Мета: в ігровій формі узагальнити і закріпити матеріал , пройдений на уроках алгебри і геометрії.
Перед початком гри клас ділиться на 4 команди. Для кожної команди запрошується куратор - учень старшого класу.
В ході гри команди повинні прагнути пройти 5 турів і в ході цього заробити максимальну кількість балів.
Гра «Через терни до зірок». 8 клас
Мета: в ігровій формі узагальнити і закріпити матеріал , пройдений на уроках алгебри і геометрії.
Обладнання: секундомір або пісочний годинник ; плакати до завдань ; контрольні картки ( тобто карти , на які записуються вірні відповіді ) ; оформлення для дошки.
У класній кімнаті , де проходитиме гра має бути організоване місце для розсаджування чотирьох команд таким чином , щоб члени однієї команди могли вільно спілкуватися один з одним і робити записи .
Хід гри.
Перед початком гри клас ділиться на 4 команди. Для кожної команди запрошується куратор - учень старшого класу.
В ході гри команди повинні прагнути пройти 5 турів і в ході цього заробити максимальну кількість балів.
1 тур
Ведучий. Сьогодні ми з вами вирушаємо в далеку космічну подорож. Багато перешкод і труднощів чекають нас на шляху до зірок. Але, я сподіваюся, ви всі їх зможете подолати . Отже, в дорогу.
Але перш, ніж відправлятися в далеку подорож, необхідно перевірити згуртованість команди.
Командам видається набір завдань (по 1 завданню на кожного члена команди). У кожному завданні, крім першого є параметр . Значення цього параметра учень повинен отримати від попереднього члена команди. Всі значення параметрів записуються на контрольну карту, яка після закінчення туру здається куратору . Найбільшу кількість очок ( 4 ) заробляє команда , яка перша отримала вірні відповіді.
1 ) Обчислити значення a : .
2 ) Обчислити значення b : .
3 ) Обчислити значення з : ,
4 ) Обчислити значення d : .
5 ) Обчислити корінь : .
Відповіді : ; ; ; ; .
2 тур
Ведущій. Команди сформовані. Ви самі бачите , що можете покластися на товариша . Наступний етап подорожі - посадка в космічний корабель.
На всю команду видаються 5 завдань. Рішення кожної задачі записується на дошці поруч з малюнком.
1 Ступінь . Розв'яжіть рівняння : .
2 Ступень . Моторний човен пройшла за течією річки 7 км і по озеру 6 км , витративши на весь шлях 1 ч. Знайдіть власну швидкість човна , якщо швидкість течії річки 2 км / ч.
3 Ступінь . У равнобедренном прямокутному трикутнику медіана , проведена до гіпотенузи , дорівнює 4 см. Знайдіть площу трикутника.
4 Ступень . У трикутник основа дорівнює 24 см , бічна сторона дорівнює 13 см. Обчисліть площу трикутника.
Старт . Вирішіть систему рівнянь :
Відповіді : 1 ) -6 , 2) 12 км / год; 3 ) 16 см2; 4 ) 60 см2; 5 ) і .
3 тур
Ведучий: Нарешті ми з вами знаходимося в космічному кораблі , і нам треба зробити крок крізь простір . Кожен корабель повинен зробити стрибок через гіперпростір . Діяльність цього стрибка залежить від вас.
Командам пропонується набір з наведених квадратних рівнянь . За 60 сек команди повинні постаратися вирішити максимальна їх кількість . Відповіді записуються на сигнальних картках . Кожне вірно вирішена рівняння відповідає «стрибка » в 1 парсек.
1);
2) ;
3) ;
4) ;
5) ;
6) ;
7) ;
8) ;
9) ;
10) ;
11) ;
12) ;
13) ;
14) ;
15) ;
16) ;
17) ;
18) ;
19) ;
20)
Відповіді : 1) 3;4; 2) 1;10; 3) 3;7; 4) 1;4; 5) –2;-3; 6) –3;-4; 7) –10;-2; 8) –7;-6; 9) –3;2; 10) –4;3; 11) –1;6; 12) –1;7; 13) –6;1; 14) –3;5; 15) 2; 16) –3; 17) 2;4; 18) 3;5; 19) 4;9; 20) -7;-3.
4 тур
Ведучий: Зробивши стрибок в гіперпросторі , ми опинилися поряд з невідомої планетою. Подивимося тепер , як ви вмієте орієнтуватися.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
На дошку вивішується плакат:
Необхідно відповісти на питання:
1 ) Скільки всього квадратів зображено на малюнку ?
2 ) Яка сума площ всіх квадратів , якщо площа самого маленького дорівнює 1 ?
Відповідь: 1) 30 ; 2 ) 104.
5 тур
Ведучий: Зрозумівши, на якій планеті ми знаходимося, ми зможемо її досліджувати. І, нарешті , відважна група дослідників опустилася на планету. Виявилося, що і тут живуть розумні істоти. Мало того, у них така ж математика, як і у нас. Тільки терміни в ній мають прямо протилежний зміст. Подивимося , яка ж команда зуміє краще перевести з інопланетянський на нашу мову.
У цьому конкурсі необхідно зробити переклад перевертнів , тобто теорем, в яких всі слова замінені на протилежні.
1 ) На крівостороннім квадраті куб катетів різниться різниці кубів гіпотенуз .
2 ) Периметр крівосторонника різниться частке наших протилежних кутів.
3 ) Різні малосторонники хочуть різні периметри .
Відповіді : 1 ) У прямокутному трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів .
2 ) Площа прямокутника дорівнює добутку його суміжних сторін .
3 ) Рівні багатокутники мають рівні площі.
Наприкінці гри підводяться підсумки і виставляються оцінки .