Математичний квест «Вивчаємо історичні пам’ятки на Клепарівській, м. Львів»

Про матеріал
Мета : - сприяти навчально-пізнавальній діяльності учня, а саме вирішення пізнавальних завдань, розширення кругозору. - сприяти використанню надбаних знань учнів в новій нестандартні ситуації; - формувати навички роботи в групі, вміння розподіляти обов’язки, приходити на виручку партнерам, що виконують завдання квесту.
Перегляд файлу

Математичний квест «Вивчаємо історичні пам’ятки на Клепарівській, м. Львів»

Мета :

- сприяти навчально-пізнавальній діяльності учня, а саме вирішення пізнавальних завдань, розширення кругозору.

- сприяти використанню надбаних знань учнів в новій нестандартні ситуації;

- розвивати вміння грати, дотримуючись правил, трудитися, займатися елементами дослідницької діяльності.

- формувати компетенцію інформаційних технологій: прийом, переробка та видача інформації.

- формувати навички роботи в групі, вміння розподіляти обов’язки, приходити на виручку партнерам, що виконують завдання квесту.

- виховувати культуру математичного мислення, вміння працювати у команді задля досягнення спільної мети.

 

Хід уроку

Урок-квест – це інтелектуально-динамічна гра, яка полягає у проходженні командою вказаного маршруту і передбачає виконання спеціальних завдань.

У грі беруть участь 5 команд (із учнів одного класу).

 Умови:

  • Вибрати капітанів команд і придумати назви команд (напередодні квесту)
  • У вказаний час отримати карту маршруту
  • Спочатку потрібно добратися до вказаного пункту
  • На кожній локації знаходиться асистент, функція якого – видати команді наступне завдання;
  • Після цього команда розв’язує завдання та переходить до наступної локації, яка зашифрована у завданні.
  • Перемагає та команда, яка отримає більше балів за найкоротший час.

 

Завдання квесту

 

Церква Анни (5)

 На перехресті вулиць Городоцької та Т. Шевченка древнього міста Львова розташований храм Св. Анни. З давніх часів він був найвизначнішою спорудою цієї околиці.

 Історія святині починається із трагічних подій 1495 року. Того року кравецькі підмайстри м. Львова, не бажаючи більше зносити важкі умови праці, вирішили вночі втекти з міста. Однак міська сторожа наздогнала втікачів неподалік Краківського передмістя. Зав’язалась бійка, у ході якої кілька підмайстрів було вбито. На місці кривавих подій товариші загиблих насипали могилу та встановили хрест.

 

 У 1507 р. на місці трагічних подій зусиллями кравецького цеху було зведено невеликий костел. Святиню було освячено в честь святої Анни. Проте у 1509 р. під час набігу волохів, очолюваного молдавським господарем Богданом ІІІ, дерев’яний костел згорів. Святиню відбудовано у 1599 році. Цього разу костел було зведено із каменю і дерева. Проте, у 1648 р., під час облоги Львова козаками, храм було знищено знову . Новий муровний костел Св. Анни повстав у 1673 році. Після часткової перебудови у 1730 р. храм набув сучасного барокового вигляду.

 

 

Завдання для учнів(5-6 клас):

 

  1. В порядку зростання записати роки побудови та відновлення храму.
  2. Виписати в порядку зростання роки знищення храму.
  3. Скільки часу пройшло від трагічних подій до побудови храму.

 

 

Завдання для учнів(8-9 клас):

 

  1. Визначити скільки метрів квадратних займають озеленені газони перед храмом
  1. Скільки насіння потрібно купити, щоб оновити газон?
  2. Скільки коштів треба витратити, щоб оновити газон?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Єврейський шпиталь у Львові (4)

 Досить часто гості міста, а подекуди і львів’яни, бачучи цю будівлю здалеку говорять: «О, мечеть у Львові!». Але, коли підходять ближче і читають охоронний знак – на обличчі викає вираз здивування, а, коли читають табличку про заклад який там зараз знаходиться – ще більше здивування.

 Адже охоронний знак говорить що ця будівля – єврейський шпиталь 1989-1901 років спорудження. А на адміністративній табличці читаємо – Пологове відділення 3-ї міської клінічної лікарні.

 І, хоча на охоронний знак говорить нам про 1901 рік, перший єврейський шпиталь на цьому місці існував ще з 1804 року, а першим лікарем цього шпиталя був Фердинанд Штехер фон Зебеніц, а опікуном Ісак Варингер.

 У 1902 р. перед фасадом головного корпусу зводиться кам’яна огорожа висотою в 3 метри ….

 

Завдання для учнів ( для учнів 5-6 класів лише 1 завдання):

 

Для збереження історичної будівлі необхідно відновити черепицю на стінах шпитального паркану. Ваше завдання:

  1.  Обчислити кількість черепиць, які покривають паркан.

  2. Скласти кошторис закупки матеріалів

 

Гора Страт (3)

 

 — узгір'я у Львові, на вулиці Клепарівській. Обмежена вулицями Золотою (з півночі), Клепарівською (зі сходу) та Пстрака (з півдня). Східні схили гори прилягають до горішньої (західної) частини Краківського ринку.

 На горі від XVIII століття відбувалися страти злочинців. Після 1768 року на цьому місці страчено гайдамацьких ватажків. 1847 року на Горі Страт повішено польських патріотів Теофіла Вишневському та Юзефа Капусціньського. У липні 1895 року за ініціативи тогочасного віце-президента міста Міхала Міхальського львівське міщанство поставило на горі скромний мармуровий обеліск з пам'ятним написом: «Теофілові Вісьньовскому, страченому на цьому місці 31 липня 1847 року за свободу вітчизни львівське міщанство 1895». Тоді ж було впорядковано Арнольдом Рьорінгом парк на схилах Гори Страт, який отримав назву Парк Вишневського.

Проведено реставрацію пам'ятника у 2015 році коштом Міністерство культури та національної спадщини Польщі. Крім того, впорядковано деякі доріжки та головні сходи.

Завдання для учнів (5-6 клас):

 

  1.     До обеліску ведуть 2 асфальтовані доріжки, якою з них можна швидше добратися до пам’ятника? І чому, якщо швидкість руху вважати однаковою?

 

Завдання для учнів (8-9 клас):

  1. До обеліску ведуть 2 асфальтовані доріжки, якою з них можна швидше добратися до пам’ятника? І чому, якшо швидкість руху вважати однаковою?
  2. Визначити радіус кругової площадки на які знаходиться обеліск. (Примітка: довжина кола C = 2ПR, 1 крок ≈ 0.5 м)

Львівська пивоварня (2) 

-- була заснована монахами у 1715 році на прохання графа Станіслава Потоцького. І з того часу підприємство є символом Львова, а пивоварню називають обличчям міста, яке гідно представляло Львів на всіх етапах його розвитку.

 Вже в середині 19 століття пивоварня увійшла до трійки кращих броварень Австро-Угорської імперії і стала найбільшим підприємством пивоварної галузі в регіоні.

 Циферблат годинника має діаметр 90 см., по обидва боки його підтримують бронзові леви, кожен заввишки 1 метр. Над цією композицією розташовано напис «1715» - рік народження першого українського пива, а під нею – «Львівське» - гордість Львівських пивоварів. Загальний розмір конструкції – 3,1 м. х 2,5 м.

 Механічний годинник оснащено сучасною системою GPS-навігації із функцією автоматичного підстроювання часу. Хронометр у разі відставання зможе за допомогою GPS-сигналу в автоматичному режимі скорегувати час. Також новий годинник запрограмований на програвання мелодій.

 

Завдання для учнів (5-6 клас):

 

  1.  Який кут утворюють стрілки годинника, у рік «заснування пивоварні» ?
  2. Чи зможете ви знайти відстань між хвостами левів?                    (Примітка: 1 крок ≈ 0.5 м)

Завдання для учнів (8-9 клас):

 

  1.  Який кут утворюють стрілки годинника, у рік «заснування пивоварні» ?
  1. Знайти площу більшого сектора між стрілками годинника, у рік «заснування пивоварні» ?
  2. Чи зможете ви знайти відстань між хвостами левів?                    (Примітка: 1 крок ≈ 0.5 м)

Дім інвалідів у Львові. Цісарський подарунок древньому місту (1)

 

 Для опіки над солдатами та офіцерами не придатними до чинної військової служби, інвалідами та ветеранами австрійського війська, яких на Галичині і в інших країнах Європи після революційних подій 1848-1849 pp. було достатньо, почали будувати спеціальні заклади для їх утримання. Першим таким закладом став будинок інвалідів у Відні.

  Дім військових інвалідів для Львова спроектував данський архітектор Теофіл Едвард Хансен. Будівлю створено на зразок Віденського арсеналу, автором якого теж був Т. Е. Хансен.  

 На фасаді було встановлено загалом 26 скульптурних елементів та 8 барельєфів, які збереглись у задовільному стані й досі. Багато елементів скульптурного оздоблення, особливо із внутрішнього боку, втрачені.

 Із розширенням міста поряд було прокладено дві вулиці, які одержали назви вул. Ветеранів (тепер більша її частина міститься в подвір’ї комплексу будівель штабу Західного оперативного командування) та вул. Інвалідів (тепер вул. Батуринська). Після встановлення у Львові польської влади споруду передано для потреб інвалідів і ветеранів польського війська.

 У міжвоєнний період заклад використовували як філію Окружного військового шпиталю. Із приходом радянської влади заклад закрили. За рішенням міністерства внутрішніх справ СРСР, у травні 1954 р. в приміщенні будинку розмістили Київське пожежно-технічне училище, що було перейменоване у Львівське пожежно-технічне училище. До 1972 р. училище співіснувало з військовою частиною та батальйоном міліції, підрозділи яких розташовувались на першому поверсі лівого крила головного корпусу.

 Станом на сьогодні це Інститут безпеки та життєдіяльності ДСНС України.

 

Завдання для учнів:

 

  1. У скільки разів площа вікон на центральному фасаді будинку більша від площі вікон на обох вежах?
  2. На скільки вежа вища за репрезентативну центральну частину? (Примітки: Висота червоної смуги на фасаді рівна 20 см, жовтої у 2 рази більше, висоти декорацій на вершині вежі та фасаду рівні)

 

Маршрут квесту

 

Підсумки уроку (фініш)

Всі команди збираються на початковій локації. Асистенти приносять конверти із відповідями команд. Вчитель математики перевіряє розв’язки завдань та визначає переможця.

 

Додаткова інформація

Схема руху команд:

1 2 3 4 5

5 4 3 2 1

2 1 4 5 3

4 3 5 1 2

3 5 4 2 1

Локації об’єктів:

49°50'40.6"N 24°01'06.7"E – Рапапорта1

49°50'33.0"N 24°01'03.5"E – Церква Анни

49°50'44.1"N 24°00'54.4"E – гора Страт

49°50'51.4"N 24°00'55.9"E – Пивоварня

49°50'60.0"N 24°00'54.1"E – Університет


ВИСНОВКИ

      Поняття продуктивного навчання включає в себе формування ділової активності, яка означає більше, ніж просто високий рівень професійності. Навички ділової активності допоможуть молодій людині адаптуватися до змін на ринку праці.

     У ході продуктивного навчання  в учнів поступово виробляються практичні навички наполегливості, комунікабельності, самостійності. Сучасній країні потрібні активні працівники, що вміють приймати рішення, брати на себе відповідальність, працювати в команді, опановувати нове обладнання і технології. Ділова активність молоді сприяє розвитку особистості, розвиває навички самоаналізування. Кожна особистість повинна вміти оцінити свої сильні і слабкі сторони, вміти долати труднощі, знаходити оптимальні рішення.

Ми маємо дати учню свободу і самостійність, дозволити йому робити помилки і виправляти їх, розвивати якості лідера і разом з тим наділити відповідальністю, забезпечити гнучкість в навчальних ситуаціях. Тобто потрібно створити умови для динаміки самоактуалізації творчого потенціалу учня, його самовдосконалення.

Впровадження описаного досвіду роботи сприяє створенню умов для самореалізації учнів, вияву їх індивідуальних здібностей, стимулює творчу роботу,  формує особистість.

 Особиста практика дає підстави погоджуватись з думкою                             Ш. О. Амонашвілі, що “Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня.”

  ЛІТЕРАТУРА

  1.  «Концепція сучасного особистісно-орієнтованого уроку»

[Електроний ресурс] http://school-5.org.ua/metod-portfolio/tehnologiya/443-osobistsno-oryentovane-navchannya.html (Відвідано 05.11.2022)

  1. Інтерактивні технології на уроках математики/Наук.-метод. .посібник-Харків: „Основа”,   2007.
  2. Інтерактивні технології навчання у початкових класах/Авт.-упор. І.І. Дівакова-Тернопіль:Мандрівець,2007.
  3. Сиротенко Г.О. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.-Харків: „Основа”, 2009.
  4. «Образ інновацій в аналізе уроку » - « Директор школи»№6 (390) лютий 2006р, стр. 20
  5.  « Продуктивне навчання особливий вид діяльності» - « Управління школою»№3(195)січень 2008р. стр.9
  6. Телячук В.,Лесіна О. Інноваційні технології навчання в початкові школі.- Вінниця,2004.
  7. І.П. Підласий . Таємна зброя педагога-репетитора.-Х: «Основа»,2013
  8. Стаття – «Впровадження технології продуктивного навчання на уроках математики»
    [Електроний ресурс] https://voloshina.ucoz.ua/publ/vprovadzhennja_tekhnologiji_produktivnogo_navchannja_na_urokakh_matematiki/1-1-0-3
    (Відвідано 05.11.2022)
  9. Методичні рекомендації – «Квест-гра як сучасна іноваційна форма взаємодії між суб’єктами навчального процесу у позашкіллі»
    [Електроний ресурс] https://naurok.com.ua/metodichni-rekomendaci-kvest-gra-yak-suchasna-inovaciyna-forma-vzaemodi-mizh-sub-ektami-navchalnogo-procesu-u-pozashkilli-178198.html
    (Відвідано 13.11.2022)
  10.  А.Г. Мерзляк, Алгебра 5 клас, Харків 2018
  11. А.Г. Мерзляк 9 клас, Алгебра, Харків 2017
  12. О.І. Істер, Геометрія 7 клас, Київ 2016
  13. Блог -- Дім інвалідів у Львові. Цісарський подарунок древньому місту
    [Електроний ресурс] http://www.kray.org.ua/3119/mandrivky/dim-invalidiv-u-lvovi-tsisarskiy-podarunok-drevnomu-mistu/
    (Відвідано 13.11.2022)
  14. Стаття -- Таємниця Гори Страт: від “різні 1846” до сьогодення
    [Електроний ресурс] https://photo-lviv.in.ua/tajemnytsya-hory-strat-vid-rizni-1846-do-sohodennya/
    (Відвідано 13.11.2022)
  15. Стаття -- Церква святої Анни (Львів)
    [Електроний ресурс] https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B2%D0%B0_%D1%81%D0%B2%D1%8F%D1%82%D0%BE%D1%97_%D0%90%D0%BD%D0%BD%D0%B8_(%D0%9B%D1%8C%D0%B2%D1%96%D0%B2)
    (Відвідано 13.11.2022)
  16. Стаття -- Єврейський шпиталь у Львові
    [Електроний ресурс] https://photo-lviv.in.ua/evrejskyj-shpytal-u-lvovi/
    (Відвідано 13.11.2022)
  17. Стаття -- Львівська пивоварня
    [Електроний ресурс] https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%8C%D0%B2%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BF%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%BD%D1%8F
    (Відвідано 13.11.2022)

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Боднар Оксана
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку