урок-гра з використанням групового методу:Мисливці за скарбом

Про матеріал
Мета:систематизувати знання учнів з теми "Дії з многочленами"; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, вміння використовувати знання; спонукати до пізнавальної діяльності; виховувати активність, наполегливість, інтерес до математики, почуття колективізму, зосередженість, швидкість думок і дій.
Перегляд файлу

Tема: "Мисливці за скарбом".

Мета:систематизувати знання учнів з теми "Дії з многочленами"; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, вміння використовувати  знання; спонукати до пізнавальної діяльності; виховувати активність, наполегливість, інтерес до математики, почуття колективізму, зосередженість, швидкість думок і дій.

Тип уроку: урок-гра з використанням групового методу.

Обладнання: картки із завданнями, кросворд, таймер, зображення чарівника, ключі від скриньки, плакати з головоломками, плакат зі словом – кодом.

Хід уроку  І.Організаційний момент.

Урок проводиться у формі гри, яку назвемо "Мисливці за скарбом". Створюються три команди по шість учнів, які обирають капітанів. Учитель вибирає собі помічника-арбітра, котрий виставлятиме очки за завдання. За кожну правильну відповідь дається 1 очко.

Мета гри - заволодіти скарбом, який знаходиться в скриньці. Він вважається знайденим, якщо команда відкриє слово-код. Для цього потрібно здобути шість ключів, кожний із яких можна отримати тільки після правильно пройденого етапу гри. На здобуття одного ключа дається 5 хвилин. Якщо за цей час команда або гравець не встигають дати відповідь, то гравець може стати "в'язнем", а команда не отримає ключа. Але ми не будемо ув'язнювати гравців, а дозволимо їм просити допомоги капітана. Та якщо й після цього завдання зовсім не буде виконано, учасник стане в'язнем і може повернутися до команди, коли розв'яже дане йому завдання. Кожен ключ відповідає певному замку на скриньці.

II. Актуалізація опорних знань.

Розминка.

  1. Які вирази називаються одночленами?
  2. Що таке многочлен?
  3. Що означає розв'язати рівняння?
  4. Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак "+"?
  5. Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак "-"?
  6. Як додати многочлени?
  7. Як віднімають від одного многочлена другий?
  8. Як помножити многочлен на одночлен?
  9. Яким законом користуються при множенні многочлена на одночлен?
  10.  Які доданки називаються подібними?
  11.  Що таке коефіцієнт?
  12.  Як помножити многочлен на многочлен?
  13.  Як помножити степені з однакової основою?
  14.  Як піднести до степеня степінь?

III. Гра.

/ етап.

За   перші   парти   сідають   по   одному   учаснику   з   кожної   команди. Розв'язують завдання і повертаються до команди.

  1.     3x2 - 5x + 3,5x · 2 = 3x2  - 5x + 7x = 3x2  + 2x;
  2.     1,5a2ba - 7ab3 + 3a3·0,5b = 1,5a3b-7ab3 + 1,5 a3b = 3a3b - 7ab3;
  3.     23xy - 4x2 - 13xy + 6x2 = 2x2 + 10xy;
  4.     2,5m2 + 3n2 - 0,5m2 + 7n2 = 2m2 + 10n2;
  5.     5a2b - 12a2 - 2a2·5b = 5a2b - 12a2 - 10a2b = -5a2b - 12a2;
  6.     8mn2 - 9m3 + 3m·4n2 = 8mn2 - 9m3 + 12mn2 = 20mn2 - 9m3.

Поки  три  учасники  виконують  це  завдання,  решта  шукають  помилку  у розв'язанні вправ, які записані на дошці.

 

  1.     -2x2y5(7xy2 - 0,4) = -14x3y7 + 0,8x2y5;
  2.     Помилки немає;
  3.     x5y6 · x3y : (xy)=x8y7 : (xy)=x7y6.

 

   // етап.

Завдання  розв'язують  у  команді  за  відповідними   номерами  (номер учасника відповідає номеру завдання).

 

  1.     3aab3 + 4ab + (7a2b3 - 9ab) = 3a2b3 + 4ab + 7a2b3 - 9ab = 10a2b3 - 5ab;
  2.     x3y4 + (xy + 1) + (-3xy + 5) = x3y4 + xy + 1 - 3xy + 5= x3y4 - 2xy + 6;
  3.     a3b3 - (6ab - 5a3b3) = a3b3 - 6ab + 5a3b3 = 6a3b3 - 6ab;
  4.     2x3 - x2 - 3x - (x3 - x2) = 2x3 - x2 - 3x - x3 + x2 = x3  - 3x;
  5.     2,3m - (-0,7m + 5n) = 2,3m + 0,7m - 5n = 3m - 5n;
  6.     15xy + (13x - 4) - (20xy - 7) = 15xy + 13x – 4 - 20xy + 7= -5xy + 13x +3.

/// етап. Конкурс капітанів.

 

 

 


  1.     4ab(15a - 6b) = 60a2b - 24ab2;
  2.     (-5a2 + 9b2)(-3ab) = 15a3b - 27ab3;
  3.     (2ax + 3)a2x2 = 2a3x3 + 3a2x2;
  4.     x2y(6x - 15y) = 2x3y - 5x2y2;
  5.     x2 - 2x(3x - y) = 7x2 - 6x2 + 2xy = x2 + 2xy;
  6.     10x4 - 7y2)2x - 20x4 = 20x5 - 14xy2 - 20x4.

Чарівник, який охороняє скриньку, полюбляє цікаві математичні задачі і деякі з них пропонує вам.

Поки капітани працюють, решта учнів розв'язують головоломки.        1)  Знайти закономірність і вияснити, який рядок зайвий.

 

2

5

8

11

14

1

4

7

10

13

3

4

5

6

7

3

6

9

12

15

В першому, друго му і четвертому рядках кожне наступне число дорівнює попередньому, збільшеному на 3. Третій рядок зайвий.

2) Знайти закономірність і записати відсутнє число.

 

    

 

 

(16 + 11) : 9 = 27 : 9 = 3   (25 + 14) : 13 = 39 : 13 = 3    (16 + 5) : ? = 3  

                                                       ? = 21 : 3

                                                    ? = 7

3) Із цифр складено рівність, яка виявилась неправильною. Перемістити цифри, щоб рівність справдилась.

  83 – 26 = 57

 

    IV етап.

 

Завдання розв'язуються командою.

Картка містить тестові завдання. Серед запропонованих відповідей лише одна правильна. Навпроти кожної відповіді є буква. Учасникам потрібно вибрати букву із правильною відповіддю і викласти всі букви згідно з номерами завдань. Унаслідок цього команда має отримати ім'я відомого математика, про якого почуєте коротку інформацію.

 

  1.     2(x - 3) = x - 5        2) 4(x – 7) = 5(x – 6)         3) –(5x + 6) = 3x + 18

2x – 6 = x – 5            4x – 28 = 5x – 30            -5x – 6 = 3x + 18

2x – x = 6 – 5            4x – 5x = 28 – 30            -5x – 3x = 6 + 18       

x = 1                     -x = -2                       -8x = 24

                           x = 2                         x = -3

 

  1.     -x + 17 = -(6x + 18)   5) 3(x + 5) = 2x + 15        6) 7(x – 1) = 5(x + 11)

-x + 17 = -6x – 18        3x + 15 = 2x + 15           7x – 7 = 5x + 55

-x + 6x = -17 – 18        3x - 2x = -15 + 15           7x – 5x = 7 +55

5x = -35                  x = 0                        2x = 62

x = -7                                                  x = 31

 

Отже, це ім'я відомого німецького математика Яна Відмана.

Ян Відман жив у XV ст. Народився у місті Хеба, що у Чехії. Навчався у Лейпцігському університеті, а потім почав у ньому читати лекції. Йому належить робота "Швидкий і красивий рахунок для всіх купців", де вперше з'явились знаки "+" і "—", і таблиця множення в друкованому вигляді. Тут же зустрічається термін "обернений дріб". Ян Відман був автором 28 друкованих праць з математики.

 

V етап.

Знову працюють всі

 

  1.     2(x – 3) + 5(x – 2) = 12                2) 6x2 – 3x(-4 + 2x) = 24

2x – 6 + 5x – 10 = 12                     6x2 + 12x – 6x2 = 24

7x = 6 + 10 + 12                          12x = 24

7x = 28                                    x = 2

 x=4 

3)  3(x – 4) – 12 = 2x – 10                4) 7x – 8,4 = 4(x + 3) + x

    3x – 12 – 12 = 2x – 10                   7x – 8,4 = 4x + 12 + x

    3x – 2x = 12 +12 – 10                   7x – 4x – x = 8,4 + 12

    x = 14                                   2x = 20,4

                                              x = 10,2

5)  3x – x2 = x(2 – x) + 13                 6) (x – 1)(x – 5) = 0

    3x – x2 = 2x – x2 + 13                     x – 1 = 0  або  x – 5 = 0

     3x – x2 - 2x + x2 = 13                     x = 1           x = 5

     x = 13

  VI етап.

Нарешті, ми підійшли до останнього, досить відповідального, етапу. Розв'язавши тестові завдання, ви здобудете слово-код, щоб відімкнути ключами чарівну скриньку. У завданнях закодована форма ключа, а порядковий номер вкаже, як потрібно їх викласти, щоб здобути скарб.

 

  1.     (a + b)(c - d) = ac –ad + bc – bd;
  2.     ( x – 2)(x + 5) = x2 + 5x – 2x – 10 = x2 +3x – 10;
  3.     (2x + 3)(2x – 3) = 4x2 – 6x + 6x – 9 = 4x2 – 9;
  4.     (a2 – b)(a – b2) = a3 – a2b2 – ba + b3;
  5.     (x2 – x + 1)(x + 1) = x3 – x2 + x + x2 – x + 1 = x3 + 1;
  6.     (m + n)(m2 – n2) = m3 – mn2 + nm2 – n3.

Ви успішно пройшли всі етапи і здобули ключі. Тепер залишається відкрити слово-код і отримати скарб. Кожній букві коду відповідає геометрична фігура на кінці вашого ключа. Отже, викладаємо слово.

 

 

 

Чому знання назвали скарбом? Дійсно, найцінніший скарб, який ви одержуєте в школі - це знання, потрібні у житті кожній людині.

 

Впоравшись із завданнями, дізнаємося з кросворду, хто ми є.

 

 

 

  1. Один з важливих шкільних предметів. (Математика)             М
  2. Розв'язок рівняння. (Корінь)                                         О
  3. Многочлен з двома доданками. (Двочлен)                            Л
  4. Число, яке підносять до степеня. (Основа)                          О
  5. Закон множення. (Розподільний)                                     Д
  6. Числовий множник. (Коефіцієнт)                                     Ц
  7. Доданки, які відрізняються лише коефіцієнтом. (Подібні)         І

IV. Підсумок уроку.

Підрахувавши кількість очок кожної команди, визначаємо переможців і вручаємо призи.

Учні здають свої роботи для оцінювання. Результати будуть оголошені на наступному уроці.

 

V. Домашнє завдання.  Підібрати цікаві головоломки і ребуси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КРОСВОРД

 

 

 

  1. Один з важливих шкільних предметів.
  2. Розв'язок рівняння.
  3. Многочлен з двома доданками.
  4. Число, яке підносять до степеня.
  5. Закон множення.
  6. Числовий множник.
  7. Доданки, які відрізняються лише коефіцієнтом.

 

 

C:\Users\Tanyha\Desktop\Новая папка\img019.jpg                               C:\Users\Tanyha\Desktop\Новая папка\img020.jpg                           C:\Users\Tanyha\Desktop\Новая папка\img020івіииаів.jpg

     C:\Users\Tanyha\Desktop\Новая папка\img021.jpg                                C:\Users\Tanyha\Desktop\Новая папка\img022.jpg                          C:\Users\Tanyha\Desktop\Новая папка\img022фф.jpg

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

5

8

11

14

1

4

7

10

13

3

4

5

6

7

3

6

9

12

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

docx
Додав(-ла)
Marchuk Marta
Пов’язані теми
Математика, 7 клас, Сценарії
Додано
28 лютого
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку