Сценарій "Математичний КВК"

Про матеріал
Матеріал містить цікаві завдання з математики для учнів 3 класу, які можна використовувати, як на уроках, так і як окремий сценарій заходу.
Перегляд файлу

Математичний КВК


Мета: формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; розвивати в учнів кмітливість, допитливість, вміння знаходити вихід із  складних ситуацій  і нестандартно підходити до вирішення проблем; розвивати інтелектуальні здібності, математичну культуру учнів; виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги; згуртовувати учнівській колектив. 

Обладнання: вислови про математику,


Хід роботи

І Організаційна частина 

Клас святково прикрашений кульками, висловами про математику.

«А математику  тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить.»(М.В.Ломоносов)

«Математика – цариця наук»(К. Гаусс)

«Математика – це більше, як наука, це – мова наук»(Н.Бор)

«У математиці є своя краса, як у поезії та музиці»(М.Жуковський)

«Найбільшу радість тілу дає світло сонця, найбільшу радість духові – ясність математичної істини»(Леонардо да Вінчі)

Учень.

В нас сьогодні день незвичний.

Веселий він, математичний.

Ігри, конкурси, змагання

На кмітливість та знання.

Жарти, ребуси, лічилки.

Все це разом — КВК.

Щоб перемогу в конкурсі здобути,

Веселим та кмітливим треба бути.

Ведуча.

Добрий день, шановні гості, здрастуйте, друзі!

Щось відоме нове

 Зустрічає скрізь тебе.

 Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

 Гостре око, слух, терпіння,

І тоді прийде уміння,

І про тебе всамкінець

Люди скажуть: «Молодець!»


ІІ Вступна частина 


Учитель: Сьогодні ви зможете показати не тільки знання вивченого матеріалу, але і уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагань пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу. 


ІІІ Основна частина 


Клас поділено на двікоманди, один з гравців є капітаном команди. 

 

І. Конкурс « ПРИВІТАННЯ КОМАНД»

1-а команда.

Капітан. Наша команда називається «ВІК».

Наш девіз. Хто веселий і кмітливий — той всі труднощі поборе.

Привітання.

1 учень.

1, 2, 3, 4, 5 — ми вас хочем привітать

Та про зайця розказать.

2 учень.

Зайчик наш лічить не вчився,

Між трьох сосен заблудився.

3 учень.

Той, хто математики не знає,

Часто у житті «блукає».

4 учень.

Марно ви часу не гайте.

 Математику вивчайте!

 

2-а команда.

Капітан. Наша команда називається «ІКС».

Наш девіз. Ініціатива, кмітливість та сміливість — шлях до перемоги. Привітання.

Ми суперників вітаєм.

Чи здолаєм вас — не знаєм.

Будем чесно ми змагатись,

Щоб перемагати й не здаватись.

 

 

1учень

Наше гасло — усе знати,

Вміти добре рахувати.

Виростаймо ж — і у путь.

Хай знання із нами йдуть!

 

2 учень

Ми математики-молодці,

Вас поважаємо.

Перемогу в боротьбі

Здобути бажаємо!

 

3 учень

Будемо цікаво, спритно,вміло

Працювати, міркувати,

Все швиденько рахувати,

Щоб противника здолати.

 


ІІ конкурс «РОЗМИНКА».


Учитель: Увага! У конкурсі “Розминка” кожна команда повинна проявити свою кмітливість і уважність, дотепність і гостроту мислення. Завдань буде усього три. Першою відповідає та команда, яка підняла руку.(3бали)

 
1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (шість) 


2. Одне яйце варять протягом 4-ох хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць? (4 хвилини) 


3. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (Один селянин) 


ІІІКонкурс «МАТЕМАТИЧНИЙ БІЙ»

 

Учитель: В цьому конкурсі потрібно швидко давати відповіді на запитання. Кожна правильна відповідь 1 бал.


1. Найменше натуральне число ? (один) 


2. Назви компоненти при додаванні.(доданок,  доданок ,сума)

 
3. Як сказати одним словом:одна друга від цілого ? (Половина). 


4. Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр називається … (діаметр). 


5. Наочне зображення різних відомостей і даних. (діаграма) 


6. Перевести 3дм в сантиметри. (30см) 


7. Найбільше натуральне число. (не існує) 


8. Як називається дріб, записаний з допомогою риски? (звичайний) 


9. Чому дорівнює округлене до десятих значення числа 15,73? (15,7) 


10. Як називається результат віднімання двох чисел? (різниця) 


11. Як називається результат ділення двох чисел? (частка) 


12. Дроби бувають звичайні і … (десяткові) 

 


ІV Конкурс  «ЗАМОРОЧКИ З БОЧКИ»


Учитель: А зараз командам пропонується відгадати загадки. (3бали)


1. Щоб записувати числа 
Чітко правильно і стисло, 
Щоб ці числа прочитати, 
Точно все підрахувати, 
Розгадати шифри, 
Нам потрібні … (цифри) 


2. Чисел натуральних в світі є багато, 
З них число найбільше не можна назвати 
Найменше ж знати всім годиться, 
І це звичайно … (одиниця) 


3. На число це, знайте діти, 
Заборонено ділити. 
Проте множити – чудово, 
Зразу відповідь готова. 
Не роби собі проблем, 
Обережно будь з … (нулем) 


4. Їх в підручнику багато, 
Кожну треба розв’язати. 
І не будьте ви ледачі 
Та розв’язуйте … (задачі)

 

5. По ній довго можна йти, 
Кінця-краю не знайти. 
І початку там нема, 
Бо це лінія … (пряма) 


6. Щоб довжини виміряти, 
Інструмент цей треба мати. 
Як будуємо пряму – 
Цей же прилад я візьму. 
Вийде не пряма, а змійка, 
Як загубиться … (лінійка) 


Учитель: Остання загадка. Відповідає, хто швидше підніме руку. 


7. В навчанні нам допомагає, 
Про числа він розповідає, 
Відрізки, формули, кути … 
Його нам треба берегти. 
Повинен знати кожен учень: 
Наш друг і помічник …(підручник) 

Казка про нуль

(Інсценізація)

Автор.

Ось круглий нуль, або нічого.

Послухай казочку про нього.

Веселий нуль прошепотів

Сусідці-одиниці:

Нуль.

-З тобою поруч я б хотів

Постояти, сестрице!

Автор. Та одиниця каже:

Одиниця.

-Ні, ти — нуль, число нікчемне.

Не стій зі мною, бо мені

Це зовсім неприємно.

Автор. А нуль на це:

Нуль.

-Я знаю сам, що в світі значу мало,

Та якби поруч стати нам,

Десятка б з тебе стала!

Поглянь на себе: ти ж у нас

Мала та худорлява.

Та станеш більша в десять раз,

Коли я стану справа.

Нехай не кажуть, що нулі

Такі нікчемні та малі.

 

V Конкурс «КМІТЛИВИЙ».

Учитель:В кожному ряді знайдіть зайве число і встановіть закономірність.(5 балів)

 

14, 21, 28, 37, 42, 49(37, не ділиться на7).

24, 30, 36, 42, 48, 56(56,не ділиться на6).

25, 45, 17, 30, 10, 5(17,не ділиться на5).


VІ Конкурс «ВІДГАДАЙ»


Учитель: Якщо слово, відгадане після першої підказки, то команда отримує 3 бали, якщо після другої підказки – 2 бали, після третьої підказки – 1 бал. 


1. – Це поняття стосується дробу. 
– Він показує, на скільки рівних частин поділене ціле. 
– Він записується під рискою дробу. (знаменник) 


2. – За допомогою неї розв’язують деякі задачі. 
– Добуток її крайніх членів дорівнює добутку середніх. 
– Це рівність двох відношень. (пропорція) 


3. – Це арифметична дія ІІ ступеня. 
– Для неї виконується переставна, сполучна, розподільна властивості. 
– Її можна замінити сумою однакових доданків. (множення) 


VIІ Конкурс «ВИНАХІДЛИВИЙ»


Учитель:Пояснити, як підсмажити за 3 хвилини три шматка хліба на сковорідці, що вміщує лише два шматки. З одного боку шматочок підсмажується за 1 хвилину. (3 бали)

 

Пісня «ВЧАТЬ У ШКОЛІ»

 Як задачу розв'язать,

Віднімать і додавать,

Вчать у школі / Зр.

 

Один одного любить,

Помагати і дружить,

Вчать у школі / Зр.

 

Як накреслити квадрат,

І рівняння розв'язать,

Вчать у школі / Зр.

 

Математику любити,

Винахідливими бути,

Вчать у школі / Зр.

 


IІ Конкурс «ВЕЛИКИЙ ЕРУДИТ».


Учитель: Команди  по черзі відповідають на одне питання. За домовленістю, обидві команди відповідають на одну й ту саму кількість запитань. Відповідь надає один учасник команди. При необхідності відповідь треба пояснити. (6балів)


1. Від тканини довжиною 26 м щодня відрізають по 2 м. Якого дня відріжуть останній шматок? (дванадцятого) 


2. Пара коней пробігла 10 км Скільки пробіг один кінь? (10 км) 


3. Назвати три числа, добуток і сума яких однакова. (1, 2, 3) 


4. На фізкультурі учні стоять у шерензі довжиною 25 м на відстані 1 м один від одного. Скільки учнів в класі? (26) 


5. Назвати 5 днів підряд , не називаючи ні числа, ні дня тижня. (позавчора,вчора, сьогодні, завтра, післязавтра) 


6. Яке число дорівнює кількості букв у його назві? (три) 


7. На даху 7 горобців. Кішка піймала і з’їла одного. Скільки горобців залишилось? (жодного) 


8. Два батьки і два сина піймали три карасі, кожний по одному. Як це може бути? (це дід, син і онук) 


9. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6) 


10. Катруся з дуба рвала груші, у кошик складала: дві татові і дві матусі, три братику і три Катрусі. Скільки всього було груш? (жодної) 


11. До школи йшло 4 хлопчики, а на зустріч їм – 5. Скільки дітей йшло до школи? (4) 

12. Горіло 10 свічок. Три погасили. Скільки свічок залишилось? (3) 

 

IХКонкурс «РОЗГАДАЙ РЕБУС» Конкурс капітанів

Учитель: А зараз капітани команд повинні розгадати кросворд. В усіх капітанів однакове завдання. Хто справиться швидше, той принесе своїй команді 5 балів.

40а;  3буна;  ті100; смор1а ;  і100рія.

3зуб;  пі100н;  ві3;  100лиця;  100рона.

С3ж;  р1а;   3тон;  Е100нія;  ли100к.

X  Конкурс « ФАНТАЗІЯ»

Учитель: За допомогою цифр намалювати звіра, птаха чи людину.(10 балів)

 

ІV Підбиття підсумків 
Підбиваються підсумки змагання, підраховуються усі бали і визначаються переможці.

Вчитель. От і закінчилася наша гра. Капітани, полічіть нагороди своїх команд.

А тепер пропоную заспівати пісню дружби.

(Мелодія «Голубий вагон»).

 

Швидко все проходить і минається.

Як один день, промайнув урок

Тільки дружба наша не кінчається.

Хай вона триває цілий вік.

Приспів:

Конкурси, конкурси

Ми пройшли впевнено,

Бо математику учимо щодня.

 Приклади, приклади

До задач додамо.

Через них одержимо

Ми міцні знання.

Якщо і образили когось тепер,

Ви пробачте, не тримайте зла.

Перемоги в конкурсах — не головне.

Аби дружба й злагода була.

Приспів.

Конкурси, конкурси

Ми пройшли впевнено,

Бо математику учимо щодня.

 Приклади, приклади

До задач додамо.

Через них одержимо

Ми міцні знання.

 

Учитель: Ми прощаємося з вами, але не з математикою. Математика настільки важлива і потрібна людям, що її ви будете вивчати ще не один рік. Бажаю вам успіхів на цьому довгому і цікавому шляху!

 

docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку