Математична гра "Математичні розваги"

Про матеріал

Математична гра "Математичні розваги" позакласних захід для учнів 9 та 11 фізико-математичних класів. Проводиться з метою розкриття творчого потенціалу учнів, вдосконалення вміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях.

Перегляд файлу

Математичні розваги

Позакласний захід для учнів старших класів

Мета :

  • розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;
  • розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у склад­них ситуаціях і нестандартно підходити до ви­рішення проблем;
  • виховувати самостійність, активність і культу­ру поведінки;
  • підвищувати інтерес до матема­тики;
  • виховувати почуття колективізму, взаємоповаги і взаємодопомоги, почуття відповідальності, згуртовувати учнівський колектив;
  • формувати навички змістовного проведення вільного часу.

 

 

   Ведуча:

 

Сьогодні змагатися будуть учні фізико-математичних класів 9-Б класу команда «Цифри» і 11-Б класу команда «Первісні».

На сцену запрошуються учасники команди «Цифри», представтеся будь ласка по черзі і назвіть капітана команди. 

   Ведуча:

Прошу зайняти свої місця.

На сцену запрошуються учасники команди «Первісні», представтеся будь ласка по черзі, і назвіть капітана команди. Презентуйте  назву команди і емблеми.

( презентація І команди)

 Прошу зайняти свої місця.

 

1.  Конкурс –« Розминка».

   Ведуча:

Командам дається по 12 запитань, відповідає по черзі кожен з учасників команди без допомоги інших. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

 

Запитання для  команди  «Цифри»


1. Числа, які використовуються при лічбі?         (натуральні) 
2. Прямі, які не перетинаються?                           (паралельні) 
3.Чому дорівнює sin 1200 ?                                  ( )
4.Рівність двох відношень .                                   (пропорція )
5.Чому дорівнює добуток усіх цифр ?                  (нулю )
6.Незалежна змінна функції.                                 (аргумент ) 
7. Скільки кілограмів в 1 тонні?                            (1000 кг.) 
8. Найбільша хорда у колі?                                    (діаметр) 
9. Половина розгорнутого кута.                            (прямий кут )
10.Найбільше ціле від’ємне число.                       (-1)
11. 182          (324)

12.Яку теорему в давнину називали «віслюковим містком)?     (Піфагора)

   Ведуча:

 

Запитання для  команди  «Первісні»

1. Прямі, які перетинаються під кутом 900?                (перпендикулярні) 
2. Чотирикутник, у якого тільки 2 сторони паралельні?  (трапеція) 
3. Чому дорівнює cos 1350.                                                ( )
4. Чому дорівнює сума суміжних кутів?                          (1800) 
5.Рівність,яка правильна при всіх значеннях змінних. (тотожність ) 
6.Скільки арів у гектарі ?                                                 (100 арів.)

7. Які числа у давнину називали боргом ?                      (від’ємні ) 
8. Відрізок, що сполучає центр кола з точкою на хорді? (радіус) 
9. Скільки центнерів в 1 тонні?                                             (10) 
10.Найменше просте число.                                                   ( 2 )

11.Формула для знаходження площі рівностороннього трикутника ( )

 

2. Конкурс «Математичні терміни»

   Ведуча:

Умови конкурсу:

До мене підходять по черзі по одному гравцю від кожної команди .Завдання наступне: я  називаю букву, а ви по черзі називаєте математичні терміни, які починаються на цю букву.

Наприклад:буква А, один говорить- «Архімед», а інший –«Аркосинус», перший «аргумент» і так далі.

Виграє той, хто назвав більше термінів і він приносить команді 1 бал(хоча б на один термін більше);

 І так двох перших учасників прошу підійти до мене:

І перша буква – Д

2 буква – К

3 буква – Т

4 буква – М

5 буква – С

6 буква - П

 

3. Конкурс «Показуха»

   Ведуча:

 

Кожній команді потрібно зобразити  математичне твердження, так щоб команда суперників відгадала та сформулювала його. Оцінюється  не лише точність, а й артистичні здібності. Час для підготовки 3 хвилини. Найвища оцінка – 5 балів.

 

1 команда – основна властивість дробу .

 

2 команда – основна властивість пропорції .

 

4. Конкурс «Інтелектуальний»

   Ведуча:

Ми всі пересвідчилися, що учасники команд   добре підготувалися до гри, тому можемо перейти до складніших завдань.

      Час на роздуми над однією задачею  1хв. Підняття сигнальної карточки про те, що відповідь знайдена. Якщо вона правильна, то вам зараховується 5 балів, інакше право відповісти надається іншій команді. Під час одночасного підняття приймається письмова відповідь .Правильна відповідь на одну задачу – 5 балів.

 

Запитання для команд

 

  1. Скільки зараз годин, якщо до кінця доби залишилося того, що вже пройшло з початку доби?

                                                                                                 (13год 20хв)

 

  1. Позавчора мені було ще 10 років, а в наступному році мені виповниться 13. Чи може таке бути?

 

                                        (День народження 31 грудня, а говорить 1 січня)

 

  1. В будинку 100 квартир. Скільки разів на табличках написана цифра 9?

 

                                                                                                  (20 разів)

 

4. Рівність 101 - 102 = 1, звичайно ж, неправильна. Але в ній можна переставити одну з цифр так, щоб отримати правильну рівність. Зробіть це!

(101 - 102=1.)

 

 

5. 3 курки за 3 дні знесли 3 яйця .Скільки курок знесуть 90 яєць за 90 днів ?

(3 курки.)

 

 

5. Конкурс «Конкурс художників»

   Ведуча:

 

1. Завдання таке :

 Як із трьох нулів зробити два , не закреслюючи жодного з них?

2.За допомогою математичних фігур намалювати кота, рибу і собаку.

Час на виконання – 2 хвилини. Виконані завдання для оцінювання віддати членам журі. Загальна кількість балів за конкурс -5 балів.

6.Конкурс  « Вболівальників» 

 Ведуча:

 

Вболівальникам потрібно назвати приказку або прислів’я ,що пов’язані з математикою .Перемога у цьому конкурсі додає вашій команді 2 бали Бажаючи підтримати свою команду запрошую на сцену.)

 

 

6. Конкурс «Музичний конкурс»  

Ведуча:

 

Капітани команд отримують текст відомої української  пісні, в яких  використовуються числівники. Потрібно показати так цей куплет,щоб учасники його команди могли відгадати і заспівати  дану пісню. Отож капітана команди «Первісні» прошу підійти до мене. Максимальна кількість балів – 5.

 


1 . Розпрягайте, хлопці, коні,
Тай лягайте спочивать,
А я піду в сад зелений
В сад криниченьку копать.

Маруся, раз, два, три, калина,
Чорнявая дівчина в саду ягоди рвала.
Маруся, раз, два, три, калина,
Чорнявая дівчина в саду ягоди рвала.
 

2 .Ой на горі два дубки,
Ой на горі два дубки, два дубки
Та й злилися до купки.
Вітер дубом хитає,
Вітер дубом хитає, хитає,

Козак дівку питає.


 

 

   7. Конкурс «Історичний»

   Ведуча:

Вам потрібно розшифрувати ,що означало у давніх арабів множення знаків ?

Кожне правильно розшифроване послання оцінюється 2 балами.

 

 

( Друг мого друга – мій друг.) 

 

«+» х «-» = «-»

 

 ( Друг мого ворога  – мій ворог.) 

                                                                                 

 

 ( Ворог мого ворога  – мій друг.)  

 

Ведуча:

Остання сплинула хвилина

І закінчилася вже гра .

Тепер за всі ваші старання

Грамоти вручити вже пора.

Отож,  для підведення підсумків на сцену запрошується голова журі.

 

8. Підведення підсумків . Нагородження команд

                                                                                                                                                                                                                          

doc
Додано
3 січня 2019
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку