Математичний проєкт " «Математика в побуті.Як економно використовуавати воду?» " для учнів 4 класу за підручником С. Скворцової та О. Онопрієнкоієнко

Про матеріал
Проблема: Вивчення правил економного споживання води в побуті для сучасної родини. Мета проєкту: формувати основи екологічної культури, дослідити шляхом математичних розрахунків витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витрат без шкоди для життя та здоров’я родини. Головна ідея проєкту: « Воду ти дарма не лий, шанувати її вмій!» Завдання: 1. Ознайомитися з поняттям «економічне використання води в побуті». 2. Дослідницьким шляхом визначити, яку кількість води витрачає одна людина протягом доби. 3. Вивчити,яким чином можна економно витрачати воду в побуті ,скільки води можна зекономити за місяць, проаналізувати, як зміняться витрати на воду. 4. Оформити свої дослідження, розв’язуючи задачі на задану тематику на картках, працюючи в групах.
Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ

 (за підручником «Математика» 3 клас  С. Скворцова. О. Онопрієнко, 2021)

Назва: «Математика в побуті.Як економно використовуавати воду?»

Проблема: Вивчення правил економного споживання води  в побуті для сучасної родини.

Учасники: учні 4- Д класу Криворізької гімназії № 91

Координатор: О. В. Волинець

Мета проекту: дослідити шляхом математичних розрахунків витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витрат без шкоди для життя та здоров’я  родини.

Головна ідея проєкту: « Воду ти дарма не лий, шанувати її вмій!»

Завдання:

  1. Ознайомитися з поняттям «економічне використання води в побуті».
  2. Дослідницьким шляхом визначити, яку кількість води витрачає одна людина протягом доби.
  3. Вивчити,яким чином можна економно витрачати воду в побуті ,скільки води можна зекономити за місяць, проаналізувати, як зміняться витрати на воду.
  4. Оформити свої дослідження, розв’язуючи задачі на задану тематику на картках, працюючи в групах.

За домінантною діяльностю: інформаційно-дослідницько - пошуковий

За предметно-змістовим напрямком: міжпредметний (математика, курс « Я досліджую світ», українська мова)

За кількістю учасників: груповий

За терміном виконання: довготривалий ( 2 тижні )

Програмно-технічне забезпечення: доступ до інформаційних ресурсів; матеріали на друкованій основі,таблиці,діаграми, доступ до Інтернету, проведення досліджень щодо економного використання води  вдома.

Очікуваний результат: інформаційні повідомлення,  аналітичні таблиці, розв’язування задач за тематикою проєкту.

Об’єкт пізнання: витрати води в побуті

Етапи роботи над проєктом

Дидактичні завдання етапів

Заходи щодо реалізації

Термін

І. Попередня робота

На попередніх уроках курсу ЯДС закріпити знання учнів про значення води, її властивості та три стани, сформувати уявлення про кругообіг води в природі, навчити робити розчини.

Аналіз літератури,проведення дослідів з водою, практича робота – виготовлення розчинів

  1. 1, 5 тижня

І. Постановка проблеми

Вибір теми проєкту, визначення мети, завдань проєкту, проведення інструктажів

Отримання інформації про проєктну діяльність

Створення творчих груп

Аналітики ,Журналісти,

Економісти, Дослідники,Менеджери з реклами

3-5 хв.

ІІ. Планування

Визначення джерел інформації, способів її збору та аналізу. Вибір способу звітування. Розподіл завдань серед членів груп

Розподіл часу  роботи над проектом

Опрацювання літератури відповідного напрямку, відеоматеріалів, презентацій тощо

20 хв.

ІІІ. Основна робота за проектом.

Збір інформації. Вирішення проміжних завдань. Основні інструменти: опитування, робота з друкованими матеріалами, інформаційними ресурсами, складання діаграм, таблиць, розв’язання задач на задану тематику

Опрацювання запропонованого матеріалу, обговорення в групах поставлених  питань.

25 хв.

ІV.Результати, висновки

Аналіз і синтез інформації, формулювання висновків. Підготовка звітів.

Обговорення тематичних питань.

Підготовка та проведення

обговорення правил складання сімейного бюджету

25хв.

V.Захист проекту

Захист проекту: усний звіт з демонстрацією матеріалів.

Презентація проекту, участь в обговоренні.

Презентація проекту, представлення  виконаної роботи , звітів, розв’язання задач

10 хв.

 

 

 

 

 

 

 

VІ.Оцінювання

Взаємодія всіх учасників, обговорення, самооцінка, взаємооцінювання.

Обговорення результатів проекту.

Оцінювання проекту (вербальне)

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

I група «АНАЛІТИКИ»

Тема навчального проєкту

«Математика в побуті.Як економно використовуавати воду?»

Мета проєкту:

дослідити витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витратбез шкоди для життя родини.

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

28.09.2022

 

Зразок оформлення роботи

«Математика в побуті.Як економно використовуавати воду?»»

Група «АНАЛІТИКИ»

C:\Users\User\Desktop\i.jpeg

Додаткове завдання для учасників :

(розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)

 

Прочитай вірш.

Про які властивості води в ньому йдеться? Які ще властивості води ти знаєш?

«Вода - прозора рідина,

В річках, струмках,

морях - вона.

Тече, кипить і замерзає,

Дощем на землю випадає.

 

 

Учасники групи

  1. Ковальчук Іван
  2. Коломоєць Поліна
  3. Майданов Максим
  4. Менів Марк
  5. Многолєтня Вероніка
  6. Пономарь Кирило
  7. Демерташ Софія
  8. Дмітрієва Аріна

 

Завдання учасникам групи

       I.Дізнатися:

  1. Які властивості води роблять її унікальною речовиною? (2 учні)
  2. В яких домашніх справах люди витрачають найбільшу кількість води ? (2 учні)
  3. Якої шкоди наносить забруднена вода побутовтм стокам? (2 учні)
  4. У що обходиться марнотратство води? (2 учні)

       II.Оформити:

Отриману інформацію розмістити на 4 слайдах в шаблон презентації (схеми, діаграми, коротенький тест, малюнки)

В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень виконує презентацію;
  • другий готує коротеньке повідомлення.

II група «ЖУРНАЛІСТИ»

Тема навчального проєкту

«Як економно використовуавати воду?»

Мета проєкту:

дослідити витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витратбез шкоди для життя родини.

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

28.09.2022

 

Зразок оформлення роботи

«Як економно використовуавати воду?»

Група «Журналісти»

C:\Users\User\Desktop\Вода\50.jpeg

Додаткове завдання для учасників групи:

Проаналізуй висловлювання.

Чи підтримуєш ти думку автора?

«Вода, у тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти потрібна для життя: ти - саме життя. Ти сповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашими почуттями.»
(Антуан де Сент-Екзюпері)

Учасники групи

  1. Приказчикова Марія
  2. Денисенко Марк
  3. Журавель Василиса
  4. Клименко Ілля
  5. Отверченко Артем
  6. Гончарук Кіра

 

Завдання учасникам групи

       I.Проаналізувати:

  1. Вивчити, що ми знаємо про воду, яка тече з крану у нас вдома (2 учні)
  2.  Знайдіть прислів’я та приказки про воду. Чому наші предки з великою повагою ставились до води?(2 учні)
  3. Вивчить на які потреби людина використовує найбільше води в побуті? (2 учні). Побудуйте діаграму , де зазначені можливості економії води.

       II.Оформити:

Отриману інформацію розмістити в класному Бюлетені

В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень створює діаграму;
  • другий готує коротеньке повідомлення.

 

III група «ДОСЛІДНИКИ»

Тема навчального проєкту

Як економно використовуавати воду?

Мета проєкту

дослідити витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витратбез шкоди для життя родини.

Час дослідження

2 тижні

Презентація результатів

28.09.2022

 

Зразок оформлення роботи

«Як економно використовуавати воду?»

Група «Дослідники»

C:\Users\User\Desktop\Вода\7.jpeg

Додаткове завдання для учасників групи:

Проаналізуй прислів’я.

Чи підтримуєш ти цю думку?

«Воду ми починаємо цінувати не раніше, ніж висихає колодязь.»

 

(Китайське прислів’я)
 

Учасники групи

  1. Козін Андрій
  2. Лоцманова Анна
  3. Можар Олексій
  4. Нікітіна Дар’я
  5. Рубан Дар’я
  6. Свічкарьова Анна

 

Завдання учасникам групи

       I. 1. Поміркуйте, чому люди допускають зайві витрати прісної води?

           2. Сформулюйте правила економії води в побуті

       II.Оформити: отриману інформацію, поради запишіть і обгрунтуйте Сформулювати висновки.

В трійках:

  • учні разом складають план розв’язання;
  • письмово оформлюють роботу;
  • коментують висновки.

 

 

 

IV група «МЕНЕДЖЕРИ З РЕКЛАМИ»

Тема навчального проєкту

«Математика в побуті.Як економно використовуавати воду?»

Мета проєкту:

дослідити витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витратбез шкоди для життя родини.

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

28.09.2022

 

Зразок оформлення роботи

«Як економно використовуавати воду?»»

Група «МЕНЕДЖЕРИ З РЕКЛАМИ»Детальніше про вживані пральні машини | Техномікс-плюс

Додаткове завдання для учасників :

(розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)

 

Прочитай висловлювання. Чи погоджуєшся ти з ним?

«Люди, які здатні дбати про природні багатства, самі будуть завжди багатими.»

(Японська мудрість)

 

 

Учасники групи

1.Приймак Марія

      2.Сисуєва Марія

      3. Таранчук Артем

      4.Многолєтня Вероніка

 

Завдання учасникам групи

       I.Дізнатися:

       1.Як сучасна побутова техніка допомагає економно використовувати воду? Наведіть приклади.(2 учні)

       2.Які способи економного використання води ви опробовуєте у своїй родині? (2 учні)

       II.Оформити:

Отриману інформацію розмістити на сторінках Альманаху « Бережи воду!» (схеми, діаграми, коротенький тест, фото)

В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень ілюструє (фото, малюнки тощо);
  • другий готує коротеньке повідомлення.

 

 

 

V група «ЕКОНОМІСТИ»

Тема навчального проєкту

«Як економно використовуавати воду?»

Мета проєкту:

дослідити витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витратбез шкоди для життя родини.

Час дослідження

1 урок

Презентація результатів

28.09.2022

 

Зразок оформлення роботи

«Як економно використовуавати воду?»

Група «Економісти»

C:\Users\User\Desktop\i.jpeg

Додаткове завдання для учасників групи:

Проаналізуй висловлювання.

Чи підтримуєш ти думку автора?

«Вода, у тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти потрібна для життя: ти - саме життя. Ти сповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашими почуттями.»
(Антуан де Сент-Екзюпері)

Учасники групи

      1.   Гасенко Тимур

2.   Сердюк Аріна

3.   Тіщенко Єва

  1. Ткачук Дар’я
  2. Федоренко Діана
  3. Щербина Марія

Завдання учасникам групи

I.Розв’язати задачі

1.Міні – група 1 Задача № 1.Підрахуйте, скільки л води можна зекономитиза 1 тиждень, за 1 місяць (30 календарних днів) замінивши щоденнє прийняття вани на душ(В середньому економія за 1 раз = 25 л води)

2.Міні – група 2 Задача № 2 Підрахуйте, скільки л води можна зекономитиза 1 тиждень, за 1 місяць (30 календарних днів) , якщо вимкнути воду під час намилювання голови (умова – голову мити 2 рази на тиждень) Підказка – за 1 процедуру можна зекономити 40 л води.

3.Міні – група 3 Задача № 3 Підрахуйте, скільки л води можна зекономитиза 1 тиждень, за 1 місяць (30 календарних днів) , якщо вимкнути воду під час чищення зубів(чистимо зуби 2 рази на добу) Підказка – за 1 процедуру можна зекономити до 9 л води

II.Оформити:

Представити розв’язки задач по діям. Дати відповіді на питання.Сформулювати висновки.В парах:

  • учні разом складають план розв’язання;
  • письмово оформлюють роботу;коментують висновки.

Висновки

Один із найкращих  способів зберегти воду чистою — залишити її в землі, не використовуючи зайвої.

Щодня вдома на 1 людину використовуємо:


• на миття рук (не закриваючи кран) — 6 -8 л;

• чищення зубів — 6 -8 л;

• душ — 15-20 л на хвилину;

• прання — 130-150 л (за 1 прання);

• прийняття ванни — 150 л;

• при змиванні води в туалеті витрачається 11-15 л.


Сенкан  "Вода"

1. Вода.

2. Прозора, текуча, безбарвна.

3. Забруднюється, живить, зменшується, очищується, зберігається.

4. Без води немає життя!

5. Живильна сила.

Правила економії  води в побуті

  • Користуючись склянкою при чищенні зубів.
  • Замініть прийом ванни душем.
  •  Приймаючи душ, намагатися, щоб вона не витрачалася марно.
  •  Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою.
  • Прати білизну при повному завантаженні  машини.
  • Мийте машину з використанням  відра - це 30 л, а 20-хвилинна мийка машини зі шлангу - це 240 к.
  • За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають.
  • Встановіть лічильник. Без лічильників на воду відбувається надмірне, а споживання води перевищує норму.
  • Використовуйте «вторинну» воду (колишню у вживанні )
  • Установлюйте економну техніку
  • На дачі поставити бочку для водостічної води.
  • А головне - не забувайте закривати воду!

Фотозвіт про роботу над проєктом « Як економно використовувати воду в побуті?»

C:\Users\Admin\Documents\Журавель ( Як економити воду) 1.jpgC:\Users\Admin\Documents\4 клас Як економити воду (Фото Рубан).jpgC:\Users\Admin\Documents\4 клас Математика  Як економити воду Фото Можар.jpg

 

Журавель Василиса та Можар Льоша , учні 4- Д  класу  Криворізької гімназії № 91, економно використовують воду вдома за допомогою потужностей посудомийної машини.

А Рубан Даша чистить зуби , коли кран з водою закритий. Розумнички!

 

C:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Як економити воду\Проєкт Економне використання води ФОТО\0-02-05-c5aa9de64e3db002ec871e3a49167457f9fb6a490255a22a9aa63acc8b0ed6b2_b7251ed2651b17e.jpg  C:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Як економити воду\Проєкт Економне використання води ФОТО\0-02-05-ab610c60edc94afbe828a28ee842424e486ba4754fd51bb038d50bd4fee6deda_322c39d772a09097.jpg C:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Як економити воду\Проєкт Економне використання води ФОТО\0-02-05-6a6560c4ce2418acb19e33e0efca0b5012aec22dea396c2ad9abb4a08879ae28_770d560959f9aadd.jpg                            C:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Як економити воду\Проєкт Економне використання води ФОТО\0-02-05-eacbb8de780e42c6e79d87e987a2b796e744b6662f103d7ba8f370186523b268_668e7bd9884c469.jpg                C:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Як економити воду\Проєкт Економне використання води ФОТО\0-02-05-2cda39f88e3d68d89fdc06b8989a641c6aef73a9015e86625a4c5c88151079e3_228e4afa6adf2e9.jpg

 

 

 

 

Нашу роботу над проєктом «Як економно використовувати воду в побуті» в групі «Відділ початкової освіти ім. О. Я. Савченко інституту НАПН України» високо оцінила  автор підручника – Оксана Онопрієнко.

             

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інші матеріали
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
29 вересня 2022
Переглядів
2856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку