Математична інтелектуальна гра «Ерудит»
Мета: розвивати інтерес учнів до вивчення математики, мотивувати пізнавальну і творчу діяльність, розвивати кмітливість, логічне мислення, розширювати математичний кругозір, сприяти розвитку культури колективної праці.
Для проведення гри створюється організаційний комітет з числа учнв-старшокласників. Обов’язки членів оргкомітету:
Оформлення оголошення.
Учні обирають форму і зміст оголошення. Дату проведення гри записують у двійковій системі числення.
Виготовлення вхідних квитків.
На кожному з квитків записано математичне завдання. Ціна квитка – правильна відповідь.
Хід гри
Святковий наш зал від облич засіяв.
В змаганнях він нині ареною став.
Вогні перемоги як зорі горять.
Знавці математики на старті стоять.
До залу запрошуються учасники гри в кількості 4 учні.
Зачитуються відповіді учасників на запитання: «Відомий математик Піфагор віддавав належне здоровому тілу і брав участь у кулачному бою на 58 Олімпіаді. В якому році проходила ця олімпіада?» Відповідь – 548 р. до н.е.
Учасник, відповідь якого була правильною або найближчою до правильної, відповідатиме першим. До того ж йому зараховується заохочувальний бал. Якщо є кілька правильних відповідей, то пропонуються інші завдання.
Учні повинні за 1 хвилину розкрити тему, яку вони попередньо готували: «Чи потрібна мені математика у майбутньому?». Максимальна кількість балів – 5.
Учасники по черзі обирають одну із запропонованих тем. За кожну правильну відповідь зараховується 1 бал.
Тема 1. Функції та їх графіки
Тема 2. Рівняння
Тема 3. Трикутники
Тема 4. Основні поняття геометрії.
Тема 5. Площі.
Тема 6. Тригонометрія.
Учні демонструють вправи цікавої математики. Наприклад:
Максимальна кількість балів – 5.
7.Конкурс «Так чи ні».
Всі учасники одночасно підіймають табличка «Так» або «Ні». На обдумування дається 5 с. За правильну відповідь зараховується 1 бал. Після цього конкурсу 2 гравці повинні вийти з гри.
8.Конкурс «Вправи з сірниками»
Переставити 3 сірники так, щоб риба пливла в зворотньому напрямі.
9.Конкурс «Дуель»
1. Найменше просте число.
2. Який трикутник називається єгипетським?
3. Два десятки помножити на 2 десятки.
4. Якому числу і де споруджено пам’ятник?
5. Чи можуть бути суміжними прямий і тупий кути?
6. Найбільше від’ємне число.
7. Яке число ділиться на всі числа без остачі.
8. Знайти половину половини четвертини 64.
9. Півсотні поділити на половину.
10. Автор підручника з алгебри, за яким ви вчитеся.
10. Конкурс «Допомога вболівальників»
1. Два юнаки, хороші вершники, часто сперечалися, хто кого обжене. Переможцем був то один, то інший і їм це набридло. Ось що сказав їхній друг. Давайте сперечатись навпаки. Хай переможцем стане той, чий кінь у призначене місце приїде приїде пізніше. Хлопці погодились і приготувались до змагання.
-Три-чотири , - почулася команда. Юнаки ні з місця. Ще кілька разів було чути команду, але хлопці не рушали, бо кожен хотів, щоб його кінь ще затримався.
І тут підійшов дідусь, який спостерігав за цією сценою. Він сказав вершникам 2 слова, т миттю скочили на коні і чимдужче помчалися. Що сказав дідусь?
2. Математик, що випадково перебував у великому місті вирішив підстригтися. У місті були лише 2 майстри, які мали свої перукарні. В салоні першого майстра було брудно, сам одягнений неохайно у дуже погано пострижений. У салоні другого – ідеальна чистота , господар прекрасно одягнений, гарно підстрижений. Подумавши, математик пішов до першого перукаря. Пояснити причину дивної поведінки.
11. Підведення підсумків