Математика. 2 клас. За підручником О.Гісь, І.Філяк
Урок № 52
Тема. Розв’язування простих задач різних типів для перевірки усвідомлення вибору арифметичної дії
Ключові компетентності: уміння моделювати життєві ситуації математичним мовленням, виявляти залежності в навколишньому світі, уміння спостерігати, бути уважним, розвиток логічного мислення.
Предметні компетентності: формування уміння розв’язувати прості задачі різних видів для перевірки усвідомлення вибору арифметичних дій, удосконалення обчислювальних навичок.
Очікувані результати: розв’язує проблемні ситуації з опорою на прості математичні моделі, визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання, додає і віднімає з переходом через десяток
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань
Хвилинка каліграфії
Давайте пригадаємо, у яких двоцифрових числах кількість одиниць
дорівнює 0
Математичний диктант
Число, у якому 10 дес.;
Найбільше двоцифрове парне число;
Сума чисел 17 і 3;
Різниця чисел 16 і 6;
Збільшити 7 на 13;
Зменшити 14 на 3 і на 1;
Число, яке стоїть перед числом 71;
Число, яке стоїть за числом 39.
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку
Сьогодні нас усіх запрошено на вечірку для усіх комах, яка відбувається у лісі.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Розгляньте малюнки на с. 110, 111, 112.
№1 с. 110 Фронтальна робота (усно). Про організаторів вечірки.
Жук-олень — 1 жук
Жуки-носороги — 5 жуків
Жуки-довгоносики — 9 жуків
Всього — ?
1 + 5 + 9 = 15 (ж.) - всього
Відповідь: 15 жуків
№2 с. 110 Фронтальна робота (із записом у зошити).
Цвіркуни — 16 комах
Цикади — ?, на 13 комах більше
16 + 13 = 29 (ц.)
Відповідь: 29 цикад
№3, с. 111. Щоденні 3. Математика самостійно
Нічні — 27 метеликів
Світлячки — 42 метелики
Всього — ?
27 + 42 = 69 (к.) - всього.
Відповідь: 69 комах
Перевірка
Фізкультхвилинка
№4 або 5, с. 111. Щоденні 3. Математика разом з другом. (на вибір)
Всього — 11 павучків Всього — 13 сонечок
Скрипалі — 3 павучки Пили чай — ? сонечок
Цимбалісти — ? Літали — 9 сонечок
11 — 3 = 8 (п.)- на цимбалах. 13 — 9 = 4 (с.)- пили чай.
Відповідь: 8 павучків Відповідь: 4 сонечка
№ 6, 7. 8 с. 112. Фронтальна робота (із записом у зошити розв’язання та пояснення)
12 — 8 = 4 (к.) - більше у білого метелика
32 + 14 = 46 (к.) - розважали гостей
14 — 6 = 8 (м.) – червоних
№ 9 с. 113. Виконання логічних вправ
Міркуємо так. Якщо жуків-довгоносиків було менше сотні, але більше, ніж 96, то їх могло бути 97, 98, 99
Якщо усі вони прийшли парами, то їх було 98
Відповідь: на вечірці 98 жуків-довгоносиків
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Я знаю і вмію : розв’язувати прості задачі