Математичний брейн-ринг "Що? Де? Коли?"

Про матеріал
Дана розробка містить сценарій, презентацію, музичний супровід, шаблон диплома та лист для журі.
Перегляд файлу

Брейн-ринг “Що? Де? Коли?”

Мета: підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі, виховувати командний дух,розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість, формувати вміння співпрацювати під час виконання групових завдань, розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість, розвивати інтерес до математики, аналітичні здібності, формувати вміння працювати самостійно та співпрацювати під час виконання групових завдань.

Обладнання: чисті аркуші паперу на кожну команду для кожного питання (по 15 аркушів)

  • Перед початком гри кожна команда повинна вигадати назву, написати її на табличці.

Ведуча1: Всім - добрий день, друзі.

Дівчата й хлоп'ята?

Ми раді у залі

Вас нині вітати!

 

Ведуча 2: Покликав брейн-ринг

Нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам -

Особливі вітання!

Ведуча 1: Відомо усім

Тут відсутні секрети -

У школі в нас різні

Вивчають предмети.

Ведуча2: Наук у нас різних

Вивчають багато.

Яку ж з них ми будемо

Нині вітати?

Ведуча 1:    Тобі, математико,

Наші вітання,

Це ж ти нас зібрала

Усіх на змагання.

 

 

Ведуча 2: Сучасну і давню

Науку чудову

Сьогодні у дії

Побачимо знову.

Ведуча 1:  Чекають тут різні

На вас запитання,

І хитрі задачі,

Й цікаві завдання.

Ведуча 2: Питання серйозні

Та є й жартівливі,

Тож будьте уважні

І будьте кмітливі.

Ведуча 1: Обдумайте відповідь

Ви неодмінно,

На справу таку

Вам дається хвилина.

Ведуча 2: Лишилось питання

Одне з'ясувати:

Хто нині в брейн-рингу

У нас буде грати?

Ведуча 1: Довідатись легко:

Який же це  клас?

Гравці старших класів

Сьогодні у нас.

Ведуча 2: Дозвольте познайомити вас з учасниками …

1.__________________________________________

2. _________________________________________

3. _________________________________________

Ведуча 1: А старання, уміння і знання наших конкурсантів оцінять члени журі. (представлення    журі).

Ведуча 2: Дозвольте нагадати правила гри. Гра проводиться в 3 тури. Гравцям будуть задаватися питання, всього по 10 питань в кожному турі. Всього на обговорення кожного питання по 1 хвилині, тобто 60 сек.  На столах кожної команди лежать папірці для відповідей. Протягом хвилини кожна команда пише на  листочку відповідь на запитання і віддає нам, після чого ми передаєм ці відповіді журі.  За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал. Якщо команда не встигла за хвилину написати відповідь і віддати журі, то вона отримає 0 балів за це запитання. Перемагає та команда, яка отримала найбільшу кількість балів.

Ведуча 1: Дорогі учасники гри, захватіть з собою кмітливість, винахідливість, сміливість, а сміливість, говорять, міста бере, і тоді перемога завжди буде за вами.

Успіхів всім вам! Розпочинаємо гру.

 

Перший тур

Питання 1: Корова і крісло, курка і циркуль, штатив і рояль. Що спільного у кожної пари

Відповідь: кількість ніг.

Питання 2: Людина більш ніж на 75% складається з води. Кров складається з води на 90%. А що в людському організмі саме сухе?

Відповідь: зубна емаль.

Питання 3: Такі казки відомим видавцем російського фольклору Олександром Афанасьєвим виділені в окрему групу. Одна з них починається так: “Жив-був старий, у старого був колодязь, а в колодязі-то єлець …” Відтворіть наступні слова казки.

Відповідь: … тут і казці кінець.

Питання 4: Літак долає відстань від одного міста до іншого за 1год 20 хв. Однак на зворотний переліт він витрачає тільки 80 хв.

Як це можна пояснити?

Відповідь: Переліт в обох напрямках займає одне і той же час, адже 1 година 20 хв = 80 хв.

Питання 5: Скільки яєць можна з’їсти натщесерце?

Відповідь: тільки одне

Питання 6: Ви бачите м'ясорубку. Головна її частина – «гвинт Архімеда». Його винайшов Архімед більше ніж 2000 років тому, але придумав його не для м'ясорубки. А для чого?

Відповідь: Для перекачування води

Питання 7: У кого більше ребер: у 3 паралепіпедів чи у 2 учнів?

Відповідь: У двох учнів – 48, у 3 паралепіпедів – 36

Питання 8: А це запитання буде про кохання. Одного разу  хлопець — математик гуляв з дівчиною. Вона зірвала ромашку і почала відривати пелюстки, примовляючи: „Любить — не любить...". Тоді хлопець сказав: „Не 
варто цього робити. Це зайве, Достатньо тільки...". Що він запропонував?

 Відповідь: Підрахувати кількість пелюсток. Якщо парна, то не любить.

 Питання 9: Найменування цієї гри прийшло до багатьох мов, у тому числі й до української, з перської мови, і дослівно перекладається — «король помер». Що це за гра?

Відповідь: Шахи («шах» — король, «мат» — помер)

 

Питання 10: Поняття «від’ємне число» вперше увів не математик, а італійський купець Пізано в 1202 році. Навіщо знадобилося Пізано від’ємне число і що він ним позначав?

Відповідь: Борги і збитки.

Другий тур

Питання 11: Спортсмени біжать стометрівку. Вже практично на фініші один із спортсменів обганяє спортсмена, який біжить другим.

Яке місце він займає?

Відповідь: друге

Питання 12: Летіли чайки: одна надалі і дві позаду, одна позаду і дві попереду, одна між двома і три в ряд.

Скільки всього чайок брало участь у польоті?

Відповідь: Всього летіло 3 чайки. А скільки нарахували ви?

Питання 13: Як ми називаємо звільнення великої кількості енергії в обмеженому об’ємі за короткий проміжок часу?

Відповідь (Вибух)

Питання 14: На деяких лубочних картинках була намальована бійка між двома людьми. Картинка супроводжувалася підписом «Два дурня б’ються, а третій ….» Що ж робить третій?

Відповідь (дивиться)

Питання 15: З чого, згідно Гіппократу утворюються перші зуби людини?

Відповідь: з материнського молока (молочні зуби)

Питання 16: «Чорний ящик»

Число 1001 підкаже вам, що лежить у чорному ящику.

Відповідь:

Відповідь: Казки  «Тисяча і одна ніч»

 

Питання 17: Відомо, що бандити сховалися в квартирі, в номері

якої є цифра 9. Скільки квартир доведеться обійти, щоб зловити

злочинців, якщо в будинку 100 квартир?

Відповідь: 20 квартир

 

Питання 18: У середні століття вони називалися реальними, якщо

їх верхня частина була менше нижньої, і помилковими, якщо верхня частина була

більше. Зараз користуються іншими словами, але вказівка на неприродність другого варіанту залишилася. Назвіть, про що йде мова?

Відповідь: Дроби

 

 

Питання 19: Кожен елемент геометричного орнаменту має свій сенс. Пряма лінія – означає рух, ламана або хвиляста – зміни у житті, плетінка – відсутність свободи, коло – досконалість. А який елемент орнаменту символізує початок всього сущого? 

Відповідь: Точка

 

Питання 20: Одного разу Бернард Шоу сказав: «Якщо у Вас яблуко і у мене є яблуко, і ми обміняємося яблуками, то і у Вас і в мене залишиться по одному яблуку. А якщо у Вас є ідея і у мене є ідея, і ми обмінюємося ідеями…». Продовжіть думку письменника.

Відпвідь: «…то в кожного з нас буде по дві ідеї»

Третій тур

Питання 21: У першому – не більше 1,5 кілограма, в сьомому – не більше 3,2 кілограма, в десятому – не більше 3,7 кілограма. Ми навели лише деякі приклади, але в принципі його вага не повинна перевищувати 8-10% від ваги того, хто його носить, хоча ці норми найчастіше порушуються. Назвіть максимально точно того, хто його носить.

Відповідь: Школяр

Зараховувати: Учень.

Питання 22: Піфагор, який любив возитися з числами, позначив чотири елементи, з яких по поглядам давньогрецьких мудреців складався світ, тобто вогонь, землю, повітря і воду, числами 1, 2, 3 і 4. Увага, питання! Яким числом він позначав весь світ?

Відповідь: 10 (1 +2 +3 +4 = 10, світ складався саме з цих 4-х елементів).

Питання 23: Увага, заміна в питанні! Послухайте “Шкідлива порада” Григорія Остера:

Если спросят на уроке

«Где сливовое повидло?»

Отвечай,что одичало

І в дремучий лес ушло

Словосполученням «сливовое повидло» ми замінили інше словосполучення. Назвіть його.

Відповідь: Домашнє завдання.

 

Питання 24: Закінчите анекдот для любителів арифметики.

Клієнт в хімчистці запитує пріємщицю:

– Коли буде готовий мій піджак?

– Через три дні.

– Чому так довго? Адже в рекламі сказано, що у вас речі чистять за 24 години!

– Так, але у нас – …

Відповідь: “… 8-годинний робочий день”.

Питання 25: Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.

- Я завжди їду в п'ятому вагоні від хвоста потягу. - сказав Вітя.

- А я - у п'ятому від голови, - заявив Сергій.

Скільки вагонів було в потязі?

Відповідь: 9 вагонів .

Питання 26: Олівець поклали на підлогу і попросили кількох людей перестрибнути його. Але ніхто не зміг цього зробити.

Чому?

Відповідь: Його поклали поруч зі стіною (впритул) в кут.

 

Питання 27: Увага! Чорний ящик! Те, що лежить в чорному ящику, винайшов дуже талановитий юнак, який придумав гончарний круг, першу в світі пилку. Під попелом Помпеї археологи виявили багато таких предметів, виготовлених з бронзи. У нашій країні це було виявлено під час розкопок в Нижньому Новгороді. У Стародавній Греції вміння користуватися цим предметом вважалося верхом досконалості, а вміння розв'язувати задачі з його допомогою-ознакою високого становища в суспільстві і великого розуму. Цей предмет незамінний в архітектурі і будівництві. За багато сотень років конструкція цього предмета не змінилася. В даний час їм вміє користуватися будь-який старшокласник. Шановні команди, хто відповість, що ж лежить в чорному ящику?

 Відповідь: Циркуль

Питання 28: Який кут утворюють стрілки годинника в половині другого?

Відповідь: 135º

Питання 29: Використовуючи одну з геометричних властивостей, визначте яка з букв зайва?

Відповідь: Б, так як не має вісь симетрії

Питання 30: Якщо ви поїдете до Каліфорнії, будете там працювати з комп'ютером і протягом 2-х годин жодного разу не зробите цього, то вас оштрафують на 500 доларів. Що саме ви повинні зробити, щоб уникнути штрафу? Відповідь: Обов'язкову перерву для відпочинку.

Ведуча1: За хвилиною — хвилина.

Ось і грі прийшов кінець.

Тож показуй нам рахунок:

Хто сьогодні молодець?

Ведуча 2: Оплесками переможців,

Дружно будемо вітати,

І вручатиме дипломи,

Щоб було про що згадати.

(Підведення підсумків гри, нагородження)

 

Ведуча1:  Поздоровляємо переможців!!!

                Бажаємо нових звершень!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=3UvDWdlv2XE

https://www.youtube.com/watch?v=6sQ9taGKU0o

https://www.youtube.com/watch?v=xy-oixq_nt4

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтелектуальна гра“Що? Де? коли?”

Номер слайду 2

1 ТУРppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 3

Корова і крісло, курка і циркуль, штатив і рояль. Що спільного у кожної пари?КІЛЬКІСТЬ НІГ

Номер слайду 4

Людина більш ніж на 75% складається з води. Кров складається з води на 90%. А що в людському організмі саме сухе? Зубна емаль

Номер слайду 5

…ТУТ і КАЗЦІ КІНЕЦЬТакі казки відомим видавцем російського фольклору Олександром Афанасьєвим виділені в окрему групу. Одна з них починається так: “Жив-був старий, у старого був колодязь, а в колодязі-то єлець …” Відтворіть наступні слова казки.

Номер слайду 6

1 ГОД 20 ХВ = 80 ХВЛітак долає відстань від одного міста до іншого за 1год 20 хв. Однак на зворотний переліт він витрачає тільки 80 хв. Як це можна пояснити ?

Номер слайду 7

Скільки яєць можна з'їсти натщесерце?ТІЛЬКИ ОДНЕ

Номер слайду 8

Для перекачування води. Ви бачите м'ясорубку. Головна її частина – «гвинт Архімеда». Його винайшов Архімед більше ніж 2000 років тому, але придумав його не для м'ясорубки. А для чого?

Номер слайду 9

У 2-х учнів – 48 У 3-х паралелепіпедів-36 У кого більше ребер: у 3 паралепіпедів чи у 2 учнів?

Номер слайду 10

Підрахувати кількість пелюсток. Якщо парна – то не любить Одного разу  хлопець — математик гуляв з дівчиною. Вона зірвала ромашку і почала відривати пелюстки, примовляючи: „Любить — не любить...". Тоді хлопець сказав: „Не варто цього робити. Це зайве, Достатньо тільки...". Що він запропонував?

Номер слайду 11

ШАХИ Найменування цієї гри прийшло до багатьох мов, у тому числі й до української, з перської мови, і дослівно перекладається — «король помер». Що це за гра?

Номер слайду 12

БОРГИ І ЗБИТКИ Поняття «від’ємне число» вперше увів не математик, а італійський купець Пізано в 1202 році. Навіщо знадобилося Пізано від’ємне число і що він ним позначав?

Номер слайду 13

2 ТУРppt_xxshearppt_x

Номер слайду 14

1 раунд. Спортсмени біжать стометрівку. Вже практично на фініші один із спортсменів обганяє спортсмена, який біжить другим. Яке місце він займає?ДРУГЕ

Номер слайду 15

1 раунд 3 ЧАЙКИ Летіли чайки: одна надалі і дві позаду, одна позаду і дві попереду, одна між двома і три в ряд. Скільки всього чайок брало участь у польоті?

Номер слайду 16

1 раунд. ВИБУХЯк ми називаємо звільнення великої кількості енергії в обмеженому об’ємі за короткий проміжок часу?

Номер слайду 17

1 раунд. ДИВИТЬСЯНа деяких лубочних картинках була намальована бійка між двома людьми. Картинка супроводжувалася підписом «Два дурня б’ються, а третій ….» Що ж робить третій?

Номер слайду 18

1 раунд. З МАТЕРИНСЬКОГО МОЛОКА (МОЛОЧНІ ЗУБИ)З чого, згідно Гіппократу утворюються перші зуби людини?

Номер слайду 19

1 раунд1001 З чого, згідно Гіппократу утворюються перші зуби людини?

Номер слайду 20

1 раунд20 КВАРТИРВідомо, що бандити сховалися в квартирі, в номері якої є цифра 9. Скільки квартир доведеться обійти, щоб зловити злочинців, якщо в будинку 100 квартир?

Номер слайду 21

1 раунд. ДРОБИУ середні століття вони називалися реальними, якщо їх верхня частина була менше нижньої, і помилковими, якщо верхня частина була більше. Зараз користуються іншими словами, але вказівка на неприродність другого варіанту залишилася. Назвіть, про що йде мова?

Номер слайду 22

1 раунд. ТОЧКАКожен елемент геометричного орнаменту має свій сенс. Пряма лінія – означає рух, ламана або хвиляста – зміни у житті, плетінка – відсутність свободи, коло – досконалість. А який елемент орнаменту символізує початок всього сущого? 

Номер слайду 23

1 раунд… ТО В КОЖНОГО З НАС БУДЕ ПО ДВІ ІДЕЇОдного разу Бернард Шоу сказав: «Якщо у Вас яблуко і у мене є яблуко, і ми обміняємося яблуками, то і у Вас і в мене залишиться по одному яблуку. А якщо у Вас є ідея і у мене є ідея, і ми обмінюємося ідеями…». Продовжіть думку письменника.

Номер слайду 24

3 ТУРppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 25

1 раунд. ШКОЛЯРУ першому – не більше 1,5 кілограма, в сьомому – не більше 3,2 кілограма, в десятому – не більше 3,7 кілограма. Ми навели лише деякі приклади, але в принципі його вага не повинна перевищувати 8-10% від ваги того, хто його носить, хоча ці норми найчастіше порушуються. Назвіть максимально точно того, хто його носить.

Номер слайду 26

1 раунд10 (1+2+3+4=10)Піфагор, який любив возитися з числами, позначив чотири елементи, з яких по поглядам давньогрецьких мудреців складався світ, тобто вогонь, землю, повітря і воду, числами 1, 2, 3 і 4. Увага, питання! Яким числом він позначав весь світ?

Номер слайду 27

1 раунд ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯЕсли спросят на уроке«Где сливовое повидло?»Отвечай,что одичалоІ в дремучий лес ушло. Словосполученням «сливовое повидло» ми замінили інше словосполучення. Назвіть його.

Номер слайду 28

1 раунд… 8-ГОДИННИЙ РОБОЧИЙ ДЕНЬЗакінчите анекдот для любителів арифметики. Клієнт в хімчистці запитує пріємщицю:– Коли буде готовий мій піджак?– Через три дні.– Чому так довго? Адже в рекламі сказано, що у вас речі чистять за 24 години!– Так, але у нас – …

Номер слайду 29

1 раунд9 вагонів. Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.- Я завжди їду в п'ятому вагоні від хвоста потягу. - сказав Вітя.- А я - у п'ятому від голови, - заявив Сергій. Скільки вагонів було в потязі?

Номер слайду 30

1 раунд. Його поклали поруч зі стіною (впритул) в кут. Олівець поклали на підлогу і попросили кількох людей перестрибнути його. Але ніхто не зміг цього зробити. Чому?

Номер слайду 31

1 раунд. З чого, згідно Гіппократу утворюються перші зуби людини?

Номер слайду 32

1 раунд135⁰Який кут утворюють стрілки годинника в половині другого?

Номер слайду 33

Використовуючи одну з геометричних властивостей, визначте яка з букв зайва? А Ж М Н Б О П Т Х Ш ФБУКВА Б

Номер слайду 34

1 раунд. ОБОВ´ЯЗКОВА ПЕРЕРВАЯкщо ви поїдете до Каліфорнії, будете там працювати з комп'ютером і протягом 2-х годин жодного разу не зробите цього, то вас оштрафують на 500 доларів. Що саме ви повинні зробити, щоб уникнути штрафу?

Номер слайду 35

Інтелектуальна гра“Що? Де? коли?”

Номер слайду 36

ПОЗДОРОВЛЯЕМО!!!МОЛОДЦІ

Перегляд файлу

C:\Users\Школа-58_04\Desktop\diploma-vector-school.jpg  

             

 

                      C:\Users\Школа-58_04\Desktop\sova-chitaet.jpg

КОМАНДА  _____________________________                      

                                          

                      Директор ЗЗСО                                                      __________________  

м.  Київ

2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Таблиця для журі

 

Команда

Оцінка за перший етап

(максимум10 б.)

Оцінка за другий етап

(максимум10 б.)

Оцінка за третій етап

(максимум 10 б.)

Загальна оцінка

(в ідеалі 30 б.)

1 (9 клас)

 

 

 

 

2 (10 клас)

 

 

 

 

3 (11 клас)

 

 

 

 

 

zip
Додано
15 березня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку