Тема уроку: Узагальнюючий урок за рік
Мета уроку: Систематизувати, узагальнити знання, вміння і навички учнів, отримані протягом навчання в 4 класі; показати практичну спрямованість науки математики, перевірити вміння учнів застосовувати отримані знання на практиці; виховувати інтерес до навчання, бажання гарно вчитися, розуміння значення навчання для отримання професії і успішного майбутнього.
Обладнання уроку: відеопрезентація, картки з завданнями
Тип уроку: урок – ділова гра
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація знань. Вправи на розвиток мислення і уважності
-
«Перевіримо уважність» (робота в парах, слайди №1, 2)
-
У вас на партах картки з цікавими квадратами. В них записані числа від 1 до 20, але деякі з них пропущені. Ваше завдання – вияснити, які числа пропущено, і записати їх в зошити
15
|
6
|
10
|
19
|
14
|
3
|
13
|
18
|
16
|
7
|
11
|
4
|
9
|
17
|
2
|
12
|
-
Складання, запис багатоцифрових чисел, робота над ними (фронтально)
-
Зачитайте числа, які ви вилучили.
-
З цифр, які ми маємо, складіть і запишіть п’ятицифрове число так, щоб жодна з них не повторювалася двічі.
-
А зараз запишіть п’ятицифрове число так, щоб в ньому була однакова кількість десятків тисяч і десятків.
-
Запишіть п’ятицифрове число, розташовуючи дані цифри в порядку спадання
-
Запишіть чотирицифрове число, в якому була б однакова кількість сотень і одиниць.
-
Число, яке б містило найбільшу кількість десятків тисяч і найменшу – сотень.
-
Запишіть трицифрове число, в якому кількість сотень, десятків і одиниць дорівнювала б 5
-
Каліграфічна хвилинка – цифра 5 (Порядок написання пояснюють самі діти, слайд №3)
ІІІ. Постановка проблемного завдання перед класом. Оголошення теми і мети уроку
-
Вступна бесіда
-
Ось ви і закінчуєте 4-ий клас, підводите підсумки навчання в початковій школі. За чотири роки навчання ви отримали певний запас знань, умінь і навичок, будете вчитись далі, дізнаватися все більше й більше. Скажіть, діти, а для чого вам потрібні знання?
-
А людям яких професій необхідна математика?
-
От сьогодні ми будемо допомагати представникові однієї із популярних на сьогодні професій в його діяльності і повчимося застосовувати знання, набуті в початковій школі, на практиці.
-
А хто ця людина, ви довідаєтеся, коли виконаєте моє наступне завдання
-
Математичний диктант (Самостійно, за дошкою завдання виконує один учень, слайд №4)
-
Суму чисел 18 і 54 зменшити вдвічі
-
Знайти третину числа 54
-
91 зменшити на добуток чисел 7 і 5
-
Різницю чисел 81 і 78 збільшити в 7 разів
-
Знайти число, 1/6 частина якого дорівнює 3
-
Знайти добуток чисел 14 і 4
-
Розшифровка (код на екрані, слайд №5)
-
Вчитель
-
Мій знайомий фермер Митрофан Григорович Калитка (слайд №6) попросив, щоб ви допомогли порахувати середню врожайність його землі. Давайте згадаємо, які дані необхідно мати для обчислення середньої врожайності (середнього арифметичного кількох чисел)?
ІV. Робота над темою уроку – хід ділової гри
-
Обчислення значень виразів на сумісні дії
-
Перше наше завдання – обчислити площу фермерських земель . Поле Митрофана Григоровича, як і переважна більшість всіх полів на Україні, має форму прямокутника. Згадайте, за якою формулою ми обчислюємо площу прямокутника? (слайд №7)
-
Які дані нам необхідні найперше?
-
Ми їх отримаємо, коли обчислимо значення виразів (слайд №8):
1 варіант
3976 + 125 • 23 – 426071 : 71
2 варіант
(4495 – 23 • 65) : 5
-
Обчислення площі ділянки (слайд №9)
-
Перетворення дрібних одиниць вимірювання в більші:
510 000 кв. м = 51 га
(На екрані – таблиця одиниць вимірювання площі, слайд №10)
-
Визначення площі ділянок під озимою та ярою пшеницею Слайд №11)
-
Визначення врожайності озимої і ярої пшениці на кожній з ділянок – розв’язування рівнянь (слайд №12)
1 варіант
Х • 3 = 70 – 19
2 варіант
243 : X = 9
-
Складання та розв’язування задачі на обчислення середньої врожайності (слайд №13)
-
Обчислення прибутку, отриманого за вирощене зерно
а) Перетворення величин (таблиця одиниць вимірювання маси, слайд №14)
б) Складання і розв’язування задачі на зведення до одиниці (слайд №15)
V. Підсумок уроку. Рефлексія