Математичний турнір
Позакласний захід для учнів 6 - 7 класів
Мета: зацікавити учнів математикою, поглиблювати і розширювати знання з предмета;
розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення;
виховувати вміння вчитися, працювати в команді, самостійно здобувати математичні знання, математичну культуру, культуру спілкування.
Хід заходу
Вед.1. Любі друзі , шановні гості! Ми раді вас вітати на святі математичних знань, гарного настрою та відпочинку.
Вед.2. Жодне змагання не можна уявити без поважного і компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд.
( представлення журі).
Вед.1 . До вашої уваги програма нашого свята.
Вед. 2. Нехай нашим девізом сьогодні буде вислів: «Вчимося мислити логічно», тому що без логіки не може бути математики .
Вед.1. Сьогодні в математичну гру «Математичний турнір» грають дві команди: команда 6 класу та команда 7 класу. Учасники змагання – найкращі математики 6 та 7 класів, будуть змагатися в кмітливості, винахідливості, знанні математики та логіці.
Вед. 2. Наша гра складається з 7 конкурсів. За загальними підсумками ми визначимо команду-переможця. Бажаю вам успіхів!
Вед. 1. Кожна команда готувала свою візитну картку: учасники розкажуть про себе, привітають суперників і журі.
( кожна команда по черзі показує свою візитну картку, захищає свою емблему, вітає суперників і журі)
За п’ятибальною шкалою журі оцінює:
- зовнішній вигляд гравців
- представлення команди
- привітання суперникам
- привітання уболівальникам і журі
- висловлення про готовність грати коректно, весело і за правилами.
( Музична пауза)
Вед.2. Надамо слово журі, для оголошення перших результатів.
Вед.2. Розминка – це початок змагань , проба ваших сил.
Команді пропонуються запитання. За 1 хвилину треба дати якнайбільше правильних відповідей. Відповідати слід негайно , або пропускати – казати «далі». За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Запитання для І команди:
Запитання для ІІ команди:
( Музична пауза)
Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення результатів за конкурс «Розминка.
Вед.1 Команди одержують аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв.
Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математичними термінами.
Мапря |
(Пряма) |
Лоав |
(Овал) |
Чотка |
(Точка) |
Акдтарв |
(Квадрат) |
Тудкобо |
(Добуток) |
Ретамід |
(Діаметр) |
Ніняврян |
(Рівняння) |
Лочис |
(Число) |
Рінько |
(Корінь) |
Урісда |
(Радіус) |
( Музична пауза)
Вед.2. Надамо слово журі, для оголошення результатів за конкурс «Анаграми».
Вед.2. На ватмані намальована шахматна дошка з номерами на квадратиках. За кожним квадратиком приховане питання. Команди по черзі відкривають квадратики і відповідають на питання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
1.Пасажир таксі їхав в село. По дорозі він зустрів 5 вантажівок і 3 автомашини. Скільки всього машин їхало в село? (1).
2.Кришка столу має 4 кути. Один з них відпиляли. Скільки кутів стало? (5)
3.У одній сім'ї в кожного з трьох братів є сестра. Скільки дітей в сім'ї? ( 4)
4.Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг Скільки він важитиме, якщо встане на дві ноги? ( 5)
5.Що позначає у математиці «тире» (мінус)
6.Є дві сковорідки. На кожній поміщається один млинець. Треба посмажити три млинці з двох сторін. Кожна сторона смажиться 1 хв. За який найменший час
можна це зробити?( 3)
7.Двоє грали в шахи 4 години. Скільки часу грав кожний? ( 4 години)
8.Що легше: пуд вати або пуд заліза? ( однаково)
9.Супутник Землі робить одне обертання навколо Землі за 1 годину 40 хвилин,а друге за 100 хвилин. Як таке могло статися? ( 1год40хв=100хв)
10.Скільки крокодилів живе у Дніпрі (жодного)
11.Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)
12.Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні днів тижня, ні чисел, ні місяців. (Позавчора, вчора, сьогодні і т.д.)
13.Горіло 5 свічок, дві згасли. Скільки свічок залишилося? (2)
14. Скільки персонажів в сказці «Курочка Ряба» (4 – дід, баба, курочка та мишка)
15. Скільки років рибалив старик з «Казки про рибака і рибку», перш ніж він зловив рибку? (30 років і 3 роки)
16. Біля їдальні, де обідали лижники, було увіткнено 20 лиж і 20 палиць. Скільки лижників ходило в похід. (10)
17. Настав довгоочікуваний грудень. Погода була чудова. У нас в саду спочатку зацвіли дві сливи, а потім три яблуні. Скільки дерев зацвіло? (Ніскільки, в грудні дерева не квітнуть.)
18.Над рікой летіли птахи: голуб, щука, дві синиці, два стригучи і п'ять угрів. Скільки птахів тут усіх? Ти скоріше порахуй !(5 птахів)
19.Дід, баба, внучка, Жучка, кішка, і мишка тягнули-тягнули ріпку і нарешті витягнули. Скільки очей побачили ріпку. (12)
20. Коваль підкував трійку коней. Скільки підков йому припало зробити.(12)
( Музична пауза)
Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення результатів за конкурс «Розумник».
Гра з глядачами.
Питання для вболівальників.
«Продовжіть ряд».
1. Доба, година, хвилина …
2. Кілометр, метр. Сантиметр,…
3. Центнер, кілограм, грам …
4. Транспортир, косинець, циркуль …
5. Розгорнутий, тупий, прямий …
6. Хорда, діаметр, радіус, …
7. Віднімання, додавання, множення,…
8. Доданок, зменшуване, ділене,…
Вед.2. :Перед вами конверт з текстом. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму. За правильне виконане завдання – 10 балів.
«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»
( 7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)
( Музична пауза)
Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення результатів за конкурс «Шукачі».
Вед.2. Народна мудрість говорить «Мала поговірка, та в ній розуму мірка». У прислівях та приказках зібрана вікова мудрість народу, а числа надають їм більш яскравого реального змісту. Тож завдання команд відновити числа в наведених прислів’я і приказках. Правильна відповідь – 1 бал
Завдання І команді:
Завдання ІІ команді:
( Музична пауза)
Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення результатів за конкурс «Знавці чисел в прислів’ях та приказках».
7.«Художники»
Вед.2 Як відомо, існують різні жанри живопису. Художників, які їх представляють, називають портретистами, пейзажистами, баталістами, анімалістами, мариністами. А ви сьогодні будете художниками – «математистами».
Командам пропонується намалювати картини за допомогою математичних цифр, знаків, фігур. Максимальний бал, які команди можуть отримати, 10 балів.
( Музична пауза)
Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення результатів за конкурс «Художники».
Підсумок гри
Вед.2. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.
Журі підбиває підсумки і нагороджує переможців.