Математичний проєкт " Математичні рекорди у світі рослин " для учнів 4 класу за підручником С. Скворцової та О. Онопрієнкоієнко

Про матеріал
Мета проєкту: дослідити, як люди фіксують рекорди; повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України; вчитись складати прямі та обернені задачі на вивчені теми; на основі зібраної інформації скласти задачі для учнів 1 – 3 класів. Головна ідея проєкту: « Світ рослин приховує так багато таємниць, що людям знадобляться століття, щоб розгадати хоча б невелику їх частину » (М. І. Вавилов – вчений - біолог) Завдання: 1. Узагальнити та систематизувати знання про класифікацію рослин. 2. Ознайомитися з поняттям «рекорд», дізнатись, як люди фіксують рекорди, повторити відомості про найвищу гору України,найглибшу западину, найдовшу річку, найбільше/ найглибше озеро нашої країни. 3. Зібрати цікаву цифрову інформацію, пов’язану з рекордами у світі рослин. 4. Скласти задачі про рекорди рослин світу. Оформити свої дослідження, розв’язуючи задачі на задану тематику на картках, працюючи в групах.
Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЄКТУ

 (за підручником «Математика» 3 клас  С. Скворцова. О. Онопрієнко, 2021)

Назва: «Математичні рекорди у світі рослин»

Проблема: Виявити рекордсменів у царстві рослин України і світу, скласти «Книгу рекордів рослин».

Учасники: учні 4- Д класу Криворізької гімназії № 91

Координатор: О. В. Волинець

Мета проєкту: дослідити, як люди фіксують рекорди; повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України; вчитись складати прямі та обернені задачі на вивчені теми; на основі зібраної інформації скласти задачі для учнів 1 – 3 класів.

Головна ідея проєкту: « Світ рослин приховує так багато таємниць, що людям знадобляться століття, щоб розгадати хоча б невелику їх частину » (М. І. Вавилов – вчений - біолог)

Завдання:

  1. Узагальнити та систематизувати знання про класифікацію рослин.
  2. Ознайомитися з поняттям «рекорд», дізнатись, як люди фіксують рекорди, повторити відомості про найвищу гору України,найглибшу западину, найдовшу річку, найбільше/ найглибше озеро нашої  країни.
  3. Зібрати цікаву цифрову інформацію, пов’язану з рекордами у світі рослин.
  4. Скласти задачі про  рекорди  рослин світу. Оформити свої дослідження, розв’язуючи задачі на задану тематику на картках, працюючи в групах.
  5. Підготувати задачі на задану тематику для учнів 1 – 3 класів, провести Конкурс знавців «Рекорди у світі рослин»

За домінантною діяльностю: інформаційно-дослідницько - пошуковий

За предметно-змістовим напрямом: міжпредметний (математика, курс « Я досліджую світ», українська мова)

За кількістю учасників: груповий

За терміном виконання: довготривалий ( 2 тижні )

Програмно-технічне забезпечення: доступ до інформаційних ресурсів; матеріали на друкованій основі,таблиці,діаграми, доступ до Інтернету, проведення досліджень щодо економного використання води  вдома.

Очікуваний особистісний результат: досвід дослідницько-пошукової діяльності; уміння складати інформаційні повідомлення, аналітичні таблиці; уміння складати і розв’язувати задач за тематикою проєкту; досвід створення буклету.

Очікувані освітні продукти: інформаційні повідомлення,  аналітичні таблиці, добірка задач за тематикою проєкту, буклет « Відкриття  рекордсменів у світі рослин » для учнів 1 – 3 класів.

Я пропоную розвести результати на особистісні досягнення дітей і продукти діяльності.

Об’єкт пізнання: рекорди у світі рослин

Етапи роботи над проєктом

Дидактичні завдання етапів

Заходи щодо реалізації

Термін

І. Попередня робота

На попередніх уроках курсу ЯДС узагальнити знання учнів про класифікацію рослин, їх характерні властивості та ознаки, сформувати уявлення про багатсво рослинного світу.

Аналіз літератури,презентація виступів, практича робота – виготовлення газети «Групи рослин»

1 тиждень

І. Постановка проблеми

Вибір теми проєкту, визначення мети, завдань проєкту, проведення інструктажів

Отримання інформації про проєктну діяльність

Створення творчих груп:

Дослідники царства рослин,Редколегія журналу «Природні рекорди України»,

Аналітики, Математики, Рекламне агенство

 « Рослини- рекордсмени»

3-5 хв.

ІІ. Планування

Визначення джерел необхідної інформації, способів її збору та аналізу. Вибір способу звітування. Розподіл завдань серед членів груп

Розподіл часу  роботи над проектом

Опрацювання літератури відповідного напряму, відеоматеріалів, презентацій тощо

20 хв.

ІІІ. Основна робота за проектом.

Збір інформації. Вирішення проміжних завдань. Основні інструменти: опитування, робота з друкованими матеріалами, інформаційними ресурсами, складання діаграм, таблиць, розв’язання задач на задану тематику

Опрацювання запропонованого матеріалу, обговорення в групах поставлених  питань.

35 хв.

ІV.Результати, висновки

Аналіз і синтез інформації, формулювання висновків. Підготовка звітів.

Обговорення тематичних питань.

Підготовка та проведення

обговорення правил складання сімейного бюджету

25хв.

V.Захист проекту

Захист проекту: усний звіт з демонстрацією матеріалів.

Презентація проекту, участь в обговоренні.

Презентація проекту, представлення  виконаної роботи , звітів, розв’язання задач

10 хв.

 

 

 

 

 

 

 

VІ.Оцінювання

Взаємодія всіх учасників, обговорення, самооцінка, взаємооцінювання.

Обговорення результатів проекту.

Оцінювання проекту (вербальне)

5 хв.

 

 

 

I група «ДОСЛІДНИКИ ЦАРСТВА РОСЛИН»

Тема навчального проєкту

«Математичні рекорди у світі рослин»

Мета проєкту:

дослідити , як люди фіксують рекорди; повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

23.11.2021

 

Зразок оформлення роботи

Група «ДОСЛІДНИКИ ЦАРСТВА РОСЛИН»

Вчені винайшли, як перетворювати водорості на пальне

Додаткове завдання для учасників :

(розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)

 

Прочитай висловлювання.

Як прагнення до природи може змінити життя пересічної людини?

«В душі людини панує прагнення до природи. І воно настільки сильне, як бажання рослин втатмувати спрагу в пустелі і увібрати сонячні промені у свої стебла»

( І. І. Мечников- вчений, дослідник,професор)

 

 

Учасники групи

  1. Ковальчук Іван
  2. Коломоєць Поліна
  3. Майданов Максим
  4. Менів Марк
  5. Многолєтня Вероніка
  6. Пономарь Кирило
  7. Демерташ Софія
  8. Дмітрієва Аріна

Може вказувати ім’я дитини і першу літеру прізвища (Іван К.)?

Завдання учасникам групи

Може краще не «завдання», а «план діяльності учасників груп» чи «маршрутна карта»? Виходжу з того, що сильний бік проєктної діяльності в тому, що діти є активними учасниками всього процесу, в тому числі планування. Ця ідея має відстежуватися наскрізно в усьому проєкті.

       I.Дізнатися:

  1. Які групи поділяються рослини за часом виникнення на Землі ? (2 учні)
  2. Охарактеризуйте водорості? Назвіть їхні ознаки? Що ви знаєте про мохи? (2 учні)
  3. Які ознаки папоротей та хвощів відокремилюють їх в особливу групу? (2 учні)
  4. Що ви знаєте про хвойні рослини? Які особливості квіткових рослин вам відомі (2 учні)

       II.Оформити:

Отриману інформацію розмістити на 4 слайдах в шаблон презентації (схеми, діаграми, коротенький тест, малюнки)

В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень виконує презентацію;
  • другий готує коротеньке повідомлення.

II група «Редколегія журналу «Природні рекорди України»

Тема навчального проєкту

«Математичні рекорди у світі рослин»

Мета проєкту:

дослідити , як люди фіксують рекорди; повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

23.11.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Математичні рекорди у світі рослин»

Група «Редколегія журналу «Природні рекорди України»

Ріка Дніпро - Навігатор Україна

Додаткове завдання для учасників групи:

Прочитай текст.

До якого стилю і типу мовлення він належить. Відредагуй текст.

 Створи текст – ессей.

Про які гори, озера, западини України ти ще знаєш?

 «Дніпро» - назва станції метро в Києві і Дніпрі. На честь Дніпра названі футбольні та баскетбольні клуби міст України.

Річка Дніпро третя по довжині і площі басейну річка Європи після Дунаю та Волги.

Українці пишаються красою і величчю Дніпра.

 

Учасники групи

  1. Приказчикова Марія
  2. Денисенко Марк
  3. Журавель Василиса
  4. Клименко Ілля
  5. Отверченко Артем
  6. Гончарук Кіра

 

Завдання учасникам групи

       I.Проаналізувати:

  1. Ознайомитися з поняттям «рекорд», дізнатись, як люди фіксують рекорди, в якій книзі вони представлені (2 учні)
  2.  Знайти цікаві факти пронайглибшу западину України, найвищу гору України

 ( 2 учні)

  1. Ознайомити  дітей з найбільшим та найглибшим озером України , найбільшою річкою нашої держави

 II.Оформити:

Отриману інформацію розмістити у випуску журналу « Природні рекорди України»

В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень створює колаж або знаходить ілюстративний матеріал;
  • другий готує коротеньке повідомлення.

III група «АНАЛІТИКИ»

Тема навчального проєкту

«Математичні рекорди у світі рослин»

Мета проєкту

Зібрати цікаву цифрову інформаціюпро рекорди рослин в Україні та світі

Час дослідження

2 тижні

Презентація результатів

23.11.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Математичні рекорди у світі рослин»

Група «Аналітики»

Десять найвищих дерев планети | Цікаво знати. Світ цікавих фактів

Додаткове завдання для учасників групи:

Проаналізуй текст.

Придумай закінчення.Склади до тексту 2 «товстих» питання.

Дивовижні лісові гіганти секвої

Ви знали про те, що на світі існують такі дерева, вік яких може становити три тисячі років? Але це не єдина їхня дивна особливість. Гігантські секвої є одночасно дуже давніми і величезними. А ще — в природних умовах вони можуть рости тільки в одній країні світу..

Чому така дивна назва — секвоя, — запитаєте ви. Названі ці дерева були в честь індіанського вождя Секвої..
 

Учасники групи

  1. Козін Андрій
  2. Лоцманова Анна
  3. Можар Олексій
  4. Нікітіна Дар’я
  5. Рубан Дар’я
  6. Свічкарьова Анна

 

Завдання учасникам групи

       I.Дати відповіді на питання.

 1.Яке найвище дерево існує зараз у світі/ в Україні? Яка їхня висота в м?

  Яке найстаріше дерево у світі ви знаєте?Який його вік?

Яке дерево має найтовщий стовбур у світі? А в Україні? Який обхват стовбура у цих дерев? ( 3 учні)

2. Які рослини у світі ростуть найшвидше?Які найдовші водяні рослини ви знаєте? Якими рекордами можуть похизуватися медоносні рослини світу? (3 учні)

       II.Оформити: отриману інформацію, поради запишіть і обгрунтуйте Сформулювати висновки.

В трійках:

  • учні разом шукають потрібну інформацію;
  • письмово оформлюють роботу;
  • коментують висновки.

IV група «МАТЕМАТИКИ»

Тема навчального проєкту

«Математичні рекорди у світі рослин»

Мета проєкту:

повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України, скласти задачі про рекорди у світі рослин

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

23.11.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Математичні рекорди у світі рослин»

Група «МАТЕМАТИКИ»

C:\Users\Admin\Documents\1623232554_1-oir_mobi-p-sosna-mafusail-priroda-krasivo-foto-1.jpg

Додаткове завдання для учасників :

(розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)

 

Прочитай текст. Продовжіть розповідь. Придумайте сенкан про сосну.

Найстаріше дерево у світі – Сосна остиста міжгірська.В неї є ім’я – Мафусаїл. Росте у високогірному регіоні Північної Америки.

 

 

Учасники групи

1.Приймак Марія

      2.Сисуєва Марія

      3. Таранчук Артем

      4.Многолєтня Вероніка

      5. Дугіна Дар’я

      6. Проценко Оскар

Завдання учасникам групи

 I. Розв’язати задачі

   1. Міні – група 1 Задача № 1. Висота 3 – х секвой в середньму складає 282 м.

Найвище дерево « Матір лісу» ( Яке було зрубане  у 1852 році, США, штат Каліфорнія) мало висоту на 8 м вищу.А найвище дерево секвої , яке збережено в світі зараз ,нижче за « Матір лісу» на 7 м.

Знайдіть висоту цього дерева.

2.Міні – група 2 Задача № 2 Середня тривалість життя дерев у дикій природі близько 200 років. Найстарше дерево у світі секвоя « Генерал Шерман» живе вже у 16 разів довше.

Скільки років цьому довгожителю?

3.Міні – група 3 Задача № 3 За 2 доби 1 дерево поглинає близько 30 л води.

Скільки води знадобиться 5 деревам на 3 доби?Розв’яжіть задачу. Складіть обернену.

       II.Оформити: Представити розв’язки задач по діям. Дати відповіді на питання

В парах:

  • учні разом складають план розв’язання;

письмово оформлюють роботу;коментують висновки, розміщують розв’язки в класній газеті.

V група «Рекламне агенство « Рослини- рекордсмени»

 

Тема навчального проєкту

«Математичні рекорди у світі рослин»

Мета проєкту:

повторити , на які групи поділяються рослини світу; згадати найвидатніші природні рекорди України, скласти задачі про рекорди у світі рослин

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

23.11.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Математичні рекорди у світі рослин»

Група «Рекламне агенство

« Рослини- рекордсмени»

Рафлезія

Додаткове завдання для учасників групи:

Проаналізуй текст.

Найбагатші на вітаміни плоди серед дерев України має актинія. За вмістом вітаміну С її плоди перевершують шипшину в 2 рази, смородину - в 7-10, лимон - у 10, яблука - в 40, а виноград - аж у 400 разів! Батьківщина цієї ліани - Далекий Схід, але й у наших краях вона не вимерзає, добре росте і рясно плодоносить.

До якого стилю мовлення він належить?

Склади текст про найрозповсюдженіший овоч або фрукт України.

 

Учасники групи

      1.   Гасенко Тимур

2.   Сердюк Аріна

3.   Тіщенко Єва

  1. Ткачук Дар’я
  2. Федоренко Діана
  3. Щербина Марія

Завдання учасникам групи

  1. Дослідити:
  1. Які рослини, що ростуть в Україні, є рекордсменами (найвище дерево,має найменші квіти, рослина з найбільшими квітами, має найсильніший запах тощо)?
  2. Скласти задачі заданої тематики для учнів 1 – 3 класів Провести Конкурс знавців рослин - рекордсменів
  1. Всі разом створюють Збірку задач для 1 – 3 класів

В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень ілюструє (фото, малюнки тощо);
  • другий готує коротеньке повідомлення.

Висновки

В процесі роботи над проектом «Рослини-рекордсмени» учні 4 –Д  класу дізналися багато цікавого про видатні рослини світу, а токож зробила класифікацію рослин-рекордсменів серед світової фауни.

Дослідницька робота над проектом про рослин-рекордсменів світу не лише дала учням знання про довжину, зростання та властивості кожної тварини, а й ще дала зрозуміти, що людина тісно пов’язанна з природою, що рослини, їх життя, численність та безпека залежать від людської діяльності. Треба оберігати природу, а особливо ті види, які внесені до Червоної книги. Учні набули досвіду дослідницько-пошукової діяльності.

Додатки

Фотозвіт про роботу над проєктом «Математичні рекорди у світі рослин»

C:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Рекорди у світі рослін\Проект Рекорди рослин ФОТО\0-02-05-c5bbd7c0f67df9688dbbf217dc1942a1cbd4caff65bb658f6406e6be77dd3477_51219bef59362135.jpgC:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Рекорди у світі рослін\Проект Рекорди рослин ФОТО\0-02-05-85a74a233d3552f832a99409930ef909318c8a74c9e3f88c13cc46cd5d688624_b995c16f2b8c87cc.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Рекорди у світі рослін\Проект Рекорди рослин ФОТО\0-02-05-39a48eba59074d00261df3fc9069fc3aef09f3b1bff655fd614c545ba8fdbb80_5d81bcc6fa56cb39.jpgC:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Рекорди у світі рослін\Проект Рекорди рослин ФОТО\0-02-05-30b3a4045a39dc83c2f647dc69e35de2509eda7f27b7f481714173d6105c5d95_60f2cc8a1d6a05a8.jpgC:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Рекорди у світі рослін\Проект Рекорди рослин ФОТО\0-02-05-7e0799c5c1ebbd91a6d411fc7ddd3ad93adacafd1f9c3cd23662d2a95085d09f_d1769bfdca0c35b.jpgC:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Рекорди у світі рослін\Проект Рекорди рослин ФОТО\0-02-05-6d3c58f640ee0e69c432bf456ca1365e92643e4eed6e40c65e92a0c9d8ddb615_8fd53a10f6caed44.jpgC:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Рекорди у світі рослін\Проект Рекорди рослин ФОТО\0-02-05-6a77b0134bf5d0278b7b66271156aaa6ad4e6c27fbccb5458c19ea34557acbb7_51219bef59363124.jpg

                                              

 

 

Нашу роботу над проєктом « Математичні рекорди у світі рослин» презентувала у ФБ  групі «Відділ початкової освіти ім. О. Я. Савченко інституту НАПН України» і  високо оцінила  автор підручника – Оксана Онопрієнко.

Задачі для учнів 1 – х класів « Рекорди у світі рослин»

  1. На підвіконні стоїть 3 горщики з фіалками. А на балконі 7. Скільки всьго фіалок вдома? Де фіалок більше на підвіконні чи на балконі? На скільки?Чи знаєш ти ?

549c73b2d8b03be8d28caf95ee27bd03.jpg

  1. Цікавий факт .У водоймах України зустрічається дуже гарна квітка Латаття біле. Розмір цієї квітки на 10 см більший за середню велику айстру (10 см). Яка за розміром є квітка Лаття білого?

531fb257-f5e5-4ecf-98d9-9d3575554b14.jpeg

 

Задачі для учнів 2 – х класів « Рекорди у світі рослин»

1. Найвищим деревом, висоту якого було виміряно, вважається модрина європейська ,яка росла в Рахові на Закарпатті.Знайдіть її висоту , якщо вона на 30 м вища за тополю , середня висота якої може бути 24 м.

foto_6_reference.jpg

2.Найменші квітки серед рослин України  має водоплавна рослина ряска мала котра повсюдно населяє стоячі води, а також вольфія безкоренева, яку найчастіше можна побачити у водоймах лісостепу. Знайдіть розмір квітки ряски, якщо вона у 2 рази менша за 1 мм.

malaja-rjaska.jpg

Задачі для учнів 3 – х класів « Рекорди у світі рослин»

  1. Найдовговічніше дерево в Україні – тис ягідний. Тис ягідний вважається найбільш отруйним деревом. Якого віку може сягати тис, якщо його вік в 4 рази більший, ніж вік найстарішого дуба в Україні, що складає 800 років?

А найвідоміший тис  живе ще на 200 років більше. Знайдіть його вік.

tis_cerveny4.jpg

  1. Рекордсмен за кількістю плодів і насіння. Скільки насіння дозріває на одному великому амаранті, або щириці звичайній, якщо це 500 разів більше, ніж насінин у гарбузі (1000н.)?

6a00e55279aa28883301156f79d8b5970c_800wi.jpg

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Радул Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Данілова Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Купріянова Катерина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інші матеріали
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
29 вересня 2022
Переглядів
12773
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку