Щоб розвивати творчі здібності студентів, поступово та систематично включати їх у самостійну пізнавальну діяльність, щоб забезпечити співпрацю між студентами та викладачами, традиційних аудиторних занять недостатньо.
Позааудиторні заходи можна використовувати як засіб навчання, виховання та розвитку. Основний навчальний вплив належить дидактичному матеріалу, ігровим діям, які націлюють активність студентів у певне русло. В брейн-ринзі реалізуються ідеї спільної праці, змагання, самоуправління, виховання через колектив, виховання відповідальності кожного студента за дисципліну, а головне навчання математиці.
1
ВСП «Бобровицький фаховий коледж ім. О. Майнової» НУБіП України
СЦЕНАРІЙ
проведення математичного брейн-рингу
«Я думаю, значить я живу»
2018р
Обладнання:
Плакати:
Вступ
Щоб розвивати творчі здібності студентів, поступово та систематично включати їх у самостійну пізнавальну діяльність, щоб забезпечити співпрацю між студентами та викладачами, традиційних аудиторних занять недостатньо.
Позааудиторні заходи можна використовувати як засіб навчання, виховання та розвитку. Основний навчальний вплив належить дидактичному матеріалу, ігровим діям, які націлюють активність студентів у певне русло. В брейн-ринзі реалізуються ідеї спільної праці, змагання, самоуправління, виховання через колектив, виховання відповідальності кожного студента за дисципліну, а головне навчання математиці.
Математичний брейн-ринг
Добрий день, шановні друзі !
Добрий день, шановні вболівальники !
Математичний брейн-ринг вітає вас !
Математика, як відомо, наука строга і точна. Багато хто вважає її ще дуже сухою, нудною наукою. З цим погоджуватись аж ніяк не можна.
Математика, наука строга – так !
Точна – так !
Але ж ніяк не суха і тим більше не нудна. В будь-якій математичній формулі, в будь-якій геометричній фігурі є своя неповторна краса.
Правда, не кожен ту красу помітить. Для багатьох математика вважається темним лісом без стежок, де на кожному кроці підстерігають небезпеки.
А насправді математика – це квітучий сад, в якому кожен може знайти квітку на свій смак. Але сад цей зачарований. І пройти в нього можуть тільки працьовиті, наполегливі, кмітливі.
Сьогодні ми і хочемо спробувати допомогти вам проникнути в сад математики і вибрати свою квітку. Потрібно тільки трішечки вашого бажання і зацікавленості.
Сподіваємось, що все це у вас є і наші намагання не будуть марними.
Сьогодні змагаються дві команди: «Диференціал» - економічного відділення та «Інтеграл» – технологічного відділення. Суперників чекає чимало випробувань. Для того, щоб їх успішно подолати, обом командам знадобляться максимум кмітливості, спостережливості, дотепності та мінімум математичних знань. Без сумніву, все це є в учасників гри !
Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних, веселих, логічних міркувань команд «Диференціал» та «Інтеграл». Багато залежить і від вас, шановні вболівальники, від того, наскільки активними ви будете і наскільки успішно виступите та логічно міркуватимете в змаганнях вболівальників. Своє задоволення або незадоволення діями команд і журі ви можете виражати оплесками та плакатами. Але в нашому змаганні не можна вигукувати з місця, тупотіти, свистіти. Категорично забороняється підказувати. Журі може нагородити вболівальників за хорошу підтримку своєї команди. Але журі має право й зняти бали з команди, якщо її учасники або вболівальники порушуватимуть порядок змагань. Переможців буде нагороджено.
У спортивних змаганнях, як правило, на арену виходять першими судді. А наш брейн-ринг – це цілком інтелектуальний спорт.
Тим, хто вчить математику,
Тим, хто знає математику,
Тим, хто любить математику,
Тим, хто ще не знає, що він любить математику,
Даний брейн-ринг присвячується.
Погляньмо разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
Представляємо вам склад журі:
Отож, розпочинаємо ! Команди на сцену !
(Під футбольний марш виходять команди і шикуються під своїми емблемами).
Послухайте склад команд:
Команду «Диференціал» представляють:
Капітан команди: ____________________________________________
Команду «Інтеграл» представляють:
Капітан команди: ____________________________________________
Отже, починаємо наш брейн-ринг.
В центрі кожної команди – капітан.
Команда «Диференціал»:
1-й студент. Знову зустрічаємось,
Знову поєдинок.
Дружно привітаємось,
Дорогий противнику.
2-й студент. Ширше двері відкривайте
Логіці й кмітливості.
Естафету передайте
Творчості й сміливості.
3-й студент. Ми за справедливий і чесний конкурс, в якому переможе сильніша команда, і дружба.
4-й студент. Ми урочисто обіцяєм: якщо виграємо, то не задиратимемо носи, а якщо програємо - то не будемо лити гірких сліз.
5-й студент. Тимчасова невдача краще тимчасової удачі.
(Всі співають пісню).
Логіку у бій візьмем,
На брейн-ринг сюди прийдем,
Перемогу здобувати
Ми дружно разом будем (двічі)
Невідоме відшукати
І логічно міркувати,
З математикою разом
Дружно разом ми будем !
Вихід команди «Інтеграл» !
1-й студент. Щоб усе було гаразд –
Прикладем старання.
Виконаєм дружно ми
Ведучого всі бажання.
2-й студент. Хочем, щоб противник наш
Другом був завжди для нас. Раз 1
А болільників сім’я
Щоб веселою була. Два !
3-й студент. Справедливість – для журі.
Це вже три !
4-й студент. Ведучий нехай прикладе всі сили.
Це вже чотири !
Щоб змагання відкрило двері
Логіці й кмітливості !
5-й студент. А гостям ми не дозволим нудьгувать –
Це вже п’ять !
1-й студент. Журі ми передаємо терези для зважування наших сил і калькулятор для підрахування балів.
2-й студент. Лупу, щоб краще могли побачити наші позитивні якості.
3-й студент. Ми сьогодні також вирішили серйозно боротися, тож готуйтеся, суперники.
Співають пісню про Математику.
Пісня про Математику
Сила точної науки,
Що створив наш геній,
Дала зброю людям в руки
В праці їх щоденній.
Приспів:
Найдавніша на планеті
Між наук цариця –
Математика ти наша,
Вірна помічниця.
Чи будинок зводиш, друже,
Чи пливеш морями, -
Скрізь вона тобі послужить,
Всюди вона з нами.
Приспів
На заводі і в друкарні,
В відкритті галактик,
Навіть лікар у лікарні
Мусить її знати.
Приспів
Любі числа, теореми,
Формули чудові,
Ви професій незліченних
Друзі і основа.
Приспів
Гей, науку цю вивчати
Кожному не пізно, -
Ми із нею друже-брате,
Йдемо по-різному.
Приспів
Капітан. Нехай ваші міркування будуть логічними щодо визначення переможців, а ми посперечаємося доказово. Хай розсудить нас…
Разом: МАТЕМАТИКА
(Сідають за стіл зі своєю емблемою).
ІІ ЧАСТИНА
Обидві команди сідають за столи, для них ведучий проводить короткий інструктаж щодо правил проведення гри.
Правила. На роздуми на одне питання дається одна хвилина. Членам команди видаються прапорці різного кольору, якими вони сигналізують про готовність відповіді. За правильну відповідь команда отримує 2 бали. Якщо одна команда неправильно відповіла на запитання, то надається право відповісти іншій команді. Якщо ж і друга команда не відповіла, то можуть відповідати на це запитання вболівальники команди, які за правильну відповідь можуть принести своїй команді ½ бала. Відповіді членів команд оцінює журі. В кінці підводиться підсумок, враховуючи кількість набраних балів. Добре, якщо є табло, на якому можна висвітлювати чи писати рахунок. В перерві між конкурсами доцільно проводити рекламні, музичні паузи. На стіл ставиться пісочний хвилинний годинник, біля якого сидить студент з гонгом.
Розпочинаємо перший бій.
Задачі на логічне мислення.
Відповідь: Кожен мисливець з’їв по одному стакану каші, так як третій мисливець їв кашу першого мисливця, то всі патрони треба було віддати першому мисливцю.
Відповідь: (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).
Відповідь: 2 свічки.
Відповідь: 5 цистерн.
Відповідь: Три.
Відповідь: Земля.
Відповідь: Мати – хірург.
Відповідь: Кожний.
Перший бій виграла команда «________________________» з рахунком:
Оголошується тайм-аут.
Номери художньої самодіяльності обох команд (по одному номеру).
Розпочинаємо другий бій.
Чи вмієте ви рахувати ?
На подвір’ї шість котів
З ранку полювали
І вони за шість хвилин
Шість мишей спіймали.
Припустити, що 100 котів
100 мишей спіймали.
Скільки часу ці коти
Разом полювали ?
(100 хвилин)
4. Три курси несуть три яєчка за три дні. Скільки курок несуть 90 яєчок за 90 днів ? (3 курки).
5. Що швидше – проїхати весь шлях велосипедом, чи половину шляху проїхати мотоциклом, який рухається в два рази швидше за велосипед, а другу половину пройти пішки, що в два рази повільніше, ніж їхати велосипедом. (Поки половину шляху пройде пішохід, то велосипедист проїде весь шлях. Тому буде швидше проїхати весь шлях велосипедом).
6. Є дві сковорідки. На кожній розміщується один млинець. Треба підсмажити три млинці з двох сторін. Кожна сторона млинця смажиться 1 хвилину. За який час можна це зробити найшвидше ? (3 хвилини).
7. Віршова вікторина:
Яке це число ?
Загадав одне число,
Взяв його третину
І побачив, що всього
Вийшла половина.
(1,5).
8. У гуртожитку 200 кімнат. Скільки разів на дверях написано цифру 7 ? (40 раз).
Другий бій виграла команда «________________________» з рахунком:
Оголошується тайм-аут.
Номери художньої самодіяльності обох команд (по одному номеру).
Починаємо третій бій.
Чи дружите ви з геометрією ?
Малюнок:
Третій бій виграла команда «________________________» з рахунком:
Починаємо заключний, четвертий бій
А тепер перевіримо, який у вас слух і увага?
1. Від 8 відняли 2 і дістали 7. Як це могло трапитись? (вісім-ві).
2. Чи може бути так, щоб в один і той самий момент Владстояв за Вадимом, а Вадим за Олексієм? (вони стояли спинами один до одного).
3. Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 300 грн., причому кожен одержав по 100 грн. Як це могло трапитись? (батько, син, внук).
4. Хто говорить на всіх мовах? (відлуння).
5. Горіло 5 лампочок, дві з них потухли. Скільки лампочок залишилось?
(5).
6. Скільки буде, якщо два десятки помножити на три десятки? (60 десятків).
7. Екіпаж, запряжений трійкою коней, проїхав за одну годину 15 км. З якою швидкістю біг кожний кінь? (15 км).
8. Якщо о 24 годині йде дощ, то чи можна чекати, що через 72 години буде сонячна погода? (ні, бо через три доби буде ніч).
Четвертий бій виграла команда «________________________» з рахунком:
Перемогла команда «___________________» з рахунком :
Вручення грамот і призів.
Ми вітаєм знатоків –
П’ять відмінних іграків.
Дякуємо всім. До нових зустрічей на брейн-рингу !
Висновки
Під час проведення брейн-рингу студенти продемонстрували свої знання з математики. Такі заходи активізують процес навчання, підвищують зацікавленість студентів до засвоєння раніше вивченого матеріалу, сприяють розвитку логічного мислення, самостійності, творчої активності, виховують почуття відповідальності і наполегливості в досягненні поставленої мети. Брейн-ринг дає змогу залучити до участі велику кількість студентів, сприяють вмінню орієнтуватися в поставлених питаннях, швидко приймати рішення і чітко формулювати відповідь, дають стимул до наступної творчої роботи, розширюють кругозір, сприяють розвитку ерудованості студентів.
Використана література