Математичний вечір " Перший мільйон"

Про матеріал

Мета: узагальнити знання учнів з математики; враховуючи елементи історії математики, викликати в учнів інтерес до математики. Виховувати прагнення до перемоги, до вдосконалення результатів своєї діяльності та вміння до співпраці в команді; розвивати швидкість мислення, спостережливість, уважність.

Перегляд файлу

Математичний вечір:

«Перший мільйон»

 

                                          Розробка математичного вечора,

проведеного  в 9-А , 9-Б класах Чернігівської

ЗОШ І-ІІІ ступенів №21

Вчитель математики Гунько Любов Іванівна

 

Формування компетентностей:

предметна компетентність:  узагальнити набуті  знання з математики,

формувати інтерес до математики; ключові компетентності:

спілкування державною мовою- розуміти,  пояснювати  та перетворювати

тексти математичних завдань;  уміння вчитися впродовж життя- виховувати прагнення до перемоги і до вдосконалення результатів своєї діяльності; розвивати швидкість мислення, спостережливість, уважність; соціальна та громадянська компетентності- можливість дітям перевірити свої

знання та переконати, що успіх залежить від власних зусиль та від співпраці з іншими, вміння висловлювати власну думку та вміння працювати в  команді. 

 

План

1.     Вступне слово.

2.     Привітання команд (назва, девіз).

3.     Щасливий випадок.

4.     Перший мільйон.

5.     Підрахунок балів, оголошення переможці

Хід гри

Ведучий. Добрий день всім шанувальникам математики! Сьогодні ми зібралися з вами для проведення „Першого мільйону ”, але не звичайного, а математичного. 

Але для гри нам не вистачає чого ? Правильно, команд. Зараз ми проведемо жеребкування! (Проходить розподіл учнів на команди)

Ведучий. Команди у нас утворилися, отже ми можемо починати нашу гру! I частина

Ведучий. Отже, перший конкурс! За 5 хвилин кожна з команд повинна придумати собі назву і свій девіз! Але не забувайте про те, що у нас математичний вечір тому вони повинні бути пов'язані з математикою!

Краща команда отримує 5 балів, інша – 3.

II частина

Ведучий. Щоб перевірити чіткість, швидкість та логіку вашого мислення, проведемо гру «Щасливий випадок». Суть цього конкурсу в тому, що кожна з команд за 1 хвилину повинна дати якнайбільше правильних відповідей на запропоновані запитання. Якщо ви не знаєте відповіді, то просите наступне запитання. Кожна правильна відповідь — це ваш додатковий бал.  Запитання для I команди

1.   Рівність, що містить невідоме. (Рівняння)

2.   Сума кількох рівних між собою доданків. (Добуток)

3.   Сторони прямокутного трикутника. (Катети, гіпотенуза)

4.   Трикутник, в якому всі кути рівні. (Рівносторонній)

5.   Дві прямі, паралельні третій... . (Паралельні)

6.   Сота частина величини. (Відсоток)

7.   Сума кутів трикутника. (1800)

8.   Знайти периметр трикутника, якщо його сторони дорівнюють 7, 15, 18.

(40)

9.   Знаки для написання чисел. (Цифри)

 

Запитання для II команди

1 . Рівність двох відношень. (Пропорція)

2.   Сума суміжних кутів дорівнює ... (1800)

3.   Трикутник, у якого дві сторони рівні. (Рівнобедренний)

4.   Найменше натуральне число. (1)

5.   Якщо дві прямі не перетинаються, то вони… Паралельні)

6.   Одна шістдесята частина години.  (1хв)

7.   Сума кутів ромба. (3600)

8.   Знайти периметр трикутника, якщо його сторони дорівнюють 6, 11, 18.

(35)

9.   Математичне твердження, що потребує доведення. (Теорема)

III частина

Перша гра

За кожну правильну відповідь 1 бал, неправильна, або відповіді немає – 0.

Кожна команда відповідає на 8 запитань підряд!

Запитання для першої команди 1.  Яка теорема за старих часів називалася теоремою нареченої?

1) Теорема Фалеса; 2) Теорема Піфагора (*); 3) Теорема Вієта.

Відповідь: Теоремою нареченої в середньовічних математиків називалася теорема, що у цей час називається теоремою Піфагора. Креслення до теореми трохи нагадує бджолу, що грецькою означає також «наречена», «німфа».

2.     «Конус» у перекладі з грецького означає:  1) соснова шишка (*);  2) вовчок; 3) вулкан.

3.     Правильний восьмигранник - це:

1) тетраедр; 2) октаедр (*); 3) ікосаедр.

4. Температура в підніжжя гори була 150. На середині підйому на гору температура понизилася на 70 градусів, на вершині гори вона ще понизилася на 120.

Яка температура на вершині гори?

1) 340; 2) 80; 3) –40 (*).

5. Стрілок з лука потрапляє по мішені в 75% зроблених їм пострілів. Якщо стрілок зробив усього 20 пострілів, то скільки разів він потрапив по мішені?


1) 15 (*); 2) 12; 3) 18.

6. Площа прямокутника 24 см2. Яка із зазначених нижче пар значень довжини й ширини не підходить для даного прямокутника?

1) Довжина 6 см, ширина 4 см; 2) Довжина 8 см, ширина 3 см; 3) Довжина 12 см, ширина 12 см (*).

7. Квиток у цирк коштує 15 грн.. Всі квитки на подання продані. Що ще треба знати, щоб знайти, скільки коштують всі продані квитки?

1) Ніяких даних не потрібно;  2)Кількість місць для глядачів у цирку (*); 3)Розміри будинку цирку.

8. Знайдіть одну третину невідомого числа, про яке ми знаємо, що при множенні його на 4 виходить 48.

1) 8; 2) 4 (*); 3) 12.

Запитання для другої команди

1. «Трапеція» з давньогрецької означає:

1) столик (*); 2) вітрило; 3) сходи.

2. Що означає із древньоарабскої слово «алгебраїст»?

1) Вчений-математик; 2) кресляр; 3) костоправ (*).

3. Видаліть з переліку зайве слово:

        1) сума;                    2) різниця;           3) множник (*);             4) частка.

4. Петя задумав число й сказав хлопцям: «Це число менше 15. Ви називаєте його, коли говорите четвірками. Ви називаєте його, коли говорите трійками. Яке це число?»

1) 9; 2) 12 (*); 3) 24.

5.           Знайдіть площу всієї поверхні куба, ребро якого 10 см. 1) 400 см2; 2) 600 см2 (*); 3) 1000 см2.

6.           З корабля треба висадити 80 пасажирів. Яка найменша кількість семимістних човнів знадобиться, щоб всіх пасажирів доставити на берег?

1) 12 (*); 2) 11; 3) 10.

7.     Дріб 0,06 треба записати у вигляді відсотка. Яка з наступних відповідей правильна?

  1) 0,06%; 2) 60%;  3) 6% (*).

8.     У скільки разів збільшиться двозначне число, якщо праворуч до нього приписати таке ж число?

1) в 10 разів; 2) в 11 разів; 3) в 101 разів (*).

Друга гра

Команди по черзі відповідають на запитання, у разі неправильної відповіді право відповідати на наступне запитання переходить до наступної команди.

Якщо команда відповіла правильно, вона має право відповісти ще на одне

запитання. Гра триває 15 хв. Правильна відповідь – 1бал. Запитання

1.     Яке математичне позначення було уведено завдяки типографічній помилці?

                                                            1)        знак % (*); 2) знак √.

Відповідь: В 1685 році в Парижу було надруковане керівництво комерційної арифметики де Ла Порта. В одному місці цієї книги складач помилково прийняв позначення «cto» (скорочене слово cento - «сто») за дріб і надрукував його у вигляді %. Це позначення одержало загальне визнання.

2.     Радикал - це знак:

 1) множення;  2) відсотка; 3) арифметичного кореня (*).

3. Один з гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 500. Чому дорівнює інший гострий кут?

 1) 300; 2) 900;  3) 400 (*).

4. Старий будильник відстає на 8 хвилин кожні 24 години. На скільки хвилин треба поставити його вперед в 20.00, щоб він задзвонив вчасно – в 8 годин ранку наступного дня?

 1) 1 хв.; 2) 4 хв. (*);  3) 6 хв.

5.                       При множенні числа на 0,01 виходить такий же результат, як при діленні цього числа на одне із зазначених нижче чисел. Укажіть, на яке саме.  1) 100 (*); 2) 10; 3)1000.

6.                       Паралелограм, у якого всі сторони рівні, називається:

 1) квадратом; 2) ромбом (*); 3) прямокутником.

7.     Металевий дріт довжиною 30 см зігнутий у формі прямокутника. Якщо довжина цього прямокутника дорівнює 9 см, то чому дорівнює його ширина?  1) 6 см (*); 2) 21 см;  3) 12 см.

8.     Скажіть, скільки в кімнаті кішок, якщо в кожному із чотирьох кутів сидить по одній кішці, напроти кожної кішки сидить по три кішки й на хвості в кожної кішки сидить по кішці?

 1) 1; 2) 28; 3) 4 (*).

9. У дробі 3/7 відкинули знаменник. У скільки разів нове число більше даного?

        1)      в 1/7 разів; 2) в 7 разів (*); 3) в 7/3 разів.

10. Функціональну залежність увів у математику:

1)               французький учений Рене Декарт (*); 2) французький математик і фізик Блез Паскаль; 3) французький учений Франсуа Вієт.

11. У скільки разів кілометр більше міліметра?

 1) в 100 000 разів; 2) в 1 000 000 разів (*); 3) в 10 000 000 разів.

12.Відсоток - це:

 1) сота частина числа (*); 2) десята частина числа; 3) тисячна частина числа.

13.                   Кут в 20 розглядають у лупу, що збільшує в 4 рази. Якої величини здається кут?

 1) 80; 2) 160; 3) 20 (*).

14.                   Додекаедр - це правильний...

 1) дванадцятигранник (*); 2) восьмигранник; 3) двадцятигранник.

15. Для того, щоб пробити 6 разів, годинникам знадобилося 30 секунд. Скільки часу буде тривати бій годин опівдні, коли годинники б'ють 12 разів?

 1) 60 с; 2) 66 с (*); 3) 72 с.

16. Скільки нулів у записі числа, що є добутком всіх натуральних чисел від 10 до 20?

1) 3 (*);  2) 2; 3) 4.

Третя гра

На поставлене запитання команди відповідають одночасно (хто перший).

Правильна відповідь – 1 бал, неправильна - -1 бал

1. Порахуйте, скільки всього ніг мають два жуки, три павуки, два вужі й три чижі.

 1) 36; 2) 42 (*); 3) 48.

2.     П'ять копачів за 5 годин викопають 5 м канави. Скільки копачів за 100 годин викопають 100 м канави? 1) 5 (*); 2) 20; 3) 100.

3.     Кому належать слова: «Математика - цариця всіх наук, арифметика - цариця математики»?

         1) Блез Паскалю; 2) Карлу Фрідріху Гаусу (*);     3) Леонардо Ейлеру.

4. Яке слово на грецькій означає «натягнута тятива»?

 1) гіпотенуза (*); 2) катет; 3) проекція;

5. Яке з наступних чисел пропущено в числовому ряді: 1,2,4,8,16,...?

 1) 20; 2) 24; 3) 32 (*).

6. На сковороді можуть одночасно смажитися 2 котлети. Кожну котлету потрібно обсмажити із двох сторін, при цьому для обсмажування її з однієї сторони потрібно 2 хв. За який найменший час можна обсмажити три котлети?

 1) за 6 хв (*); 2) за 8 хв; 3) за 12 хв.

7. Квадрильйон записується за допомогою «1» й:

 1) 15 нулів (*); 2) 12 нулів; 3) 9 нулів.

8. Дівчинка стріляє в тирі. Вона заплатила за 5 пострілів. За кожне влучення вона одержує право зробити 2 додаткових постріли. Усього вона зробила 17 пострілів.

Скільки разів вона потрапила в ціль?

 1) 9 разів; 2) 7 разів; 3) 6 разів (*).

9. Скільки непарних чисел розташоване між 18 й 28?

 1) 5 (*); 2) 6; 3) 7.

10. На яке найменше число частин можна розділити коло трьома прямими?

 1) на 6 частин; 2) на 7 частин (*); 3) на 8 частин.

11.                   Кому після цілої частини десяткового дробу запропонували ставити:

1) Німецький учений Іоганн Кеплер (*); 2)Французький учений Франсуа Вієт;    3) Французький учений Рене Декарт.

12.                   Найбільша заслуга цього давньогрецького вченого в тім, що він підбив підсумок побудові геометрії й додав викладу настільки зроблену форму, що на дві тисячі років його праця стала енциклопедією геометрії. Хто він?

 1) Архімед; 2) Піфагор; 3) Евклід (*).

13. Відрізок, що з'єднує дві точки кола, називається...

 1) радіусом; 2) хордою (*); 3) діаметром.

14. Оля народилася на 5 років раніше Марії. У якому році народилася Оля, якщо Марії в 1995 році було 10 років?

 1) в 1975 р.; 2) в 1980 р. (*); 3) в 1985р.

15. Маса трьох валіз 28 кг. Маса  валізи Тані така ж, як двох інших валіз разом.

Яка маса валізи Тані?

 1) 14 кг (*); 2) 7 кг; 3) 22 кг.

16. Графіком функції оберненої пропорційності y = k/x є:

 1) пряма; 2) парабола; 3) гіпербола (*).

17. Сторону квадрата збільшили на 10%. На скільки відсотків збільшиться площа квадрата?

 1) на 20%; 2) на 10%; 3) на 21% (*).

18. Учнів повели на екскурсію. Коли їх вишикували парами, то один учень виявився без пари. Тоді їх стали шикувати трійками, потім четвірками, і щораз один учень залишався зайвим. Тільки коли їх вишикували п'ятірками, то зайвих учнів не залишилося. Скільки було учнів?  1) 50;  2) 25 (*); 3) 15.

Ведучий. Після цікавої зустрічі двох команд  настав час підрахувати кількість балів та визначити переможців. Слово надається жюрі.

Література

Математичні вечори: 9 – 11 кл. // Математика № 1 – 29 , 2006 рік.

 

 

 

 

 

 

 Запитання для 3 команди

1.                  Квадратне рівняння має один корінь. Його дискримінант дорівнює. (0)

2.                  Медіани трикутника точкою перетину (почи¬наючи від вершини) діляться у відношенні... .(2/1)

3.                  Відрізок, що з'єднує дві не сусідні вершини трикутника. (не існує)

4.                  Центр кола, вписаного в даний трикутник, однаково віддалений від....

(середин сторін)

5.                  Якщо 25% числа становлять 6, то число становить...(24)

6.                  Який периметр рівнобедренного трикутника, якщо його бічна сторона 5 см, а основа 3 см. (13см)

7.                  Дві прямі, перпендикулярні до однієї і тієї ж прямої. (паралельні)

8.                  Якщо квадрат сторони трикутника більший за суму квадратів двох інших сторін, то такий трикутник...(не існує)

9.                  Відрізок, що з'єднує дві точки кола. (хорда)

Запитання для третьої команди

1. Яка квітка названа на честь однієї з жінок-математиків?

         1) Хризантема;                 2) Гортензія (*);                               3) Лілія.

Відповідь: Ім'ям відомої вченої-математика француженки Гортензії Лекот (17231788) названа квітка гортензія, привезена нею з Індії.

2. Відрізок, що з'єднує вершину трикутника із серединою протилежної сторони, називається:

        1) бісектрисою;                          2) висотою;                    3) медіаною (*).

3. Квадрант - це:

        1) координатна чверть (*);          2) геометрична фігура;           3) степінь.

4. У ящику 15 ложок. Дев'ять із них великі, інші маленькі. Знайдіть відношення числа маленьких ложок до числа великих.

         1) 6/15;                             2) 6/9 (*);                                3) 9/6.

5. Маса повного бідона з молоком 7 кг, а наповненого наполовину 4 кг. Яка маса бідона?

        1) 0,5 кг;                            2) 1 кг (*);                              3) 1,5 кг.

6. Якщо площа квадрата 36 см2, то чому дорівнює довжина його сторони?

        1) 3 см;                              2) 6 см (*);                              3) 9 см.

7. Будемо вважати, що людина в шерензі займає по довжині її 0,5 м. Якої довжини буде шеренга, якщо вибудувати в неї мільйон чоловік?

        1)  5 км;                             2) 50 км;                        3) 500 км (*).

8. Яке з наступних чисел дорівнює 5/8?

         1) 0,625 (*);                       2) 0,375;                       3) 1,6.

 

 

pdf
Додано
9 червня 2020
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку