Матеріал до уроків "Рефлексія на уроках НУШ "

Про матеріал
Рефлексія є основою зворотного зв'язку. Вона надає учням і вчителю можливість осмислити різні чинники навчального процесу: емоційні, практичні, знаннєві. Рефлексія застосовується протягом всього уроку. Надані рефлексивні прийоми сприяють активізації школярів на уроці, створюють умови адекватної взаємної вимогливості, що важливо не тільки в навчальній діяльності, а й у повсякденному житті.
Перегляд файлу

Людмила Прокопенко

Рефлексія емоційного стану учнів

Мета - визначити настрій учнів та встановити емоційний контакт із класом.

Прийоми:

«Сонечко» або «Смайлики». Учням пропонується обрати сонечко чи смайлик, який відповідає їхньому настрою. Інший варіант – намалювати на сонечку або смайлику свої емоції, відтворивши риси людини, усмішку, сльози тощо.

«Пелюстки». Діти обирають для себе пелюстки, колір яких найбільше відповідає настрою. Потім усі пелюстки збирають у квітку.

«Букет настрою». На початку уроку вчитель роздає дітям паперові квітки, наприклад червоного і блакитного кольорів. Учні обирають квіти й збирають їх у спільний букет на початку та в кінці уроку. Це дає змогу визначити, як змінився їхній настрій упродовж уроку.

«Чарівний пензлик настрою». Учні за допомогою уявного пензлика «малюють» свій настрій і почергово говорять: «Мій настрій... кольору, тому що...».

«Мікрофон». Учні по черзі беруть уявний мікрофон і висловлюють свої емоції, думки про власну діяльність упродовж дня.

«Художня рефлексія», «Музична рефлексія». Учням пропонуються дві картини із зображенням пейзажу. Одна пройнята сумним настроєм, інша – життєрадісним. Учні вибирають ту картину, яка відповідає їхньому настрою.

Музична рефлексія проводиться за допомогою музикальних фрагментів (радісних, веселих, тривожних, смутних тощо).

«Термометр» або «Вимірювання температури». За допомогою малюнка термометра учень визначає рівень свого настрою.

 

Рефлексія змісту навчальної діяльності

Мета – підвищення ефективності навчальної діяльності, оптимізація навчального процесу.

Прийоми:

«Сигнали». Учитель просить учнів показувати сигнали, що позначають розуміння або нерозуміння матеріалу. Попередньо потрібно домовитися з учнями про використання таких сигналів:

  • Я розумію і можу пояснити (великий палець руки спрямовано вгору).
  • Я все ще не розумію (великий палець руки спрямовано вбік).
  • Я не зовсім упевнений ... (помахати рукою).

«Долоньки». Учні за допомогою вирізаних з паперу розфарбованих долоньок сигналізують учителю: «Усе зрозуміло» чи «Потрібна допомога».

«Світлофор». Учні обирають один з кольорів: червоний, жовтий чи зелений. Червоний - не зрозумів, жовтий - є складнощі, потребую допомоги, зелений - усе зрозумів.

«Драбина успіху» або «Лінійка». За допомогою малюнка драбини чи лінійки учень сам визначає, на якому щаблі він опинився в результаті своєї діяльності під час уроку, тобто оцінює досягнуті результати.

«Дерево успіху». Рефлексивний прийом, де певним кольором листя позначені рівні засвоєння матеріалу. Зрозумів усе, легко виконував завдання – зелений; жовтий – працював самостійно, але виникли ускладнення у виконанні деяких завдань; червоний – постійно потребував допомоги вчителя та однокласників.

 «Плюс — мінус». Учні за допомогою плюсів і мінусів позначають у зошиті, з якими завданнями вони впоралися легко, а які їм були незрозумілі.

 «Рефлексивний екран». Застосовується на етапі осмислення та засвоєння навчального матеріалу для швидкої рефлексії багатьма учнями. Учні почергово висловлюються одним реченням. Початки речень записано на дошці, плакаті.

Сьогодні я дізнався... . Мені було корисно дізнатися... .

Я виконував завдання... . Мене здивувало, що... .

Я навчився... . Я розповім батькам... .

Я зміг... .

«Відкриті відповіді». Прийом застосовується для визначення засвоєння змісту навчального матеріалу.

Наприклад:

«Мені сподобався герой казки, тому що він...».

«Цей вчинок героя змінив ставлення до нього друзів, тому що...».

«Ця інформація мене зацікавила (буде корисною), бо...».

«Злови рибку». Прийом виконується за допомогою магнітного вудлища та «рибок». Діти на уроці підходять і виловлюють «рибку», до якої завчасно прикріплене запитання з навчальної теми.

«Зірочки». На символах у вигляді «зірочок» учні записують свої особисті досягнення на уроці, за тиждень, чверть і вкладають їх у щоденник, прикріплюють на стенд, на дошку тощо.

«Кошик ідей». Учні записують на аркушах свою думку про урок, усі аркуші кладуть до кошика (коробки, мішечка), потім учитель вибірково читає ці записи, разом з учнями обговорює відповіді.

 

 

docx
Додано
30 грудня 2022
Переглядів
2345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку