Математика. Лічба в межах 199. Попереднє та наступне число до поданого числа. Задачі на сумісні дії першого та другого ступеня

Про матеріал

Мета. Ознайомити учнів з усною нумерацією другої сотні, вчити лічити в межах 199; визначати попереднє та наступне числа до поданого числа; розв'язувати задачі на сумісні дії першого та другого ступенів. Розвивати навички усної лічби, логічне мислення, увагу, пам'ять, навички каліграфічного письма. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

ЛІЧБА В МЕЖАХ 199.

Попереднє та наступне число до поданого числа.

Задачі на сумісні дії першого та другого ступеня

 

Мета. Ознайомити учнів з усною нумерацією другої сотні, вчити лічити в межах 199; визначати попереднє та наступне числа до поданого числа; розв’язувати задачі на сумісні дії першого та другого ступенів. Розвивати навички усної  лічби, логічне мислення, увагу, пам’ять, навички каліграфічного письма. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи.             

Обладнання. Малюнок природи, вислів, таблиця з прикладами для усного рахун­ку, таблиці з задачами та числом 199, таблиці до нумерації трицифрових чисел, . малюнок з прикладами «вирости дерево», індивідуальні картки, малюнок геометричної пташки, знаки-попередження, запис співу пташок, картки для сильних учнів, картки для слабких учнів.             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина. 

Вчитель. Ідучи до вас, я зустріла ось цю красуню. Погляньте, яка вона красива, які чудові у неї діти: звірі, птахи, рослинки. Ось до чого вона закликає.

(Читає вислів). 

Усе нам в світі треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті ти — лише її частинка.

  •               Як ви розумієте цей вислів?
  •               Так, ми всі — діти природи і повинні берегти її. Тоді вона нам буде дару­вати свою чудову красу. Це і квіти, трави, пташенята, звірі, дощик, сніжинки, вітерець, веселка тощо. А сьогодні вона дарує нам особливі подарунки із зав­даннями. Розгадавши їх, ми багато чого корисного дізнаємося.

Почнемо працювати.

ІІ. Контроль та корекція закріплення знань

  1. Усний рахунок

   Пташки — окраса природи. Вони прикрашають та оживляють її. У саду, у полях, у лугах, біля житла — скрізь привертають нашу увагу. Поглянемо, які завдання-подарунки приготували вони.

(На дошці — завдання з пташкою дятлом).

24 : 3 + 4                  12

60 + 4 х 10                5

7 х 5 – 30                  100                               19

60 – 46                      14

З х 5 + 0                    15

   Дятли — санітари лісу. Вони знищують багато шкідли­вих комах. Якщо розв’яжемо приклади, то дізнаємося про них багато цікавого.

Ви повинні до кожного приклада відшукати відповідь.

(Діти розв ’язують  приклади, а вчитель пояснює).

12 видів дятлів у лісах нашої країни;

100 грам — маса тіла дятла;

5 яєць відкладає самка дятла;

14 днів насиджує яєчка самка дятла;

15 років — тривалість життя пташки.

Добре виконали завдання. А ось ще одне.

  1. Розв’язання задач

(Читаю задачу з картки).

  1. У сім’ї сойок за рік вилупилося 6 пташенят, а у сім’ї синичок — у 4 рази більше. Скільки пташенят з’явилося у сім’ї синичок?

                                         6 х 4 = 24

(У синичок з 'являються пташенята два рази на рік).

  1. Лелека живе 20 років, а зозуля — у 2 рази менше. Скільки років живе зозуля?

                                    20 : 2 = 10

  1. А які фігури заховалися у цій пташці?

Вчитель. Всі ви гарно працювали, за це пташки дарують вам знаки-пам’ятки.

  •               Зверніть увагу на число 19. 19 березня всі учні нашо­го міста беруть активну участь у проведення Дня птахів. Ви теж повинні оберігати гнізда, дотримуватися тиші, ко­ли виводяться пташенята.

3.Каліграфічна хвилинка

Запишемо каліграфічно число 19.

(Показ на дошці).

Виберіть чарівну пару, найкращу пару і намалюйте їй корону у клітину над нею. А якщо є «бридкі каченята», то поставте над ними крапочку.

У наступному рядку напишіть якомога більше красивих цифр.

4. Підсумок

(Вчитель проходить, дивиться, визначає кращих).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

- Погляньте, яке завдання приготували нам тваринки.

Тваринки непокояться, що перед святом Нового року почалося зрубування ялинок. Вони просять допомогти. Спробуємо допомогти звірятам. Для цього потрібно поз­найомитися з новою темою.

  1. Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні ми познайомимося з нумерацією трицифрових чисел, будемо вчитися читати і записувати такі числа, лічити у межах 199, розв’язувати задачі та прикла­ди. Це потрібно і для вас, щоб ви були розумними, а та­кож для того, щоб допомогти тваринкам.

  1. Робота за таблицею

- Скільки ялинок зображено на малюнку? (Десять, де­сяток)

- Якщо кожного року ми будемо садити по 10 ялинок, то скільки їх буде через 10 років?

- Якби 100 учнів нашої школи посадили 100 ялинок та ще 1 – скільки буде ялинок?

- Прочитаємо ці числа.

- Полічи від 101 до 110.

- Прочитаємо ці числа.

- Якщо число містить 1 сотню, кілька десятків та оди­ниць, то спочатку називаємо сто, потім число утворене з десятків та одиниць (сто одинадцять, сто двадцять один).

- Полічи від 110 до 120.

Висновок. Якщо ми дружно візьмемо та посадимо яли­ночки та інші деревця, то повітря стане чистішим, а та­кож звірі будуть нам вдячні.

А щоб ми не забували, вони дарують нам знаки-попередження.

3. Фізкультхвилинка

   Діти, є така професія — лісник. Це людина, яка слідкує за порядком у лісі. У нас є можливість побувати лісника­ми.

(Звучить запис «Спів пташок»).

Уявимо, що ми — лісники.

(Діти встають. Вчитель розповідає).

   Оскільки природа взимку спить, ми побуваємо у весня­ному лісі і поспостерігаємо за професією лісника.

    Кожного дня лісник ходить по лісу і веде спостережен­ня. (Ходьба на місці). Ось він побачив, що з гніздечка ви­пало пташеня. Від підняв його, поклав у гніздо. (Діти на­хиляються, імітують рухипіднімають пташеня, кла­дуть у гніздо). Потім іде далі стежкою. Господар лісу помітив, що на дереві зламана гілочка. Він полікував і об­копав дерево. (Діти імітуютьперемотують дерево і об­копують). Пішов далі. Побачив, що зайчик потрапив у капкан. Нахилився, звільнив тваринку. (Діти імітують рухи лісника).

   Повертаючись назад, лісник побачив вогнище. Шви­денько побіг до озерця, набрав води і загасив вогнище. (Діти імітують рухи). Прийшов додому, сів відпочити. (Діти сідають за парти).

   Можливо, хтось з вас у майбутньому буде лісником. Ад­же ця професія дуже важлива!

  1. Первинне закріплення (фронтально)

Робота за таблицею (з впр. № 461).

- Прочитайте перше число (99). Це число містить дев’ять десятків і дев’ять одиниць.

- Прочитаємо наступне число (101). Воно містить од­ну сотню, нуль десятків і одиницю.

- Число, записане у останньому рядку (121). Воно містить одну сотню, два десятки і одиницю.

- Запишіть у таблицю число 80, 108, 112.

 А зараз у зошитах запишемо ці числа. Запишемо їх у рядок, через кому.

(Діти записують у зошит, а окремі учні по черзі запису­ють у таблицю).

  1. Виконання вправи № 462

Читання прикладів.

Відкриємо підручник на стор. 69 (вправа № 462).

- Кожне число має наступне та попереднє. Щоб отри­мати наступне число, треба додати одиницю. Щоб отри­мати попереднє число, потрібно відняти одиницю.

(Показ на дошці: 101 + 7 = 102; 101 — 1 = 100).

Зараз ми будемо читати приклади, називаючи відповіді.

(Діти читають приклади з вправи № 462, називаючи відповіді).

   Отже, у першому стовпчику ми отримали наступні чис­ла, а у другому стовпчику — попередні числа.

Фронтальне опитування.

- Назви наступне число до числа 135.

- Назви попереднє число до числа 134.

- Назви наступне число до числа 141.

- Назви попереднє число до числа 158.

Висновок. Отже, щоб отримати наступне число, до­даємо одиницю, щоб отримати попереднє число, віднімаємо одиницю.

ІV. Розвиток математичних знань

- Поглянемо на подарунки, які подарували нам рос­линки.

(Вивішуємо знаки).

Не зривай ягідних кущів з корінням!

Не рви квітів для букетів!

Ходи по стежках обережно!

- Запам’ятайте ці знаки. Є ще одна професія людини, яка дбає про зелені насадження — професія садівника.

  1. Розв’язування задачі № 465

Читання умови задачі.

Вивішується таблиця.

Вздовж тротуару — 44 дерева.

Парк — ? решта (порівну у 4 р.; 1 ряд — ?) 80 дерев

Розвязування:

1)80 — 44 = 36 (д.) парк

2)36 : 4 = 9 (д.) у ряду

Проводиться аналіз роботи над задачею

   По 1 учневі записують розв’язок. Відповідь до задачі називають усно.

Вчитель виставляє бали, мотивує. Діти записують розв’язок у зошитах.

Картки: у слабких учнів картки з додатковими запитан­нями до задачі.

Підсумок. Чим корисна професія садівника?

  1. Гра «Вирости дерево»

   А зараз ми будемо садівниками. Спробуємо виростити дерево.

Ми працюємо разом, а учні, у яких є картки, працюють самостійно. Хто може, працює самостійно.

V. Підсумок уроку

  1. Гра «Що заховалося на малюнку?»
  • А зараз ми попрацюємо у парах. У кожної пари є картка. Ви повинні знайти, що заховалося на картці, розв’язати приклади, а також взяти ручку і обвести малю­нок, який заховався.

2. Інтарвю

- Діти, ви так гарно працювали, що я вирішила взяти у вас інтерв’ю.

(Запитує у окремих учнів).

-Як отримати наступне число? (+ 1)

-Як отримати попереднє число? (- 1)

-Полічи від 110 до 120.

-Полічи від 120 до 130.

VІ. Домашнє завдання

Виконати вправи № 467, № 468. ■

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
1842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку