Математичне шоу. Математичні фокуси

Про матеріал

Фокус «Кільце»

Фокусник об'єднує частину присутніх (або всіх) у залі в групи по 8 чоловік. Кожній групі вручає дротяне кільце. Потім, виконуючи усно потрібні обчислення, безпомилково відгадує, у якого учня на який палець і на який суглоб надіте кільце.

Нехай кільце буде на другому суглобі п'ятого пальця (треба домовитися, що суглоби рахують, наприклад, від основи пальців).

Фокусник просить когось із групи виконати такі дії, не називаючи чисел, які він отримає:

Перегляд файлу

Математичне шоу

Цариця математики Здавна в моєму королівстві живуть собі десять Цифр. Ось вони!

(На сцену вибігають Цифри.)

Цифра      Ми Цифри-друзі.

Цифра       Нас десять усього.

Цифра       А станемо в ряд -

Натуральними Числами

Нас називатимуть.

 


Одиниця      Я один, чи одиниця, Дуже я   тонка — як спиця.

 

 Двійка         Ну, а я ось — цифра два,

                      Подивіться, як нова!

                      Прогинаю свою шию, 

                      Ну а хвостик йде за нею!

 

Три               А за двійкою, дивись,

                       Виступає цифра три!

 

Чотири         За трьома іде чотири,

                      Гострий лікоть відставивши.

 

 

 

П’ять            А за нею танцювать

                       На папері цифра п'ять!

                       Праворуч руку протягнула,

                        Ніжку круто підтягнула.

 

Шість            Цифра шість — дверний замочок,

                       Зверху крюк, внизу кружечок.

 

Сім                Я семірка — кочерга,

                       В мене є одна нога.

Вісім             У восьмірки — два кільця

 

                       Без початку, без кінця.

Дев’ять         Цифра дев'ять, чи дев'ятка,

                       Ах, вона, як акробатка.


 

Арифметика. Ця цифра подібна букві «О».

Це буде нуль, або нічого.

Він кругленький та гарненький,

Не позначає нічогенько.

Не треба думати, що нуль

Відіграє нікчемну роль!

Нуль          (гордовито виходить наперед)

Ні, не скажи! Нуль — особливий із чисел,

Він має неповторні, надзвичайні риси.

Ніяке з інших чисел на таке не здатне:

Нуль — ні від'ємний, ні додатний,

А так вміститися на числовій осі,

Щоб на два класи поділяти числа всі!..

Цариця математики

  А ще нуль має надвисокий чин:

Від нього починають відлік величин —

І відстаней, і швидкостей, і мас,

Шляхів наземних, і небесних трас.

У тім признаймося відверто й прямо,

Що гроші кращі ті, які з нулями.

 

Отож підстав немає для дилем:

Чи без нуля нам бути, чи з нулем.

Число це із глибоким і значущим смислом,

Нуль — не ніщо, а найпотрібніше із чисел!

Нуль серед чисел — не король,

Одначе знає свою роль.

Арифметика. Навіть мільйони королів

Йдуть старцювати без нулів.

А зараз слухаймо про те,

Який в нуля авторитет.

Нуль              

Колись було та вже пройшло,

Нуль не вважали за число.

Сміялись з нього, ображали

І, як не дивно, зневажали.

Нумо, спробуйте відняти,

До числа той нуль додати!

Зробиш? Що б там не було,

Те саме матимеш число.

Як нуль множником стає,

То все поставить на своє.

Як не мудри, як не крути,

В добутку нуль одержиш ти.

На нуль ділити вам охота?

Боюсь, наб'єте стільки ґуль!

Даремна, друзі, та робота,

Ніщо не ділиться на нуль!

Причина? Можу пояснити,

У чому справа, в чому суть:

Немає сенсу щось ділити

На те, чого не може буть!

І справді: то яке ж відоме

За частку взяти нам число,

Щоб у кінцевому добутку

Самі нулі воно дало?

Цариця математики

Хто каже — числа безсловесні?

 Вони ідуть назустріч веснам.

 В далекій тундрі і аулі

Ми їхню мову всюди чули.

Звучать вони, які пісня слави,

Як велич нашої держави.

В них мрія серця ожива.

У них дерзань палкі слова.

То тріпочуть, як листочки,

То шикуються в рядочки.

Вони — в перегуку гудків,

У роботі річок і полів.

Дарма, що цифри без прикрас,

Вони — змагання наші й сила.

У титанічний гордий час —

До щастя зоряного крила!

(Із цифр «1» та «З» складається число «13». Решта цифр роз­бігаються.)

Арифметика.

Що таке? Що за біда?

 Порозбігались хто куди!

Що ж таке?

Та що ж тут сталось?

До нас «13» приєдналось!

Ось воно, ось воно —

Нещасливе це число!

Цифра 1  Американський міліонер Поль Геті каже: « Де 13 осіб, — я за стіл не сяду! Чортова дюжина не потрібна за вечерею».

Цифра  3  В італійській лотереї немає номера 13.

Цифра  1 У Франції не існує будинків із номером 13. Проте...

Цифра 3  Англієць Сіпсон, що жив на 13-му поверсі в 13-й квартирі  отримав повідомлення про те, що його звільняють 13-го числа, із горя пішов на футбольний матч, де виграв 53 457 фунтів стер­лінгів.

Цариця математики

Ми не вірим марнослів'ю,

Числам усім відкриті двері.

І з числом 13

Не можна розлучатись!

Арифметика. А це хто такі?

(Вбігають Знаки Дій)

Знаки Дій. Якщо ми між числами станемо -

Вийдуть вирази арифметичні.

А якщо букви ще приєднати,

Формулами, алгебраїчними виразами

Нас будуть називати.

Послухайте історію походження математичних знаків.

 Презентація «Історія походження знаків дій»

Знаки Дій.  Числа і знаки дій - дружать не лише в підручниках і зошитах. Запрошуємо цифри на вальс.

(Цифри і знаки дій танцюють під пісню «Дважды  два четыре»)

 Арифметика.  А зараз запрошуємо сюди Піфагора.

( Входить Піфагор)

Арифметика. Сідай, шановний. Ми чекаємо  розповідь твою.

Піфагор. Про моє життя майже не збереглося певних відомостей. Є підстави твердити, що народився я на острові Самос і жив близько 580 – 500 рр. до н.е. У молоді роки виїхав до Єгипту вивчати науки і прожив там майже 22 роки. Під час завоюван­ня Єгипту Персією, мене за­хопили у полон і вивезли до Вавилона, де пробув близько 12 років. У Вавилоні вивчав, крім матема­тики, астрологію і астроно­мію. Здобувши широкі знання, повернувся на о.Са­мос, де мав намір створити свою школу. Але в рідно­му місті не знайшов однодумців і переселився до Кротона, де організував гурток, який пізніше дістав назву Піфагорійської школи. Організація піфа­горійців мала таємничий характер і була схожа на релігійні секти.

Числам натурального ряду піфагорійці надавали надприродного, містичного значення, тому матема­тика в їх філософському трактуванні мала таємни­чий характер, недоступний для звичайних людей. Вони висловлювались так: «Речі — відображення чисел, числа — закон і зв'язок світу, це сила, що керує бо­гами і смертними...» Піфагорійці розрізняли такі види чисел: числа добрі — непарні числа, числа злі — парні числа; чис­ла досконалі, що дорівнюють сумі своїх множників (6=1 + 2 + 3); числа дружні — такі, з яких одне дорівнює сумі множників іншого, але без цього чис­ла; числа пірамідальні, числа многокутні та інші.

Арифметика. Спасибі Вам, Великий математик! Ми пам’ятаємо про Вас і майже на кожному уроці математики згадуємо Вас.

Учень Піфагора 

«Піфагоре благородний,

Геліконських муз потомку,

На моє скажи питання,

Скільки учнів годних

 Маєш ти у своїм домі,

 Що, немов борці на площі,

Раді премії добиться?»

Піфагор.        «Радо скажу, Полікрате.

 Бачиш, учнів половина

 Математику зглубляє

А натомність четвертина

 На безсмертную природу

Свої досліди звертає.

Сьома часть ніщо не робить,

Лиш заховує мовчання,

 Лиш моє у душах своїх,

Знай, ховаючи навчання.

Ще додай до тих три жінки,

 Що встають не дуже рано, —

Серед них найвизначніша

Моя любая Теано.

Ось і всі, яких по змові

Я по мудрості довожу, —

 Може, муз їм пієрійських

Позискаю ласку божу».

Цариця математики Спробуймо обчислити кількість учнів:

Арифметика. А тепер настав час розважитися. Запрошуємо до нас найкращого факіра Полтавщини.

На сцену виходять ведучі і учень  у костюмі факіра.

Для фокуса потрібні коробка з 24 олівцями, відро, лінійка, циркуль.

2-й ведучий. Перед вами виступає відомий, найкращий у Полтавщині Кирил-Хасан-Абдул-іон Іваннетгі-ал-Кирилетті.

Факір. Ассалам-алейкум! Інні сайд ан атта-рафаб!

2-й ведучий. Факір говорить, що йому дуже приємно з вами познайомитися.

Факір. Хокус-покус. Ені-бені-три контори.

2-й ведучий. Факір говорить, шо йому потріб­но троє учасників для фокуса. Бажаючі, пройдіть, будь ласка, на сцену.

Факір. Бука-скука! Мука-скука!

1-й ведучий. Факір просить зав'язати йому очі. Він повернеться та із зав'язаними очима відгадає, хто з вас візьме який предмет.

Факір. А тепер, увага!

2-й ведучий. Сенсація № 1! За п'ять хвилин факір вивчив українську мову.

Факір. Дайте першому учаснику один олівець, другому — два олівці, третьому — три олівці. Тепер беріть зі стола по одному предмету.

1-й ведучий. Усе зроблено!

Факір. Той, у кого лінійка, має взяти стільки олівців, скільки в нього було. Хто взяв відро — бере у два рази більше олівців, ніж у нього було. У кого циркуль — бере олівців у чотири рази більше, ніж у нього було. Зробили? Добре! Те­пер покладіть речі на стіл, а коробку з олівцями давайте мені. Абракадабра! Коробка з олівцями говорить, що перший взяв відро, другий взяв лінійку, а третій — циркуль.

2-й ведучий. Правильно!

Фокус повторюється 2—3 рази.

Арифметика.  Нам всім так сподобалося, а чи ти не хотів би нам розповісти, як це ти робиш?

Факір. О, ні! Поганий той фокусник, який видає свої таємниці!

Арифметика. Подивись уважно на всіх нас. Ми так любимо математику, що не підемо звідси, поки не знайдемо секрет цього фокусу.

Факір. Я згодний поділитися своєю таємницею, при умові, що ви не розповісте її нікому!

У коробці може залишитись 1, 2, 3, 5, 6, 7 олівців. Відгадка у словах:

  1. ЛоВуЦ, 2. ВоЛаЦ, 3. ЛуЦаВ, 5. ВаЦеЛ, 6. ЦуЛеВ, 7. ЦоВоЛ

Факір. Я хочу показати вам блискавичне додавання.

Попрошу когось із залу написати на дошці у стовпчик два чотирицифрові числа.

На дошці записується, наприклад, число 7647, а під ним 2914. Далі фокусник пише третій доданок, учень — четвертий доданок, фокус­ник — п'ятий. І після п'ятого доданка фокусник блискавично записує результат.

Записи на дошці:

 

 

 

 

 

 

Факір.  А зможете відгадати секрет блис­кавичного додавання? Секрет полягає в тому, що я цифрами своїх доданків доповнюю цифри попереднього доданка до 9. У результаті вихо­дить 9999 + 9999 = 20000 - 2. Відповіддю буде перший доданок, перед яким треба поставити цифру 2, а останню цифру зменшити на 2.

Фокус «Вгадування дня народження»

На сцену викликають учня і пропонують зро­бити наступне:

  1. Порядковий номер місяця Вашого дня народження помножте на сто.
  2.        Додайте день Вашого народження.
  3.        Одержане число помножте на два.
  4.        Додайте вісім.
  5.        Результат помножте на п'ять.
  6.        До одержаного числа додайте чотири.
  7.        Помножте на десять.
  8.        Додайте ще чотири.
  9. А тепер додайте свій повний вік (ціле число років).
  10. Відніміть чотириста сорок чотири.
  11. Повідомте кінцевий результат своїх об­числень.
  12.   Для того, щоб дізнатися день, місяць та вік людини, потрібно розділити одержане число на стовпчики справа наліво по дві цифри у кож­ному. Наприклад, якщо отримали число 80 615, визначають так: 8-06-15, отже, місяць народ­ження — восьмий (серпень), шість — дата на­родження, 15 — вік..

 

Фокус «Кільце»

Фокусник об'єднує частину присутніх (або всіх) у залі в групи по 8 чоловік. Кожній групі вручає дротяне кільце. Потім, виконуючи усно потрібні обчислення, безпомилково відгадує, у якого учня на який палець і на який суглоб надіте кільце.

Нехай кільце буде на другому суглобі п'ятого пальця (треба домовитися, що суглоби рахують, наприклад, від основи пальців).

Фокусник просить когось із групи виконати такі дії, не називаючи чисел, які він отримає:

1. Номер особи, яка має кільце, помножте
на 2. Наприклад:     4-2 = 8.

  1. До добутку додайте 5. 8 + 5 = 13.
  2. Знайдену суму помножте на 5. 13 • 5 = 65.

4. До добутку додайте номер пальця, на якому
буде кільце.     65 + 5 = 70.

5. Суму помножте на 10.       70 • 10 = 700.

6. До добутку додайте номер суглоба, на яко­
му буде кільце.      700 + 2 = 702.

Оголошується результат.

Від знайденого числа фокусник віднімає 250 і отримує відповідне число:           702 - 250 = 452.

Перша цифра знайденого числа (рахуючи зліва направо) є номером учня, друга — номер пальця, третя — номер суглоба. Отже, кільце знаходиться в четвертого учня на п'ятому пальці на другому суглобі.

 

 

1

 

doc
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
1580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку