Розвязування рівнянь,що зводяться до квадратних. Узагальнення та систематизація знань з теми квадратні рівняння та рівняння, що зводяться до квадратних.
Тема уроку: Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних Вчитель: Пліхтяк С.і.
Номер слайду 2
Мета уроку: Дидактична: повторити і систематизувати знання і вміння учнів щодо можливості та способів застосування розв’язання квадратного рівняння для розкладання квадратного тричлена на лінійні множники, розв’язування біквадратних та дробово-раціональних рівнянь, а також текстових практичного змісту. Розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати і узагальнювати, вміння працювати з опорними таблицями, алгоритмом, розвивати вміння самостійно працювати над навчальною задачею, шукати раціональний спосіб розв’язання, навички самоконтролю. Виховна: розвивати комунікативні навички, вміння співпрацювати, робити індивідуальну самооцінку своєї роботи та оцінку роботи групи, виховувати інтерес до вивчення математики, культуру навчальної праці. Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
«Доповни речення»1) Квадратним рівнянням називається рівняння виду... 2) Числа а, b, с називаються ... 3) Щоб з'ясувати, чи рівняння має розв'язок, слід визначити…4) Рівняння має два корені, якщо... 5) Якщо D = 0, то рівняння має ... 6) Рівняння не має коренів, якщо ... 7) Дискримінант визначається за формулою…8) Якщо D =0, то корінь знаходимо за формулою...9) Сума коренів зведеного квадратного рівняння, дорівнює…10) Добуток коренів зведеного квадратного рівняння дорівнює…
Номер слайду 6
«Щоб дійти до мети, треба перш за все йти» Оноре де Бальзак Бажаю успіху. Епіграф уроку: Рівняння – мова алгебри. Девіз:
Номер слайду 7
А тепер перевіримо наскільки ви зрозуміли вивчений матеріал«Теорія без практики мертва і безплідна,практика без теорії неможлива»Рене Декарт
Перевіримо! Відповіді1 варіант 1в; 2б; 3в; 2 варіант 1б; 2в; 3б.
Номер слайду 10
Колективна робота з підручником№951(1)(пригадати способи розкладання многочленів на множники)
Номер слайду 11
1. Корені квадратного тричлена дорівнюють 0,5 і –8, а перший коефіцієнт дорівнює 3. Запишіть цей тричлен у вигляді добутку. А. 3 (х-5) Б. 3(X-0.5)(X+8) 2. Розкладіть на множники квадратний тричлен: 4х2 – 20х + 25; В. (4 X-10)(X-2.5) 3. Розкладіть на множники квадратний тричлен: х2 – 10х + 25; Г. (х-5) (х-5)Встановіть відповідність Самостійна робота
Номер слайду 12
САМОПЕРЕВІРКА1-Б2-В3-Г
Номер слайду 13
Узагальнення і систематизація матеріалу Розв'яжіть рівняння:1 ряд 2ряд (х2 + 5х)(х2 + 5х – 2) =0 5x−16−−−−−−−√=x−2.5x−16−−−−−−−√=x−2.5x−16−−−−−−−√=x−2.x−2=√ 5x−16 додатково
Номер слайду 14
Пригадаємо алгоритм розв’язування задач за допомогою рівнянь Позначити одну з невідомих величин змінною х;2. Виразити інші невідомі величини через х;3. Скласти рівняння , розв’язати його;4. Вибрати ті значення х, що задовольняють умову задачі та знайти (якщо треба) значення інших невідомих величин; 5. Проаналізувати результат і записати відповідь.
Номер слайду 15
Експрес-контроль. Завдання. Варіанти відповідей 1 Дано два числа. Укажіть рівняння, яке отримаємо, позначивши менше число через х, якщо відомо, Що сума цих чисел дорівнює 5, а їх добуток дорівнює 6. А. х( х+ 5) = 6;Б. х( 5 – х ) = 6;В. х ( х + 6 ) = 5;Г. х ( 6 – х ) = 5. 2 Укажіть рівняння до задачі: Чисельник звичайного дробу на 5 менший за знаменник. Якщо чисельник Цього дробу зменшити на 2, а знаменник збільшити на 16, то цей дріб зменшиться на 1/3 .3 Одна зі сторін прямокутника більша за другу на 2см . Знайдіть сторону прямокутника, якщо його площа дорівнює 80см. Розв’язати
Номер слайду 16
Відповіді до експрес - контролю1. Б; 2. В; 3. 8см і 10см.