Урок з математики в 4 класі.Тема "Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на вивчений матеріал."

Про матеріал

Учні зацікавлені темою, з цікавістю та натхненням виконували завдання.На уроці учні продемонстрували глибокі знання з теми.

Більшість учнів уже володіють певними навичками при роботі з розв'язування прикладів на ділення.
Діти вміють планувати свою відповідь, цілком реально аналізують та оцінюють свою роботу та роботу товаришів.
На уроці панувала тиша. Учні проявляли свою вихованість, організованість та дисциплінованість на уроці.

Перегляд файлу

 

Тема: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на вивчений матеріал.

         Мета: Навчальна   

         -  ознайомити учнів з правилом ділення багатоцифрового числа на одноцифрове;

         - вчити коментовано виконувати ділення;

         - удосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів.

             Розвиваюча:

  •  - Розвивати логічне  мислення, увагу, пам’ять;
  • підтримувати інтерес до вивчення математики;

              Виховна:   виховувати  старанність, наполегливість.

       Обладнання:  мультимедійний  супровід  уроку, маркери, планшети,веселка, шкала успіху,сигнальні картки,зошит Логачевської С.П.,кольорові олівці.

       Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

Привітаємо наших  гостей.

-  А що ви очікуєте від  уроку?

Послухайте слова,які будуть девізом нашого уроку:

«Хто з дитячих років займається математикою той розвиває увагу, тренує свій мозок, волю, виховує наполегливість і  впевнено йде до своєї  мети» .

      Чи погоджуєтесь ви  з таким планом уроку?

       Можливо,хотіли щось доповнити?

План уроку

1 Каліграфічна хвилинка

2. Математичний диктант.

3 Завдання із скриньки

4.Робота в парах і групах.

4.Головоломка.

5.Розв'язування прикладів ,задач.

6.Рефлексія.

7.Підсумок уроку.

         8.Домашнє завдання.

Актуалізація опорних знань.

1.Каліграфічна хвилинка

К. хв. не звичайна, а веселкова

 Ці кольори утворюють веселковий міст. Здавна  в Україні  існує  прикмета :хто дожене веселку або пройде під нею – буде щасливим. Звичайно ж що це яскраве диво  як  і сонце не доженеш ,але прагнення  уявно наблизитися  до такої краси ми зможемо, якщо  розташуємо  у правильній  послідовності кольори веселки,щоб утворилось число.2  4 6 1  3 5 7

  • Переставте цифри так,щоб  число було найбільше;1 варіант  7 654 321
  • Щоб було найменше.                                                  2 варіант   1 234 567
  • З цим завданням ви впоралися,молодці!

Математичний диктант

  1. Частку чисел 300 і 5 збільшити у 9разів;
  2. Наступне до числа 9329 зменшити у 10 раз;
  3. У скільки разів 3800 більше ніж 38;
  4. Знайти 1\5 від числа 500;
  5. Ширина прямокутника 4см, площа 24 см2.

Знайти довжину прямокутника.

  1. Знайти середнє арифметичне цих чисел 10 5 12;

540 933 у 100 100  6 см  9 (відповіді на дошці)

Взаємоперевірка.  Оцініть роботу сусіда.

ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

3.Завдання із скриньки

- Назвіть перше неповне ділене:

  1. 4:2 ;  3 208 : 7;
  • Яким буде найвищий розряд частки:

 8 342 :3; 1 377 : 9;

  • Скільки цифр буде в частці:

 84 196 : 4; 2 576 : 8;

       2 : 6 =0(ОСТ.2)

       884:2= 442

       5673:3  = ?    

 Де виникло утруднення? - Чому?

Усно важко  поділити , таке число треба  ділити письмово

          Зараз в групах спробуєте дослідити  цю проблему, складете алгоритм ділення:  Пригадаємо, що таке алгоритм? ( Це поетапне виконання якоїсь операції.)

5673:3=1891(Пояснення учнів біля дошки)

Вся група пояснює:

В ході роботи ви  дослідили і склали  алгоритм ділення

Як ви думаєте, чим  ми будемо займатися на уроці?


Сьогодні ми будемо вчитися ділити багатоцифрові числа на одноцифрові.

          Дія ділення вважалася колись найважчою. В середні віки людям, які вміли добре виконувати ділення, присуджували вчені ступені, вважали найосвіченішою людиною. Якщо ви навчитеся ділити,то  легко справитеся з будь- якою справою.

II. Вивчення нового матеріалу

36585:3=12195 - кращий учень

8235:3= робота в парах  (пошепки)

Вибір варіантів на час: (2 хв.)

24768:6=4128

65559:3=21853

Хто виконав без помилок -1 вар.

Хто допустив одну помилку або не встиг виконати все завдання-2 вар.

У кого є утруднення і допустив більше,ніж одну помилку -3 вар.

 

1етап   На шляху поспішайте,але з відповіддю не помиляйтесь.

1в.стор.67, №4,1ст.(самост.)                           

2в . стор.67,№3, 1,2 пр. (з допом.)

3в. стор.67,№3, 3,4 пр. (з вчителем .)

Перевірка.

 Фізкультхвилинка

2етап

1в. №5,  1,2 пр.  (самост.)                                        ? ? 0 ?

                                                                          = 790

2в. №4, 2 стовпч.(самост.)                                       : 0 = 7

3в. №3, 5,6 прикл. (з допом.)                                   0 · 4 = 120

 

Перевірка

3етап

1в. №6, 1,2рівн.

2в. №5, 3 прикл.

3в. №4, 3стовпч.  (самост.)           

Перевірка

4етап

Спільне


 завдання 


Задача . №540

Короткий запис до задачі:

       1 спосіб:     

  1. 200 : 4 = 50 ( л) бензину  2 тракторам на 1 годину.
  2.  
  3. 50 : 2 = 25 ( л) бензину 1 трактору на 1 годину.)

       2 спосіб:                              :

  1. 200 : 2 = 100 (л) бензину 1 трактору на 4 години.
  2. 100 : 4 = 25 (л) бензину 1 трактору на 1 годину.

      3 спосіб: 200 : 2 : 4 = 25 (л)

Відповідь: 25 л бензину витратить 1 трактор за 1 годину.

 

 

 

 

 

Червоний-1 спосіб

Жовтий-2 спосіб

Синій-виразом

Зелений-творча


 


Творча робота над задачею

  1. 200 : 2 = 100 ( л ) бензину на 4 години для 1 трактора.
  2. 100 : 4 = 25 ( л ) бензину на 1 годину для 1 трактора.
  3. 25 * 5 = 125 ( л ) бензину на 5 годин для 1 трактора.

Рефлексія.

Чи справдилися ваші очікування?


         VIІ. Підсумок уроку.

─ Чи сподобався вам урок ?

 ─ Чим цікавим займалися на уроці?

Оцініть свою роботу на уроці,поставте позначку на шкалі успіху. Доведено, що кольори здатні підвищувати настрій. Розфарбуйте клітинку,де ви поставили позначку,тим кольором  веселки,з яким співпадає ваш настрій. А на наступному уроці  ми продовжимо тему і ви дізнаєтеся,що означає  кожен  колір.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Домашнє завдання

№542 543

Додаткове  завдання В -1 Р -7


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Загайко Мария
    Урок змістовний, тема добре висвітлена, є творчі завдання. Сподобався. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сєргєєва Ірина
    Урок відповідає темі,цікавий,містить творчі завдання.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
1 березня 2018
Переглядів
9949
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку