Математична вікторина " Я люблю Україну і математику"
Мета вікторини: розвивати логічне мислення учнів, уміння орієнтуватися
в нестандартних ситуаціях, формувати навички як індивідуальної діяльності, так і роботи у команді.
“ Я люблю Україну і математику”
Мета вікторини: розвивати логічне мислення учнів, уміння орієнтуватися
в нестандартних ситуаціях, розвивати інтерес до математики;
формувати навички як індивідуальної діяльності, так і роботи
у команді.
У вікторині беруть участь 2 команди по 8 учасників, два ведучих. Вікторина
складається із чотирьох турів.
Хід вікторини
Вчитель: Сьогодні ви зможете показати не тільки знання вивченого матеріалу,
але й уміння міркувати , зіставляти, знаходити вихід із складних
ситуацій. Нехай під час вікторини пануватимуть кмітливість,
наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного.
Усі ці складові допоможуть вам отримати допомогу.
1-й ведучий
Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер ,і трави, і води,
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди!..
2-й ведучий
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічну живу і нову,
І мову її солов’їну.
1-й ведучий
І сувора, й солов’їна
Математика – країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати.
Наук у сіті є багато,
Їх навіть важко полічить,
Та нам їх треба добре знати,
Щоб Всесвітом оволодіть!
2- й ведучий
Добрий день, дорогі друзі!
1-й ведучий
Добрий день. Ця чудова фраза зближує нас одразу.
2-й ведучий
Сьогодні, вважаємо, якраз буде вчасно,
Щоб у всіх був чудовий настрій.
1-й ведучий
Упоравшись з ділом, хіба не варто
Зустрітися з піснею чи навіть із жартом.
2-й ведучий
До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Т а зараз ми сказати хочемо:
Наш математиці уклін.
1-й ведучий
Хто каже − числа безсловесні?
Вони ідуть назустріч веснам.
В далекій тундрі та аулі
Їхню мову всюди чути.
2-й ведучий
Звучать вони, як пісня слави,
Як велич нашої держави,
В них мрія серця ожива.
У них дерзань палкі слова.
1-й ведучий
То тріпочуть, як листочки,
То шикуються в рядочки.
Вони – в перегуку гудків,
У роботі річок і полів.
2-й ведучий
Дарма, що цифри без прикрас,
Вони – змагання наші й сила.
У титанічний гордий час ̶
До щастя зоряного крила!
1-й ведучий
Дорогі друзі, ми розпочинаємо вікторину “Я люблю Україну і математику”.
2-й ведучий
У вікторині беруть участь дві команди.
Конкурс “Знайомство”
1-й ведучий
Я оголошую початок вікторини.
2-й ведучий
У першому турі “Бліцопитування” кожній команді пропонується
5 запитань .
І тур “Бліцопитування”
Для 1-ої команди.
Скільки потрібно часу, щоб зробити всі уколи? (2 години)
є 28-е число? (У кожному)
Для 2-ої команди.
кілометрів за цей час пробіг кожен кінь? (24 км)
його довжина? (4 м)
раз більше, ніж червоних.Скільки у коробці синіх кульок? (7)
5.Скільки є кролів і скільки гусей, якщо у них всього 4 голови і 10 ніг?
(1 кріль і 3 гусей).
ІІ тур
2.1 Конкурс “Художників”
Запрошуємо до дошки по черзі двох учнів, які найкраще малюють. Максимальний бал – 3.
2.2 Конкурс “Розминка ”
На дошці записані прислів’я. Завдання кожної команди ̶ пояснити їх значення.
1 команда. 1. Хто знання має,той мур зламає.
2. Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
2 команда. 1. Хто хоче багато знати, тому треба мало спати.
2.Наука в ліс не веде, а з лісу виведе.
ІІІ тур
3.1. Перевірка кмітливості
Закреслити всі 9 кіл чотирма прямими, не відриваючи олівця від паперу.
3.2. Гра “ Сходинки”
«Словесний».
Тривалість - 3 хв.
На задану літеру записати математичні терміни або поняття. Наприклад, на літеру М – мінус, множина. Учасник заробляє таку кількість балів, скільки слів він записав. Вибуває учень, у якого найменше слів.
П – прямокутник, площа, периметр, перпендикуляр, пропорція, …
К – квадрат, куб, координата, коло, конус, …
Р - різниця, рівнобедрений, рівність, рівносторонній, ….
Д – дріб, додати, ділення, доданок, дорівнює, добуток, …
В – відняти, величина, відоме, висота, ….
С – сума, сім, сімнадцять, сектор, …
ІV тур
4.1. Розгадати кросворди.
4.2. Математичні смішинки.
Підсумок вікторини та визначення переможців.