Математичний турнір Позакласний захід для учнів 6-7 класів

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу з математики розрахований на учнів 6-7 класів. Метою заходу є розвиток в учнів інтересу до математики, виховання допитливості, творчої активності, культури спілкування.
Перегляд файлу

Математичний турнір

Позакласний захід для учнів 6 -  7  класів

  Мета: зацікавити учнів математикою, поглиблювати і розширювати знання з предмета;

розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення;

виховувати вміння вчитися, працювати в команді, самостійно здобувати математичні   знання, математичну культуру, культуру спілкування.

Хід заходу

Вед.1. Любі друзі , шановні гості! Ми раді вас вітати на святі математичних знань, гарного настрою та відпочинку.             

Вед.2. Жодне змагання не можна уявити без поважного і компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд.

( представлення журі).

Вед.1 . До вашої уваги програма нашого свята.

 

Вед. 2. Нехай   нашим девізом сьогодні буде вислів: «Вчимося мислити  логічно», тому що без логіки не може бути математики .                                            

Вед.1. Сьогодні  в математичну гру «Математичний турнір» грають дві команди: команда 6 класу та команда 7 класу. Учасники змагання – найкращі математики 6  та 7  класів, будуть змагатися в кмітливості, винахідливості, знанні математики та логіці.

Вед. 2. Наша гра складається з 7 конкурсів. За загальними підсумками ми визначимо команду-переможця. Бажаю вам успіхів!

  1. Привітання

Вед. 1. Кожна команда готувала свою візитну картку: учасники розкажуть про себе, привітають суперників і журі.

( кожна команда по черзі показує свою візитну картку, захищає свою емблему, вітає суперників і журі)

За п’ятибальною шкалою журі оцінює:

-         зовнішній вигляд гравців

-         представлення команди

-         привітання суперникам

-         привітання уболівальникам і журі

-         висловлення про готовність грати коректно, весело і за правилами.

 

( Музична пауза)

Вед.2. Надамо слово журі, для оголошення перших результатів.

 

  1. «Розминка»

Вед.2. Розминка – це початок змагань , проба ваших сил.

Команді пропонуються запитання. За 1 хвилину треба дати якнайбільше правильних відповідей. Відповідати слід негайно , або пропускати – казати «далі». За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Запитання для І команди:

  1. Назвіть найменше натуральне число. (1)
  2.  Назвіть найменше  трицифрове число, яке складене з цифр 0,9,4 без повторень. (409)
  3. Чи правильне твердження :будь-яке натуральне число є цілим? (так)
  4. Скільки кілограмів містить 1 тона?                         (1000 кг
  5. Сума довжин всіх сторін многокутника це… (периметр)
  6. Число на одиницю менше 199 (198)
  7. Знак дії віднімання (мінус)
  8. Як називається число , яке стоїть під рискою дробу? (знаменник)
  9. Яка фігура утвориться, якщо провести два промені з однієї точки? (кут)
  10. Як називаються прямі, які не перетинаються? (паралельні)

 

Запитання для ІІ команди:

  1. Назвіть найменше просте число. (2).
  2. Назвіть найбільше трицифрове число, яке складене з цифр 0,9,4 без повторень. (940)
  3. Чи правильне твердження : будь-яке ціле число є натуральним? (ні)
  4. Як називаються прямі, які перетинаються під прямим кутом? (перпендикулярні)
  5. Скільки нулів у запису числа 1 мільйон?  (6)
  6. Дія обернена до дії віднімання (додавання)
  7. Відрізок, який з’єднує центр кола з точкою на колі (радіус)
  8. Як називається число , яке стоїть над рискою дробу? (чисельник)
  9. Число на одиницю менше 345 (344)
  10. Інструмент для побудови кола (циркуль)

 

( Музична пауза)

Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення  результатів за конкурс «Розминка.

 

  1. «Анаграми»

Вед.1 Команди одержують аркуші паперу, на яких записано деякі слова або  послідовності букв.

Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математичними термінами.

Мапря

(Пряма)

Лоав

(Овал)

Чотка

(Точка)

Акдтарв

(Квадрат)

Тудкобо

(Добуток)

Ретамід

(Діаметр)

Ніняврян

(Рівняння)

Лочис

(Число)

Рінько

(Корінь)

Урісда

(Радіус)

( Музична пауза)

Вед.2. Надамо слово журі, для оголошення  результатів за конкурс «Анаграми».

 

  1. «Розумник»

Вед.2. На ватмані намальована шахматна дошка з номерами на квадратиках. За кожним квадратиком приховане питання. Команди по черзі відкривають квадратики і відповідають на питання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/1804387/334482/375701_html/images/334482%2013.png

 

 1.Пасажир таксі їхав в село. По дорозі він зустрів 5 вантажівок і 3 автомашини. Скільки всього машин їхало в село? (1).            

2.Кришка столу має 4 кути. Один з них відпиляли. Скільки кутів стало? (5)

3.У одній сім'ї в кожного з трьох братів є сестра. Скільки дітей в сім'ї?    ( 4)

4.Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг Скільки він важитиме, якщо встане на дві ноги?  ( 5)

5.Що позначає у математиці «тире» (мінус)

6.Є дві сковорідки. На кожній поміщається один млинець. Треба посмажити три млинці з двох сторін. Кожна сторона смажиться 1 хв. За який найменший час

можна це зробити?( 3)

7.Двоє грали в шахи 4 години. Скільки часу грав кожний? ( 4 години)

8.Що легше: пуд вати або пуд заліза? ( однаково)

9.Супутник Землі робить одне обертання навколо Землі за 1 годину 40 хвилин,а друге за 100 хвилин. Як таке могло статися? ( 1год40хв=100хв)

10.Скільки крокодилів живе у Дніпрі (жодного)

11.Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)

12.Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні днів тижня, ні чисел, ні місяців. (Позавчора, вчора, сьогодні і т.д.)

13.Горіло 5 свічок, дві згасли. Скільки свічок залишилося? (2)

14. Скільки персонажів в сказці «Курочка Ряба» (4 – дід, баба, курочка та мишка)

15. Скільки років рибалив старик з «Казки про рибака і рибку», перш ніж він зловив рибку? (30 років і 3 роки)

16. Біля їдальні, де обідали лижники, було увіткнено 20 лиж і 20 палиць. Скільки лижників ходило в похід. (10)

17. Настав довгоочікуваний грудень. Погода була чудова. У нас в саду спочатку зацвіли дві сливи, а потім три яблуні. Скільки дерев зацвіло? (Ніскільки, в грудні дерева не квітнуть.)

18.Над рікой летіли птахи: голуб, щука, дві синиці, два стригучи і п'ять угрів. Скільки птахів тут усіх? Ти скоріше порахуй !(5 птахів)

19.Дід, баба, внучка, Жучка, кішка, і мишка тягнули-тягнули ріпку і нарешті витягнули. Скільки очей побачили ріпку. (12)

20. Коваль підкував трійку коней. Скільки підков йому припало зробити.(12)

 

( Музична пауза)

Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення  результатів за конкурс «Розумник».

 

Гра з глядачами.

Питання для вболівальників.

«Продовжіть ряд».

1. Доба, година, хвилина …

2. Кілометр, метр. Сантиметр,…

3. Центнер, кілограм, грам …

4. Транспортир, косинець, циркуль …

5. Розгорнутий, тупий, прямий …

6. Хорда, діаметр, радіус, …

7. Віднімання, додавання, множення,…

8. Доданок, зменшуване, ділене,…

 

  1. «Шукачі»

Вед.2.  :Перед вами конверт з текстом. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму. За правильне виконане завдання   – 10 балів.

«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

( 7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)

 

( Музична пауза)

Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення  результатів за конкурс «Шукачі».

 

 

  1. «Знавці чисел в прислів'ях і приказках»

 

  Вед.2. Народна мудрість говорить «Мала поговірка, та в ній розуму мірка». У прислівях та приказках зібрана вікова мудрість народу, а числа надають їм більш яскравого реального змісту. Тож завдання команд відновити числа в наведених прислів’я і приказках. Правильна відповідь – 1 бал

Завдання І команді:

  •                                  Сім п’ятниць на тиждень.
  •                                  Знати, як свої п’ять пальців. 
  •                                  Один із сошкою, а семеро з ложкою.
  •                                  За двома зайцями поженешся – ні одного не спіймаєш.
  •                                  Працювати до сьомого поту.
  •                                  Обходити десятою дорогою.
  •                                  Всі за одного і один за всіх.
  •                                  Один день блисне, а сім кисне.

Завдання ІІ команді:

  •                                  Дощ у жнива, як п’яте колесо до воза.
  •                                  Одна ластівка не робить весни.
  •                                  Семеро воює, а один горює
  •                                  Сім разів відміряй, один раз відріж.
  •                                  Не май сто рублів, а май одного друга.
  •                                  За одного битого двох небитих дають, та й то не беруть.
  •                                  Один солдат — в полі не вояка.
  •                                  Сім п’ятниць на тиждень. 

( Музична пауза)

Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення  результатів за конкурс «Знавці чисел в прислів’ях та приказках».

7.«Художники»

Вед.2 Як відомо, існують різні жанри живопису. Художників, які їх представляють, називають портретистами, пейзажистами, баталістами, анімалістами, мариністами. А ви сьогодні будете художниками – «математистами».

Командам пропонується намалювати картини за допомогою математичних цифр, знаків, фігур. Максимальний бал, які команди можуть отримати, 10 балів.

 

( Музична пауза)

Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення  результатів за конкурс «Художники».

Підсумок гри

Вед.2. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.

 

Журі підбиває підсумки і нагороджує переможців.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мавчук Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 січня
Переглядів
836
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку