Комунальний заклад освіти
«Середня загальноосвітня школа №97
імені П. І. Шкідченка» ДМР
49128, м. Дніпро,
вул. Велика Діївська,42
Інтегрований урок з математики у 4 класі.
« Місто - майстрів »
Вельможко Людмила Петрівна
-
Посада: учитель початкових класів.
Стаж роботи: 38 років,
« старший учитель »
lyda9797@ukr.net
Тема. Множення і ділення круглих чисел (с. 96–97)
Мета: формувати обчислювальні навички усного множення та ділення ; актуалізувати вміння виконувати множення та ділення круглих багатоцифрових чисел ; Формувати авички множення та д ілення на круглі числа в межах багатоцифрових чисел способом послідовного множення та ділення. Розвивати логічне мислення учнів, виховувати старанність., уважність.
Інтеграція: математика, читання, Я у світі, природознавство.
КМ : « Асоціативний кущ », робота в групах, вправа « Мікрофон ».
Обладнання: : комп’ютер, проектор, проектна дошка, таблиця усних обчислень , девіз; та правила.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Вітання.
Добрий день! – скажу я вам
,ви – мені,
Разом – гостям.
Щиро світ усмішкою вітаємо,
Всім добра бажаємо.
Час нам зошит розгортати
І урок наш розпочати.
Девіз уроку.
Люблю я свій розум,
Увагу та пам'ять.
Працює мій мозок.
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Учителя слово
Здійсню я практично.
II. Актуалізація опорних знань .
1. З апис чисда.
3. Калііграфічна хвилинка. Виконання завдання № 1.Запиши каліграфічно відповіді.
67 * 1000 50000 : 10000 8 * .100000 40000 : 1000
63 * 10000 900000 : 1000
4. Математичний диктант.
Зменшіть число 680 у 20 разів
Збільшіть число 210 на 450.
Перший доданок 130, другий 540. Знайдіть суму.
Зменшуване 980, від’ємник 500. Знайдіть різницю.
Від 4 сотень відніміть 5 десятків.
Добуток двох множників дорівнює 360. Перший множник 40. Знайдіть другий множник.
У скільки разів число 300 більше 30?
Збільшіть число 12 у 6 рази.
Зменшіть число 480 у 8 разів.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
Ви вже вмієте множити та ділити круглі багатоцифрові числа.
Проте для множення і ділення круглих чисел можна .Використо-
вувати ще один цікавий спосіб міркувань, із яким познайомимось сьогодні. Звертаю вашу увагу на те, що матеріал цього уроку дуже важливий. Будьте уважними, працюйте сумлінно. Я впевнена, що вам все вдасться.
А ще нас чекає в гості « Місто майстрів ».
IV. Вивчення нового матеріалу.
4.1. Вправа « Очикування ».
Сьогодні на уроці я хочу:
* ознайомитись з………….
* поглибити знання ……… .
* удосконалити вміння ……..
* закріпити знання про …………..
* учитись робити висновки …….
* плідно працювати.
1. Вправа « Мозковий штурм».
2. Корекція і закріплення знань
3 Виконання завдання № 2 з коментарем.
Заміни кожне число добутком числа та розрядної одиниці за зразком. 670000 = 67 *10000
400000 74000 50000 370000
4. Колективне виконання завдання № 3.
27 · 3 = 81; 81 · 10 = 810.
27 · 30 = 27 · (3 · 10) = (27 · 3) · 10 = 81 · 10 = 810.
5. Колективне виконання завдання № 4.
Маємо : 270 : 10 = 27; 27 : 3 = 9.
270 : 30 = 270 :: (10 · 3) = (270 : 10) : 3 = 27 : 3 = 9.
6. Самостійне виконання завдання № 5.
7. Колективне виконання завдання № 6.
Формування вміння розв’язувати задачі на спільну роботу
Розв’яжи задачу 1. Зістав задачі 1 і 2.
- У чому їх відмінність?
- Як ця відмінність вплине на розв’язання задачі 2?
- Розв’яжи задачу 2.
V. Вправа . « Подорож у місто майстрів ».
- Сьогодні ми у гостях у людей, чия професія найважливіша, Люди цієї професії оберігають, а іноді і рятують життя людей. Це – професія лінарів.
1. Вправа : « Асоціативний кущ ».
- Друзі, а які уявлення , почуття викликає у вас назва « лікар » ?
У нас у гостях батьки , чия професія – лікар. Слово батькам.
. Професія лікаря дуже важка. Люди в білих халатах рятують нам життя, часто не зважаючи на своє здоров’я.
. І це може довести математика. Давайте зробимо це разом. У мене для цього
є не вигадані, а дійсні цифри. Гості сьогодні розповіли нам про професію лікаря « Швидкої допомоги ».
Підрахували, що у середньому кожен із нпх за свій робочий день піднімається до хворих на 2500 сходинок. Попрацюйте у групах та перевірте чи правильно підрахували.
Враховуючи що висота сходинки 15см , робочих днів за
рік - 300 , на яку висоту лікар підіймається щоденнд?\
На яку висоту лікар підіймається за рік?
2500 * 15 = 37500 см =375 м
375 * 300 = 112500 ( м )
Відповідь. За рік лікар підіймається на висоту 112500м
Молодці! Уявіть собі, що висота найвищої вершини Альп
Монблан – 3800 м. Узнайте, скільки разів за рік лікар
підкорює вершину Монблана?
У народі кажуть «Людина живе не для того, щоб їсти, а їсть для того, щоб жити». А щоб життя було цікавим, змістовним, а люди - здоровими, розумними, енергійними, працездатними, треба подумати про повноцінний раціон харчування. Про це успішно дбають кухарі.
3. Колективне виконання завдання № 6. Це задача на спільну роботу.
В задачі 1 бабуся і мама працювали на один і той самий результат, в задачі 2 дії бабусі та дітей спрямовані на протилежний результат — бабуся готує, а діти випивають сік.
VІ. Пі дсумок уроку. Рефлексія.
Обираючи професію, треба пам’ятати, що здійснювати вибір треба свідомо та відповідально, враховуючи свої нахили та здібності, особисті та громадські інтереси.
— Що повторили на уроці?
- Що було важливим для вас на уроці?
- У чому полягає прийом послідовного множення; послідовного ділення? - - Які із задач, розв’язаних на уроці, видалися вам складними? Чому саме? Що вдалося легше, ніж раніше?
- Розкажіть про результати власних навчальних досягнень.
VІІ. Домашнє завдання. С. О. Скворцова. Підручник, ч. 1, с. 97, завдання
№ 7, 8.
Література.
Математика. 4 клас. І семестр (за підручником С. О. Скворцова
, О. В. Онопрієнко ). — Х. : Вид. « Ранок », 2015
2. О. Корчевська., Робота над завданнями підвищеної складності з математикм в початкових класах.- Тернопіль. ,2001
3.П о м е т у н О. Інтерактивні методики та система навчання. – К.: Шкільний світ, 2007.