Тема: Математичний ранок «Подорож по Математичному океану»
Мета: Навчитися розв'язувати різні нестандартні завдання з математики: логічного змісту, комбінаторні, з елементами дослідження, а також задачі на кмітливість. Розвивати бажання в учнів бути всебічно розвиненими. Виховувати працьовитість і наполегливість.
Тема: Математичний ранок « Подорож по Математичному океані»
Мета: Навчитися розв’язувати різні нестандартні завдання з математики: логічного змісту, комбінаторні, з елементами дослідження, а також задачі на кмітливість. Розвивати бажання в учнів бути всебічно розвиненими. Виховувати працьовитість і наполегливість.
Хід позакласного заходу
І. Вступна частина
- Сьогодні у нас математичний ранок.Ми будемо змагатися у плаванні по Математичному океану. Ось перед вами карта цього океану.
ІІ. Основна частина
- А хто знає, як називається змагання на вітрильниках? Так, це регата,а щоб відправитися у подорож, ви маєте підготувати свої кораблі до великого плавання. У нашому змаганні беруть участь дві команди кораблів: « Кмітливий» та « Винахідливий». Давайте познайомимося з учасниками команд.
1 – й капітан: ( шикує свою команду) Команда! Рівняйсь, струнко ! Команда корабля « Кмітливий» до регати готова! Наш девіз.
Команда: ( всі гравці разом):
Кмітливі труднощі долають,
Вони завжди перемагають.
Перемогу ми здобудемо,
В боротьбі ми першими будемо.
2 – й капітан: ( шикує свою команду) Команда! Рівняйсь, струнко ! Команда корабля « Винахідливий» до регати готова! Наш девіз.
Команда: ( всі гравці разом):
Винахідливі завжди
Сухими вийдуть із води.
Важких завдань для нас немає,
Сьогодні ми перемагаєм.
- А тепер я представяю вам арбітрів нашої математичної регати.
Конкурс « Підготуй корабель»
- Щоб вирушити командам у дорогу, треба підготувати кораблі. Для цього кожен із гравців має розв’язати приклад, який записано на картці, що закриває частину корабля.Після того, як приклад розв’язано правильно, гравець має право відкрити корабель.
« Кмітливий» « Винахідливий»
1000 + 50 * 2 7200 : 80 * 300
4000 + 640 : 8 420 + 420 : 6
500 0 * 8 – 2600 5000 + 70 * 7
( 300 + 500) * 7 ( 30000 + 20000) : 100
200 * 7 * 2 200 * 8 * 2
150 * 2 * 3 43 * 2 * 10
90 0 *3 * 100 120 * 5 *3
45000 : 9 36000 : 60
8100 : 9 * 100 6300 : 9
- Команди кораблів готові, і ми вирушаємо в подорож. Мета нашої подорожі – досягти порту Перемоги.
Конкурс « Обчислювальний острів»
- На нашому шляху Математичним океаном буде чимало несподіванок та труднощів.Вирушаємо до першого пункту змагань – Обчислювальний острів. Тут мешкають гноми, які дуже люблять цікаві математичні завдання.
« Кмітливий» « Винахідливий»
1.Знайти дріб від числа з коментуванням:
2/7 від 35; 3/ 4 від 40;2/5 від 400; 1/4від 120; 4/8 від 640; 5/8 від 400;
1/5 від 150; 3/4 від 32; 6/9 від 72. 3/9 від 270;2/7 від 490; 5/10 від 1000.
2.Знайти 5/8 від 147336 Знайти 3/7 від 919884
Конкурс « Мис Задачний»
- Увага! Ми наближаємося до мису Задачний. Тут розташоване рибальське селище. На березі ми зустріли 2 групи рибалок, які попросили нас обчислити вагу спійманої риби. Задачу першої групи рибалок виконуватиме представник команди « Кмітливий»,а другої - представник команди « Винахідливий».
Задачі-жарти.
1. На столі лежали 3 цукерки в одній кучці. Дві матері, дві дочки та бабуся з внучкою взяли цукерки по одній штучці, і не стало цієї кучки. Як це розуміти. Скільки чоловік брали цукерки?
2. В один кінець ставка човен доплив за 80 хв, а назад _ за 1 год 20 хв.В який кінець ставка човен плив довше?
3. Два батьки і два сини з’їли 3 апельсина. По скільки з’їв кожний з них? (Відповідь: по одному.).
4. В клітці знаходилося 4 кролика. Четверо дітей купили по одному із цих кроликів і один кролик залишився в клітці. Як це могло статися? (Відповідь: один кролик був куплений з кліткою.).
5. 6 штук картоплин зварилося в каструлі за 30 хвилин. За скільки хвилин зварилась одна штука?
6. На березі сиділи дві ворони і дивилися в різні сторони: одна на південь, а друга на північ.
- А у тебе, - говорить перша ворона, - лапки в багні.
-А у тебе, - відповідає друга, - дзьоб у землі.
Як же так? Дивляться в різні сторони, а одна одну бачать? (Відповідь: вони дивляться одна на одну, а це і є різні сторони.).
7. Білосніжка та 7 гномів чекали прибуття пароплава 8 год . Скільки годин чекав кожен із них ?
8. Хто назве п'ять днів підряд, не користуючись вказівкою чисел місяця, не називати днів неділі? (Відповідь: позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
9. Зграя з 7 дельфінів пропливла 14 км. Скільки км проплив кожен дельфін ?
10. У порт пливло 3 судна, а назустріч їм – 5 катерів. Скільки суден пливло у порт?
« Кмітливий»
Рибалки спіймали 50 сіток скумбрії по 8 кг у кожній та 30 сіток камбали по 7кг у кожній.Скільки всього важив їх улов ?
« Винахідливий»
Рибалки спіймали 40 сіток сардин по 9 кг у кожній та 70 сіток тунця по 5 кг у кожній. Скільки всього важив їх улов ?
- Старий рибалка, який багато ходив Математичним океаном на вітрилах, пропонує командам роз’вязати такі задачі.
« Кмітливий»
На пошиття вітрил для 2 вітрильників пішло 2800 м тканини. Для першого вітрильника витратили 3/7 всієї тканини, а для другого – решту. Скільки метрів тканини пішло на пошиття вітрил для другого корабля ?
« Винахідливий»
На виготовлення двох кораблів потрібно 4900 колод. Для першого корабля витратили 4/7 всіх колод, а для другого корабля – решту. Скільки колод витратили на виготовлення другого корабля?
Конкурс уболівальників:
Конкурс « Острів чисел»
- І знову в путь! На горизонті з’являється «Острів Чисел».На ньому мешкають Числа. Вони теж підготували для вас цікаві конкурси.
Математичні фокуси
Знаходження Місяць, число, вік.
10, 16, 18
Гра « Хто швидше»
- Називаю багатоцифрове число з різних цифр. Ви повинні швидко стати в такому порядку, щоб утворилося це число.( від 0 до 9)
41235 52341
32451 15234
Конкурс « Геометрична бухта»
- Наступний пункт – Бухта Геометрична. Її захопили пірати. Допоможемо врятуватися від них жителям бухти! Для цього нам необхідно виконати піратські вимоги: розвязати геометричні завдання.
1. Скільки маленьких кубиків бракує до повного куба? Напиши відповіді у порожніх клітинках.
2. У кожному ряду викресли одну зайву фігуру.
ІІІ.Заключна частина
- Виступ арбітрів – журі.