Математика. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на додавання і віднімання. Розв’язування рівнянь.

Про матеріал

Мета уроку : ознайомити учнів із прийомом письмового обчислення трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалювати вміння учнів розв'язувати прості задачі на додавання і віднімання; узагальнювати вміння розв'язувати рівняння; розвивати пам'ять, мислення; виховувати інтерес до математики.

Перегляд файлу

Тема уроку. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на додавання і віднімання. Розвязування рівнянь.

Мета уроку : ознайомити учнів із прийомом письмового обчислення трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості задачі на додавання і віднімання; узагальнювати вміння розв’язувати рівняння; розвивати пам’ять, мислення; виховувати інтерес до математики.

Обладнання. Малюнки казко­вих героїв, картки,   записи на дошці , підручник.

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

  •                Урок сьогодні буде незви­чайний. Кожен з вас, мабуть, має друзів. Одні товаришують з хлопчиками, інші з дівчатками, але кожен з вас, напевне, любить тварин. І одним з найвірніших друзів людини є собака.
  •                Згодні ви зі мною? А чи знаєте ви, чому соба­ка вибрав собі у друзі саме людину, а не когось з лісових звірів? Хто знає, той буде мені допомагати, а хто ні, той дізнається, якщо сьогодні на уроці буде уважно слухати і старанно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

   Колись давно собака жив у лісі сам.

«Недобре жити одному, — думає собі. — От коли б знайти когось найсміливішого! Я б став йому другом...».

   І пішов собака шукати собі друга. Аж тут зустрів він вовка. «Давай, вовче, з тобою дружити!» — сказав собака. Вовк погодився лише за умови, якщо собака допоможе йому виконати ряд завдань.

    І перше, що хотів вовк — це щоб собака знайшов таких помічників, які вміють і писати, і рахувати, і гарно міркувати.

   Собачка довго думав, до кого звернутися і вирішив прийти до нас. Тож допоможемо йому?

А тепер вже нам пора

Взятися і до пера.

Числа оці записати,

Знання свої показати.

  •                А які цифри та числа будемо писати, ви самі відга­даєте, якщо розв’яжете такі задачі.

1. Розв’язування задач

  1.                 Три лисички, три сестрички

Заплели по дві косички.

Скільки разом у лисичок

Є заплетених косичок? (2x3 — 6)

  •                А звідки ви дізналися? Чому множимо 2 на З?
  1.                 Змерзли вісім поросят,

Зіщулились і тремтять.

Щоб могли їх відігріти,

Скільки валянок купити?, (4x8 = 32)

  •                Чому множимо 4 на 8?

2. Каліграфічна хвилинка

 Отже, сьогодні повторимо, як каліграфічно пишуться цифри 8, 3, 2 і запи­шемо найменше число, яке можна утворити за допомогою даних трьох цифр. (238)

- А зараз скажіть, скільки сотень, десятків і оди­ниць містить число 238?

     - Ви допомогли нашому собачці, і вовк погодився з ним дружити. Але прийшов вечір, і полягали вони спати. Опівночі со­бака раптом почув якийсь шелест, схопився і голосно загавкав. Вовк перелякався й говорить собаці:

«Тихо! Тихо! Не гавкай, бо ведмідь почує, прийде і розшматує мене...».

   Побачив собака, що ведмідь сильніший від вовка і вирішив подружи­тися з ним. Ведмідь погодився, але дав собачці теж свої завдання.

 

 

3. Опитування

     1) Робота з індивідуальними катками.

Картка № 1.

  •                Розв’язати приклади.

а) 170 - (30 + 60)

б) 120 - 5 х 8

  •                Задача.

   У бідоні 24 л молока, а у глечику у 8 разів менше. Скільки літрів молока у бідоні і глечику разом?

Картка № 2.

- Розв’язати приклади.

 а) 120 - 90 + 40 

 б) 600 - (200 + 300)

- Задача.

   У бідоні 24 л молока, а у глечику у 8 разів менше. На скільки літрів молока більше у бідоні, ніж у глечику?

2) Робота з класом

  • Кругові приклади

352 - 52                     60 + 90                          500 + 60

80 - 28                       52 + 300                          50 + ЗО

560 - 500                   300 + 200                           150 - 100

  • Гра «Точні стрілки»

    Провести стрілки від числа до відповідної йому суми розрядних доданків

           1 ряд                                                      2 ряд

563            500 + 3                                373           300 + 7

804            800 + 40 + 4                        605           900 + 50 + 5

503            500 + 60                              307           300 + 70 + 3

844            800 + 40                              955           200 + 80

560            500 + 60 + 3                       280             700 + 20

840            800 + 4                               720              600 + 5

  • Гра «Хто швидше?»

                                     28+3                                                      28+8

                             27+8                                                      29+4

                     15+9                                                      19+7

              18+4                                                      17+5

       17+5                                                      15+6

 8+6                                                         9+7

 

  •                Молодці, дітки, ви знову допомогли нашому собачці.

 

 

   Так знову прийшов вечір, і полягали вони спати. Уночі со­бака почув, що десь зашелестіло, і загавкав. А ведмідь перелякався та й каже: «Цить, не гавкай! Тихо, а то тигр почує і розшматує нас з тобою!». «Е, ні! — подумав соба­ка. —Що ж воно за товариш: якогось тигра боїться». Побіг тоді собака до тигра і каже: «Чуєш, тигре! Хочу з тобою дружити!». Тиф подумав трохи і згодився. Але теж собаці дав завдання: ознайомитися  із прийомом письмового обчислення трицифрових чисел без переходу через розряд; Довго мислив собачка і зно­ву звернувся до вас. А ми ще й самі не вміємо. Тому не­гайно беремося за роботу, щоб допомогти собачці.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Підготовча робота

а) назвати, скільки одиниць, десятків і сотень є у чтслах

293, 508, 362.

          б) прокоментувати   розв’язування прикладів:

                         24           47

                         35           52

      2. Пояснення нового матеріалу

             Учні самостійно розглядають приклад на додавання трицифрових чисел без переходу через розряд (вправа 663).

    Пригадати, з якиз розрядних одиниць починаємо виконувати письмове додавання.

3.Висновок. Засвоєння правила

4. Фізкульхвилинка

Уважно слухаєте всі,

Бо знання потрібні всім.

Ми з вами гарно потрудились

І, мабуть, трохи притомились.

Тепер настав час відпочинку —

Проведемо фізкультхвилинку

ІV. Застосування набутих знань

1. Приклади 664

Номер в книзі ви знайдіть,

Приклади ці розв’яжіть.

Прийшов час вже показати,

Чи вмієте ви рахувати.

1, 2 – біля дошки

3 – пояснюють з місця, коментуючи

4 – самостійно

 

       2. Завдання

Оленка і Петрик приклад 344 + 54 записали так :

                 344                  344

                   54                  54

Хто з них записав правильно? Чому? Розв’яжіть.

 

       3. Розв’язування задач 665

                1) 346 + 412 = 758 (к.)

                 2) 650 + 234 = 884 (кг)

                 3) 527 + 242 = 769 (ов.)

  •                Ми допомогли нашому собачці виконати завдання тигра, і він подружився з ним. А вночі побачив, що тигр боїться лева. Тоді собака побіг до лева і запропонував свою дружбу. Лев погодився, але теж дав свої завдання.

Рано, діти, вам радіти,

Слід задачу ще зробити.

Добре треба міркувати,

Щоб її нам розв’язати

  1. Розвиток математичних знань
  1. Задача 666

Прочитати задачу. Повторити її зміст за запитаннями. Скласти план.

План

1.Скільки м тканини пішло на 1 дитяче пальто?

2.Скільки м тканини пішло на 1 доросле пальто:

3. Скільки м тканини потрібно для пошиття 6 однакових пальт для дорослих?

   Сильніші учні – самостійно, слабші _ за схемою.

  1. 18 : 9 =      (м)
  2.       +      =       (м)
  3.      х     =        (м)
  1. Рівняння 667

Прочитати рівняння. Пригадати, як називаються компоненти у цих рівняннях, як знаходити невідомі компоненти. Розвязати усно.

  •                Молодці, ви допомогли нашому собачці, і він вико­нав завдання лева.

Стали вони товаришувати, але вночі собака побачив, що лев боїться людини. Побіг собака шукати людину і зустрів молодого юнака. Він запропонував юна­кові собачу дружбу. Юнак погодився, привів собаку додо­му і вирішив перевірити, яку пам’ять має собачка

  1. Підсумок уроку
  •                Чому ми вчилися сьогодні на уроці ?
  •                Яке правило ми використовуємо при письмовому додаванні  трицифрових чисел?
  •                Знайти приклади,  які записані правильно.

                 623              331                 432                            211

               234                 444                333                            121

  •                Знайти помилки, які допустив собачка при розв’язу­ванні прикладів.

              365              225            551

              412              224            123

              768              449            675

VІІ. Домашнє завдання

Правило, приклади № 670; задача № 671.

  •                Молодці! Ви допомогли виконати собачці всі завдан­ня юнака.

   Стали вони дружити. Вночі собака почув шелест, го­лосно загавкав. Юнак схопився, взяв рушницю і побіг шукати, на кого гавкає собака. Так собака впевнився, що люди найсміливіші. З тих пір собаки стали найвірнішими друзями людей і ми дружимо з ними і сьогодні.

   А ще ви, мабуть, зрозуміли, що ми повинні бути сміли­вими, вірними своєму другові, завжди готовими прийти на допомогу своїм товаришам. А допомогла нам дійти та­кого висновку бурятська народна казка «Як собака собі друга знайшов».

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
1302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку