Математичний диспут
«Талант чи труд»
Запитання до диспуту
Архімед не був першою людиною, яка занурювалася у
воду. Але історія свідчить, що саме в такій побутовій
обстановці він відкрив закон гідростатики і радісним
переможним вигуком «Евріка!» сповістив про це мешканців
Сіракуз. Чи погоджуєтесь ви з думкою, що відкриття
робляться випадково, на блискавичній догадці?
Чи згодні ви з відповіддю Наполеона? Як можна завоювати повагу й авторитет?
Як ви думаєте, чи є талант функцією від віку людини? А до якого віку можна творчо працювати, щось винаходити, відкривати?
«Не шукайте обгрунтування своєї пасивності, роботи «від» і «до». Будьте наполегливими і в студентські роки, і тоді, коли станете дипломованими спеціалістами. Щодня творчо долайте нові сходинки знань. Чим більше людина пізнає, тим краще розвивається у неї здатність сприймати все нове», - такою була відповідь ученого.
Яке ваше ставлення до висловлених думок В.М.Глушкова?
Як, на вашу думку, чи можливий нормальний розвиток людини без навантаження на мозок, тобто без розумової праці?
Після учнівських виступів ведучий робить підсумок диспуту.
Всі висловлювали, в основному, правильні думки – без наполегливої праці немає досягнень ніяких – ні наукових, ні професійних. Особливо наполегливими повинні бути ті, хто вирішив присвятити себе науці.
Так, відомий сучасний учений Борис Євгенович Патон, виступаючи перед молоддю, сказав:
«Кожна людина, яка вирішила присвятити себе науці, повинна завжди пам’ятати, що наукова діяльність – це не тільки радість творчості. Це перш за все повсякденна напружена праця, безперервний пошук, гіркота невдач».
Хочеться побажати, щоб ваша праця – навчання – була не легкою прогулянкою, а сповненою невтомного пошуку, успіхів і досягнень творчістю.