Математична гра "Життєва математика" позакласних захід для учнів старших класів. Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоритичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як науки, творчу активність, вміння щвидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Математична гра « Життєва математика»
Позакласний захід з математики для учнів старших класів
Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Обладнання: 2 мотузки , 2 лінійки, 2 набори масок: вовка, капусти, кози
Ведучий представляє команди, зокрема кожного із учасників команди, акцентує увагу на досягненнях з математики на олімпіадах, конкурсах.
З кожного класу 6 учасників.
І тур. Назва команди.Девіз. Привітання. 5 балів
Ведучий. Кожна команда по черзі представляє назву команди, девіз, привітання , емблему, капітана
ІІ тур. Шикування Командна гра «1, 2, ой не можу…».
Ведучий.У конкурсі беруть участь усі члени команди. Всі гравці стоять. Команди грають по черзі і називають по порядку всі натуральні числа від одиниці до 50, але числа, кратні трьом, і числа, які містять цифру «3», заміняють словосполученням «ой не можу». Якщо ж хтось із гравців збився, то він вибуває із гри . При цьому відлік починається заново. Кількість учасників , які залишилися відповідає кількості отриманих балів за цей конкурс.
ІІІ тур. «Зіпсований телефон» 5 балів
Ведучий. До наступного конкурсу учасникам команд потрібно трішки підготуватися, проговоривши скоромовку: «Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок — сорок морок». Отож, умови конкурсу, учасники команди переказують один одному твердження пошепки
«Сума квадратів діагоналей паралелограма дорівнює сумі квадратів сторін», останній учасник переказує це твердження ведучому .
ІV тур. «Пантоміма»5 балів
Ведучий. Один учасник команди показує властивість за допомогою міміки і жестів, а інші учасники цієї команди відгадують дану властивість. Завдання учасники показують по черзі
1. Завдання першій команді : «Основна властивість пропорції»
2. . Завдання другій команді: « Основна властивість дробу»
V тур. «Перевізник» 5 балів
Ведучий. Двоє учасників кожної команди це перевізники, з допомогою рук роблять стільчик. Їм потрібно розв’язати і продемонструвати логічну задачу « Коза, вовк, капуста». А саме перенести з одного уявного берега річки на інший вовка, козу і капусту., при умові, що вовка не можна залишати з козою, бо вовк з’їсть козу і козу не можна залишати з капустою, бо коза з’їсть капусту.
Враховується час і правильність виконання умов задачі . Команди розпочинають одночасно.
VІ тур. «Прямий кут» 5 балів
Ведучий.За допомогою мотузки довжиною 120 см і лінійки потрібно зобразити кут 900
Команди розпочинають одночасно.
VІІ тур. «Збери слова» 6 балів
Ведучий. Правила наступні: я зачитую запитання, учасники І команди відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на футболках. Слово складаємо зліва направо. На це їм дається 1 хвилина. 6 балів оцінюється Якщо ви готові, а ви вже готові. Три, два, один – час пішов.
Запитання для першої команди;
Ведучий Ознайомтеся з літерами. Час пішов!
Запитання для другої команди;
VІІ тур. «Математика в моєму житті » конкурс капітанів 5 балів
Ведучий. Кожний з капітанів по черзі за 2 хв. має презентувати есе
« Математика в моєму житті »
Підведення підсумків гри. Нагородження учасників
с