Математичне свято "Кенгуру скликає друзів!"

Про матеріал

Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» - це ще одна із ланок роботи з обдарованими учнями. Конкурс розвиває зацікавленість молодших школярів результатами своєї праці, спонукає до глибшого вивчення математики.

Перегляд файлу

                      І.Д. Ягупа                     

                                                    учитель початкових класів

                                                     КУ Сумська загальноосвітня

                                                             школа І-ІІІ ступенів №27, м. Суми,                          

                               Сумської області

 

Кенгуру скликає друзів!

(З досвіду проведення Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру)

Із історії конкурсу. На початку 80-х років XX століття Пітер Холлоран, професор математики з Сіднею, вирішив організувати новий тип гри-конкурсу для австралійських школярів: підбірку задач із варіантами відповідей, перевірку яких здійснює комп’ютер. Тисячі школярів могли взяти участь у грі одночасно. Успіх австралійського національного математичного конкурсу був надзвичайний.

У 1991 році два французьких математики вирішили провести цю гру у Франції, назвавши її «Кенгуру» на честь своїх австралійських колег. Перша гра зібрала 120 000 учнів коледжів. Пізніше конкурс охопив також школярів та ліцеїстів.

У липні 1993 року французькі організатори «Кенгуру», з метою поширення конкурсу, влаштували зустріч у Парижі для керівників математичних змагань європейських країн. Запрошені математики були вражені успіхом Франції, адже у 1993 році там зібралося близько 500 000 учасників конкурсу.

У травні 1994 року математики Білорусії, Угорщини, Іспанії, Голландії, Польщі, Росії і Румунії вирішили започаткувати цей конкурс і у своїх країнах, що забезпечило подальший потужній успіх гри.

Тепер Асоціація об’єднує учасників з-понад 30 країн, однією з яких є Україна.

Конкурс «Кенгуру» Міжнародний математичний конкурс, який проводиться з метою зацікавлення школярів математикою. Конкурс проводиться щорічно у третій четвер березня країнами, які є учасницями міжнародної організації «KANGOUROU SANS FRONTIERES» або планують ними стати. Організація «KANGOUROU SANS FRONTIERES» налічує на сьогодні 46 країн. Україна вперше провела в себе конкурс 1997 року.

 

Із досвіду роботи. Міжнародний математичний конкурс  «Кенгуру» - це ще одна із ланок роботи з обдарованими учнями. Конкурс розвиває зацікавленість молодших школярів результатами своєї праці, спонукає до глибшого вивчення математики.

Наші учні готуються до конкурсу протягом року, із задоволенням не лише виконують різноманітні цікаві математичні завдання, а й створюють образ «Кенгуру» у казочках, віршах, малюнках. Казковий герой «Кенгуру» є частим гостем на уроках математики у початкових класах.  Завдання, принесені ним або передані «листом» зацікавлюють дітей, привертають увагу до предмета, роблять засвоєння матеріалу цікавим та успішним.

У цьому році до залучення учнів початкових класів до участі у конкурсі ми підготувалися більш творчо і вирішили, що найкращою рекламою заходу має бути видовищність. Саме тому виникла ідея проведення математичного свята «Кенгуру скликає друзів!»

 

Сценарій свята «Кенгуру скликає друзів!»

Ведучий. Ми починаємо наше свято.

               Людей зібралось  тут багато

               Щоб веселитись і щоб грати

               Про свято слово слід сказати. 

Учень 1. Вітаєм вас, шановне панство,
               Учителі  та учні всі,
               Про Кенгуру ми вам розкажем,
               Найкращий конкурс на землі ! 

Учень 2. «Кенгуру» до нас прийшов

                 З самої Австралії,
                 Перевірить в школярів
                  Старанність у навчанні.

Учень 3. Кенгуру– веселе свято,

                Нас зібралось тут багато.

                Малюк, школярик, юніор, кадет

               –До перемоги всі вперед.

Учень 4. Цілий рік ми працювали,

                Щодня мозок тренували

                Задачі, ребуси, кросворди чи шаради

                -Усе ми розв’язати раді.

Учень 5.Чи на парність, чергування,

               Розрізання, накладання –

               всі задачі ми розв’яжем враз

               І покажем «вищий клас».

Учень 6. Перескочим з «Малюків»
               Ми на рівень «Школярів»,
               Потім трохи підростем
               До «Кадетів» дострибнем.

Учень 7. «Кенгуру» скликає друзів!,

                Школярі,змагайтесь!
                 рівні всі розв’яжете
                Тільки не вагайтесь!

Учень 8. Кенгуру» – це конкурс  класний!

                Розвиває розум власний!

                Всі задачі ми розв'яжем,

                І напишем, і розкажем.

                Кенгуру нам допоможе,

                Бути першими ми зможем.

Учень 9. Всі коробки порахуєм,

               Подарунки запакуєм!

               «Кенгуру» всіх нас єднає,

               До навчання залучає.

Ведучий. Щороку учні нашої школи беруть  активну участь у Міжнародному математичному конкурсі  « Кенгуру », адже ми :

Разом: Кмітливі,
             Енергійні,
             Непосидючі,
             Грайливі,

             Уважні,
             Розумні,
             Успішні.

 Всіх запрошуєм до нас,
Кенгуру – це просто клас !

 

                   (Звучить пісня на мелодію «Потолок ледяной…» )

1 куплет

У 27-й школі

З'явилось Кенгурятко,

Воно до нас примчало

Без мами і без татка.

Воно принесло в сумці

Задачки нам цікаві,

Ми йдем йому назустріч.

Воно на нас чекає...

Приспів :

Кенгуру знов прийде,

День святковий,

Його стежка веде

В нашу школу.

Його любим ми всі

Дуже – дуже,

Привітаєм його :

« Здрастуй, друже ! »

2-й куплет:

Ми разом всі як сядем,

Його задачки зробим.

А він у свою чергу

Принесе нагороди.

Він щедро обдарує,

Ти тільки не лінуйся.

Нікого не забуде,

Ти головне-тренуйся...

Приспів .

 

Ведучий. Ви, напевно знаєте, що у нашій школі щороку проводиться Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» . Дехто, можливо, вважає, що математика - це суха, нудна і нецікава наука. Але це не так!

Учень 1. Математика потрібна

                Всім нам дуже сильно,

                А без неї рахувати

                Будем ми повільно.

Учень 2. В супермаркет якось дід

                Випадково втрапив.

                Він, скупившись на обід,

                Гроші всі потратив.

Учень 3. Продавщиця рахувала

                Все разів чотири,

                І тепер в бюджеті діда                          

                Залишились діри.

Учень 4. На контрольній сидимо,

                Думаєм, гадаєм,

                А під партою в руці

                Калькулятор маєм.

Учень 5. З калькулятором дружу,

                Кнопки натискаю.

                До складних усіх задач

                 Відповіді знаю.

Учень 6. Математик Піфагор

                Суперджинси винайшов.

                Кажуть, що його штани                   

                Рівні в усі сторони,                           

                їх не просто одягать —                   

                Ніде ноги засувать                          

Учень 7. Математика мені

               Вже ночами сниться...

               Додавання, віднімання —

               Яка тут різниця?

Учень 8. Веселий конкурс – «Кенгуру»

            Скоро збере всю дітвору.

            З посмішкою ви біжіть,

            І на конкурс цей спішіть.

Учень 9. Свої уміння  покажіть,

               Задачі різні розв’яжіть,

               Бо «Кенгуру» – це клас!

               Хутчіш приєднуйся до нас!

Ведучий. Розпочинаємо змагання. Діти, такі геометричні фігури, як квадрат і трикут­ник зустрічаються у житті дуже час­то. Оскільки сьогодні — день зустрічі двох команд кмітливих, винахідливих дотепних та веселих математиків, то назвемо ці команди «Квадрат» і «Трикутник».

Наш турнір оцінюватиме поважне журі.

Привітання до журі.

Повага вам, судді!

Привіт вам, журі!

Та тільки суворо

Ви їх не судіть.

І смійтеся з того,

Що викличе сміх.

 

Перший кон­курс — конкурс девізів.

  Команда «Трикутник».

Капітан команди « Трикутник».

Наш девіз:

Три точки невеличкі

Відрізками сполучимо.

А те, що утворилося,

Всі разом ми озвучимо:

Це не круг, не прямокутник,

А фігура ця — трикутник.

 

Команда «Ква­драт».

Капітан команди «Квад­рат».

Наш девіз:

Знайомтеся з нами — команда «Квадрат»,

 Ми семеро маємо в дружині солдат.

У квадрата всі сторони рівні,

У нашій команді всі дружбою сильні

 

Другий конкурс - домашнє завдання.

Зображення тварин за допомогою цифр та фігур.

Вдома ви зображували звірів,  птахів, комах, за допомогою цифр та фігур? Прошу передати малюн­ки тих, хто бере участь у конкурсі.

 

Третій конкурс - конкурс капітанів

     Завдання до капітана команди  «Квадрат»:

  1. Як називаються компоненти дії додавання?
  2. Як знайти невідомий множник?
  3. У скільки разів 27 більше за 9?

        Завдання до капітана команди  «Трикутник»:

  1. Як називаються компоненти дії множення?

2.Як знайти невідомий доданок?

3.На скільки 27 більше ніж 9?

                                               (Чути стукіт у двері)

Ведучий. Ой, та це прийшли  дві подружки-говорушки підтримати команди. Будь ласка, за­прошуємо.

 

Інсценівка «Вміло поділила»

На сцену виходять А і Б.

Б. Ти знаєш, що в нашій сім'ї   п'ять осіб: батько, мати, я і дві сестрички?

А. Знаю. Крім того, переконана, що ти неввічлива. Потрібно було сестри­чок назвати першими, а не себе.

Б. Добре. Слухай далі. Купила сьогодні мама сім яблук і вирішила розді­лити їх порівну між нами. Спочатку вона одне яблуко розрізала на п'ять однакових частин, потім...

А. Досить, я знаю, як ці яблука без розрізування на однакові частини мож­на було б між вами розділити.

Б. 7 яблук на 5 осіб?

     Не різати?

А. Звичайно!

Б. Цікаво! Як же? 

А. Зварити компот!

 

Ведучий. Як вміло поділили яблу­ка вболівальники команд. Вочевидь, дуже люблять математи­ку.

 

Четвертий конкурс - конкурс знавців математики

Команди шикуються в два ряди по 5 учнів у кожній і по черзі підходять до двох класних дощок, на яких на­писано схожі арифметичні прикла­ди на 5 дій. Кожний учасник виконує тільки одну дію і передає крейду на­ступному гравцеві. Перемагає та ко­манда, яка правильно і швидше впо­ралась із завданням.

«Квадрат»

60 - 48 : 6 + 72 : 8 + 24 =

(68 - 50): 6 + (35 - 29) • 7 =

  «Трикутник»

42-36:6 + 40:8 + 44 =

(96 - 42): 6 + (22 - 18) • 9 =

Ведучий. Приємно і радісно на душі від того, що третьокласники так поважають і люблять математику.

Музична пауза (діти виконують математичні пісні)

 

Конкурс п’ятий - гра «Не зіб'юсь».

У грі беруть участь 10 гравців (по 5 із різних команд). Кожний по чер­зі лічить: 1, 2, 3... . Замість чисел, які діляться на 4, гра­вець говорить «не зіб'юсь». Якщо гравець називає непотрібне чис­ло — він залишає гру. Переможцем вважається той, хто першим назве число 40.

 

Конкурс шостий - задачі-жарти та головоломки.

Завдання для команди «Квадрат»:

1.П'ять, п'ятнадцять,

Без двох двадцять,

Семеро, троє

 Ще й малих двоє. (П'ятдесят)

2.Скільки горошин увійде в один стакан? (Жодного, адже вони не ходять.)

3.Скільки горобець зробить кроків за сім років? (Жодного, тому що він скаче.)

4.Гуска важить 10 кг, стоячи на од­ній нозі. Якою є її вага на двох но­гах? (10 кг)

Завдання для команди «Трикутник»:

  1. П'ять, п'ятнадцять,

      Без двох двадцять,

      Сорок, чотири,

     Три і п'ятнадцять. (Сто)

2. На дубі три гілки, на кожній по шість яблук. Скільки всього яблук? (Жодного)

3. Скільки в горщик вміститься води? (Повен)

  1. Шість картоплин зварилося в ка­струлі за 30 хвилин. За скільки хви­лин звариться одна картоплина? (30хв)
  2.  

Конкурс вболівальників – називають прислів'я, де є числа.

В цей час журі підбиває підсумки.

 

Підсумок свята.  Оголошення підсумків. Нагородження переможців.

Учень 1. За хвилиною – хвилина
                 Ось і грі прийшов кінець.
                 Тож показуйте  рахунок:
                 Хто сьогодні молодець?

Учень 2. Наші команди добре грали,
                Хоч без досвіду гравці.
                Відповіді показали – 
                Що всі ми – молодці!

Учень 3. Та показує рахунок,
                Що одна з команд сильніша,
                І з наук твердим гранітом
                Впоралася вона спритніше.

 Учень 4.Оплесками переможців,
               Дружно будемо вітати
               Їм солодкий приз – медалі
               Щоб було про що згадати.

Учень 5. І команді другій також
               Ми дамо призів таких,
               Але інші це медалі,
               Бо діаметр менший в них.

Учень 6. Тож прийміть від нас напам’ять
                Ці медалі «золоті»
                Вам бажаємо удачі
                І в навчанні, і в житті!

Учень 7. «Кенгуру» математичний

                Конкурс славний та незвичний,

                Друзів об’єднав чимало,

                Школярам тут так цікаво!

Учень 8. Хто розв’язує задачі-

                Побажаєм сили, вдачі!

               Творчих діток  хай натхненням

               Кенгурятко привітає.

Учень 9.  Це цікавий дуже конкурс,

                Який друзів всіх збирає!

                Ходить він по всьому світу,

                Бо його так люблять діти!

                Тож щороку кожен раз

         (Всі разом)  Кенгуру скликає нас! 

 

 

Використані матеріали:

  1.              Інтернетресурси: planeta107.zp.ua/index.php/

                                          uk.wikipedia.org/wiki/

  1.              Слова пісні та частина віршів вчителя зарубіжної літератури КУ ЗОШ №27, м. Суми, Сумської області Попової Л.І.
docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
1698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку