Урок математики у 4 класі на тему " Обчислення площі прямокутника і квадрата"

Про матеріал
Урок розроблено з метою формування у здобувачів освіти поняття площі фігури, уміння визначати площу фігур, розбитих на квадратні сантиметри; уміння обчислювати площу прямокутника і квадрата, розв'язувати практичні задачі на знаходження площі; розвивати математичну компетентність, пам'ять, мислення; використовувати знання в життєвих ситуаціях. Використовуються технології критичного мислення та інтерактивні вправи.
Перегляд файлу

КЗ «Опорний заклад загальної середньої освіти «Престиж»

Гуляйпільської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з математики

4 клас

Тема: «Обчислення площі

прямокутника і квадрата»

 

 

 

                                                Підготувала:

                                                                           вчитель початкових класів

                                                                                  КЗ «Опорний заклад загальної

                                                                            середньої освіти «Престиж»

                                                                              Гуляйпільської міської ради

                                                                            Притула Ірина Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

                                           2022-2023 н. р.

Тема уроку: Обчислення площі прямокутника і квадрата.

Мета уроку: формувати поняття площі фігури, уміти визначати площу фігур, розбитих на квадратні сантиметри; вчити учнів обчислювати площу прямокутника і квадрата, розв’язувати практичні задачі на знаходження площі; розвивати математичну компетентність, пам’ять, мислення; використовувати знання в життєвих ситуаціях.

 Очікувані результати:

 - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1];

- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];

- планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1];

- використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2];

- обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3];

- обчислює площу прямокутника відомими способами [4 МАО 3-1.2-4];

 - перетворює одні одиниці величин в інші [4 МАО 3-4.7-3]

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Налаштування класу до уроку

- Діти, щоб трішечки зняти напругу і налаштуватися на роботу, я пропоную провести аутотренінг. Сядьте рівненько, заплющіть очі, розслабтесь, дихайте спокійно і подумки повторюйте за мною :

 - Я творча дитина!

-  Мене все цікавить!

-  Мені завжди все вдається!

-  Я сподіваюсь, що ви зосередились та налаштувалися на роботу.

 

ІІ. Мотивування до навчальної діяльності

  1. Гра «Виконай і прочитай» 

Прочитайте та знайдіть відгадку.

Перші три літери у престолу візьми,

Корінь у мудрого попроси,

Суфікс тобі радість віддасть,

І речення зміст відкриється враз.

… - ключ від щастя.

Відповідь : Премудрість – ключ від щастя.

2.Бесіда:

  • Чи погоджуєтеся ви з цим твердженням?
  • Яку людину називають мудрою?

(Му́дрість  — володіння знаннями, розумінням, досвідом)

  • Чи хотіли б ви бути мудрими?
  • Що потрібно для того, щоб стати мудрою людиною?

(Учні висловлюють свої думки)

Сьогодні на уроці ми з вами зробимо ще один крок до мудрості. Пропоную вам протягом уроку визначати свою супермудрість. А допоможе у цьому шкала самооцінювання. Після кожного етапу уроку, ви будете на полях зошита визначати свою супермудрість на шкалі ( «Я все зрозумів і виконав», «Мені потрібна допомога»», « Я нічого не зрозумів»).

 

Отже  му́дрість  —це  володіння знаннями. Тож  давайте згадаємо, які знання  ви отримали на попередньому уроці.

 

  1. Робота в зошиті

 Каліграфічна хвилинка

Запишіть каліграфічно  число – відповідь: обчисліть периметр прямокутника із сторонами 12 см і 18 см  ( 60 см²)

 

ІІ.  Акуалізація опорних  знань

  1. Гра «Встанови відповідність між повним та коротким записом»

Квадратний сантиметр - см²

Квадратний міліметр - мм²

Квадратний метр - м²

Квадратний дециметр - дм²

Квадратний кілометр - км²

  1. Гра «Реставрація»

Розташуй одиниці вимірювання площі від менших до більших

  км²  см²   мм²   м²   дм²        ( мм²  см²   дм²  м²  км²)

 

ІІІ.  Формулювання теми уроку і постановка мети

А щоб дізнатися, тему  сьогоднішнього  уроку, нам потрібно розгадати  ребус.

  1. Розгадай ребус

          ( ПЛОЩА)

            Сьогодні ми побуваємо у цікавому світі геометричних фігур. Дізнаємося, що поєднує геометричні фігури і оточуючий світ. В  кінці уроку ви повинні  зрозуміти, що треба знати для обчислення площі прямокутника, а також навчитися обчислювати площу прямокутника і квадрата.

      Перед тим як розпочати вивчення нової теми, я пропоную озвучити  ваші очікування від сьогоднішнього уроку:

- Хочу зрозуміти…

-  Навчитися…

А в кінці уроку ви побудуєте  «Піраміду знань» з віртуальних цеглинок LEGO.

 

  1. Технологія «Асоціативний кущ»

Учням даються слова, серед яких потрібно вибрати ті, які мають відношення до ключового слова «ПРЯМОКУТНИК»

( Апельсин, поверхня парти,  двері, картина,  хмара, шафа, квітка, зошит, дошка, лінійка).

Прямокутник  дійсно асоціюється з цими словами. Прямокутник несе красу, чіткість, стрункість.  До  вашої уваги  презентація  «Прямокутник  житті людини»  

  1. Бесіда

Щоб виготовити  меблі своїми руками,  щоб визначити, скільки необхідно насіння для засіву поля, скільки потрібно фарби для ремонту квартири, потрібно знайти площу поля, підлоги, стелі, стін. Щоб розв’язати ці та багато інших практичних задач, необхідно вміти вимірювати площу.

  1. Вправа «Мозковий штурм».
    • Скажіть, а людям яких професій необхідно знати як обчислюється   площа.

(будівельник, плиточник-лицювальник, агроном, військовий, садівник, ландшафний дизайнер, архітектор, і т.д).   Тож сьогодні на уроці  будемо роз’язувати задачі, з якими зустрічаються у побуті, та задачі, які розв’язують люди певних професій, коли виникає потреба обчислити площу.  

                                      Гімнастика для очей

  1. Робота з демонстраційним матеріалом

На слайді зображені  прямокутники розділені на квадратні сантиметри. Діти порівнюють площі цих прямокутників.

  •                   Порівнюючи площі складених фігур, діти переконуються, що площа тієї фігури більше, яка містить більше квадратних сантиметрів.
  •                   Площі фігур, що містять однакове число квадратних сантиметрів, рівні, хоча фігури можуть не поєднуватися при накладенні.
  •                   Площа – це величина, яку можна не тільки порівнювати, а й вимірювати.
  •                   Тож як можна виміряти площу прямокутника, не рахуючи всі квадрати?

Площу знаходять шляхом підрахунку квадратних сантиметрів в одному ряду, а потім отримане число множимо на число рядів.  Отже, щоб знайти площу прямокутника потрібно довжину помножити на ширину. Виводимо формулу площі при умові, що довжину позначаємо буквою -  а, ширину - b

Для прямокутника:  S = a · b

Для квадрата:    S = a · a

ІV. Формування та вдосконалення навчального досвіду.

1.Геометрична задача

- Накресли будь-який прямокутник так, щоб на його сторонах містилося парне число клітинок. Поділи одержаний прямокутник на квадратні сантиметри. Зроби висновок: як знайти площу прямокутника, якщо відомі його довжина й ширина?

                                       Фізкультхвилинка

  1. Розв’язування практичної задачі.
    • Як ми вже говорили, що  потреба обчислити площу виникає у людей різних професій.  Тож сьогодні ми з вами  побудемо  плиточниками-лицювальниками і дізнаємося  яку кількість кахелю розміром 1 м на 1 м, потрібно використати для підлоги  у кімнаті  завдовжки 6 м і завширшки 4 м.

- Ми мусимо удосконалити свої знання та вміння, тож  пропоную вам пограти в гру  

  1.   Інтерактивна вправа LearningApps  « Обчисли площу…»
    • квітника, довжина якого 5 м, ширина 4 м;
    • підлоги, довжиною 6 м, шириною 8 м;
    • земельної ділянки, завдовжки 100 м, завширшки 30 м;
    • кахелю, довжина і ширина якого 40 см;
    • шпалер, довжина яких 10 м, ширина – 1 м;
    • дзеркала, розміром  70 см на 70 см.
  2. Вправа «Дослідник»

Дослідити  зв’язок між знаходженням результатів у таблиці Піфагора та площею прямокутника.

 

V. Підсумок. Рефлексія навчальної діяльності.

1. Гра «Так - ні» 

Квадрат - це прямокутник (так)

Всякий прямокутник - квадрат (ні)

Площа – це сума всіх сторін (ні)

Площа прямокутника дорівнює добутку довжини на ширину (так)

Площа квадрата дорівнює  а · а    ( так)

Фігури у яких рівні площі називаються рівними (ні)

 

2.Розкажіть про результати власних навчальних досягнень:

 Чи справдились ваші очікування?

 - Я розумію, що треба знати для обчислення площі прямокутника;

-  Я можу обчислити площу прямокутника

 

  1. Піраміда знань

 (Учні рахують на шкалі супермудрості свої результати на дошці Jamboard  будують піраміду з цеглинок  LEGO)

 

VI. Домашнє завдання

Обчислити площу своєї кімнати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Волочай Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
3014
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку