я спробував...
Мене здивувало...
4.
Сила точної науки,
Що створив наш геній,
Дала зброю людям в руки
В праці їх щоденній.
Найдавніша на планеті,
Між наук цариця,
Математико, ти наша
Вірна помічниця.
Чи будинок зводиш, друже,
Чи пливеш морями,
Скрізь вона тобі послужить,
Всюди вона з нами.
На заводі і в друкарні,
В відкритті галактик,
Навіть лікар у лікарні
Мусить її знати.
Любі числа, теореми,
Формули чудові.
Ви професій незліченних
Друзі і основа.
V.Домашнє завдання: §13, повторити §8
№483(а,б),481,319;325,509.
VI. Виставлення оцінок з коментуванням.
Навчання - це лише одна з пелюсток квітки , що зветься вихованням.
Бажаю вам бути вихованими і гарно навчатись!