Урок. Підсумковий урок математики за рік. 4 клас

Про матеріал

Підсумковий урок вивчення математики в 4 класі. Матеріал дібрано таким чином, що учні, розв'язуючи практичні життєві завдання, повторюють основні теми, вивчені протягом року. Цінним є те, що, виконуючи завдання, діти розуміють ззначення знання математики у повсякденному житті.

Перегляд файлу

Тема уроку: Узагальнюючий урок за рік

Мета уроку: Систематизувати, узагальнити знання, вміння і навички учнів, отримані протягом навчання в 4 класі; показати практичну спрямованість науки математики, перевірити вміння учнів застосовувати отримані знання на практиці; виховувати інтерес до навчання, бажання гарно вчитися, розуміння значення навчання для отримання професії і успішного майбутнього.

Обладнання уроку: відеопрезентація, картки з завданнями

Тип уроку: урок – ділова гра

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація знань. Вправи на розвиток мислення і уважності

  1. «Перевіримо уважність» (робота в парах, слайди №1, 2)
  • У вас на партах картки з цікавими квадратами. В них записані числа від 1 до 20, але деякі з них пропущені. Ваше завдання – вияснити, які числа пропущено, і записати їх в зошити

 

15

6

10

19

14

3

13

18

16

7

11

4

9

17

2

12

 

  1. Складання, запис багатоцифрових чисел, робота над ними (фронтально)
  • Зачитайте числа, які ви вилучили.
  • З цифр, які ми маємо, складіть і запишіть п’ятицифрове число так, щоб жодна з них не повторювалася двічі.
  • А зараз запишіть п’ятицифрове число так, щоб в ньому була однакова кількість десятків тисяч і десятків.
  • Запишіть п’ятицифрове число, розташовуючи дані цифри в порядку спадання
  • Запишіть чотирицифрове число, в якому була б однакова кількість сотень і одиниць.
  • Число, яке б містило найбільшу кількість десятків тисяч і найменшу – сотень.
  • Запишіть трицифрове число, в якому кількість сотень, десятків і одиниць дорівнювала б 5
  1. Каліграфічна хвилинка – цифра 5 (Порядок написання пояснюють самі діти, слайд №3)

 

ІІІ. Постановка проблемного завдання перед класом. Оголошення теми і мети уроку

  1. Вступна бесіда
  • Ось ви і закінчуєте 4-ий клас, підводите підсумки навчання в початковій школі. За чотири роки навчання ви отримали певний запас знань, умінь і навичок, будете вчитись далі, дізнаватися все більше й більше. Скажіть, діти, а для чого вам потрібні знання?
  • А людям яких професій необхідна математика?
  • От сьогодні ми будемо допомагати представникові однієї із популярних на сьогодні професій в його діяльності і повчимося застосовувати знання, набуті в початковій школі, на практиці.
  • А хто ця людина, ви довідаєтеся, коли виконаєте моє наступне завдання
  1. Математичний диктант (Самостійно, за дошкою завдання виконує один учень, слайд №4)

 

  • Суму чисел 18 і 54 зменшити вдвічі
  • Знайти третину числа 54
  • 91 зменшити на добуток чисел 7 і 5
  • Різницю чисел 81 і 78 збільшити в 7 разів
  • Знайти число, 1/6 частина якого дорівнює 3
  • Знайти добуток чисел 14 і 4
  1. Розшифровка (код на екрані, слайд №5)

 

р

ф

м

е

56

36

21

18

 

  1. Вчитель
  • Мій знайомий фермер Митрофан Григорович Калитка (слайд №6) попросив, щоб ви допомогли порахувати середню врожайність його землі. Давайте згадаємо, які дані необхідно мати для обчислення середньої врожайності (середнього арифметичного кількох чисел)?

 

ІV. Робота над темою уроку – хід ділової гри

  1. Обчислення значень виразів на сумісні дії
  • Перше наше завдання – обчислити площу фермерських земель . Поле Митрофана Григоровича, як і переважна більшість всіх полів на Україні, має форму прямокутника. Згадайте, за якою формулою ми обчислюємо площу прямокутника? (слайд №7)
  • Які дані нам необхідні найперше?
  • Ми їх отримаємо, коли обчислимо значення виразів (слайд №8):

1 варіант

3976 + 125 • 23 – 426071 : 71

 

2 варіант

(4495 – 23 • 65) : 5

 

  1. Обчислення площі ділянки (слайд №9)
  2. Перетворення дрібних одиниць вимірювання в більші:

510 000 кв. м = 51 га

(На екрані – таблиця одиниць вимірювання площі, слайд №10)

  1. Визначення площі ділянок під озимою та ярою пшеницею Слайд №11)
  2. Визначення врожайності озимої і ярої пшениці на кожній з ділянок – розв’язування рівнянь (слайд №12)

1 варіант

Х • 3 = 70 – 19

 

2 варіант

243 : X = 9

 

  1. Складання та розв’язування задачі на обчислення середньої врожайності (слайд №13)
  2. Обчислення прибутку, отриманого за вирощене зерно

а) Перетворення величин (таблиця одиниць вимірювання маси, слайд №14)

б) Складання і розв’язування задачі на зведення до одиниці (слайд №15)

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія

docx
Додано
9 липня 2018
Переглядів
2380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку