ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЄКТУ
(за підручником «Математика» 3 клас С. Скворцова. О. Онопрієнко, 2021)
Назва: «Математичні рекорди у світі рослин»
Проблема: Виявити рекордсменів у царстві рослин України і світу, скласти «Книгу рекордів рослин».
Учасники: учні 4- Д класу Криворізької гімназії № 91
Координатор: О. В. Волинець
Мета проєкту: дослідити, як люди фіксують рекорди; повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України; вчитись складати прямі та обернені задачі на вивчені теми; на основі зібраної інформації скласти задачі для учнів 1 – 3 класів.
Головна ідея проєкту: « Світ рослин приховує так багато таємниць, що людям знадобляться століття, щоб розгадати хоча б невелику їх частину » (М. І. Вавилов – вчений - біолог)
Завдання:
За домінантною діяльностю: інформаційно-дослідницько - пошуковий
За предметно-змістовим напрямом: міжпредметний (математика, курс « Я досліджую світ», українська мова)
За кількістю учасників: груповий
За терміном виконання: довготривалий ( 2 тижні )
Програмно-технічне забезпечення: доступ до інформаційних ресурсів; матеріали на друкованій основі,таблиці,діаграми, доступ до Інтернету, проведення досліджень щодо економного використання води вдома.
Очікуваний особистісний результат: досвід дослідницько-пошукової діяльності; уміння складати інформаційні повідомлення, аналітичні таблиці; уміння складати і розв’язувати задач за тематикою проєкту; досвід створення буклету.
Очікувані освітні продукти: інформаційні повідомлення, аналітичні таблиці, добірка задач за тематикою проєкту, буклет « Відкриття рекордсменів у світі рослин » для учнів 1 – 3 класів.
Я пропоную розвести результати на особистісні досягнення дітей і продукти діяльності.
Об’єкт пізнання: рекорди у світі рослин
Етапи роботи над проєктом |
Дидактичні завдання етапів |
Заходи щодо реалізації |
Термін |
|
І. Попередня робота |
На попередніх уроках курсу ЯДС узагальнити знання учнів про класифікацію рослин, їх характерні властивості та ознаки, сформувати уявлення про багатсво рослинного світу. |
Аналіз літератури,презентація виступів, практича робота – виготовлення газети «Групи рослин» |
1 тиждень |
|
І. Постановка проблеми |
Вибір теми проєкту, визначення мети, завдань проєкту, проведення інструктажів |
Отримання інформації про проєктну діяльність |
Створення творчих груп: Дослідники царства рослин,Редколегія журналу «Природні рекорди України», Аналітики, Математики, Рекламне агенство « Рослини- рекордсмени» |
3-5 хв. |
ІІ. Планування |
Визначення джерел необхідної інформації, способів її збору та аналізу. Вибір способу звітування. Розподіл завдань серед членів груп |
Розподіл часу роботи над проектом |
Опрацювання літератури відповідного напряму, відеоматеріалів, презентацій тощо |
20 хв. |
ІІІ. Основна робота за проектом. |
Збір інформації. Вирішення проміжних завдань. Основні інструменти: опитування, робота з друкованими матеріалами, інформаційними ресурсами, складання діаграм, таблиць, розв’язання задач на задану тематику |
Опрацювання запропонованого матеріалу, обговорення в групах поставлених питань. |
35 хв. |
|
ІV.Результати, висновки |
Аналіз і синтез інформації, формулювання висновків. Підготовка звітів. |
Обговорення тематичних питань. |
Підготовка та проведення обговорення правил складання сімейного бюджету |
25хв. |
V.Захист проекту |
Захист проекту: усний звіт з демонстрацією матеріалів. |
Презентація проекту, участь в обговоренні. |
Презентація проекту, представлення виконаної роботи , звітів, розв’язання задач |
10 хв.
|
VІ.Оцінювання |
Взаємодія всіх учасників, обговорення, самооцінка, взаємооцінювання. |
Обговорення результатів проекту. |
Оцінювання проекту (вербальне) |
5 хв. |
I група «ДОСЛІДНИКИ ЦАРСТВА РОСЛИН»
Тема навчального проєкту «Математичні рекорди у світі рослин» |
Мета проєкту: дослідити , як люди фіксують рекорди; повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України |
Час дослідження 2 уроки |
Презентація результатів 23.11.2021
|
Зразок оформлення роботи |
Група «ДОСЛІДНИКИ ЦАРСТВА РОСЛИН»
Додаткове завдання для учасників : (розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)
Прочитай висловлювання. Як прагнення до природи може змінити життя пересічної людини? «В душі людини панує прагнення до природи. І воно настільки сильне, як бажання рослин втатмувати спрагу в пустелі і увібрати сонячні промені у свої стебла» ( І. І. Мечников- вчений, дослідник,професор)
|
||||
Учасники групи
Може вказувати ім’я дитини і першу літеру прізвища (Іван К.)? |
||||
Завдання учасникам групи Може краще не «завдання», а «план діяльності учасників груп» чи «маршрутна карта»? Виходжу з того, що сильний бік проєктної діяльності в тому, що діти є активними учасниками всього процесу, в тому числі планування. Ця ідея має відстежуватися наскрізно в усьому проєкті. I.Дізнатися:
II.Оформити: Отриману інформацію розмістити на 4 слайдах в шаблон презентації (схеми, діаграми, коротенький тест, малюнки) В парі
|
II група «Редколегія журналу «Природні рекорди України»
Тема навчального проєкту «Математичні рекорди у світі рослин» |
Мета проєкту: дослідити , як люди фіксують рекорди; повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України |
Час дослідження 2 уроки |
Презентація результатів 23.11.2021
|
Зразок оформлення роботи |
«Математичні рекорди у світі рослин» Група «Редколегія журналу «Природні рекорди України»
Додаткове завдання для учасників групи: Прочитай текст. До якого стилю і типу мовлення він належить. Відредагуй текст. Створи текст – ессей. Про які гори, озера, западини України ти ще знаєш? «Дніпро» - назва станції метро в Києві і Дніпрі. На честь Дніпра названі футбольні та баскетбольні клуби міст України. Річка Дніпро третя по довжині і площі басейну річка Європи після Дунаю та Волги. Українці пишаються красою і величчю Дніпра.
|
||||
Учасники групи
|
||||
Завдання учасникам групи I.Проаналізувати:
( 2 учні)
II.Оформити: Отриману інформацію розмістити у випуску журналу « Природні рекорди України» В парі
|
III група «АНАЛІТИКИ»
Тема навчального проєкту «Математичні рекорди у світі рослин» |
Мета проєкту Зібрати цікаву цифрову інформаціюпро рекорди рослин в Україні та світі |
Час дослідження 2 тижні |
Презентація результатів 23.11.2021
|
Зразок оформлення роботи |
«Математичні рекорди у світі рослин» Група «Аналітики»
Додаткове завдання для учасників групи: Проаналізуй текст. Придумай закінчення.Склади до тексту 2 «товстих» питання. Дивовижні лісові гіганти секвої Ви знали про те, що на світі існують такі дерева, вік яких може становити три тисячі років? Але це не єдина їхня дивна особливість. Гігантські секвої є одночасно дуже давніми і величезними. А ще — в природних умовах вони можуть рости тільки в одній країні світу..
Чому така дивна назва — секвоя, — запитаєте ви. Названі ці дерева були в честь індіанського вождя Секвої.. |
||||
Учасники групи
|
||||
Завдання учасникам групи I.Дати відповіді на питання. 1.Яке найвище дерево існує зараз у світі/ в Україні? Яка їхня висота в м? Яке найстаріше дерево у світі ви знаєте?Який його вік? Яке дерево має найтовщий стовбур у світі? А в Україні? Який обхват стовбура у цих дерев? ( 3 учні) 2. Які рослини у світі ростуть найшвидше?Які найдовші водяні рослини ви знаєте? Якими рекордами можуть похизуватися медоносні рослини світу? (3 учні) II.Оформити: отриману інформацію, поради запишіть і обгрунтуйте Сформулювати висновки. В трійках:
|
IV група «МАТЕМАТИКИ»
Тема навчального проєкту «Математичні рекорди у світі рослин» |
Мета проєкту: повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України, скласти задачі про рекорди у світі рослин |
Час дослідження 2 уроки |
Презентація результатів 23.11.2021
|
Зразок оформлення роботи |
«Математичні рекорди у світі рослин» Група «МАТЕМАТИКИ»
Додаткове завдання для учасників : (розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)
Прочитай текст. Продовжіть розповідь. Придумайте сенкан про сосну. Найстаріше дерево у світі – Сосна остиста міжгірська.В неї є ім’я – Мафусаїл. Росте у високогірному регіоні Північної Америки.
|
||||
Учасники групи 1.Приймак Марія 2.Сисуєва Марія 3. Таранчук Артем 4.Многолєтня Вероніка 5. Дугіна Дар’я 6. Проценко Оскар |
||||
Завдання учасникам групи I. Розв’язати задачі 1. Міні – група 1 Задача № 1. Висота 3 – х секвой в середньму складає 282 м. Найвище дерево « Матір лісу» ( Яке було зрубане у 1852 році, США, штат Каліфорнія) мало висоту на 8 м вищу.А найвище дерево секвої , яке збережено в світі зараз ,нижче за « Матір лісу» на 7 м. Знайдіть висоту цього дерева. 2.Міні – група 2 Задача № 2 Середня тривалість життя дерев у дикій природі близько 200 років. Найстарше дерево у світі секвоя « Генерал Шерман» живе вже у 16 разів довше. Скільки років цьому довгожителю? 3.Міні – група 3 Задача № 3 За 2 доби 1 дерево поглинає близько 30 л води. Скільки води знадобиться 5 деревам на 3 доби?Розв’яжіть задачу. Складіть обернену. II.Оформити: Представити розв’язки задач по діям. Дати відповіді на питання В парах:
письмово оформлюють роботу;коментують висновки, розміщують розв’язки в класній газеті. |
V група «Рекламне агенство « Рослини- рекордсмени»
Тема навчального проєкту «Математичні рекорди у світі рослин» |
Мета проєкту: повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України, скласти задачі про рекорди у світі рослин |
Час дослідження 2 уроки |
Презентація результатів 23.11.2021
|
Зразок оформлення роботи |
«Математичні рекорди у світі рослин» Група «Рекламне агенство « Рослини- рекордсмени»
Додаткове завдання для учасників групи: Проаналізуй текст. Найбагатші на вітаміни плоди серед дерев України має актинія. За вмістом вітаміну С її плоди перевершують шипшину в 2 рази, смородину - в 7-10, лимон - у 10, яблука - в 40, а виноград - аж у 400 разів! Батьківщина цієї ліани - Далекий Схід, але й у наших краях вона не вимерзає, добре росте і рясно плодоносить. До якого стилю мовлення він належить? Склади текст про найрозповсюдженіший овоч або фрукт України.
|
||||
Учасники групи 1. Гасенко Тимур 2. Сердюк Аріна 3. Тіщенко Єва
|
||||
Завдання учасникам групи
В парі
|
Висновки
В процесі роботи над проектом «Рослини-рекордсмени» учні 4 –Д класу дізналися багато цікавого про видатні рослини світу, а токож зробила класифікацію рослин-рекордсменів серед світової фауни.
Дослідницька робота над проектом про рослин-рекордсменів світу не лише дала учням знання про довжину, зростання та властивості кожної тварини, а й ще дала зрозуміти, що людина тісно пов’язанна з природою, що рослини, їх життя, численність та безпека залежать від людської діяльності. Треба оберігати природу, а особливо ті види, які внесені до Червоної книги. Учні набули досвіду дослідницько-пошукової діяльності.
Додатки
Фотозвіт про роботу над проєктом «Математичні рекорди у світі рослин»
Нашу роботу над проєктом « Математичні рекорди у світі рослин» презентувала у ФБ групі «Відділ початкової освіти ім. О. Я. Савченко інституту НАПН України» і високо оцінила автор підручника – Оксана Онопрієнко.
Задачі для учнів 1 – х класів « Рекорди у світі рослин»
Задачі для учнів 2 – х класів « Рекорди у світі рослин»
1. Найвищим деревом, висоту якого було виміряно, вважається модрина європейська ,яка росла в Рахові на Закарпатті.Знайдіть її висоту , якщо вона на 30 м вища за тополю , середня висота якої може бути 24 м.
2.Найменші квітки серед рослин України має водоплавна рослина ряска мала котра повсюдно населяє стоячі води, а також вольфія безкоренева, яку найчастіше можна побачити у водоймах лісостепу. Знайдіть розмір квітки ряски, якщо вона у 2 рази менша за 1 мм.
Задачі для учнів 3 – х класів « Рекорди у світі рослин»
А найвідоміший тис живе ще на 200 років більше. Знайдіть його вік.