ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ
(за підручником «Математика» 3 клас С. Скворцова. О. Онопрієнко, 2021)
Назва: «Математика в побуті.Як економно використовуавати воду?»
Проблема: Вивчення правил економного споживання води в побуті для сучасної родини.
Учасники: учні 4- Д класу Криворізької гімназії № 91
Координатор: О. В. Волинець
Мета проекту: дослідити шляхом математичних розрахунків витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витрат без шкоди для життя та здоров’я родини.
Головна ідея проєкту: « Воду ти дарма не лий, шанувати її вмій!»
Завдання:
За домінантною діяльностю: інформаційно-дослідницько - пошуковий
За предметно-змістовим напрямком: міжпредметний (математика, курс « Я досліджую світ», українська мова)
За кількістю учасників: груповий
За терміном виконання: довготривалий ( 2 тижні )
Програмно-технічне забезпечення: доступ до інформаційних ресурсів; матеріали на друкованій основі,таблиці,діаграми, доступ до Інтернету, проведення досліджень щодо економного використання води вдома.
Очікуваний результат: інформаційні повідомлення, аналітичні таблиці, розв’язування задач за тематикою проєкту.
Об’єкт пізнання: витрати води в побуті
Етапи роботи над проєктом |
Дидактичні завдання етапів |
Заходи щодо реалізації |
Термін |
|
І. Попередня робота |
На попередніх уроках курсу ЯДС закріпити знання учнів про значення води, її властивості та три стани, сформувати уявлення про кругообіг води в природі, навчити робити розчини. |
Аналіз літератури,проведення дослідів з водою, практича робота – виготовлення розчинів |
|
|
І. Постановка проблеми |
Вибір теми проєкту, визначення мети, завдань проєкту, проведення інструктажів |
Отримання інформації про проєктну діяльність |
Створення творчих груп Аналітики ,Журналісти, Економісти, Дослідники,Менеджери з реклами |
3-5 хв. |
ІІ. Планування |
Визначення джерел інформації, способів її збору та аналізу. Вибір способу звітування. Розподіл завдань серед членів груп |
Розподіл часу роботи над проектом |
Опрацювання літератури відповідного напрямку, відеоматеріалів, презентацій тощо |
20 хв. |
ІІІ. Основна робота за проектом. |
Збір інформації. Вирішення проміжних завдань. Основні інструменти: опитування, робота з друкованими матеріалами, інформаційними ресурсами, складання діаграм, таблиць, розв’язання задач на задану тематику |
Опрацювання запропонованого матеріалу, обговорення в групах поставлених питань. |
25 хв. |
|
ІV.Результати, висновки |
Аналіз і синтез інформації, формулювання висновків. Підготовка звітів. |
Обговорення тематичних питань. |
Підготовка та проведення обговорення правил складання сімейного бюджету |
25хв. |
V.Захист проекту |
Захист проекту: усний звіт з демонстрацією матеріалів. |
Презентація проекту, участь в обговоренні. |
Презентація проекту, представлення виконаної роботи , звітів, розв’язання задач |
10 хв.
|
VІ.Оцінювання |
Взаємодія всіх учасників, обговорення, самооцінка, взаємооцінювання. |
Обговорення результатів проекту. |
Оцінювання проекту (вербальне) |
5 хв. |
I група «АНАЛІТИКИ»
Тема навчального проєкту «Математика в побуті.Як економно використовуавати воду?» |
Мета проєкту: дослідити витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витратбез шкоди для життя родини. |
Час дослідження 2 уроки |
Презентація результатів 28.09.2022
|
Зразок оформлення роботи |
«Математика в побуті.Як економно використовуавати воду?»» Група «АНАЛІТИКИ»
Додаткове завдання для учасників : (розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)
Прочитай вірш. Про які властивості води в ньому йдеться? Які ще властивості води ти знаєш? «Вода - прозора рідина, В річках, струмках, морях - вона. Тече, кипить і замерзає, Дощем на землю випадає.
|
||||
Учасники групи
|
||||
Завдання учасникам групи I.Дізнатися:
II.Оформити: Отриману інформацію розмістити на 4 слайдах в шаблон презентації (схеми, діаграми, коротенький тест, малюнки) В парі
|
II група «ЖУРНАЛІСТИ»
Тема навчального проєкту «Як економно використовуавати воду?» |
Мета проєкту: дослідити витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витратбез шкоди для життя родини. |
Час дослідження 2 уроки |
Презентація результатів 28.09.2022
|
Зразок оформлення роботи |
«Як економно використовуавати воду?» Група «Журналісти»
Додаткове завдання для учасників групи: Проаналізуй висловлювання. Чи підтримуєш ти думку автора?
«Вода, у тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти потрібна для життя: ти - саме життя. Ти сповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашими почуттями.» |
||||
Учасники групи
|
||||
Завдання учасникам групи I.Проаналізувати:
II.Оформити: Отриману інформацію розмістити в класному Бюлетені В парі
|
III група «ДОСЛІДНИКИ»
Тема навчального проєкту Як економно використовуавати воду? |
Мета проєкту дослідити витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витратбез шкоди для життя родини. |
Час дослідження 2 тижні |
Презентація результатів 28.09.2022
|
Зразок оформлення роботи |
«Як економно використовуавати воду?» Група «Дослідники»
Додаткове завдання для учасників групи: Проаналізуй прислів’я. Чи підтримуєш ти цю думку? «Воду ми починаємо цінувати не раніше, ніж висихає колодязь.»
(Китайське прислів’я) |
||||
Учасники групи
|
||||
Завдання учасникам групи I. 1. Поміркуйте, чому люди допускають зайві витрати прісної води? 2. Сформулюйте правила економії води в побуті II.Оформити: отриману інформацію, поради запишіть і обгрунтуйте Сформулювати висновки. В трійках:
|
IV група «МЕНЕДЖЕРИ З РЕКЛАМИ»
Тема навчального проєкту «Математика в побуті.Як економно використовуавати воду?» |
Мета проєкту: дослідити витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витратбез шкоди для життя родини. |
Час дослідження 2 уроки |
Презентація результатів 28.09.2022
|
Зразок оформлення роботи |
«Як економно використовуавати воду?»» Група «МЕНЕДЖЕРИ З РЕКЛАМИ» Додаткове завдання для учасників : (розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)
Прочитай висловлювання. Чи погоджуєшся ти з ним? «Люди, які здатні дбати про природні багатства, самі будуть завжди багатими.» (Японська мудрість)
|
||||
Учасники групи 1.Приймак Марія 2.Сисуєва Марія 3. Таранчук Артем 4.Многолєтня Вероніка
|
||||
Завдання учасникам групи I.Дізнатися: 1.Як сучасна побутова техніка допомагає економно використовувати воду? Наведіть приклади.(2 учні) 2.Які способи економного використання води ви опробовуєте у своїй родині? (2 учні) II.Оформити: Отриману інформацію розмістити на сторінках Альманаху « Бережи воду!» (схеми, діаграми, коротенький тест, фото) В парі
|
V група «ЕКОНОМІСТИ»
Тема навчального проєкту «Як економно використовуавати воду?» |
Мета проєкту: дослідити витрати води в побуті сім’ї , знайти способи зменшення цих витратбез шкоди для життя родини. |
Час дослідження 1 урок |
Презентація результатів 28.09.2022
|
Зразок оформлення роботи |
«Як економно використовуавати воду?» Група «Економісти»
Додаткове завдання для учасників групи: Проаналізуй висловлювання. Чи підтримуєш ти думку автора?
«Вода, у тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти потрібна для життя: ти - саме життя. Ти сповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашими почуттями.» |
||||
Учасники групи 1. Гасенко Тимур 2. Сердюк Аріна 3. Тіщенко Єва
|
||||
Завдання учасникам групи I.Розв’язати задачі 1.Міні – група 1 Задача № 1.Підрахуйте, скільки л води можна зекономитиза 1 тиждень, за 1 місяць (30 календарних днів) замінивши щоденнє прийняття вани на душ(В середньому економія за 1 раз = 25 л води) 2.Міні – група 2 Задача № 2 Підрахуйте, скільки л води можна зекономитиза 1 тиждень, за 1 місяць (30 календарних днів) , якщо вимкнути воду під час намилювання голови (умова – голову мити 2 рази на тиждень) Підказка – за 1 процедуру можна зекономити 40 л води. 3.Міні – група 3 Задача № 3 Підрахуйте, скільки л води можна зекономитиза 1 тиждень, за 1 місяць (30 календарних днів) , якщо вимкнути воду під час чищення зубів(чистимо зуби 2 рази на добу) Підказка – за 1 процедуру можна зекономити до 9 л води II.Оформити: Представити розв’язки задач по діям. Дати відповіді на питання.Сформулювати висновки.В парах:
|
Висновки
Один із найкращих способів зберегти воду чистою — залишити її в землі, не використовуючи зайвої.
Щодня вдома на 1 людину використовуємо:
• на миття рук (не закриваючи кран) — 6 -8 л;
• чищення зубів — 6 -8 л;
• душ — 15-20 л на хвилину;
• прання — 130-150 л (за 1 прання);
• прийняття ванни — 150 л;
• при змиванні води в туалеті витрачається 11-15 л.
Сенкан "Вода"
1. Вода.
2. Прозора, текуча, безбарвна.
3. Забруднюється, живить, зменшується, очищується, зберігається.
4. Без води немає життя!
5. Живильна сила.
Правила економії води в побуті
Фотозвіт про роботу над проєктом « Як економно використовувати воду в побуті?»
Журавель Василиса та Можар Льоша , учні 4- Д класу Криворізької гімназії № 91, економно використовують воду вдома за допомогою потужностей посудомийної машини.
А Рубан Даша чистить зуби , коли кран з водою закритий. Розумнички!
Нашу роботу над проєктом «Як економно використовувати воду в побуті» в групі «Відділ початкової освіти ім. О. Я. Савченко інституту НАПН України» високо оцінила автор підручника – Оксана Онопрієнко.