Математика і моя майбутня професія

Про матеріал
Мета : • ознайомити учнів з роботою людей різних професій і прикладними задачами, які їм приходиться щодня вирішувати; • стимулювати інтерес учнів до здобуття нових знань; • збагачувати учнів теоретичними знаннями з технічних та інших дисциплін • виховувати любов до математики як науки. • привернути увагу підлітків до такого важливого проблемного питання, як вибір професії.
Перегляд файлу

Сценарій шкільного  математичного вечора

для учнів 5-9 класів

« Математика  і  моя майбутня професія»

Підготувала вчитель  Бєлозьорова Н.В.

Мета :

  •         ознайомити учнів   з роботою  людей  різних професій і прикладними задачами, які їм  приходиться  щодня вирішувати;
  •         стимулювати інтерес учнів   до здобуття нових знань;
  •         збагачувати учнів теоретичними  знаннями з технічних та інших дисциплін
  •         виховувати любов до математики як науки.
  •         привернути увагу підлітків до такого важливого проблемного питання, як вибір професії.

 

Обладнання: листки з текстами прикладних задач ,

                      вислови  відомих людей про математику ,

                      підказки для гри з уболівальниками .

 

Підготовка до вечора починається з формування команд. Складаємо дві команди  з чотирьох учнів 8-9 класів  у виборі учасників команди беруть участь учні їхніх класів .   Враховуються  знання учнями  математики  , їх  винахідливість , уміння прийти  на  допомогу.

 

Зал прикрашений висловами відомих людей про математику:

 

«Математика – цариця наук». К.Гаусс.

«Найбільшу   радість тілу дає світло сонця , найбільшу радість духові– ясність математичної істини».  Леонардо да Вінчі.

«Математика – це більше ,як наука, це – мова наук.» Н.Бор.

«Математика – цариця наук , її улюблениця – істина.   Її  вбрання – простота.

Палац цієї володарки оточений тернами. І щоб досягти його , кожному доводиться пробиватися  крізь хащі.  Краса його відкривається тільки розуму».Ян Снядецький

«Найвище призначення математики знаходити порядок у хаосі , який нас оточує.»  Н.Віннер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Класний керівник. Дорогі гості, батьки, учні! Рада вітати вас на виховній годині «Математика і моя майбутня професія».

Сьогодні моє слово до вас, мої вихованці. У вас такий прекрасний вік – вік пізнання і перших самостійних рішень, вік дружби, яку проносять потім через усе життя, вік, коли у вас з’являється чимало власних проблем.

Декому здається, що в чотирнадцять -  п'ятнадцять років ще не потрібно ламати собі голову серйозними проблемами. Але коли добре подумати, то саме у цьому віці людина має дати відповіді на найсерйозніші запитання свого життя. Ви стоїте на порозі самостійного життя. Адже дехто з вас уже через рік обере собі професію і піде освоювати її ази.

Поруч із вічною проблемою підлітка – ким бути? - невідступне крокує інша: яким стати? Із кого брати приклад?

Семенко Б.  Чудовий світ , в якому ми живемо,

                     Виховуєм  дітей , в них розум розвиваємо

                     І вічну славу мудрецям  співаємо

                     Гігантську працю їхню з радістю вивчаємо.

Ювченко Б.       Так! Математику потрібно вчити!

                          Хто ми без неї є? Природи діти.

                          А з нею – ми творці чудес ,

                          Вона в  пізнанні  ніби сонце світить ,

                          А без неї пізнання – тяжкий хрест.

Бандзерук А. Цариця всіх  наук  вітає ,

                    Тих , хто до залу хоче завітати ,

                    І  вам   усім  повідомляє ,

                    Чому вона проводить свято.

Третяк О.     Я справді трохи  притомилася ,

                           Віками довгими  трудилася ,

                           Вам ,людям , скрізь допомагала ,

                           Ні вдень , ні  вночі  не спочивала ,

                           Вам розрахунки  я  робила ,

                           Щоб  міст над  річкою звести ,

                           Щоб літаки  конструювати ,

                           Щоб шлях морями провести ,

                           Щоб піднялись нові заводи,

                           Щоб  космос  людям  підкорився ,

                           Щоб  корисні   знайти  породи ,

                           Щоб   телевізор   в  дім   з’явився

                           Всі  механізми і машини ,

                           Усі комп’ютери  й верстати

                           Допомогла зробити  людям 

                           Моя  Величність  назавжди.

                           Але не буду  більше  вихвалятися ,

                           Давайте  будемо  змагатися

                           Розпочинати  вечір  час.

Дудник В.

                   Сьогодні  ми запрошуємо учнів,

                   Що  в восьмих і  дев’ятих класах  навчаються,

                   Що вміють   вже  розв'язувать  задачі

                   І  вибирать  професію  збираються.

Третяк О.

                    Сьогодні   розв’яже кожна  команда

                     Всі мої   кращі  життєві задачі

                     Хай переможе   найкращий !

                     Всім  побажаю  удачі.!

Класний керівник

 

Представлення журі (Ромашина А.В., Троніна А.В., Чухліб Є.І., Бєлохьорова Е.О.)

 

Команди  вишикувані  кожна  біля свого  столу. Їм  пропонують  свої задачі представники  різних професій.   На розв’язування  кожної задачі  дається     5 хв.  Під час  роботи над задачею  , вмикаються  музичні паузи ,а також  проводяться  ігри   та вікторини  з уболівальниками. Розгляд  задач  виконує незалежне журі.  Враховується  правильність ,  оригінальність і  швидкість розв’язання  задачі .

 

  1. Конкурс «Давайте знайомитися»

Кожна команда має назву  «Альфа» Девіз: піти туди, невідомо куди, дізнатися про те, чого ніхто не знає.

«Гамма» девіз: Не маємо  ми сумнівів в собі, За перемогу - ми в огонь і в воду!

 

  1. Конкурс «Пройди тест» (Завдання ЗНО)

Відповіді:

№1 – Г – 80

№2 – Б  - 15

№3 – Б  - 18

№4 – Б -

 

  1. Конкурс «Будь уважним»

 

 

 

 

 

 

  1. Весела вікторина  “Всяка всячина”
  1. У будинку 100 квартир. Скільки разів на дверях написано цифру 7? (11)
  2. Один оборот навколо Землі супутник робить за 1 годину 40 хвилин, а інший за 100 хвилин. Як таке може бути? (1год.40хв)
  3. За який час можна засмажити три скибочки хліба на сковорідці, що вміщує лише дві скибочки. З одного боку необхідно підсмажувати 1 хвилину. (4 хв)
  4. Якщо о 23 годині ночі йде дощ, то чи можна стверджувати, що через  72 годин  буде сонячна погода ? (ні, бо буде ніч)
  5. Соловей починає співати о 1-й годині ночі, зозуля — о 3-й, шпак — о 4-й, горобець — о 6-й. Котра година, якщо співають соловей і зозуля, а шпака не чути? (третя)
  6. Цегла важить два кілограми і півцеглини. Скільки кілограмів важить цегла? (4 кг)
  7. Довжина крила комахи, яку намальовано в масштабі 50:1, дорівнює 0,4 см. Знайти дійсну довжину крила? (50*0,4=20 см)
  8. Наступне питання у нас про кохання. Одного разу хлопець-математик гуляв з дівчиною. Вона зірвала ромашку і почала відривати пелюстки, примовляючи: „Любить - не любить”. Тоді хлопець сказав: „Не варто цього робити. Це зайве. Достатньо тільки ...” (Якщо кількість пелюсток непарна, то любить.)
  9. Троє рибалок впіймали 75 окунів і вирішили зварити юшку. Коли один рибалка дав 8 окунів, другий – 12, а третій –7, то окунів у них залишилося порівну. Скільки окунів упіймав кожний? (23,24,28)
  10.        У трьох братів 9 гривень. У молодшого – на 1 гривню менше, а у старшого – на 1 гривню більше, ніж у середнього брата. Скільки гривень у кожного ? (2,3,4)
  11.        Чи знаєте ви, що найменший птах на землі – колібрі – важить 1.8 г, а найбільший – страус - 90 кг.  У скільки разів страус важчий від колібрі ? (50000)
  12.        Для професії такої —
    спробуйте її назвати —
    З паралельними прямими 
    Справу слід постійно мати.
    П'ять ліній паралельних
    Горизонтально йдуть.
    А що ж це за професія?
    Хай відповідь дадуть! (Музиканти і нотний стан)
  1. Математика  в професії моїх батьків  Перевага старших людей перед тими, кому сьогодні чотирнадцять -п'ятнадцять , зрозуміла. Вони теж були у цьому віці й лише тепер знають, як прожити ці роки з найбільшою користю. Вони вже пройшли через ваші нинішні труднощі, сумніви, вагання. Адже питання, які постають перед людиною в юності, за своєю суттю завжди одні й ті самі. Тому відвернутись від порад старших, хто б вони не були – батьки, учителі, знайомі – було б непростимою легковажністю.

Готуючись до сьогоднішнього заходу учні 9-Б та 11 класів підготували для вас міні проекти на тему «Математика в професії моїх батьків»

 

  1. Задачі від представників різних професій

Ювченко Б.     Хлібороб.

Я  з діда-прадіда хлібороб

Золоте зерно вирощую.

А рахувати  скільки  буде хліба,

Я математику  запрошую.

Задача №1 

За день комбайнер зібрав пшеницю з 8 га поля по 4125кг  з одного гектара.

Скільки  зерна було зібрано за день ? Скільки зерна зберуть п’ять комбайнів   за день.

Розв’язання

  1. 4125·8 = 33000 (кг) – один комбайн за один день
  2. 33000 · 5 = 165000(кг) – п’ять комбайнів з один день

 

Відповідь: 165 000 кг = 165 т

 

Семенко .   Штукатур

А тепер задача   вам  від  штукатура ,

Бо  стіна будинку – геометрична фігура.

Задача №2

Штукатуру  потрібно оштукатурити  стіну  будинку  розмірами  5×10,5 м .

Яка вартість виконаної  роботи , якщо  вартість  штукатурки  становить  50  гривень.?

Розв’язання

  1. 10,5 · 5 = 52,5 (м2 ) – площа, яку необхідно оштукатурити
  2. 52,5 · 50 = 2625 (грн..) – вартість виконаної роботи

 

Відповідь:  2625 грн.

 

Бандзерук А.   Банкір.

Я, банкір , приніс  задачу

Про кредит і про доход ,

Про рахунки  та прибутки

Математики здобутки.

Задача №3

  У день народження сина його батько поклав  у банк  500 грн  на ощадний рахунок  під 5%  річних  із  щорічним нарахуванням  відсотків.  Яка сума  грошей буде на цьому  рахунку  через  2 роки ?

Розв’язання

  1. 500 · 105 : 100 = 525 (грн..) – через рік
  2. 525 · 105 : 100 = 551,25 (грн..) – на рахунку через два роки.

 

Відповідь: 551,25 грн.

 

Дудник В. Продавець.

   А тепер задача  ця

   Буде вам  від продавця.

Задача №4

Продавець газети «Планета кросвордів»  знизив  ціну за номер  з 1,5грн  до

1 грн  при цьому  кількість проданих  екземплярів збільшилась від 200 до 250.Чи варто було знижувати ціну?

Розв’язання

  1. 1,5 · 200 =300 (грн.) – виручена сума за газети до зниження ціни 
  2. 1 · 250 = 250 (грн..) – виручена сума за газети після зниження ціни
  3. 300 -  250 = на 50 (грн.) -  більше виручено за газети до зниження ціни

 

Відповідь: Отже, ціну на товар не варто було знижувати.

 

Семенко Б.    Хімік-технолог.

Задача №5

У 200 гр розчину міститься  50гр  солі . Скільки води слід  додати до розчину ,щоб вийшов розчин концентрації  10%  ?

Розв’язання

  1. 50·100 : 200 = 25 (%) – початкова концентрація розчину
  2. 50  · 100 : 10 = 500 (г) – вага 10% - го розчину солі
  3. 500 – 200 = 300 (г) – води потрібно додати до розчину

 

Відповідь: 300 г  води потрібно додати до розчину

 

Ювченко Б.  Біолог.

Задача №6

  Сокіл пролітає відстань між  містами  за   3 год 45 хв  із середньою швидкістю 300км/год . За який  час  подолає цю відстань  поштовий голуб , якщо його швидкість  на 150 км/год менша ?

Розв’язання

  1. 3год 45 хв = 3,75 (год)
  2. 300 · 3,75 = 1125 (км) – відстань між містами
  3. 300 – 150 = 150 (км/год) – швидкість голуба
  4. 1125 : 150 = 7,5 (год) – час, за який пролітає відстань між містами голуб

Відповідь: 7, 5 год пролітає відстань між містами голуб

 

 

 

Від бухгалтера Задача №7

Відео звернення

Заробітна плата працівника 4136 грн. за місяць.  Тарифна ставка 23,5 грн. за годину. Скільки часу відпрацював робітник за годину?

Розв’язання

 4136 :  23,5 = 176 годин відпрацював робітник за місяць

Відповідь: 176 годин

 

 

Поки учасники команд розв’язують задачки

 

  1. Розваги  для   уболівальників.

 

І. Гра «Підказки»

Слова потрібно відгадати за допомогою трьох підказок.

 

Помилки.

1.За це знижують оцінки. – 3 бали

2.Відмінники  їх роблять рідко. – 2 бали

3. На них вчаться. – 1 бал

 

Площа

1.Звичайно знаходяться  в центрі міста. – 3 бали

2.Вимірюється  у квадратних одиницях. – 2 бали

3. У прямокутника – це добуток довжини на ширину. – 1 бал

 

Геометрія

  1. У ній одних теорем штук сто. – 3 бали
  2. Буває Евкліда ,а  буває Лобачевського. – 2 бали
  3. З грецької  перекладається  як землемірство. – 1 бал

 

Логіка

  1.            Вона потрібна ,щоб  не говорити  дурниць. – 3 бали
  2.            Коли одне випливає  з  іншого. -  2 бали
  3.            Буває математична  , а буває  жіноча. – 1 бал

Трапеція

  1.            На ній  виступають акробати. – 3 бали
  2.            Буває в пташиній  клітці. – 2 бали
  3.            Один  із  видів   чотирикутників. – 1 бал

Пі.

       1.Це постійно роблять немовлята. – 3 бали

       2. Знамените  число. – 2 бали

       3.  Відношення довжини кола до діаметра. – 1 бал

Дзвоник

  1.            Найприємніше  на уроці. – 3 бали
  2.            Найнеприємніше на перерві. – 2 бали
  3.            Буває ще й останній. – 1 бал

 

ІІ. Гра «Заспівай пісню» вболівальники повинні проспівати пісню, де згадується про числа, цифри, математику

 

« Одна калина за вікном»,

« Ой ,на горі два дубки»,

« Ой у полі три криниченьки».

« Чотири пори року у тобі»

«Шістнадцять юних літ так скоро ви пройшли»

«Пісенька про п’ять хвилин»

«Два веселі гусі»

 

  1. «Таємниця дати народження»

Для цього математичного фокусу тобі потрібно знати дату народження (день і місяць) свою, або будь-кого іншого, а також калькулятор чи папір і ручка, щоб зробити правильні підрахунки.

Ну що, готовий до несподіванки? Тоді вперед!

Перший крок: день народження помножити на 2 (два);

Другий крок: до отриманого результату додати 5 (п’ять);

Третій крок: отримане число помножити на 50 (п’ятдесят);

Четвертий крок: додати номер місяця, в якому народився;

П’ятий крок: від отриманої суми віднімаємо 250 (двісті п’ятдесят);

Результатом має бути три або чотири цифри. Їх значення ти, напевно, зрозумієш сам.

Знання математичних фокусів та ознак подільності багато разів допомагало мені зупинити бажаючих мене обдурити. Якщо всі ціни діляться на 5, а продавець називає суму, яка на 5 не ділиться — тут щось не те, і можна одразу вимагати перерахунку.

Прийоми, схожі на описані фокуси, часто використовують організатори різних шахрайських лотерей та конкурсів. Наприклад, оголошують “призові акції”, де нібито виграють люди, для яких з розрахунку на основі їхньої дати народження отримується певне число — хоча насправді це ж число отримується для будь-якої дати, і шахраї лише імітують “лотерею”.

Наприклад, в 2014 році одна шахрайська фірма проводила “розіграш” 279 тисяч гривень для людей, для яких число

(рік народження — 154 (нібито номер лотереї) + вік в 2014 році) ´150 = 279000

Проте, рік народження + вік в 2014 році = 2014,

і завжди (2014-154) ´150 = 279000 — тобто “виграш” лише імітується для того, щоб примусити людей купити якусь непотрібну річ для того, щоб “виграти” значну суму (яку звісно ніхто не отримає).

На закінчення хочу дати маленьку пораду. Яку б огиду у вас не викликало згадування про математику, не лінуйтеся її застосовувати в повсякденному житті. Іноді вона здатна врятувати ваш гаманець від пограбування.

 

Класний керівник: .  Вельмишановне журі.! Оголосіть , будь ласка , результати змагань команд.

(Журі оголошує результати конкурсу )

 

Класний керівник. Ми дійшли до фінішу . Змагання закінчилися. Дякуємо командам та уболівальникам  за любов та увагу до математики. Маю надію , що ви будете успішно її використовувати у своєму житті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток для учасників команд

 

«Альфа»

Девіз:

Піти туди, невідомо куди, дізнатися про те, чого ніхто не знає.

 

 

«Гамма»

Девіз:

Не маємо  ми сумнівів в собі,

За перемогу - ми в огонь і в воду!

 

Для жеребкування

 

1

2

1

2

1

2

1

2

 

 

 

 

«Альфа»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Гамма»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задачі  від   представників різних  професій.

Хлібороб.

Задача.

За день комбайнер зібрав пшеницю з 8 га поля по 4125кг  з одного гектара.

Скільки  зерна було зібрано за день ? Скільки зерна зберуть п’ять комбайнів   за день.

Розв’язання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

 

 

Штукатур

Задача

Штукатуру  потрібно оштукатурити  стіну  будинку  розмірами  5×10,5 м .

Яка вартість виконаної  роботи , якщо  вартість  штукатурки  становить  50  гривень.?

Розв’язання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

 

 

 

Банкір.

Задача

  У день народження сина його батько поклав  у банк  500 грн  на ощадний рахунок  під 5%  річних  із  щорічним нарахуванням  відсотків.  Яка сума  грошей буде на цьому  рахунку  через  2 роки ?

Розв’язання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

 

Продавець.

   Задача

Продавець газети «Планета кросвордів»  знизив  ціну за номер  з 1,5грн  до

1 грн  при цьому  кількість проданих  екземплярів збільшилась від 200 до 250.Чи варто було знижувати ціну?

Розв’язання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

Хімік-технолог.

У 200 гр розчину міститься  50гр  солі. Скільки води слід  додати до розчину, щоб вийшов розчин концентрації  10%  ?

Розв’язання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

 

Біолог.

  Сокіл пролітає відстань між  містами  за   3 год 45 хв  із середньою швидкістю 300км/год . За який  час  подолає цю відстань  поштовий голуб , якщо його швидкість  на 150 км/год менша ?

Розв’язання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

 

 

 

Від бухгалтера Задача №7

Відео звернення

Заробітна плата працівника 4136 грн. за місяць.  Тарифна ставка 23,5 грн. за годину. Скільки часу відпрацював робітник за годину?

 

Розв’язання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

 

Від бухгалтера Задача №7

Відео звернення

Заробітна плата працівника 4136 грн. за місяць.  Тарифна ставка 23,5 грн. за годину. Скільки часу відпрацював робітник за годину?

 

Розв’язання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

 

 

 

Додаток для журі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Задачі від представників різних професій

Задача №1 

За день комбайнер зібрав пшеницю з 8 га поля по 4125кг  з одного гектара.

Скільки  зерна було зібрано за день ? Скільки зерна зберуть п’ять комбайнів   за день.

Розв’язання

  1. 4125·8 = 33000 (кг) – один комбайн за один день
  2. 33000 · 5 = 165000(кг) – п’ять комбайнів з один день

 

Відповідь: 165 000 кг = 165 т

 

 

Задача №2

Штукатуру  потрібно оштукатурити  стіну  будинку  розмірами  5×10,5 м .

Яка вартість виконаної  роботи , якщо  вартість  штукатурки  становить  50  гривень.?

Розв’язання

  1. 10,5 · 5 = 52,5 (м2 ) – площа, яку необхідно оштукатурити
  2. 52,5 · 50 = 2625 (грн..) – вартість виконаної роботи

 

Відповідь:  2625 грн.

 

Задача №3

  У день народження сина його батько поклав  у банк  500 грн  на ощадний рахунок  під 5%  річних  із  щорічним нарахуванням  відсотків.  Яка сума  грошей буде на цьому  рахунку  через  2 роки ?

Розв’язання

  1. 500 · 105 : 100 = 525 (грн..) – через рік
  2. 525 · 105 : 100 = 551,25 (грн..) – на рахунку через два роки.

 

Відповідь: 551,25 грн.

 

 

Задача №4

Продавець газети «Планета кросвордів»  знизив  ціну за номер  з 1,5грн  до

1 грн  при цьому  кількість проданих  екземплярів збільшилась від 200 до 250.Чи варто було знижувати ціну?

Розв’язання

  1. 1,5 · 200 =300 (грн.) – виручена сума за газети до зниження ціни 
  2. 1 · 250 = 250 (грн..) – виручена сума за газети після зниження ціни
  3. 300 -  250 = на 50 (грн.) -  більше виручено за газети до зниження ціни

 

Відповідь: Отже, ціну на товар не варто було знижувати.

 

 

Задача №5

У 200 гр розчину міститься  50гр  солі . Скільки води слід  додати до розчину ,щоб вийшов розчин концентрації  10%  ?

Розв’язання

  1. 50·100 : 200 = 25 (%) – початкова концентрація розчину
  2. 50  · 100 : 10 = 500 (г) – вага 10% - го розчину солі
  3. 500 – 200 = 300 (г) – води потрібно додати до розчину

 

Відповідь: 300 г  води потрібно додати до розчину

 

Задача №6

  Сокіл пролітає відстань між  містами  за   3 год 45 хв  із середньою швидкістю 300км/год . За який  час  подолає цю відстань  поштовий голуб , якщо його швидкість  на 150 км/год менша ?

Розв’язання

  1. 3год 45 хв = 3,75 (год)
  2. 300 · 3,75 = 1125 (км) – відстань між містами
  3. 300 – 150 = 150 (км/год) – швидкість голуба
  4. 1125 : 150 = 7,5 (год) – час, за який пролітає відстань між містами голуб

Відповідь: 7, 5 год пролітає відстань між містами голуб

 

 

 

Від бухгалтера Задача №7

Відео звернення

Заробітна плата працівника 4136 грн. за місяць.  Тарифна ставка 23,5 грн. за годину. Скільки часу відпрацював робітник за годину?

Розв’язання

 4136 :  23,5 = 176 годин відпрацював робітник за місяць

Відповідь: 176 годин

 

 

 

 

А

А

 

Б

Б

 

В

В

 

Г

Г

 

Д

Д

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
27 лютого
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку