Мета уроку: Дидактична: повторити і систематизувати знання і вміння учнів щодо можливості та способів застосування розв’язання квадратного рівняння для розкладання квадратного тричлена на лінійні множники, розв’язування біквадратних та дробово-раціональних рівнянь, а також текстових практичного змісту. Розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати і узагальнювати, вміння працювати з опорними таблицями, алгоритмом, розвивати вміння самостійно працювати над навчальною задачею, шукати раціональний спосіб розв’язання, навички самоконтролю. Виховна: розвивати комунікативні навички, вміння співпрацювати, робити індивідуальну самооцінку своєї роботи та оцінку роботи групи, виховувати інтерес до вивчення математики, культуру навчальної праці. Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
«Доповни речення»1) Квадратним рівнянням називається рівняння виду... 2) Числа а, b, с називаються ... 3) Щоб з'ясувати, чи рівняння має розв'язок, слід визначити…4) Рівняння має два корені, якщо... 5) Якщо D = 0, то рівняння має ... 6) Рівняння не має коренів, якщо ... 7) Дискримінант визначається за формулою…8) Якщо D =0, то корінь знаходимо за формулою...9) Сума коренів зведеного квадратного рівняння, дорівнює…10) Добуток коренів зведеного квадратного рівняння дорівнює…
Тестова робота1 варіант 2 варіант1. Сума коренів квадратного рівняння:х2-9х=20; х2-2х = 9 а)20; б) -20; в)9; г)-9. а) -2; б)2; в) -9; г)9.2. Добуток коренів квадратного рівняння:х2+12х-3 =0; х2+12х+7=0;а)3 ; б)-3 ; в)12; г)-12. а)12 ; б)-12 ; в)7 ; г)-7 3. Коренями рівняння є числа:х2-8х+15=0; х2 + 16х + 63 = 0а) -3; 5, б)-3;-5, в) 3; 5, г)3;-5. а) 9; 7, б)-9;-7, в) -9; 7, г)9;-7.
1. Корені квадратного тричлена дорівнюють 0,5 і –8, а перший коефіцієнт дорівнює 3. Запишіть цей тричлен у вигляді добутку. А. 3 (х-5) Б. 3(X-0.5)(X+8) 2. Розкладіть на множники квадратний тричлен: 4х2 – 20х + 25; В. (4 X-10)(X-2.5) 3. Розкладіть на множники квадратний тричлен: х2 – 10х + 25; Г. (х-5) (х-5)Встановіть відповідність Самостійна робота
Пригадаємо алгоритм розв’язування задач за допомогою рівнянь Позначити одну з невідомих величин змінною х;2. Виразити інші невідомі величини через х;3. Скласти рівняння , розв’язати його;4. Вибрати ті значення х, що задовольняють умову задачі та знайти (якщо треба) значення інших невідомих величин; 5. Проаналізувати результат і записати відповідь.
Експрес-контроль. Завдання. Варіанти відповідей 1 Дано два числа. Укажіть рівняння, яке отримаємо, позначивши менше число через х, якщо відомо, Що сума цих чисел дорівнює 5, а їх добуток дорівнює 6. А. х( х+ 5) = 6;Б. х( 5 – х ) = 6;В. х ( х + 6 ) = 5;Г. х ( 6 – х ) = 5. 2 Укажіть рівняння до задачі: Чисельник звичайного дробу на 5 менший за знаменник. Якщо чисельник Цього дробу зменшити на 2, а знаменник збільшити на 16, то цей дріб зменшиться на 1/3 .3 Одна зі сторін прямокутника більша за другу на 2см . Знайдіть сторону прямокутника, якщо його площа дорівнює 80см. Розв’язати